Ha ez a helyzet akkor egyértelmü hogy a merida.meridának van rendes garis háttere
kelliznek nincs
az meg pont megéri
+ meridából van méretválaszték, kellizbõl nincs
Jelentkezz be Regisztrálj
Milyen bringát vegyek?
#6041
Posted 2009. December 29. - 23:42
#6042
Posted 2009. December 29. - 23:37
Nem lesz könyü 60-70 ért ilyet találni. Az erdei út amit irsz, lájtosan még talán belefér "keményebb sziklarészeket" biztos elfelejetheted.Sziasztok! Szeretnék vásárolni tavasszal egy bicajt, de nem tudok dönteni, milyen is legyen valójában. Egy olyanra lenne szükségem, amit hegyvidéki utakra, hegyekbe tudnék használni. Sima erdei utakon használnám leginkább, a keményebb sziklarészeket nem hiszem, hogy bevállalnám nagyon, de ki tudja... Egy ismerõsöm azt ajánlotta ilyen célra, hogy ilyen célra elsõ telós bicaj lenne a megfelelõ. Tehát valami ilyet szeretnék és hát kb. ilyen 60-70 ezer forintot szánnék rá. Nem egy csúcsmárka kell nekem, csak ami azért strapabíró, mivel nem minden napos használatra lenne amúgy sem. Viszont ilyen Tescos bringákat hanyagolnék... Ötletek?
Talán ahogy Semmiho koléga irta inkább 100-110 körüli gépet lenne érdemesebb megfontolni.
De amire használni akarnád inkább a 120-150-kategória lenne az alap.
De használtak között is szét lehet nézni.
Maradva a alap összegnél tunám ajánlani igy hirtelen Pl:
- magellán hydra 68ez. vagy draco 80ez
- merida matts 10v 80ez
- kellys viper 83ez
Sajnos ez alatt nem igen kapsz telós gépet.
#6043
Posted 2009. December 29. - 23:30
kelliznek nincs
az meg pont megéri
+ meridából van méretválaszték, kellizbõl nincs
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#6044
Posted 2009. December 29. - 23:07
Hát megnéztem öket ez nem könnyü kérdés, mindkét gépen kb az árának megfelelõ a felszereltség, a meridán egy kicsit jobb cuccok vannak de az pont az a 14 ezer.Üdv!
A 2010-es Merida árak ismeretében elgondolkodtam azon, hogy:
Megéri-e azt a plusz 14 ezrest a Merida Crossway TFS 100-V a Kelly's Axis-hoz képest?
Számít az a pár különbség vajon? Ilyen különbségekre gondolok, hogy hajtómû, elsõ váltó, Avid fék, meg, hogy külön egység a fék és a váltókar, meg pl. a váz komolyabb-e bármennyivel a Kelly's-hez képest.
Elõre is köszi, ha közlitek a meglátásaitokat!
Ha sokat használod majd akkor inkább a merida.
( agyak hajtómü váltó jobb )
Ha csak 1x 2x hetente akkor a kellys.
#6045
Posted 2009. December 28. - 16:35
a 2010-s árai alacsonyabbak lesznek a jelenleginél, magyar árak hamarosan a honlapon, de a kereskedöknél már rendelhetõek
A tehetség az, amikor többet tudsz, mint amennyit tanultál.
#6046
Posted 2009. December 28. - 15:54
a tour cross és az epic modelleket nézd meg!
http://caprine.hu/2009.html
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#6047
Posted 2009. December 28. - 15:27
Sziasztok! Szeretnék vásárolni tavasszal egy bicajt, de nem tudok dönteni, milyen is legyen valójában. Egy olyanra lenne szükségem, amit hegyvidéki utakra, hegyekbe tudnék használni. Sima erdei utakon használnám leginkább, a keményebb sziklarészeket nem hiszem, hogy bevállalnám nagyon, de ki tudja... Egy ismerõsöm azt ajánlotta ilyen célra, hogy ilyen célra elsõ telós bicaj lenne a megfelelõ. Tehát valami ilyet szeretnék és hát kb. ilyen 60-70 ezer forintot szánnék rá. Nem egy csúcsmárka kell nekem, csak ami azért strapabíró, mivel nem minden napos használatra lenne amúgy sem. Viszont ilyen Tescos bringákat hanyagolnék... Ötletek?
Júniusban írtunk pár javaslatot és ötletet erre a kérdésedre, szerintem fusd át az akkor Neked írt válaszokat mégegyszer!
Rengeteg lehetõséged van, csak éppen ennyibõl jó minõségû, jó állapotú bicajt venni maximum használtan lehet. Abból is inkább V-fékest. Ahogy korábban írták is Neked, 60-70e Ft-ba 1-1 jobbfajta tárcsafékszett kerül. De 60-70 körül az apróhirdetõben számtalan bringát hirdetnek, amely - a képek alapján - keveset futhatott és sok probléma nem lehet vele.
Nagyon nem mindegy, hogy vásárol az ember 70e-ért egy bicajt, és 2-3 túra után már kotyog a hajtókar, elgörbült a tárcsa és még plusz rá kell költeni 20-30e Ft-ot, mert a garanciában is csak ugyanazokat a rosszabb minõségû alkatrészeket pakolják a bicajra, és ugyanúgy csak a gond lesz vele... Így meg nem annyira élvezetes a bringázás.
Meg a kiegészítõkre is szánni kell 20-30e Ft-ot, ezt sokan hajlamosak elfelejteni. Legutóbb tegnap láttam egy srácot itt a Budai hegyekben 200-300e-es bringával, de azért utcai ruhában, normális kesztyû és sisak nélkül (sõt, fedetlen fejjel!) egy jeges, köves és sziklás szakaszon. Hát, így is lehet... Persze nem elvenni akarom a kedved, szó sincs róla! Csak az ember spórolna, spórolna, aztán persze eltörik alatta egy rosszabb minõségû alkatrész az olcsó bicajban, vagy nem volt a fején sisak, amikor elesett, és ilyenkor az a plusz 10-20e Ft helyett mindjárt szívesen adnánk ki ennek a tízszeresét is, csak ne tört volna el valamink vagy megúsztuk volna fejsérülés nélkül!
Számtalan javaslat olvasható itt ebben a topikban, ahol az új bicajok közül kiemeltek párat, amenyek már nagyon jó minõségûek és viszonylag olcsók (sajnos ezek már általában 100-110e Ft feletti áron érhetõek el), például a Magellan márkából. A "divatosabbak" közül (Cube, Trek, Kona, KTM, Merida stb.) inkább 150e ez a határ (de kis szerencsével és/vagy utánjárással kifogható egy-egy akcióban akár olcsóbban is), ahogy nézem, és akkor még gyakran nem is tárcsafékesek - igaz, nem is feltétlenül szükséges az a tárcsafék! Cserébe ezek már Deore szintû alkatrészekkel szereltek, amelyek tartósak és akár amatõr versenyen is indulhat velük az ember. Plusz a tárcsaféken túl ott van még pár dolog, amin még szinten spórolnak. Egyrészt saját márkás pár cucc (például Kelly's-nél, KTM-nél vagy a Meridánál is ilyen az üléscsõ, a stucni és a kormány, de ettõl még jók ezek, csak általában nehezek), meg persze vegyük a villát... Egy jó rugós, vagy pláne egy levegõs villa újonnan 60-70e Ft-nál kezdõdik, ezekbe pedig egy 20-30e Ft-os darab mozog - már ha mozgásnak lehet azt nevezni, amit egy-egy alsókategóriás RST vagy Suntour produkál.
_____________________________________________
AM rlz
#6048
Posted 2009. December 28. - 14:49
#6049
Posted 2009. December 23. - 14:46
#6050
Posted 2009. December 23. - 14:19
A 2010-es Merida árak ismeretében elgondolkodtam azon, hogy:
Megéri-e azt a plusz 14 ezrest a Merida Crossway TFS 100-V a Kelly's Axis-hoz képest?
Számít az a pár különbség vajon? Ilyen különbségekre gondolok, hogy hajtómû, elsõ váltó, Avid fék, meg, hogy külön egység a fék és a váltókar, meg pl. a váz komolyabb-e bármennyivel a Kelly's-hez képest.
Elõre is köszi, ha közlitek a meglátásaitokat!
#6051
Posted 2009. December 22. - 12:16
#6052
Posted 2009. December 21. - 20:06
Speciel nekem ipari csapágyas agy 3 hónap alatt szét rohadt a shimanóban még 6 hónap után is lángvörös a zsír és azóta se kellett állítani.Pedig aki ismer az tudja hogy nálam kap vizet, sarat, havat.A kerék az drága dolog. 3-4 ezer a felni darabja, 6-7 az agy darabja, kell még küllõ, csavar, meg a munkadíj. Agyból ajánlott az ipari csapágyas, felnibõl meg szigorúan duplafalú kell.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#6053
Posted 2009. December 21. - 12:39
#6054
Posted 2009. December 21. - 03:54
#6055
Posted 2009. December 21. - 01:47
A kerék az drága dolog. 3-4 ezer a felni darabja, 6-7 az agy darabja, kell még küllõ, csavar, meg a munkadíj. Agyból ajánlott az ipari csapágyas, felnibõl meg szigorúan duplafalú kell.
Azért hobbi felhasználáshoz, bõven megteszi a már említett Alivio szintû agy is ami szettben 8000ft: http://ebike.hu/term...agy-szett/4286/
Vagy elsõ: http://ebike.hu/term...-elso/disc/112/
hátsó: http://ebike.hu/term...atso/disc/2531/
Véleményem szerint, az általad vázolt hobbi felhasználásra ez a kerékszett is bõven jó lenne: http://ebike.hu/term...zett/mtb/14494/ A magazin május-júniusi számában is szerepelt. Az meg hogy ipari csapágyas vagy kónuszos, szvsz ízlés kérdése.
#6056
Posted 2009. December 21. - 01:18
#6057
Posted 2009. December 21. - 00:16
#6058
Posted 2009. December 20. - 23:52
#6059
Posted 2009. December 20. - 23:14
#6060
Posted 2009. December 20. - 23:01
Köszönöm a tippeket! Várom továbbra is, mibõl mit ajánlanátok, barátom is segít, csak õ sajnos régebben rakta össze a bicóját, azóta nem nagyon foglalkozott az új dolgokkal (ezért is mondta a Mozo-t például). Tehát várom a további tippeket jó ár/érték arányú alkatrészekre és köszönöm az eddigi építõ jellegû hozzászólásokat!