Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj

Milyen bringát vegyek?

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
11925 hozzászólás a témában

#4521
ZsoZ

ZsoZ

    vendég

  • fórumtag
  • 35 hozzászólás
Sziasztok!

Egy országúti bringa vásárlásán gondolkozok a mounti mellé második bringának. Tudnátok tanácsot adni abban hogy körülbelül milyen méretben keresgéljek? 178 cm magas vagyok. Találtam az apróban egy bringát:
Giant OCR2-es versenygép 53,5-ös váz, 50-es üléscsõ
A tulaj szerint ez lehet hogy már kicsi lenne nekem. Esetleg ha tudtok javasolni valami jó választást az is jöhet. :)
A fenti bringán az szimpatikus hogy 3 tányér van elöl, carbon villás és spd-vel tudnék vele menni.

Köszönöm!

#4522
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Szerintem ezek a szempontok alapján neked egy tárcsafékes trekking a megfelelõ, pár napja láttam az egyik bringaboltban egy használt, de gyakorlatilag karcmentes gyönyörû darabot melyet a tulaj azért cserélt le mert már 2011-t írunk és szerinte ahhoz 2011-es bringa a kötelezõ.
Ha gondolod priviben elküldöm az elérhetõségüket.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#4523
lambertier

lambertier

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás
Pár hónapja kezdtem újra a bringázást, egy elég régi, de azért használható állapotban levõ német, acélvázas országúti bringával. Azóta gyakorlatilag mindenhová azzal járok a városban. Kicsit már körvonalazódik is, hogy milyen igényeim lennének ténylegesen; legkésõbb tavasszal vennék is egy másikat, ami egy kicsit jobban fekszik az igényeimhez. Arra gondoltam, hátha tudnátok egy kicsit segíteni, milyen típust érdemes venni.

Ami nekem a legfontosabb lenne, az a normális fék -- olyan, ami esõben is rendesen fog, tehát ami minél kevésbé van kitéve az idõjárás viszontagságainak. Nem tudom, tárcsafék vagy dobfék mennyire túlzás városban -- mindenesetre nekem tényleg ez a legfontosabb szempont. Tehát mindenképpen az kéne, hogy a kerékpár váza támogasson valamilyen normális, minden idõben abszolút megbízható féket.

A másik, hogy lehetõség szerint mindenféle idõben lehessen jól használni. Nem tudom, jól gondolom-e, hogy télen tényleg jobban járnék-e egy olyan bringával, amin a jó idõben nyilván tökéletes országúti gumis kereket le lehetne cserélni egy szélesebb kerékre.

Ezen kívül még a viszonylagos költséghatkonyság lenne a szempont -- ha van értelme, tényleg szívesen kiadnék rá egy kicsit többet.

Elõre is köszi mindenkinek, aki tud segíteni.

#4524
bandyta

bandyta

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 319 hozzászólás
Esetleg darabokban.

#4525
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
viszont itthon szinte esélytelen eladni, így én inkább a pinkbike stb. vonalon hirdetném.

#4526
forest

forest

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.146 hozzászólás
Üdv! Véleményem szerint 300 ezer körül lehet attól függõen,hogy mennyire használt. De lehet,hogy valaki pontosabbat tud mondani.

#4527
UsDie

UsDie

    vendég

  • fórumtag
  • 12 hozzászólás
Sziasztok!
Szerintetek ez a bicikli körülbelül mennyit érhet? Használtan, természetesen.

Image - TinyPic - Free Image Hosting, Photo Sharing & Video Hosting

váz: Kona Stab Garbanzo Deluxe
tag: Marzoccho Roco Coil RC
villa: Rock Shox Domain 318 U-turn (115-160mm)
kormánycsapágy: FSA The Pig
kormányszár: Bike+ Flame
kormány: Truvativ Hussefelt
fékek: Hayes HFx9 203-as tárcsákkal
agyak: Novatec iparis, hátul 10mm-es gyorszár, elöl 20mm-es átütõs
felnik: Mavic Ex 325
küllõk: DT
gumik: Tioga Factory DH 2.3
pedál: Bike+
hajtómû: Shimano Hone 38-as Gebhardt tányérral
láncvezetõ: Truvativ Boxguide
hátsó váltó: Shimano XT rövid kanalas
lánc: Shimano LX
racsni: Shimano Alivio
váltókar: Shimano STX RC 8 fokozat
nyeregszár: RaceFace Prodigy DH
nyereg: SDG Kona
markolat: Bike+

#4528
csiba00

csiba00

    vendég

  • fórumtag
  • 42 hozzászólás
Még egy utolsó, aztán többet nem kérdezek:) Így végtelen kérdésem lenne...

Mi a vélemény a Kross Jantar S-rõl? Árban az oldal szerint (kross.hu) ez is benne van az általam említett kategóriában. És talán kicsit még jobban tetszik olyan szempontból, hogy nincs elsõ teleszkópja. Nekem sajnos nincsenek jó tapasztalataim az ilyen árkategóriájú bicajokba szerelt telókkal kapcsolatban.

#4529
csiba00

csiba00

    vendég

  • fórumtag
  • 42 hozzászólás
Köszönöm mindenkinek a választ!

Szimpatikusak ezek a Kross kerékpárok. Van esetleg valakinek tapasztalata vele kapcsolatban?

Még annyi kérdésem lenne, hogy egy kb 165cm-es embernek mekkora vázméret az ideális? Mondjuk nekem mindenképp nõi vázas kell, annak meg alapból szinte a földet súrolja a váza, így átlépni egyáltalán nem kell. Csak azért kérdezem, hogy pl ülés, kormány beállításnál ki lehessen választani a legjobbat ehhez a testmagassághoz.

#4530
exxpert

exxpert

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.288 hozzászólás
Ha az új gépek játszanak, akkor....

KROSS Gorky Park - KROSS
akciós ára: 65.900.-

KROSS Green Park - KROSS
akciós ára: 58.900.-

Kosár az kb. 2-3 ft, attól függõen, hogy fix vagy levehetõ (bevásárlókosárként is funkciónáló) kosárral szeretnéd.

Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni kerékpár vásárlás ügyben. Anyukámnak szeretnénk venni egy kerékpárt. Egy igazi kis városi cirkálóra gondoltunk, amivel elmehet boltba bevásárolni, piacra... Legyen rajta csomagtartó, kosár. Igazából csak városi közlekedésre lenne 99%-ban használva, ott is fõként sík terepen. Én egy agyváltósra gondoltam, ami 3 fokozatú. Árban 50e-70e közöttit képzeltem el.
Milyet ajánlanátok? Érdemes újat venni, vagy jó a használt is? Méretben mekkora a megfelelõ kb 165cm magasságra?


[highlight] The bike way of life [/highlight]


#4531
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás

Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni kerékpár vásárlás ügyben. Anyukámnak szeretnénk venni egy kerékpárt. Egy igazi kis városi cirkálóra gondoltunk, amivel elmehet boltba bevásárolni, piacra... Legyen rajta csomagtartó, kosár. Igazából csak városi közlekedésre lenne 99%-ban használva, ott is fõként sík terepen. Én egy agyváltósra gondoltam, ami 3 fokozatú. Árban 50e-70e közöttit képzeltem el.
Milyet ajánlanátok? Érdemes újat venni, vagy jó a használt is? Méretben mekkora a megfelelõ kb 165cm magasságra?


Barátnõm hasonló magassággal bír, és 2 ilyen gépe van, egy a családjánál az Alföldön, a másik meg Bpen, amit a belvárosban használ. Az egyik használtan volt véve <20-ért, a másik meg egy új Neuzer Altrix, kb a duplája volt. Nyugodtan vehetsz használtat, a különbség annyi nálunk, hogy a régi gép acél vázas, és némileg súlyosabb, illetve azt sokat kellett szerelni az elején, hogy minden pöpecül és megbízhatóan mûködjön. És szintén 3 sebességes mindkettõ.
Fõleg a használtaknál nem jellemzõ, hogy lenne méret nõi vázban. De minek is, mikor az ékes kormányszárak magassága variálható, kormányt is cserélhetsz, ha túl távol van, stb.

#4532
daniel.jozsef

daniel.jozsef

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 hozzászólás

Igazából csak városi közlekedésre lenne 99%-ban használva, ott is fõként sík terepen. Én egy agyváltósra gondoltam, ami 3 fokozatú. Árban 50e-70e közöttit képzeltem el.

Alighanem én is 3 sebis agyváltóst néznék a helyedben... Ezért az árért jó kis gépet kaphatsz használtan.

#4533
csiba00

csiba00

    vendég

  • fórumtag
  • 42 hozzászólás
Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni kerékpár vásárlás ügyben. Anyukámnak szeretnénk venni egy kerékpárt. Egy igazi kis városi cirkálóra gondoltunk, amivel elmehet boltba bevásárolni, piacra... Legyen rajta csomagtartó, kosár. Igazából csak városi közlekedésre lenne 99%-ban használva, ott is fõként sík terepen. Én egy agyváltósra gondoltam, ami 3 fokozatú. Árban 50e-70e közöttit képzeltem el.
Milyet ajánlanátok? Érdemes újat venni, vagy jó a használt is? Méretben mekkora a megfelelõ kb 165cm magasságra?

#4534
forest

forest

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.146 hozzászólás
Szemezgettem az új coilerrel is,mert iszonyat szép lett szerintem és a technikai újításai is ígéretesnek tûnnek,de sajnos megtaláltam az árát is. Külföldön 4200 USD-be kerül és van egy olyan érzésem,h itthon még drágább lesz,szóval szinte már biztos,hogy nem konán fogok ezentúl tekerni. :(
De ugyanakkor beleszerettem a canyon-be! :D

#4535
forest

forest

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.146 hozzászólás

Nem biztos, hogy a Torque a 180 mm-erével többet tud, mint mondjuk a Strive, ......

Én jobban szeretem a magasabb középrészt(nem szeretem,ha leér a pedál berugózáskor),a jobb mászás is másodlagos,mert elsõsorban lejtõzésre fogom használni,ezért is kellene a nagyobb rugóút(de ha ritkán rámjön,akkor túrázhatok is egyet). És ráadásul a coilertõl könnyebb,merevebb és lehet,h még tekerhetõbb is. :) Na meg 200 euro-val olcsóbb a Torque,ami számomra nagyon nagy elõny. :)

Rocsipeti:
Sajnos a súlyát én nem tudom,de ha pár hozzászólást visszaolvasol,akkor ott ,ha jól emlékszem Sala belinkelte a cég saját honlapját. Ha jól tudom õk is német cég. Jó áron,jó felszereltség. Livigno-ban megállta a helyét. A srác is csak jót mondott róla,bár neki sem volt sok pénze,ezért választotta ezt.

Young Talent Industries – Home

#4536
adamkg

adamkg

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.715 hozzászólás
Német innovatív, fiatalokból álló csapat, akik nagyon jó áron, nagyon sokat adnak. A legutóbbi fr tesztkörképben tesztgyõztes lett megverve a Trek Session 8-at is. Idénre nagyobb tag is került bele, meg egy kicsit faragtak a súlyából (szimmetrikus támvilla), így még jobb lett. Külön vázként nem kapható (yt-bõl azt hiszem semmi), de ha megnézed a felszereltségét, akkor tulajdonképpen a váz és a villa (Boxxer Team!) se jöhetne ki az árból.
Talán a kerekek nehezek egy kicsit, de veszel két EX500-at vagy 721-et és ezt is megoldottad, fõleg ha van egy könnyû nyerged és csöved is.

Ha meg valami nem tetszik, eladod. Ha ma DH gépet kellene vennem, akkor én tuti, hogy õket választanám. Megveszed, és nem kell vacakolnod vele, mert minden okés. Nem túl könnyû (18kg), de bõven tûréshatáron belül.

#4537
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás
ádám, ez a yt micsoda?? dh vázat kéne vennem tavasszal és ez egészen megtetszett. kéne tudni a súlyát...

#4538
adamkg

adamkg

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.715 hozzászólás
Nem biztos, hogy a Torque a 180 mm-erével többet tud, mint mondjuk a Strive, aminek sokkal jobb a geoja: alacsonyabb középrész (jobb kanyarodás), nagyobb tengelytáv (stabilabb), meredekebb nyeregvázcsõszög (jobb mászás), és a villaszög szinte azonos, a tengely is X12, de könnyebb 400 grammal, és merevebb. Ezt tapasztalatból is mondom, mert a Strive-val mentem. És a Torqueval már nagyon nyüglõdõs a mászás. Minden teszt ezt írta. Itthoni túrázásra már sok. Nem véletlenül hozták ki 2011-re a Strive-ot.

#4539
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.269 hozzászólás

Jaaa! Hogy ezek a 2011-es modellek? Én meg azt hittem,h a 2010-es van még fent és emiatt gondoltam,h hátha ezekbõl is olcsóbban adnak,ha bejönnek a 2011-esek,de akkor ezt benéztem! :D
Viszont valamit ír a középcsapágyra,amit nem értek. Valami új méretszabvány?
(De viszont piszkosul tetszik,hogy közvetlen 180-as pm tárcsakonzolja van.Apró okosság. :) )


a leolcsózótt az idei természetesen. (meg ne oly rég még volt fent pár 2009 es is)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#4540
forest

forest

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.146 hozzászólás
Jaaa! Hogy ezek a 2011-es modellek? Én meg azt hittem,h a 2010-es van még fent és emiatt gondoltam,h hátha ezekbõl is olcsóbban adnak,ha bejönnek a 2011-esek,de akkor ezt benéztem! :D
Viszont valamit ír a középcsapágyra,amit nem értek. Valami új méretszabvány?
(De viszont piszkosul tetszik,hogy közvetlen 180-as pm tárcsakonzolja van.Apró okosság. :) )