Jelentkezz be Regisztrálj
Milyen bringát vegyek?
#2801
Írta 2012. október 02. - 22:06
a gepida, kross, kellys mint fentebb a többi meg kinek mi a fontos.
magam részérõl én inkább választok egy jó vázat, gyengébb szereltséggel , (minden egyéb fejleszthetõ ha szükséges) mint egy kellemes alkatrészhalmazt egy nem annyira jó vázon.
de ár/értékben általában a fentebb felsorolt 3 (de persze jó akcióban bármi lehet)
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2802
Írta 2012. október 02. - 15:50
mi a kérdés ?
Hogy az alábbi 11 felsorolt név milyen sorban követik egymást ár/érték arány szerint, a zárójelben jelzett kategóriában.
#2803
Írta 2012. október 02. - 15:40
gepida, kross , feltörekvõ kis cégek, kb matricázott katalog vázakkal. nyilván jobb szereltséggel - ár/érték aránnyal- tudnak labdába rúgni a nagyok mellett. a kelliz meg kb a 2 között.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2804
Írta 2012. október 02. - 15:20
ABC sorrendben sorolnám fel az érdekes márkákat. Zárójelben jeleztem, hogy melyik osztály szerinti értékelésre gondoltam a felsorolt márkákon belül: (ha valamit kihagytam, írjátok bele)
Cannondale Quick CX
Cube Tour (LTD-tõl a Tonopah-ig)
Gepida Alboin
Giant cross trekking
Kellys cross trekking (ez annyira nõiesnek hat a nevével...)
Kross Evado
KTM Life
Merida Crossway
Mongoose cross trekking (õk mintha inkább BMX és montira lennének specializálódva)
Specialized Crosstrail
Trek DS
#2805
Írta 2012. október 01. - 21:54
Kicsit off, de milyen a jó trekking geó?
attól függ mi a cél ?
nagypapás vagy sportosabb
de nekem az etalon, az elmúlt 4 év (09-12) speci crosstrail-je, fõleg ha gyártanák annyi méretben mint a merida crossway-t. (az meg a másik). a speci kb egy jó sportos montira hajaz, (szögekben is) a merida meg (adott méretben rövidebb felsõcsõ, a speci alacsony és hosszú) kicsit lazább túrázosabb, inkább kicsit komfortosabb. specibõl pl az M-es, 17-es, és 590 -600 (évjáratfüggõ) mm hosszú (jövõ évre + visszavettek picit ).
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2806
Írta 2012. október 01. - 21:38
#2807
Írta 2012. október 01. - 12:47
mongy alap cross bicón én hanyagolnám a tárcsaféket, s inkább v fékeseket nézegetnék (kivéve ha felmálházva, alpesi túrákon lenne bevetve)
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2808
Írta 2012. október 01. - 12:38
Véleményeteket kérném errõl a négy kerékpárról!
KROSS Evado 2.0 2012 | Férfi és nõi crosstrekking kerékpár
Kellys Cobe Blue 2012 | Kellys Kerékpár Webáruház
KROSS Evado 3.0 2012 | Férfi és nõi crosstrekking kerékpár
Gepida Kerékpár Debrecen Gepida Alboin 500 CRS, '12-es Gepida kerékpárbolt ...
#2809
Írta 2012. szeptember 24. - 21:10
Vélemény errõl a Merida Crossway TFS 100 V-rõl? Kerékpár, - Hajtány Kerékpárüzlet és Szakszerviz 64-ért adnák használtan. Megéri, vagy szerintetek sok érte?
Majdnem ua. mint a 10V, amit Tigger velemenyezett egy hete (jo geo, bevalt vaz, kicsit jobb a felszereltsege, mint a 10V-nek). Ha jo allapotban van, es jo a meret, hajra!
#2810
Írta 2012. szeptember 24. - 16:51
#2811
Írta 2012. szeptember 23. - 20:24
itt van 2 bringa ami neked jó lehet: Dancelli Campion d' Italia 57cm Shimano Sport Exage « kerékpár « ORSZÁGÚTI « Kategóriák tallózása
DANCELLI országuti 58-os « kerékpár « ORSZÁGÚTI « Kategóriák tallózása
méretben mind2 passzolna neked. shimano alkatrészcsaládok az olcsóbbtól a drága irányába: exage csoportok (300ex,400ex,500ex) RX100, 105,vagy 105 sc, 600 ultegra (600-asnak,vagy trikolor is szokták hívni), dura ace. ezek az elnevezések leginkább a 90-es években voltak aktuálisak.
Enyém is Dancelli volt Dura-Ace szettel felszerelve nem sokat láttam még, de 105-össel, 600-assal akadnak szép példányok. Szerencse meg idõ kell, szép darabokat ki lehet fogni.
#2812
Írta 2012. szeptember 23. - 20:20
#2813
Írta 2012. szeptember 23. - 18:09
Arra fogadnék, hogy inkább nem, mint igen. 1983-as Peugeot-n már BSA középcsapágy volt, ez is 1980 utáni. Esetleg szemmel is eldönthetõ, emiatt ne vesd eleve el, mert amúgy nem rossz gép. Az olasz gépeknél is jó esély van arra, hogy olasz a kcs., az ugyan ma is kapható (míg a franciánál tudok ugyan két gyártóról, de új gépekre nem szerelnek olyat), de, mint mondtuk, a brit BSA jóval elterjedtebb.Akkor ez a francia menet tényleg probléma lehet. [...]
A mérethez: 54-es, 56-os és 57-es kerékpárom is van (176 cm), mind jó (de sok, az 57-est hamarosan eladom, egy ékszer: 8-as fvk. Ultegra 600, Vitus karbon csövekkel, jó árban ).
#2814
Írta 2012. szeptember 23. - 15:02
Akkor ez a francia menet tényleg probléma lehet. Akkor szerintetek milyen szettel szerelt országútit érdemes keresni? Szerintem shimano 105 nem nagyon van ebben az árkategóriában, a többi shimano-t pl.: exage , tricolor nem ismerem. És az én 186cm-hez akkor inkább 58-as vázat kellene keresnem?
itt van 2 bringa ami neked jó lehet: Dancelli Campion d' Italia 57cm Shimano Sport Exage « kerékpár « ORSZÁGÚTI « Kategóriák tallózása
DANCELLI országuti 58-os « kerékpár « ORSZÁGÚTI « Kategóriák tallózása
méretben mind2 passzolna neked. shimano alkatrészcsaládok az olcsóbbtól a drága irányába: exage csoportok (300ex,400ex,500ex) RX100, 105,vagy 105 sc, 600 ultegra (600-asnak,vagy trikolor is szokták hívni), dura ace. ezek az elnevezések leginkább a 90-es években voltak aktuálisak.
#2815
Írta 2012. szeptember 23. - 14:52
Akkor ez a francia menet tényleg probléma lehet. Akkor szerintetek milyen szettel szerelt országútit érdemes keresni? Szerintem shimano 105 nem nagyon van ebben az árkategóriában, a többi shimano-t pl.: exage , tricolor nem ismerem. És az én 186cm-hez akkor inkább 58-as vázat kellene keresnem?
A vázméretet próba alapján tudod szerintem a legobban eldönteni. Volt 60-as és 57-es vázam is, mind a kettõ jó volt (183 centi vagyok). Shimano Exage szettel volt az elsõ országútim, a pedál csapágyaival volt gond, amúgy minden rendben volt. 38 ezerért vettem Shimano Exage szettel egy olasz bringát, szerintem ebben az árkategóriában tuti találsz jó bringákat, legfeljebb idõ kell hozzá. Érdemes megnézni a piacokat is, mert sokan behozzák az olasz bringákat lomként, és nem tudják, mennyit ér
#2816
Írta 2012. szeptember 23. - 14:02
#2817
Írta 2012. szeptember 23. - 11:18
Ez igaz.Arra vigyázz még, hogy ezeknek lehet, hogy "francia menetes" a középcsapágyháza (akkora, mint az angol, csak jobbmenetes a jobbos csésze is), az jelenthet gondot felújításnál, korszerûsítésnél. (Legalábbis annak, aki nem Franciaországban él.)
Emellett, ha a festés eredeti, a következõ jelekbõl következtethetõ a bicikli kora: Model ID. Ennek az a jelentõsége, hogy 1980-tól már brit (BSA) szabvány szerint kezdték használni a kcsh-t, és 1986-tól minden (így a hátsó tengely menete is) a leggyakoribb, azaz BSA volt: Links. Ha szerencséd van, rá van írva a méret kívül, ld. Sheldon Brown's Bicycle Bicycle Bottom Bracket Crib Sheet. Van rá esély, hogy a szóbanforgó kerékpár már BSA szerinti.
Bp-n találtam francia (használt, de jó) jobboldali csészét, TA Spécialités pedig újat is kínál, ISO négyszöges tengellyel (jó, elég drága, 70€ körüli). Fro-ban persze tényleg gyakoribb, a bicikliklubban pl. ingyen is találok, bontott alkatrészekbõl.
Az én mindennapi biciklim egyébként kb. így indult, Peugeot AE8-ként: http://www.cyclespeu...es/1974_AE8.jpg.
#2818
Írta 2012. szeptember 23. - 10:05
#2819
Írta 2012. szeptember 22. - 22:27
#2820
Írta 2012. szeptember 22. - 22:02
Mekkora vagy? Ez legalább 190 cm-es legényt kíván. A „geometria” jó, ezek a Peugeot-k is jók. A Mavic MA2 vagy MA40 kerékbõl ma is van vagy három párom, elnyûhetetlenek (persze, ha nincsenek elkopva stb.), a mérethez el is kél a 36 küllõ. A 6-os simplex váltó egyszerû, tart, évekig jártam ilyennel (3x6) - fékváltókaros persze lényelmesebb és gyorsabb (a váltás), de kezdetben ez nem lényeges, országúton; az ugrás a 8-as sornál volt, azaz azok az agyak nem cserélhetõk (kazettásak, ez meg csavaros). A gumik elég használtnak ill. réginek látszanak.Szeretnék elkezdeni országútizni a monti mellett és ehhez szeretnék valamilyen olcsóbb 40-50eFt kaegóriájú gépet. Szerintetek mire érdemes odafigyelni az ilyen árkategóriában lévõ, zömében 80as, 90es évek beli országútiknál?
elsõre ezt néztem ki: 59-es Peugeot galibier-Simplex szett-szép állapot « kerékpár « ORSZÁGÚTI « Kategóriák tallózása
Szerintetek milyen ez a bicikli, megéri az árát, valamint elég jó a geometriája ill. alkatrészei ahhoz , hogy komolyabban lehessen használni?
Ki kell próbálni, mindennek simán kell mennie, 1mm-nél ne legyen nagyobb nyolcas benne, kerekek simán, sokáig forogjanak megpörgetve.
A Vitus csövek általában jók voltak, éppolyan jók, mintha pl. Columbus v. Reynolds lenne, nagy bajnokok jártak ilyennel. Van egy Vitus XO változó vastagságú (butted) csöves kerékpárom és egy Mercier gyártmányú Vitus is, mindkettõ (nagyon) jó.
(Legalább) 5 régi Peugeot biciklit vettem, a „mindennapi” harminc év fölötti, azt modernizáltam (többször, most 105 tripla, Mavic Open Pro), ebbõl négy a szûkebb családban; mind CrMo acél váz, mind rendszeres használatban.
Ha a méret ls a kerékpár is kifogástalan is, az áron (a mai nyomott kínálati piacon) lehet alkudni. Ha a gumik öregek, kell is (35eFt?). Ha a fogak kopottak, lehet ugyan találni újat, de akkor már meggondolandó. Ha netán minden jó lenne, akkor egy év múlva elmondom, mire kell figyelni a korszerûsítésnél .