Balu, szerintem ugyanarról beszélünk, csak máshogy fogalmazzuk meg
Próbálok egy jobb példát mondani, mire gondolok: ha mondjuk lecserélem a vázat a korábbinál merevebbre, akkor kevesebb energia "marad a vázban". Tehát nem a technikától lettem jobb, hanem a jobb technika segített abban, hogy az edzéssel megszerzett erõt jobban átvigyem a talajra. Persze ez az én szintemen jelentéktelen, de egy Cavendish-nél már számíthat.
Jani, jelentem keréknyomás beállítva (mondjuk nem sokkal volt nagyobb, úgy tûnik a mûhelypumpám csal vagy 0,5 bar-t), kormánycsapágy meghúzva (bringa közremûködésével - na ez is szép történet, maradjunk abban, hogy nem véletlenül nem lettem gépész )
... fogalmazhatunk így is, de én inkább úgy írnám körbe a dolgot: amikor "mesterévé" válsz egy feladatnak, mozgáskultúrának, akkor tudod igazából kihasználni a technika adta korlátokat és feszegetni az egyes elemek határait, egyéb más esetben önpszichózis és lári-fári az egész mutatvány...
ld.:
1. Van egy Ferrari motorod, hozzá eszkábálsz egy Skoda sebességváltót és karosszériát ... hiába pörög a "bivaly" motor, ha gyenge láncszem a többi.
2. Hiába van egy Hammer felépítményed ha abba csak egy Trabi motor döcörög ...
Azaz ... minden lánc olyan erõs amilyen gyenge a leggyengébb láncszem ...
A bringa is mint olyan rendszerszemléletet követel ...