Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Fehérvár

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6921 hozzászólás a témában

#6381
fezso

fezso

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 497 hozzászólás

OK, persze, csak amirõl írsz az két külön dolog.
Képzeljük el ... versenyzõk: Fezsó, Bringa, Balu, versenytáv pl.: 4-5 kör


Félreértesz... nem azt akartam mondani, hogy a technika fontosabb a felkészülésnél, csak annyit hogyha javítja a komfortérzetet, akkor segít kihozni magadból a legjobbat.
Egy olyan verseny végeredménye persze hogy nyilvánvaló, ahol teljesen más a befektetett munka mennyisége, a tapasztalat, a motiváció... stb.

#6382
bringa

bringa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 hozzászólás

A billenéssel nem vagy egyedül ... :) meg nyugtatlak :D

Ha meghozza kötelezõ megmutogatni és tapi tárgyává tenni dec 27.-én :D :D


Ha lesz olyan rendes és a fa alá teszi, akkor derékig érõ hóban is bemutató lesz Zero-Pivot system és a carbon Lefty mûködésébõl:D Felkészültetek már a hétvégi megmérettetésre?

#6383
balu75

balu75

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.854 hozzászólás

Üdv!

Ezek nálam ilyen idõrõl - idõre elõjövõ "képzelgések", azt hiszem Janinak már talán fejtegettem is. Vmi pszihés billenésem lehet, amúgy semmi komoly. Különben teljesen egyetértek veled; a megtett, begyûjtött, nyeregben tölött idõ hozza meg a kellõ tapasztalatot (+külsõ segítség azért nem árt). Azért egy Scalpelt hozhatna a Jézuska, majd írok neki.:D


A billenéssel nem vagy egyedül ... :) meg nyugtatlak :D

Ha meghozza kötelezõ megmutogatni és tapi tárgyává tenni dec 27.-én :D :D
... a mai napon rájöttem miért szeretem valójában is a Lókolbászt ... mert így kevesebb sz@rja össze az erdõt ...
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X

#6384
balu75

balu75

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.854 hozzászólás

Szerintem azért a fejlesztés senkinek sem haszontalan, persze fontos a befektetés/hozadék arány! (egyrészt ha nem lenne aki megveszi, ugyan hogy haladna elõre a technika? :) )
Én úgy gondolom, ha jól érzed magad, akkor tudsz jól teljesíteni. (vagyis kihozni magadból a befektetett munka eredményét...)
Kropkó Mester mesélte egyszer, hogy a Japán Ironmanen azért görcsölt a futás elején, mert véletlenül úgy rakta össze a bicajt, hogy 1-2cm-el lejjebb állította a nyerget. Miután sok-sok ezer km-t edzett így, az egész izomzata ezt szokta meg, így aztán - persze nem ezen múlt - mivel a komfort nem volt tökéletes, így a teljesítmény sem.


OK, persze, csak amirõl írsz az két külön dolog.

"Kropkó mester" a bringa beállításán babrált, én meg a felesleges beinvesztálásról beszéltem. pl.: csak magammal példálózok (de mondhatok bárki magamnál jobb versenyzõt is) és nem megsértve senkit most!
- Képzeljük el ... versenyzõk: Fezsó, Bringa, Balu, versenytáv pl.: 4-5 kör

- Jelöljünk ki egy XCM vagy XCO pályát, mindenki mehet begyakorlásként 3 kört, én csak egy kört megyek és az edzõ gépemet hozom, ti hozhattok olyan hiper-giga legújabb fejlesztésû bringát amit akartok.

- A végeredményt már elõre le tudom írni

- Utána megismételjük ugyanezt én a versenygépemmel és ti a saját gépeitekkel.

- A végeredményt megint tudom írni, és még az idõkülönbség is ugyan annyi marad a versenyzõk között az elsõ futamon mint a második futamon. Akkor minek is fejlesztünk ... vagy csak fogyasztunk ...??

- Csak edzõm szavait tudom idézni ... a legkevesebb múlik azon, amire a legtöbb pénzt fordítjuk, és ez a kerékpár!!!

ui.: egyébként nekem is van pszichés kilengésem és a deszka nálam is belóg ... ha technikai részrõl van szó, ezt Jani meg tudja erõsíteni szerintem. De ész érvekkel hála istennek meg tudom gyõzni már magam!
... a mai napon rájöttem miért szeretem valójában is a Lókolbászt ... mert így kevesebb sz@rja össze az erdõt ...
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X

#6385
fezso

fezso

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 497 hozzászólás

Üdv!

Ezek nálam ilyen idõrõl - idõre elõjövõ "képzelgések", azt hiszem Janinak már talán fejtegettem is. Vmi pszihés billenésem lehet, amúgy semmi komoly. Különben teljesen egyetértek veled; a megtett, begyûjtött, nyeregben tölött idõ hozza meg a kellõ tapasztalatot (+külsõ segítség azért nem árt). Azért egy Scalpelt hozhatna a Jézuska, majd írok neki.:D


Szerintem azért a fejlesztés senkinek sem haszontalan, persze fontos a befektetés/hozadék arány! (egyrészt ha nem lenne aki megveszi, ugyan hogy haladna elõre a technika? :) )
Én úgy gondolom, ha jól érzed magad, akkor tudsz jól teljesíteni. (vagyis kihozni magadból a befektetett munka eredményét...)
Kropkó Mester mesélte egyszer, hogy a Japán Ironmanen azért görcsölt a futás elején, mert véletlenül úgy rakta össze a bicajt, hogy 1-2cm-el lejjebb állította a nyerget. Miután sok-sok ezer km-t edzett így, az egész izomzata ezt szokta meg, így aztán - persze nem ezen múlt - mivel a komfort nem volt tökéletes, így a teljesítmény sem.

#6386
bringa

bringa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 hozzászólás

-
.....Nem lebeszélni akarlak, csak a tapasztalatomat osztom meg .... de ha nincsen igazam akkor biztos tévedek :D

Üdv!

Ezek nálam ilyen idõrõl - idõre elõjövõ "képzelgések", azt hiszem Janinak már talán fejtegettem is. Vmi pszihés billenésem lehet, amúgy semmi komoly. Különben teljesen egyetértek veled; a megtett, begyûjtött, nyeregben tölött idõ hozza meg a kellõ tapasztalatot (+külsõ segítség azért nem árt). Azért egy Scalpelt hozhatna a Jézuska, majd írok neki.:D

#6387
balu75

balu75

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.854 hozzászólás

Köszi a választ; akkor ez a lefelé fékezéses dolog hasonló lehet szerintem, mint a mostani gépemnél. Eléggé oda kell figyelnem, hogy mennyire húzom a hátulját, mert könnyen blokkol. (tudom Jani mondta már, hogy lefelé nem kell fékezni). Amivel még szemezgettem az a Cannondale Scalpel,egyébként mentél már Mission-nel?


- Igazából össztelósból összesen 1db-t próbáltam azt a 96-t, de nem vett le a lábamról!!!

(na jó egy Epic-n is ültem, az kényelmes volt)

- valahogy mindig csak szemezek vele, de azt mondom, meg kell tanulni rendesen bringázni és akkor nem kell a hátsó tag!

- A rugóút úgy is a kézben és a lábban van!

- Mérnökileg és mûszaki tartalomból a Speckó és a Giant adja a legtöbbet "megfizethetõ áron"!

- A Scalpel az nem össztelós! Az félmerev gép, a láncvilla elõfeszített karbonból van. Ötvözi a merev és a soft tulajdonságait! Érdemes megnézni azt a kis videót ami a hivatalos oldalon van.

- Nagyon mutatós darab és Biztos nagyon jó is a Paulissen és Keisjakoff is ezt használja(persze szponzortól kapta)

- De ne feledd nem a bringától leszel jobb, hanem a gyakorlástól és az edzéstõl. Valamint a helyesen beállított kerékpártól. A szép bringa max. önelégedettséget ad, és a placebó hatása kiváló. A teljesítményt a legkevésbé befolyásoló tényezõ.

- Én már rájöttem, ha majd a Magyar elit-tõl 3-4%-ra leszek akkor foglalkozom a technikával és agyalok mit kellene fejleszteni.

- Csak egy példa: az edzõbringám 12,5 kg a versenygépem 9,45kg! És érdekes módon mindegyikkel ugyanolyan köridõket tudok menni a kijelölt pályámon. Vagy résztávozás közben akármelyik emelkedõn. Ráadásul Sanyi barátom még a szezon elején meg is vert az edzõ bringámmal (akkor nem volt gépe és elkérte az edzõgépemet) a Pilisben XCO versenyen ...

- Ennyit a technikáról

De ha megvan rá a keret akkor irány a bolt :)

Nem lebeszélni akarlak, csak a tapasztalatomat osztom meg .... de ha nincsen igazam akkor biztos tévedek :D
... a mai napon rájöttem miért szeretem valójában is a Lókolbászt ... mert így kevesebb sz@rja össze az erdõt ...
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X

#6388
balu75

balu75

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.854 hozzászólás

vannak elõnyei is a kisváltósúlynak :)


Nyugi ... láttam én már pehely súlyú embert 3,5 baron felnit szétverni ...

Nem a súly a mérvadó ... a lejtõzési technika ... az számít nagyon sokat!!

Én pl.: 1,9 és 2,3 között megyek.

Terepen meg szerintem felejtsed el a 4.5-s nyomást ... az öngyilkosság, mazoizmus és lelketlenség egyben ...
... a mai napon rájöttem miért szeretem valójában is a Lókolbászt ... mert így kevesebb sz@rja össze az erdõt ...
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X

#6389
fezso

fezso

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 497 hozzászólás

Amikor akkora ütést kap a külsõ, hogy nekinyomódik a felninek és ilyenkor köztük van a belsõ, ami kiszakad. Országúton nem túl gyakori.


vannak elõnyei is a kisváltósúlynak :)

#6390
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

azt hogy értsem, hogy "felütöm"?

Amikor akkora ütést kap a külsõ, hogy nekinyomódik a felninek és ilyenkor köztük van a belsõ, ami kiszakad. Országúton nem túl gyakori.


A sebesség mindent megold.

 


#6391
fezso

fezso

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 497 hozzászólás

Nálunk az alacsony nyomás a jó. Pont el kell találni azt a nyomást, amikor még nem ütöd fel. Én nem ütöm fel 2,8on, te meg még jóval könnyebb is vagy mint én és nem mész lefelé olyan gyorsan, lehet még 2,5 alá is mehetnél csak elõször furcsa lenne, hogy pogózik a gumi. :)


azt hogy értsem, hogy "felütöm"?

#6392
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Ha lehet még lassabb... köszi - beszéltünk róla, de konkrét számról nem. Akkor leengedem, oszt' meglássuk'. Hiába, a régi beidegzõdések: ha száraz a pálya, akkor felnyomni amennyit csak a külsõ bír, erre meg 2-4,5 van írva, úgyhogy már így is önmérsékletet tanúsítottam :)

Egyébként nem tudom, volt-e köze hozzá a szombati egész napos rázkódásnak (szerintem igen), de vasárnap egész nap piszkosul fájt a fejem, úgyhogy életemben másodszor fájdalomcsillapítót ettem...
De ennek ellenére jó volt és nagyon hálás vagyok érte: nem gondoltam volna, hogy vén fejjel kibírok még 4-5 órát nyeregben :) A tanulság: sérülten az ideális edzõpartner vagy, úgyhogy ha már gyógyulsz, majd jól térdenrúglak :D

Nálunk az alacsony nyomás a jó. Pont el kell találni azt a nyomást, amikor még nem ütöd fel. Én nem ütöm fel 2,8on, te meg még jóval könnyebb is vagy mint én és nem mész lefelé olyan gyorsan, lehet még 2,5 alá is mehetnél csak elõször furcsa lenne, hogy pogózik a gumi. :)

Biztos lesz még idén hosszabb túra, majd szólok.
Ma már nem fájt max terhelésen sem a térdem, hazafelé éreztem egy kicsit amikor lehûlt a levegõ. Akkor ezen a héten nem találkozunk. :D


A sebesség mindent megold.

 


#6393
fezso

fezso

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 497 hozzászólás

Nyugi lejjebb volt, mert megketyósodott az órám, az utolsó két órában csak érzésre mentem, mert 190 alattit nem mutatott ... lehet lemerülõben van az övben az elem. Uh szerintem olyan 143-145 között lehetett.


Gyanús volt, de nem mertem szólni :)

Nekem akkor szokott fél percre beütni 200 felettieket, amikor egy nehéz emelkedõ után felpörgettem lefelé... lehetett dudorászni hogy "220 felett, észre sem veszed..." :D

#6394
fezso

fezso

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 497 hozzászólás

Fezso!

Lehet mondtam már (nem vagyok benne biztos), 2,8-nál semmikép ne fújj többet a gumijaidba. Aszfalton kicsit lassabb lesz, terepen viszont sokkal gyorsabb és kényelmesebb.


Ha lehet még lassabb... köszi - beszéltünk róla, de konkrét számról nem. Akkor leengedem, oszt' meglássuk'. Hiába, a régi beidegzõdések: ha száraz a pálya, akkor felnyomni amennyit csak a külsõ bír, erre meg 2-4,5 van írva, úgyhogy már így is önmérsékletet tanúsítottam :)

Egyébként nem tudom, volt-e köze hozzá a szombati egész napos rázkódásnak (szerintem igen), de vasárnap egész nap piszkosul fájt a fejem, úgyhogy életemben másodszor fájdalomcsillapítót ettem...
De ennek ellenére jó volt és nagyon hálás vagyok érte: nem gondoltam volna, hogy vén fejjel kibírok még 4-5 órát nyeregben :) A tanulság: sérülten az ideális edzõpartner vagy, úgyhogy ha már gyógyulsz, majd jól térdenrúglak :D

#6395
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Fezso!

Lehet mondtam már (nem vagyok benne biztos), 2,8-nál semmikép ne fújj többet a gumijaidba. Aszfalton kicsit lassabb lesz, terepen viszont sokkal gyorsabb és kényelmesebb.


A sebesség mindent megold.

 


#6396
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

(tudom Jani mondta már, hogy lefelé nem kell fékezni).

Csak fölfelé kanyarban fékezünk. :D

Amivel még szemezgettem az a Cannondale Scalpel,

Még soha nem mentem Cannondale-lel, de rosszat még nem hallottam a jobb gépeikrõl.

Egyébként mi bajod a mission-nel, nem mozog elég jól?


A sebesség mindent megold.

 


#6397
bringa

bringa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 hozzászólás

csak FSR rendszert vagy Maestro rendszert szabad megvenni, az tuti akkor mozog mikor kell.

A 96 sprintnél nagyon fain volt merev kõkemény, de a hátulja nyeklik a hosszú támvilla miatt, és ha fékezel egy köves lefelén bemerevedik a hátsó felfüggesztés ... jobban kell dolgozni utána vele mint egy merevvel

Na már most az nem olyan szerencsés, hogy csak akkor mozog a váz ha tekerek, ha fékezek akkor meg merevfarú ... én nem vennék, de ez csak szubjektív véleményem.

(A legjobb választás: Epic vagy Antham, esetleg a Hei-Hei, de csak a márkahûség miatt)

Köszi a választ; akkor ez a lefelé fékezéses dolog hasonló lehet szerintem, mint a mostani gépemnél. Eléggé oda kell figyelnem, hogy mennyire húzom a hátulját, mert könnyen blokkol. (tudom Jani mondta már, hogy lefelé nem kell fékezni). Amivel még szemezgettem az a Cannondale Scalpel,egyébként mentél már Mission-nel?

#6398
balu75

balu75

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.854 hozzászólás

Bringa!

A 96-ról kérdezd meg Bálintot. Elmeséli, hogy milyen, tesztelte.


csak FSR rendszert vagy Maestro rendszert szabad megvenni, az tuti akkor mozog mikor kell.

A 96 sprintnél nagyon fain volt merev kõkemény, de a hátulja nyeklik a hosszú támvilla miatt, és ha fékezel egy köves lefelén bemerevedik a hátsó felfüggesztés ... jobban kell dolgozni utána vele mint egy merevvel

Na már most az nem olyan szerencsés, hogy csak akkor mozog a váz ha tekerek, ha fékezek akkor meg merevfarú ... én nem vennék, de ez csak szubjektív véleményem.

(A legjobb választás: Epic vagy Antham, esetleg a Hei-Hei, de csak a márkahûség miatt)
... a mai napon rájöttem miért szeretem valójában is a Lókolbászt ... mert így kevesebb sz@rja össze az erdõt ...
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X

#6399
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Akkor hogy is van ez :P

A kezem fázott, a sisakban izzadtam, meg nyár lévén voltak meleg foltok a pályán.


Bringa!

A 96-ról kérdezd meg Bálintot. Elmeséli, hogy milyen, tesztelte.


A sebesség mindent megold.

 


#6400
balu75

balu75

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.854 hozzászólás

... fáztam is és melegem is volt ...


Akkor hogy is van ez :P
... a mai napon rájöttem miért szeretem valójában is a Lókolbászt ... mert így kevesebb sz@rja össze az erdõt ...
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X