Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Fehérvár

- - - - -

  • Please log in to reply
6921 replies to this topic

#6341
fezso

fezso

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 497 posts

Ilyen messzi távolból azt megjósolni se lehet..., emlegettük a gánti túra lehetõségét, ma kihagytuk a jásdi vízimalmot, meg a jó kis emelkedõit. Szóval nem tudom még mi lesz.


ha esetleg van kedved/lehetõséged egy nem csak bicajozásról szóló hétvégéhez család nélkül, majd csörögj rám :)

#6342
bringa

bringa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 posts

gratula, szép munka!
jövõ hétvégéd hogy néz ki?

Ilyen messzi távolból azt megjósolni se lehet..., emlegettük a gánti túra lehetõségét, ma kihagytuk a jásdi vízimalmot, meg a jó kis emelkedõit. Szóval nem tudom még mi lesz.

#6343
fezso

fezso

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 497 posts

Hazaértünk a Rómaifürdõtõl. Végül 3-an abszolváltuk a 90+ km-t. Még soha nem mentem ennyit "egyszerre" (azért voltak pihenõk), azért tetszett.(a lábaim majd holnap megmondják mennyire)


gratula, szép munka!
jövõ hétvégéd hogy néz ki?

#6344
bringa

bringa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 posts
Hazaértünk a Rómaifürdõtõl. Végül 3-an abszolváltuk a 90+ km-t. Még soha nem mentem ennyit "egyszerre" (azért voltak pihenõk), azért tetszett.(a lábaim majd holnap megmondják mennyire)

#6345
fezso

fezso

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 497 posts

Nem kell körfûrészes gyilkosnak lenned :) van egy egyszerû görgõs csõvágóm, ha kell kölcsön tudom adni, még a kormányt sem kell így kiszedni és szétszerelni, csak beljebb kell tolni a váltót és a fékkart, oszt körbeforgatni.


Köszi a felajánlást, élni fogok vele :)
Azért még kiváncsi vagyok a véleményetekre szemrevételezés után, mielõtt nekiállok az lenti integrálegyenlet megoldásának :)

Most meg jövõ hét végén Révfülöp környékén barangolok, úh. majd 7-e után tudunk találkozni.

Az idõ talán keleten is megjavult mára, remélem jól sikerült a versenyetek!

#6346
balu75

balu75

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,854 posts

A hajlított kormánynak ugyanolyan szélesnek kell lennie, mint az egyenesnek (a kérdés az hogy a hajlítástól be lehet-e tolni rendesen a váltókart).
Ízületi szempontokból a vállszélesség az optimális, az más kérdés, hogy terepen az nem túl kényelmes.
Egy 700as kormánynál 5-5 centi teljesen normális.


... A kormányszélességet a hajlítottra pont ezért írtam, igaz nekem ez egyértelmû volt :D ...

Az izületi kérdés a kormány szélesség esetében igaz, de ne felejtsük el hogy a kormányfogási pozíció oszágúton menetiránnyal párhuzamos, így a vállszélességhez kell választani a kormányt.

MTB kormány esetén figyelembe kell venni a kéz haladási irányra merõleges pozícióját. így a vállszélességet az orsó és singcsont közé kell leképezni és 2x 1/2 tenyérnyi távolságot még hozzá kell adni

Valamint a terep egyenetlensége miatti kezelhetõség = ß távolság, ami egyénenként változik ...

Tehát MTB-nél => vállszélesség+2x 1/2 tenyér +ß => és így jön ki a szélesebb kormány használata.

Na remélem érthetõ és részletes voltam :)

Egyébként mindenkinek a figyelmébe ajánlom az alábbi oldalt, bringabeállítás és egyéb dolgok miatt nagyon hasznos infók vannak a regisztráció=>belépés mögötti oldalon
https://www.wrenchscience.com
... a mai napon rájöttem miért szeretem valójában is a Lókolbászt ... mert így kevesebb sz@rja össze az erdõt ...
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X

#6347
balu75

balu75

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,854 posts

hajlított a kormány, a két vége között "légvonalban" 70cm.
de most hogy jobban megnéztem, a fékváltókar és a hajlítás között 4cm van, úgyhogy legfeljebb annyit lehet vágni belõle.

Azért nem holnap állok neki körfûrésszel :), ha legközelebb együtt tekerünk, majd ránéznétek?


Nem kell körfûrészes gyilkosnak lenned :) van egy egyszerû görgõs csõvágóm, ha kell kölcsön tudom adni, még a kormányt sem kell így kiszedni és szétszerelni, csak beljebb kell tolni a váltót és a fékkart, oszt körbeforgatni.

Semmi bonyolult, a párom ezzel vágta le a saját kormányát, uh ne aggódj.
... a mai napon rájöttem miért szeretem valójában is a Lókolbászt ... mert így kevesebb sz@rja össze az erdõt ...
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X

#6348
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

hajlított a kormány, a két vége között "légvonalban" 70cm.
de most hogy jobban megnéztem, a fékváltókar és a hajlítás között 4cm van, úgyhogy legfeljebb annyit lehet vágni belõle.

Azért nem holnap állok neki körfûrésszel :), ha legközelebb együtt tekerünk, majd ránéznétek?

Légvonalban mérjük a kormány szélességét.
Persze, ránézünk.
Lazítsd meg a fékváltókart és nézd meg mennyire lehet betolni. Kb ennyi az egész.


A sebesség mindent megold.

 


#6349
fezso

fezso

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 497 posts

A hajlított kormánynak ugyanolyan szélesnek kell lennie, mint az egyenesnek (a kérdés az hogy a hajlítástól be lehet-e tolni rendesen a váltókart).
Ízületi szempontokból a vállszélesség az optimális, az más kérdés, hogy terepen az nem túl kényelmes.
Egy 700as kormánynál 5-5 centi teljesen normális.


hajlított a kormány, a két vége között "légvonalban" 70cm.
de most hogy jobban megnéztem, a fékváltókar és a hajlítás között 4cm van, úgyhogy legfeljebb annyit lehet vágni belõle.

Azért nem holnap állok neki körfûrésszel :), ha legközelebb együtt tekerünk, majd ránéznétek?

#6350
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Azért az 5-5 centi az kicsit sok nem ....

Mondjuk ha futár akarsz lenni akkor vágjad, könnyebben elférsz majd a kocsik között :)

A vállszélességû országútis hülyeséget szerintem ne erõltessed terepen, én 560mm-nél rövidebb kormányt nem javasolnék, egyenes kormány esetében. (Optimálisabb az 580mm, így még szarvat is tudsz majd használni).

Hajlított kormánynál 600-620mm lenne az ideális.

A hajlított kormánynak ugyanolyan szélesnek kell lennie, mint az egyenesnek (a kérdés az hogy a hajlítástól be lehet-e tolni rendesen a váltókart).
Ízületi szempontokból a vállszélesség az optimális, az más kérdés, hogy terepen az nem túl kényelmes.
Egy 700as kormánynál 5-5 centi teljesen normális.


A sebesség mindent megold.

 


#6351
bringa

bringa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 posts

függõ ....

Egy kis csemege ....

http://www.atik.cc/h...chainblades.htm
http://www.powercord...ts_id=31#MANUAL

Jöjjön mindenki Mátra marcira ... :D

"fajin cuccok"; a Mátrát most kihagyom..., de azért toljátok ezerrel Janival!

#6352
balu75

balu75

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,854 posts

Ha már az elhajlásoknál tartunk: Ti is említettétek már, de én is kezdem úgy érezni, hogy kissé szélesebb a kormányom a kelleténél.

Én kb. 5-5cm-rel vágnám rövidebbre (így lenne pont vállszélességnél a kezem), a kérdés hogy egyrészt nem teszek-e vele kárt a "rendszerben" (nem tudom hogy gyártják ezeket a csöveket), másrészt hogy montinál is jó-e ez a vállszéles fogás?


Azért az 5-5 centi az kicsit sok nem ....

Mondjuk ha futár akarsz lenni akkor vágjad, könnyebben elférsz majd a kocsik között :)

A vállszélességû országútis hülyeséget szerintem ne erõltessed terepen, én 560mm-nél rövidebb kormányt nem javasolnék, egyenes kormány esetében. (Optimálisabb az 580mm, így még szarvat is tudsz majd használni).

Hajlított kormánynál 600-620mm lenne az ideális.
... a mai napon rájöttem miért szeretem valójában is a Lókolbászt ... mert így kevesebb sz@rja össze az erdõt ...
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X

#6353
fezso

fezso

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 497 posts
Ha már az elhajlásoknál tartunk: Ti is említettétek már, de én is kezdem úgy érezni, hogy kissé szélesebb a kormányom a kelleténél.

Én kb. 5-5cm-rel vágnám rövidebbre (így lenne pont vállszélességnél a kezem), a kérdés hogy egyrészt nem teszek-e vele kárt a "rendszerben" (nem tudom hogy gyártják ezeket a csöveket), másrészt hogy montinál is jó-e ez a vállszéles fogás?

#6354
balu75

balu75

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,854 posts

még mindig scalpel:


függõ ....

Egy kis csemege ....

http://www.atik.cc/h...chainblades.htm
http://www.powercord...ts_id=31#MANUAL

Jöjjön mindenki Mátra marcira ... :D
... a mai napon rájöttem miért szeretem valójában is a Lókolbászt ... mert így kevesebb sz@rja össze az erdõt ...
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X

#6355
bringa

bringa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 posts
Még mindig Scalpel:


#6356
balu75

balu75

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,854 posts

Balu, szerintem ugyanarról beszélünk, csak máshogy fogalmazzuk meg :)
Próbálok egy jobb példát mondani, mire gondolok: ha mondjuk lecserélem a vázat a korábbinál merevebbre, akkor kevesebb energia "marad a vázban". Tehát nem a technikától lettem jobb, hanem a jobb technika segített abban, hogy az edzéssel megszerzett erõt jobban átvigyem a talajra. Persze ez az én szintemen jelentéktelen, de egy Cavendish-nél már számíthat.

Jani, jelentem keréknyomás beállítva (mondjuk nem sokkal volt nagyobb, úgy tûnik a mûhelypumpám csal vagy 0,5 bar-t), kormánycsapágy meghúzva (bringa közremûködésével - na ez is szép történet, maradjunk abban, hogy nem véletlenül nem lettem gépész :) )


... fogalmazhatunk így is, de én inkább úgy írnám körbe a dolgot: amikor "mesterévé" válsz egy feladatnak, mozgáskultúrának, akkor tudod igazából kihasználni a technika adta korlátokat és feszegetni az egyes elemek határait, egyéb más esetben önpszichózis és lári-fári az egész mutatvány... :P

ld.:
1. Van egy Ferrari motorod, hozzá eszkábálsz egy Skoda sebességváltót és karosszériát ... hiába pörög a "bivaly" motor, ha gyenge láncszem a többi.
2. Hiába van egy Hammer felépítményed ha abba csak egy Trabi motor döcörög ...

Azaz ... minden lánc olyan erõs amilyen gyenge a leggyengébb láncszem ...

A bringa is mint olyan rendszerszemléletet követel ...
... a mai napon rájöttem miért szeretem valójában is a Lókolbászt ... mert így kevesebb sz@rja össze az erdõt ...
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X

#6357
fezso

fezso

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 497 posts
Balu, szerintem ugyanarról beszélünk, csak máshogy fogalmazzuk meg :)
Próbálok egy jobb példát mondani, mire gondolok: ha mondjuk lecserélem a vázat a korábbinál merevebbre, akkor kevesebb energia "marad a vázban". Tehát nem a technikától lettem jobb, hanem a jobb technika segített abban, hogy az edzéssel megszerzett erõt jobban átvigyem a talajra. Persze ez az én szintemen jelentéktelen, de egy Cavendish-nél már számíthat.

Jani, jelentem keréknyomás beállítva (mondjuk nem sokkal volt nagyobb, úgy tûnik a mûhelypumpám csal vagy 0,5 bar-t), kormánycsapágy meghúzva (bringa közremûködésével - na ez is szép történet, maradjunk abban, hogy nem véletlenül nem lettem gépész :) )

#6358
balu75

balu75

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,854 posts

Szívesen tesztelnék én is egy ilyen kerékagyat. :D
Gondolom az elsõ agy nem okozott túl sok tervezési problémát.


Azért havonta rád is rád jön a hülyeség. :) Kéne egy új váz vagy teleszkóp vagy váltó...stb. Mondjuk néha nekem is vannak ilyen gondjaim :) meg minden technokratának, csak szerencsére (vagy nem) vannak anyagi korlátaim.


Én írtam is, hogy nálam is belóg a deszka ... és te meg tudsz mesélni róla ...

Az elsõ agy az baromi egyszerû ... a gondom az a kazetta test és a kerékagy test csapágyazásánál van ... nem a normál 4 csapágyas megoldással akarom megoldani - mert azzal bár mikor kivitelezhetõ - és ezért van pár órányi gondolkodásom még rajta.

- Az elsõ kerék az ilyen lesz http://www.skf.com/s...logue=1&lang=en

- 3 csapágy már biztos, méretre és típusra, két egysoros mélyhornyú, és dupla soros mélyhornyú. A 4. még kérdéses.

- A racsni szerkezet az DT közeli lesz, csak kicsit átdolgozva.

- 28 vagy 24 küllõs lesz

- és itt van 24h-s felni ... http://www.chainreac...x?ModelID=36546

Elvileg 4 db-t készítek elõre és hátulra, ha marad :) ... még kaphatsz is ... :)
... a mai napon rájöttem miért szeretem valójában is a Lókolbászt ... mert így kevesebb sz@rja össze az erdõt ...
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X

#6359
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

nem értelek félre :no:, csak mikor írtad, hogy "Szecska mester" azért ment úgy ahogy ... az nem a technika miatt volt, hanem azért, mert belebabrált az addig bevált beállításába ... ez amatõr dolog ...(szerintem)

- A technikai fejlesztésnek én is híve vagyok, csak nem akarom, hogy túlzásokba essetek. Lehet nem fejezem ki mindig magam kézzel foghatóan, de majd javítok akkor ezen.

- Csak azt akartam szemléltetni a korábban kvázi verseny gondolattal, hogy nem a technika számít. És nem magamat akarom futtatni vele. Az én seggemet is elverik jó párszor ...

- És hidd el, ha a megszokott bringádra ülsz sokkal jobb eredményt érsz el mint bármilyen technikai új dologgal.

- Csak infóként én most saját gyártású és tervezésû kerékagyakon és keréken dolgozom ... a legnagyobb dilemmám a csapágyazás a racsni és az agy találkozásánál és 819-s felnivel lesz szerelve és megközelítõleg 1480-1520g lesz a súlya

Szívesen tesztelnék én is egy ilyen kerékagyat. :D
Gondolom az elsõ agy nem okozott túl sok tervezési problémát.


Azért havonta rád is rád jön a hülyeség. :) Kéne egy új váz vagy teleszkóp vagy váltó...stb. Mondjuk néha nekem is vannak ilyen gondjaim :) meg minden technokratának, csak szerencsére (vagy nem) vannak anyagi korlátaim.


A sebesség mindent megold.

 


#6360
balu75

balu75

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,854 posts

Ok,mi lesz a menetrend? Miért még él? Én azt hittem,hogy a múltkor mikor Balu legyorsulta végelgyengülésben kimúlt...


Lelõtték ...
... a mai napon rájöttem miért szeretem valójában is a Lókolbászt ... mert így kevesebb sz@rja össze az erdõt ...
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X