Tehát:az a forgalmazó aki szeretne az újságba az Eurobike-n keresztûl bekerülni és erre hajlandó áldozni teljessen mindegy milyen technikát mutat be , azt TI vastagon megtapsoljátok.Mivel ki van fizetve....Vagy???
Szia Pier,
Régen írtál ide... Olyan nyúlugratós megjegyzéseid vannak, ugorgyon hát:
Szóval röviden csak azt akartam jelezni az Atesznak írt megjegyzéssel, hogy kinek hiányzik az adott márka az újságból és kinek nem. Ugyanis akinek hiányzik, az keveset tud tenni érte, hogy több legyen, aki meg tehetne érte, annak nem hiányzik.
Ennek biztosan mi is okai vagyunk, személy szerint, vagy stílusunkkal, hozzáállásunkkal van baj, (azarcaabaj) lehet egyszerûen csak drágák vagyunk, de ez a következmény: a nincs szempontjából, az olvasó számára teljesen irreleváns.
Ilyen "nincs" márkából még tudok mondani legalább 20-at. Olyat ami nektek lehet, hogy hiányzik a lapban, aki meg a márkából él, annak meg nem.
Nem az Eurobike beszámolóból, hanem úgy amblokk. Az Eurobike beszámoló elsõ részébõl ugyanis teljesen hiányzott legalább 200 márka kb. 15000 terméke. Ehhez képest Atesz kevenc márkája 2 biciklivel felülreprezentált.
Egyébként ha elmégy egy ilyen kiállításra, körülnézel, találsz érdekes dolgokat, majd a téged jobban érdeklõeket részletesen végignézed. Ha fotóban gondolkodunk, akkor vannak márkák és termékek amirõl készül egy fotód, és van amirõl 10 fotód. Ennyi történt itt is. Mivel nem tudjuk teljesen végigfotózni az egészet, sem idõ, sem kapacitás, sem anyagi erõforrás okán, így készültek képek a kiemelkedõbb dolgokról és készültek részletesebb anyagok azokról, akik erre áldoztak. (Ha megnézed a másik lapot, náluk kizárólag az utóbbiakról...) Ha az itthon elérhetõ márkák közül valamennyien áldoztak volna rá legalább minimálisan, akkor lenne anyag minden itthon elérhetõ márkáról, plusz a kuriózumokról, akik nem forgalmazottak de különlegesek.
Így meg kialakult egy féloldalas dolog, van amirõl van 10 kép és van amirõl egy sem.
A cseh Velo magazinnak kb. 160 oldalas Eurobike különkiadása van, egy velünk kb. azonos lélekszámú, szintén ex-szocialista piacon, nagyjából azonos jövedelmi viszonyok mellett. Annyi különbséggel, hogy ott gyakorlatilag mindenkinek, aki forgalmaz egy márkát fontos, hogy megjelenjen benne legyen. Így boldog az olvasó, a magazin, meg a forgalmazó is. Nálunk elõállunk kb. 50 oldallal két lapszámban, logó orrú olvasóval, fékezett habzású magazinnal, meg érdeklõdõ és érdektelen forgalmazókkal.
Ha összehasonlítjuk magunkat a csehekkel, akkor mindkettõnknek van stábja, olvasója, fényképezõgépe, meg papírja. Könnyen rájöhetsz mi hiányzik az egyenletbõl, hogy mindkét oldalon nullát vagy 100-at kapj.
A gond csak az, hogy bárki nem csinálja jól a dolgát az egyenlet ezen a magyar oldalán, (természetesen magunkat is beleértve) a hiba mindenképpen a mi készülékünkben keletkezik, a mi fórumunkon, velünk kapcsolatban jönnek ezek a megjegyzések és a spirál - mint itthon mindenben - mindig lefelé megy. (Ha megfigyeled, itthon mindenki lefelé alkudja mindenkinek az árát, igyekszik kevesebbet adni, megoldja a dolgot okosba, megrövidíti az államot vagy a másikat, és úgy gondolja megint jól járt, mert kevesebbet adott, több maradt neki. Aztán nála is alkudnak, õ is enged, õt is átkúrják, neki is kevesebbet adnak, ezért magasabbak az adók, mert kevesebben fizetnek, aztán a magasabbat még kevesebben fizetik be, és ez a spirál (Downward Spiral - NIN, vagy plasztikusabban: http://poetry.rotten.com/spiral/) így megy körbe-körbe, mindig lejjebb meg lejjebb. Rajongunk az alacsony árakért, örülünk ha spórolunk, megoldjuk kicsi pénzbõl ügyesen és irígykedünk meg csodálkozunk, hogy a sógoroknak mér megy ennyivel jobban. De lassan nemcsak a sógoroknak de mindenkinek körülöttünk, aki nincs megverve ezzel a néplélektanilag elkúrt hozzáállással... Messze kalandoztam...)
Szóval ott tartottunk, hogy van aki bekerül és tapsoljuk mert jót csinál, van akinek több kerül be mert áldoz és tapsoljuk mert jót csinál, és van aki kimarad mert nem fért be, így nem látod a tapsot, és válogattunk a következõ számra azért citromdíjasokat is, mert szeretitek a kritikát, és egy idõ után tényleg sok is a tapsból. Mindenesetre a tapsunkról tiszta lelkiismerettel írom, hogy nem a pénz generálja, amiket tapsoltunk jórészt magunk választottuk, vagy segített olyan, aki az adott márkával képben van. (netuddkinek köszi még1x)
Ha magad látod mondjuk a Cube Fritzzet (személy szerint nekem a kiállítás talán legszebb gépe az am-enduro vonalról, de nyilván ez szubjektív), vagy a Speci standját, de említhetem a Focust vagy a Shimanót, vagy igazából bármelyik márka újdonságát amit bemutattunk, nyugodtan lehet tapsolni.
A mostani lapszámban ennyi oldal volt az Eurobike-ra. Szorította az anyagot a terjedelem, melyet meghatároz egy tartalom-hirdetés arány. Ezt az arányt át lehet lépni, 1-2-5 alkalommal, amit megtettünk a korábbi években, most nem léptük át. Voltak olyan tartalmak (pl. versenyek amik az augusztusi lapzárta miatt már nem fértek abba a számba, de fontosak így most tudtuk betenni õket.) amik összenyomták ekkorára az Eurobike-ot. Ebbõl voltak oldalak, amikben elköteleztük magunkat ezért adottak, és voltak amiket válogattunk még hozzá. Nagyjából fele-fele arányban.
Ebbõl Ti túlzásként éltétek meg a támogatott tartalmat és ezért nem is kerül szóba a többi. Csak errõl megy a szó mióta megjelent a lapszám, remélem a mostani hozzászólásokkal lassan túllépünk a kérdésen.
Egyúttal köszönjük mindenkinek, aki vette a fáradságot és építõ kritikával hozzájárult ahhoz, hogy legközelebb jobbat hozzunk ki belõle.