Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Legfrissebb szám

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
4161 hozzászólás a témában

#521
TREKs Atesz

TREKs Atesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 789 hozzászólás
Üdv mindenkinek!

Én a TREK-esek nevében is szeretném meg köszöni azt az= 2db egy 10,5x6 cm és egy 7,4x4,2cm-es Eurobike-os képet és a hozzá füzött mindösszesen 10 sornyi bezsámolót.:(
Még csoda hogy ennyire is tellet.:wtf:
Gondolom a TREK-nél sem csak ezt a két bringát fejlesztették???

Amit még szivesen találnék a magazinban az pld:a régi MBAH-ban jól bevált MTB pószter(amin nem ül vagy fekszik senki és nem repûlnek vele)
És zerintem nem ártana még valami skandi tipusu rejtvény is.:chin:

Ezt leszámitva más bajom nincs a magazinnal szerintem a többi külföldi lappal ellentétben sokkal kevesebb a reklám + idegesítõen sok hirdetés és azokhoz képpest viszont aprópénz.;)
TREK bike-on szebb az élet!!:cool2:

#522
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Azért az is érdekes, hogy a totalcra elõször volt (sikeres) online magazin, aztán mégis fontosnak érezték a papír alapû megjelenést.

A magazin teljesen más élményt jelent mint a net, mert ellentétben az online médiával én azt olvasom a vonaton, a budin és fürdés közben, stb. stb.

Online tartalomért én nem fizetek az tuti, fõleg mert így is túl sok idõmet elveszi a monitor bámulása, nem akarom ezt még fokozni.

A magazin olvasgatás nálam kikapcsolódás, ami pedig a gép fölé görnyedve kevéssé valósul meg.

Szerintem az internetes oldalak nagyon jók a napi, gyors hírek közlésére, fórumok számára, de teljesen alkamatlan egy szórakoztató magazin megjelentetésére, ugyanazon okból amiért könyvet sem a gép elõtt olvasunk, hiába erõltették a dolgot.

Amúgy meg a reklám szûrõm is be van kapcsolva :)

#523
hulp01

hulp01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.667 hozzászólás
Ha az sokat lendítene a magazin színvonalán és terjedelmén, akkor jöjjön az online verzió. Bár az a baj, hogy ez a nagykerek és forgalmazók hozzáállásán nem hiszem, hogy sokat változtatna.
Visszatérve még a mostani lapra. Pont a sorok, láncok, külsõk egy olyan témakör, ami esetében saját tapasztalatot is bele lehetne venni. Biztos a bikmakk stábjának is van saját bicajparkja, amelyek kiváló alapjai a tartóstesztnek. Ezeken is van sor, lánc, külsõ, és esetleg tovább is használják, mint egy tesztalkatrészt. És akkor nem lenne olyan probléma, hogy 500km után még nincs szemmel látható kopás. Azért hogy pozitívum is legyen, mint már korábban írtam, az Ironhorse cikk kifejezetten tetszett.

#524
zOrg

zOrg

    exgépész

  • fórumtag
  • 5.740 hozzászólás

Én még mindig ott tartok, hogy miért kellett a szeptemberi számot megint összevonni?

Igazság szerint az augusztusi lapszám is cca 100 oldal, és az összevont szám is. Miért?

Hibáztunk. Egyszer azt mondtuk rá, hogy összevont lapszám(ok).
Pedig helyesen: a Bikemag megjelenik évente 9 alkalommal.

Van azért olyan "tartalom", aminek a sikere töretlen, méghozzá a júzer számára ingyen; a fórum... Egyre több és több felhasználó, és az itteni tudástárat nem ANNYIRA járja át a marketing, mint a nyomtatott újságot, más kérdés, hogy hasznos információért itt még többet kell olvasni, de hát ez van, nem lehet csak száraz anyagot felhalmozni :)

Ezért is fogom a fórum szerkezetét teljesen átdolgozni - átláthatóbbá, könnyebben kereshetõvé, kevesebb kattintással elérhetõvé tenni tartalmakat. Persze, ez - mint minden változás - elsõ hullámban ezer nagyszájú elégedetlen hozzásólást szül, de biztos vagyok hogy jó lesz. (Már csak azért is, mert a tervezett tematika más fórumokon már remekül bevált...)

(...)
Ehhez a marketing-teszteléshez csak annyit, hogy amikor megjelent a Saint család, akkor a fékhez az írták, hogy micsoda brutál ereje van, aztán amikor idén kijött az új verzió, akkor már odaírták, hogy hát igen, az elõzõ verzió semmivel nem tudott többet az XT-nél, és hát azért testesebb bringások alatt akadtak fékerõ-problémák. Mondjuk egy 50 kilós bicajosnak meg minden fék brutál erõs.

Picit erõsíteném LCS mondandóját: annó az elõzõ generációs XTR szett megjelenésekor elájultam, hogy mekkora király a tárcsafék modulációja, a váltás pontossága és gyorsasága - és kövezetek meg: nekem a Dual Control is nagyon bejött. Aztán idén cseréltem a rendszer nagyrészét (Sram X.0 w/ Trigger Shifter) és ujjongtam az elsõ "tesztúton": soha nem tapasztalt gyorsaság a váltásnál, egzakt és határozott - no és hangosabb mint a japán cucc. Persze, közben több cimborám is - akik sokáig ugyanezt a Sram váltórendszert használták - áradozik, hogy a legutóbbi XTR viszont egy zseni az X.0/TriggerShifterhez képest is. Úgyhogy akármennyire is nem úgy tûnne: van fejlõdés.
"In idem flumen bis non descendimus"

#525
Andrew Wolf

Andrew Wolf

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.844 hozzászólás

Már átdobtam a srác postját ide: http://forum.bikemag...read.php?t=2180. :D Ha kívánod, törlöm a reakciód, mert így furán hat. :D


Valóban nem értelmezhetõ ebben a szövegkörnyezetben, így kérlek távolítsd el :D

#526
zOrg

zOrg

    exgépész

  • fórumtag
  • 5.740 hozzászólás

Szükség van-e nyomtatott magazinra, vajon?

Ha megkérdeznétek a két hazai kerékpáros magazin tulajdonosait errõl - és feltételezve az egyenes választ - elég érdekes válaszokat kaphatnátok. De ez költõi kérdés marad...;) (Személy szerint én már 7 éve nem vásárolok papíralapú periodikákat - a könyveim száma viszont látványosan nõtt...) A kereskedõk fejébe nagyon nehéz "beleverni", hogy online egyetlen nap alatt annyian láthatják a cuccait, mint a nyomtatott magazint havonta (ráadásul effektíve alacsonyabb ráfordítással) - keményen dolgozunk, hogy ezt elfogadottabbá tegyük. No persze van egy-két kivétel, akit errõl nem kell "gyõzködni"; aki pedig eleve nem öl energiát abba hogy pörgesse a termékeit, annak minden hiába. (Szar bannerrõl vagy megrendelt ám kihasználatlanul hagyott apróhirdetõi kvótáról nehéz vitatkozni - aki mindezeket napi szinten menedzseli, annak pedig nem kell ecsetelni az elõnyöket. Ja, hogy dolgozni kell vele. Ahammm. Önmagában egy reklámhely - print vagy online egyremegy - tudjátok mennyit ér, ha nem foglalkoznak kellõ idõ- és energia (és pénz) ráfordítással a tartalmával? Megmondom: kutyagumit.

érdekes kérdés...szerte a világon..
csak mik az alternítívák? csináltok egy nagyobb portált-nagyobb és több fajta tartalommal, vagy gyász fizetõs-letöltõs pdf magazint, mint a népszava?

A fizetõs-letöltõs változatot vizsgáltuk mi is (default nem éri meg mert: a) cirka 2 darab eladása után azonnal kint van minden egyetemi szerveren, B) a kvázi lophatatlan technológia pedig annyiba kerül, ami megintcsak megkérdõjelezi a dolog rentabilitását). Harmadrészt: személy szerint nem hiszek benne - Magyarországon nem. Kár, mert "egészséges piacokon" szárnyal ez a fajta értékesítés (lásd: Zinio, mint a jelenleg legjobb online publishing technológia fejlesztõje).
Elég világos tervek vannak hogy hogyan-merre az online verzióval, ezekrõl itt nem beszélnék. A márciusban, sok év után meglépett totál motorváltás (gyak. egy blogmotorra helyeztük át a portált) mindenképpen jó irány, az elmúlt fél év statisztikáit elemezve pár dolog rövidesen változni fog (leginkább az archívum kezelése ill. a különféle témakörök egymástól teljesen eltérõ listázása, megjelenítése).

Ez is egy ok,én a mocskoskapitalisatimperialista üzleti oldalról közelítettem.
Általában ott dõl el,hogy lesz papírforma vagy nem.Lásd pl.a régi eredeti pc guru....

Ha fõállásban/tulajdonosként vagy benne nehéz lenne másképp közelíteni.
Ha én lennék a fõszerkesztõ, semmiben nem hasonlítana a lap a jelenlegihez (vagy az elmúlt ~8 év bármely lapszámához). Szerencsére nem én vagyok, mivel akkor már rég csak vidám emlék lenne a hazai lappiacon - mint ahogy megannyi lelkes próbálkozás az elmúlt szûk évtizedben.
"In idem flumen bis non descendimus"

#527
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
A negatív reklám is reklám, avagy ahogy egy politikusunk mondta, "mindegy mit, csak beszéljenek" :) Megvettem én is az új számot, hogy legyen mivel összehasonlítani a régieket.

Még csak átfutottam, de ha van vmi, ami elsõre szemet szúrt, az az, amit Andrew Wolf írt az Eurobike-kal kapcsolatban ; "A Eurobike oldalakon meg mintha a katalógusokból kivágott marketing szöveggel lennének a képek ellátva.. Semmi kis irónia, kevés objektív szakmai észrevétel illetve megjegyzés. Elõszedtem a régebbi beszámolókat, ég és föld a különbség, de komolyan."

Teljesen ugyanez az én véleményem is, hozzátéve azt is, hogy régebben az Eurobike egyben a csemegézést is jelentette számomra a különlegességek, vagy legalábbis az itthon nem elérhetõ portékák között, ehhez képest most Cube, Specialized, Shimano, Pro, Schwalbe (a Manitou vhogy kimaradt) dömping volt, mintha itthon nem ezek folynának a csapból is.

#528
togo

togo

    vendég

  • fórumtag
  • 109 hozzászólás
Sajnos egyet kell értenem az elöttem szólókkal.
Azért kíváncsi lennék a laptulajdonosok reakciójára, nekik mi a véleményük, hogyan látják a jövõt. Nem arra vagyok kíváncsi, hogy mit miért írnak úgy ahogy (mint LCS írta), hanem tartalmi dolgokban várom a jövõképet.
(mert ez így, ebben a formában tényleg kevés)

#529
Andrew Wolf

Andrew Wolf

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.844 hozzászólás
Jóreggelt, jelentem hosszú idõ után ismét megvettem a bikkmakkot. Érdeklõdéssel lapozgattam, olvasgattam, és rájöttem, hogy nem tetszik. Vhogy az egész stílus, felépítés átalakult. És fura, de 14 évvel ezelõtti énem ugrott be, mikor végére értem az akkor kb. 32 oldalas MBAH-nak, hogy ez kevés. Terjedelemben. Összevont számnak (98 oldalon?!) meg tartalomban is.

Hogy konkrétumot mondjak, a Transalp cikket ennél sokkal unalmasabbra nem lehetett volna megírni, ez biztos.. Vmi kis izgalmasabb háttérinfo, esetleg élményszerûbb, magával ragadó leírás, vagy vmi..

A Eurobike oldalakon meg mintha a katalógusokból kivágott marketing szöveggel lennének a képek ellátva.. Semmi kis irónia, kevés objektív szakmai észrevétel illetve megjegyzés. Elõszedtem a régebbi beszámolókat, ég és föld a különbség, de komolyan.

A fekvõbringás cikkbõl is hiányzik nekem az érdemi mondanivaló, nem keltette fel az érdeklõdésemet.

Természetesen nekem túl sok az országúti. Persze kicsit elméláztam a Millenáris jelenén, jövõjén, de mint kívülálló csak kiváncsiságból olvastam.

Aztán szerencsére volt benne Jorus-írás :) meg lcs, meg KGÁdám (gratulálok a fejlõdéshez :) ), amik fedobták a dolgot. De hogy tornóczkyanitásan kérdezzem, ezt most így hogy?

#530
hulp01

hulp01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.667 hozzászólás
Tisztább. Bár sejtettem, hogy valami hasonló választ fogok kapni. Ezzel nincs is semmi baj, hiszen volt, hogy egy 80mm-t mozgó RS Judy DH telónak minõsült. Talán csak az nem lett anno a féknél megemlítve, hogy egy szimpla átfestett XT. Mindegy, max. azóta izmosabbak lettek az alkarjaim. :)

#531
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.125 hozzászólás

...de LCS elgondolkoztatott.
Azt írja "mialatt a fizetésünk értéke 40-50% -ot esett legalább".


- az egészet kifejezetten a "drága 800 Ft"-os nyafogásra írtam.
- a fizetés értékvesztése (nem az enyém) egy párhuzam akart lenni, gondolván arra, hogy a lap ára nagyon rég óta nem emelkedett, közben már ez a 745 Ft sem ugyanaz a 745 Ft, mint pl 4 éve, tehát nehogy már ez az összeg legyen a probléma...

Ehhez a marketing-teszteléshez csak annyit, hogy amikor megjelent a Saint család, akkor a fékhez az írták, hogy micsoda brutál ereje van, aztán amikor idén kijött az új verzió, akkor már odaírták, hogy hát igen, az elõzõ verzió semmivel nem tudott többet az XT-nél, és hát azért testesebb bringások alatt akadtak fékerõ-problémák. Mondjuk egy 50 kilós bicajosnak meg minden fék brutál erõs.


az elsõ hidr. fékem '99- ben egy Formula HD 5 volt. brutális fékerõvel. akkor. egyébként egy rakás fos volt, de erre akkor jöttem rá, amikor lett egy 4 dugattyús XT-m, aminek brutális fékereje volt. akkor.
aztán 2004-ben lett Saint-em, brutális fékerõvel, detto, mint a vele megegyezõ XT. a Saint egy FR féknek készült, ehhez képest "mindenki" DH-ra használta, miközben egy barna XC fék volt. FR-ra elegendõ, DH-ra csak a könnyebbeknek volt elég a fékereje.
aki viszont tényleg komolyan nyomta az Mag-ot használt.
most, aki brutált akar az az új Saint-tel, vagy Code-dal fog menni

de már közben tavaly óta van 224-es Hayes tárcsa is, ám a fent említett '98-as Formula HD 5-öt még 140-es tárcsával adták és a 180 volt a húbazmeg.
minden cucc megítélése attól is függ, hogy milyen idõsíkban járunk :)

így most tisztább a kép? ;)

#532
hulp01

hulp01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.667 hozzászólás
Ezeket a sajnálatos lapösszevonásokat én sem igazán értem. Fõleg, hogy az összevont szám szinte semmivel sem több, mint egy normál szám. Még egy korábbi lapban le is írták, hogy írnivaló lenne dögivel. Vagy talán ennyire veszteséges ez az egész? Ha ez a trend folytatódik, akkor nemsokára lesz egy összevont éves szám. Ráadásul monti meg országúti is van egy újságban. Bár mindig elolvasom az országútis cikkeket is (mert még 400Ft-ot sem szeretek kidobni az ablakon), de sokkal jobban örülnék, ha csak monti lenne benne.

Ehhez a marketing-teszteléshez csak annyit, hogy amikor megjelent a Saint család, akkor a fékhez az írták, hogy micsoda brutál ereje van, aztán amikor idén kijött az új verzió, akkor már odaírták, hogy hát igen, az elõzõ verzió semmivel nem tudott többet az XT-nél, és hát azért testesebb bringások alatt akadtak fékerõ-problémák. Mondjuk egy 50 kilós bicajosnak meg minden fék brutál erõs.

#533
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Van azért olyan "tartalom", aminek a sikere töretlen, méghozzá a júzer számára ingyen; a fórum... Egyre több és több felhasználó, és az itteni tudástárat nem ANNYIRA járja át a marketing, mint a nyomtatott újságot, más kérdés, hogy hasznos információért itt még többet kell olvasni, de hát ez van, nem lehet csak száraz anyagot felhalmozni :)

#534
boca

boca

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.078 hozzászólás
Én még mindig ott tartok, hogy miért kellett a szeptemberi számot megint összevonni?

Igazság szerint az augusztusi lapszám is cca 100 oldal, és az összevont szám is. Miért?
Az a baj, hogy nehéz leírni amit mondani szeretnék de megpróbálom:
Nekem a lap szerkesztése nem tiszta, pl most miért volt ennyire fontos késleltetni az újságot? Nyilván az Eurobike-os több oldalas cikk miatt. De nem értem, hogy míg ezzel ennyire siettek a szerkesztõk, addig a Salzkammergut-i versenyrõl is ebben a számban írnak nem pedig az augusztusiban, pedig ez a verseny júliusban volt ugyebár. Nos, ha itt megengedhetõ némi késedelem, akkor nem értem a sietség okát az elöbb említett cikk miatt, ez úgy cseng le nálam olvasva a cikk néhány sorát, "itt a magazinban 2 részben láthattok majd beszámolót....", hogy huhh akkor 4 lapszámot letudunk az Eurobik-os cikkel. Pedig szerintem szeptemberben azért még ki lehet tölteni a lapot. Tudom a nov-febr az halott idõszak a kerékpáros cikkek szempontjából, de kis átszervezéssel a nov-dec-i szám tele lett volna az Eurobike-os cikkel, és akkor valóban dupla, összevont szám lehetett volna mondjuk 150 oldalon. Jó kis karis ajándék. Pl.: a januári-februári számban lenne a BRNO-i nemzetközi show? Gondolom így tervezték... Hangsúlyozom, saját vélemény, de párommal rendszeres olvasók vagyunk, nekünk ez jött le... MINDEN SÉRTÉS NÉLKÜL.
" A Cube el van vetve! "

#535
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
Nem veszem sértésnek.
És igen, tizenévezek közé tartozom. :)


Az üzeneted második részével egyébként egyetértek -attól függetlenül én szeretem a lapot.

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#536
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Az általad lehúzott sz@rértékû lapot? Most akkor what the fuck?


Ha jól setjtem a hozzászólásaid alapján, akkor te még a tizenévesek csoportját gyarapítod. Így van?

Te személyes sértésnek veszed a magazint ért kritikát, de majd ha egyszer rendesen dolgozni kezdesz, akkor megérted, hogy ez egy üzleti vállalkozás, és ezek a kritikák olvasói (vevõi) visszajelzések (persze abban az esetben ha a pozitív vagy negatív vissazjelzés kellõen megalapozott és értékelhetõ) hosszútávon az üzletre kell, hogy hassanak és nem a önérzetünkre (termék fejlesztés - visszacsatolás).

Kicsiben ez a fórumon zajlik ingyé, nagyban piackutató cégek által pénzé.

#537
outcast

outcast

    vendég

  • fórumtag
  • 194 hozzászólás

Én sokkal szívesebben olvasok magazint mint online oldalt

Ez is egy ok,én a mocskoskapitalisatimperialista üzleti oldalról közelítettem.
Általában ott dõl el,hogy lesz papírforma vagy nem.Lásd pl.a régi eredeti pc guru....

#538
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
Az általad lehúzott sz@rértékû lapot? Most akkor what the fuck?

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#539
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Kinek a szemszögébõl?:)
A tulaj és a hirdetõ cégek szemszögébõl feltétlen.
Akinek nincs, vagy szûkös nehézkes az internetelérése,vagy nem is érdekli a net,annak jól jön.
Aki sült galambot vár,lusta keresgálni az infók után,vagy türelmetlen,annak is kellhet.
Ezek csak spekulációk persze,de van valóság alapja.


Én sokkal szívesebben olvasok magazint mint online oldalt

#540
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.344 hozzászólás

Azért minden vita jó valamire.
Régen rendszeres vevõ voltam, de az idén már elmaradoztam.
Most direkt azért vettem meg, hogy értsem mirõl vitatkoztok itt.
Ennek ellenére nem akartam ebbe sem beleszólni, de LCS elgondolkoztatott.
Azt írja "mialatt a fizetésünk értéke 40-50% -ot esett legalább".
Azt gondolom, ez nem rám tartozik, de ha én lennék hasonló helyzetben, biztos elgondolkoznék azon, hogy jól csinálom-e amit épp csinálok, és nem lehet-e jobban.
Különös tekintettel arra, hogy én úgy látom, hogy egyre több a biciklis ember az utakon, az erdõben. Amibõl én azt gondolom, hogy nem csökkent 40-50%-al az érdeklõdés a kerékpározás iránt.

Egyelõre az "átlapozásig" jutottam.
Kedvencem már van: a lánckeréksorok tesztje, ahol is a 7 darabból 6 Sunrace.
De legalább megtudom, hogy a 12eFt -os láncon 410km alatt alig látható kopás.
És hogy egy lánc a 600km-es teszt alatt szénné rozsdásodott rajta.
Ezek után inkább az érdekelne, hogy az milyen lánc volt.


Sztem nem az LCS fizetése csökkent a felére, hanem a vásárló értéke. Mint minden magyar becsületes munkából élõnek. A miértet tudjuk.