Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Legfrissebb szám

- - - - -

  • This topic is locked This topic is locked
4161 replies to this topic

#501
kempelen

kempelen

    kvázigazda

  • admin
  • 189 posts

Tehát:az a forgalmazó aki szeretne az újságba az Eurobike-n keresztûl bekerülni és erre hajlandó áldozni teljessen mindegy milyen technikát mutat be , azt TI vastagon megtapsoljátok.Mivel ki van fizetve....Vagy???


Szia Pier,
Régen írtál ide... Olyan nyúlugratós megjegyzéseid vannak, ugorgyon hát:

Szóval röviden csak azt akartam jelezni az Atesznak írt megjegyzéssel, hogy kinek hiányzik az adott márka az újságból és kinek nem. Ugyanis akinek hiányzik, az keveset tud tenni érte, hogy több legyen, aki meg tehetne érte, annak nem hiányzik.
Ennek biztosan mi is okai vagyunk, személy szerint, vagy stílusunkkal, hozzáállásunkkal van baj, (azarcaabaj) lehet egyszerûen csak drágák vagyunk, de ez a következmény: a nincs szempontjából, az olvasó számára teljesen irreleváns.
Ilyen "nincs" márkából még tudok mondani legalább 20-at. Olyat ami nektek lehet, hogy hiányzik a lapban, aki meg a márkából él, annak meg nem.

Nem az Eurobike beszámolóból, hanem úgy amblokk. Az Eurobike beszámoló elsõ részébõl ugyanis teljesen hiányzott legalább 200 márka kb. 15000 terméke. Ehhez képest Atesz kevenc márkája 2 biciklivel felülreprezentált.

Egyébként ha elmégy egy ilyen kiállításra, körülnézel, találsz érdekes dolgokat, majd a téged jobban érdeklõeket részletesen végignézed. Ha fotóban gondolkodunk, akkor vannak márkák és termékek amirõl készül egy fotód, és van amirõl 10 fotód. Ennyi történt itt is. Mivel nem tudjuk teljesen végigfotózni az egészet, sem idõ, sem kapacitás, sem anyagi erõforrás okán, így készültek képek a kiemelkedõbb dolgokról és készültek részletesebb anyagok azokról, akik erre áldoztak. (Ha megnézed a másik lapot, náluk kizárólag az utóbbiakról...) Ha az itthon elérhetõ márkák közül valamennyien áldoztak volna rá legalább minimálisan, akkor lenne anyag minden itthon elérhetõ márkáról, plusz a kuriózumokról, akik nem forgalmazottak de különlegesek.
Így meg kialakult egy féloldalas dolog, van amirõl van 10 kép és van amirõl egy sem.

A cseh Velo magazinnak kb. 160 oldalas Eurobike különkiadása van, egy velünk kb. azonos lélekszámú, szintén ex-szocialista piacon, nagyjából azonos jövedelmi viszonyok mellett. Annyi különbséggel, hogy ott gyakorlatilag mindenkinek, aki forgalmaz egy márkát fontos, hogy megjelenjen benne legyen. Így boldog az olvasó, a magazin, meg a forgalmazó is. Nálunk elõállunk kb. 50 oldallal két lapszámban, logó orrú olvasóval, fékezett habzású magazinnal, meg érdeklõdõ és érdektelen forgalmazókkal.
Ha összehasonlítjuk magunkat a csehekkel, akkor mindkettõnknek van stábja, olvasója, fényképezõgépe, meg papírja. Könnyen rájöhetsz mi hiányzik az egyenletbõl, hogy mindkét oldalon nullát vagy 100-at kapj.

A gond csak az, hogy bárki nem csinálja jól a dolgát az egyenlet ezen a magyar oldalán, (természetesen magunkat is beleértve) a hiba mindenképpen a mi készülékünkben keletkezik, a mi fórumunkon, velünk kapcsolatban jönnek ezek a megjegyzések és a spirál - mint itthon mindenben - mindig lefelé megy. (Ha megfigyeled, itthon mindenki lefelé alkudja mindenkinek az árát, igyekszik kevesebbet adni, megoldja a dolgot okosba, megrövidíti az államot vagy a másikat, és úgy gondolja megint jól járt, mert kevesebbet adott, több maradt neki. Aztán nála is alkudnak, õ is enged, õt is átkúrják, neki is kevesebbet adnak, ezért magasabbak az adók, mert kevesebben fizetnek, aztán a magasabbat még kevesebben fizetik be, és ez a spirál (Downward Spiral - NIN, vagy plasztikusabban: http://poetry.rotten.com/spiral/) így megy körbe-körbe, mindig lejjebb meg lejjebb. Rajongunk az alacsony árakért, örülünk ha spórolunk, megoldjuk kicsi pénzbõl ügyesen és irígykedünk meg csodálkozunk, hogy a sógoroknak mér megy ennyivel jobban. De lassan nemcsak a sógoroknak de mindenkinek körülöttünk, aki nincs megverve ezzel a néplélektanilag elkúrt hozzáállással... Messze kalandoztam...)

Szóval ott tartottunk, hogy van aki bekerül és tapsoljuk mert jót csinál, van akinek több kerül be mert áldoz és tapsoljuk mert jót csinál, és van aki kimarad mert nem fért be, így nem látod a tapsot, és válogattunk a következõ számra azért citromdíjasokat is, mert szeretitek a kritikát, és egy idõ után tényleg sok is a tapsból. Mindenesetre a tapsunkról tiszta lelkiismerettel írom, hogy nem a pénz generálja, amiket tapsoltunk jórészt magunk választottuk, vagy segített olyan, aki az adott márkával képben van. (netuddkinek köszi még1x)
Ha magad látod mondjuk a Cube Fritzzet (személy szerint nekem a kiállítás talán legszebb gépe az am-enduro vonalról, de nyilván ez szubjektív), vagy a Speci standját, de említhetem a Focust vagy a Shimanót, vagy igazából bármelyik márka újdonságát amit bemutattunk, nyugodtan lehet tapsolni.

A mostani lapszámban ennyi oldal volt az Eurobike-ra. Szorította az anyagot a terjedelem, melyet meghatároz egy tartalom-hirdetés arány. Ezt az arányt át lehet lépni, 1-2-5 alkalommal, amit megtettünk a korábbi években, most nem léptük át. Voltak olyan tartalmak (pl. versenyek amik az augusztusi lapzárta miatt már nem fértek abba a számba, de fontosak így most tudtuk betenni õket.) amik összenyomták ekkorára az Eurobike-ot. Ebbõl voltak oldalak, amikben elköteleztük magunkat ezért adottak, és voltak amiket válogattunk még hozzá. Nagyjából fele-fele arányban.
Ebbõl Ti túlzásként éltétek meg a támogatott tartalmat és ezért nem is kerül szóba a többi. Csak errõl megy a szó mióta megjelent a lapszám, remélem a mostani hozzászólásokkal lassan túllépünk a kérdésen.
Egyúttal köszönjük mindenkinek, aki vette a fáradságot és építõ kritikával hozzájárult ahhoz, hogy legközelebb jobbat hozzunk ki belõle.

#502
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,125 posts

teljessen mindegy milyen technikát mutat be , azt TI vastagon megtapsoljátok.Mivel ki van fizetve....



arra gondolsz, hogy valamit érdemtelenül dicsérünk pénzért?
nem jellemzõ. az nem ennek az újságnak a "stílusa", soha nem is volt.

#503
vendég_pier_*

vendég_pier_*
  • vendég
"mi nem érthetõ ebbõl meg amit idéztél?
a hazai trek forgalmazónak nem érdeke, hogy az újságba kerüljön.
nyilván nem 2 kerékpár volt kinn. csak gondolkozz, és értelmezd a mondatokat."

Tehát:az a forgalmazó aki szeretne az újságba az Eurobike-n keresztûl bekerülni és erre hajlandó áldozni teljessen mindegy milyen technikát mutat be , azt TI vastagon megtapsoljátok.Mivel ki van fizetve....


Vagy???

#504
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

Erre két igen a válaszom.:)
Igen a TREK bingát használókra gondoltam,és igen a(zokra)rra a pószter(re)rekre gondoltam.:)
És az Eurobike kiállitáson a TREK-nél csak ez a 2db bringa volt kiállítva?:chin:
Ezt nem hiszem el.:wtf:

write only?

Elsõ alkalom volt, hogy a kiállítási beszámolót részben mint terméket kiajánlottuk a cégeknek, akik közül többen jelezték, hogy szeretnének részletesebb beszámolót magukról és a termékkörükrõl...

mi nem érthetõ ebbõl meg amit idéztél?
a hazai trek forgalmazónak nem érdeke, hogy az újságba kerüljön.
nyilván nem 2 kerékpár volt kinn. csak gondolkozz, és értelmezd a mondatokat.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#505
TREKs Atesz

TREKs Atesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 789 posts

A TREK-esek nevében gondolom a használókat jelenti. Ugyanis a másik vonalon annyira fontos a megjelenés, meg a fejlesztések bemutatása, hogy az elmúlt 8 év mintegy 80 lapszámában kb. két kezemen meg tudom számolni, a tesztelt vagy bemutatni szándékozott gépeket...

Poszter gyanánt a Dave féle 1 db bicikli oldalról duplaoldalon verziót érted?


Erre két igen a válaszom.:)
Igen a TREK bingát használókra gondoltam,és igen a(zokra)rra a pószter(re)rekre gondoltam.:)
És az Eurobike kiállitáson a TREK-nél csak ez a 2db bringa volt kiállítva?:chin:
Ezt nem hiszem el.:wtf:
TREK bike-on szebb az élet!!:cool2:

#506
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
nem azért irtam, hogy elnézést kérj :)
tudjuk, hogy szériahibás, és az itthon eladásra kerülteket szerintem már mindet kicseréltük, ez alól az atom féle sem volt kivétel. ami még odakinn fut és törött, az vagy ebay-rõl vagy egyéb úton származott be az országba.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#507
adamkg

adamkg

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,715 posts
Bocs Rob!
Jogos, mert tényleg nem kellett volna visszavennie a Velo-naka vázat, de amennyiben nem kirívóan a vevõ sara a hiba (pl. 5m-rõl síkra ugrik), akkor õk mindig nagyon korrektül álltak a garanciához. És ez az, ami itthon nagyon sok cégbõl hiányzik, így a következõ vételnél, már nem biztos, hogy azoktól vesz gépet a kedves vásárló, akiknél nem tudta érvényesíteni a gari igényét.

És akkor ezzel ismét ott vagyunk, hogy tombol a pillanatnyi és minél rövidebb távú haszonmaximalizálás.

#508
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

A Demo legalább 3 évet húzott le a lapnál, Atom freeridekodását és az én dh versenyzésemet kellett elviselnie. A váz, arra a típusra jellemzõen megrepedt az üléscsõ alatti pókháló szerû részen. Garanciába kicserélték ..

Azt a részét egyébként a Speci minden Demon megváltoztatta egy jóval egyszerûbb és vaskosabb csõegységgel, így ott Demo nem fog már törni. Bár 3-4 év versenyhasználat 90 kg-s emberrel szerintem amúgy sem volt rossz teljesítmény.

tegyük hozzá, hogy a forgalmazó über jófej volt :D

Elsõ alkalom volt, hogy a kiállítási beszámolót részben mint terméket kiajánlottuk a cégeknek, akik közül többen jelezték, hogy szeretnének részletesebb beszámolót magukról és a termékkörükrõl...
.. A kiállítási sztorinak lesz 2. része és folytatjuk itt a neten is, mivel közel sem lõttük még el a patront, az észrevételeket (kritikákat) pedig figyelembe vesszük a jövõben.

azért megjegyzem bár tudtam, hogy mi a helyzet, azt hittem lesz független tartalom is. nyilvén kevesebbnek szúrt volna szemet, ha van vegyítve jobban a dolog.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#509
hulp01

hulp01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,667 posts

Röviden ennyit a DH gépekrõl.


Köszi Adamkg.

Kb. ez az, amire gondoltam, és szerintem nagyon sok emberke örülne, ha ehhez hasonló dolgok megjelennének az újságban is hosszabb-rövidebb formában. Hasonlót lehetne talán alkatrészekrõl is.

#510
apr

apr

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 567 posts

Ennek ellenére folyamatosan az ellenkezõjét kapjuk, állandó befolyásolási kísérlet a tartalomban, sajtóperrel fenyegetés, "én fizetem a cigányt, oszt nem is azt a nótát húzza!" szemlélet.


Ezen azért ledöbbentem.

Az itthon forgalmazóként mûködõ cégek egyrésze gyakorlatilag semmilyen szinten nem mûködik együtt velünk, sem hirdetés,sem teszt, sem bemutató vonalon. De nemcsak velünk, senkivel sem.


Ezen már nem, néha úgy érzem a "senkivel sem"-be a kedves vásárlók is beletartoznak.

Nem vagyok elõfizetõ, néha megveszem a lapot, mert szeretek olvasni. Eddig minden lapban voltak kiemelkedõen jó cikkek is, így engem eddig nem ért csalódás.

(Augusztusban megvettem egy bike-ot Ausztriában (nyaralás alatt gyakran hoz felelõtlen döntést az ember), "Európa legnagyobb monti magazinját".
Az újság egy kalap sz*rt sem ér egy bikemaghoz képest. Dögunalmas béna cikkek, 40(!) oldalnyi velõtrázóan primitív hirdetések otrombán a lap közepén, eurobike 100% marketingdumával külön füzetecskében.)

Szerintem nem olyan rossz a magyarországi helyzet

#511
adamkg

adamkg

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,715 posts
Az említett épített bicajok zöme már nincs nálunk - ilyen olyan okok miatt.
A Socom csak pár hónapot volt nálam, mert életem elsõ autója lett belõle. De amíg futott, addig tökéletesen mûködött, több dobogós helyet is be tudtam zsebelni vele.

A hosszabb teszt alatt kiderült, hogy 186 cm-vel az M-es méret kicsit kicsi versenyzésre, és az én stílusomhoz túl meredek a villaszög. Ezt Jeff Steber, a gyártó is így érezheti, mert valamikor jövõre kicsit laposabbá fogja varázsolni a villaszöget, illetve a gép hátulján is barkácsol majd egy kicsit, tehát valószínûleg elkészíti majd a tökéletes és nagyon könnyû dh gépet. Remélem úgy állunk majd, hogy tudunk belõle bemutatni nektek egyet.

A Demo legalább 3 évet húzott le a lapnál, Atom freeridekodását és az én dh versenyzésemet kellett elviselnie. A váz, arra a típusra jellemzõen megrepedt az üléscsõ alatti pókháló szerû részen. Garanciába kicserélték.

Azt a részét egyébként a Speci minden Demon megváltoztatta egy jóval egyszerûbb és vaskosabb csõegységgel, így ott Demo nem fog már törni. Bár 3-4 év versenyhasználat 90 kg-s emberrel szerintem amúgy sem volt rossz teljesítmény.

Lcs Sx-e is kibírt alatta pár évet minden gond nélkül, és a váz az új tulaj alatt azóta is szépen muzsikál.

Nálam a Morewood túl van jópár versenyen, mindenhol dobogós eredménnyel, és talán most a hétvégi OB-n találtam meg az ideális beállításokat. Bármilyen fura, de azt hiszem ez az egy forgáspontos gép az eddigi legmegfelelõbb DH vázam. Hihetetlen jól kanyarodik, ha puhára hagyjuk a mozgást, akkor alig pattog el rázósabb részeken és a láncot sem rángatja úgy, hogy az zavaró lenne.

Szenzációsan jól gyorsítható, meg pakolható, mert ugye nagyon könnyû. A csapágy a gyári módon van benne, se kotyogás, se szorulás. A karcokat leszámítva minden úgy, mint fél évvel ezelõtt a szezon kezdetekor.

Röviden ennyit a DH gépekrõl.

#512
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
kempelen

Örülök, hogy van visszajelzés a részetekrõl, nekem ez azért szimpatikus.

Amiket írsz az a dolgok egy részére, jellemzõen a termékbemutatókra, tesztekre vonatkozik. ez a dolgok egyik -talán a legfontosabb- része, ez adja meg a lap hitelességet. Egy ideje már sajnos nagyon nagyon érzõdik az általad említett PR szag.

A másik dolg amit nagyon hiánylok, hogy miért nincsen több érdekes interjú tervezõvel, csapatfõnökkel, érdekes emberekkel, szakmai csemegék, technikai jellegû írások, érdekes rovatok, ahol a bringázás egy egy különleges eseményét, szegmensét elemeznétek érdemben, mint pl. a legkönnyebb, legdrágább, legáramvonalasabb, miegymás bringák világát. Lehetne cikk pl. a nagy távolságú túrázásra való felkészülésrõl, mind technikai mind szervezési és emberi oldalról vizsgálva. Lakat teszt esetén jó lenne megpróbálni feltörni azokat...

És a sort lehetne folytatni a végtelenségig, szeritnem rengeteg érdekesség adódik még.

Ha ezt a két dolgok sikerülne rendszeresen összehozni, akkor nagyon-nagyon jó kis újság lenne, és az sem zavarna ha tele lenne reklámmal (nem PR cikkekel és bemutatókkal), és esetleg kicsit drágább lenne.

#513
hulp01

hulp01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,667 posts
Én annak örülnék a legjobban, ha legalább 12 szám jelenne meg egy évben, és elfelejtõdnének ezek az összevonások.
Camping Joe felvetésére (ahogy már én is megfogalmaztam) érdekelne a válasz, hogy a saját részre beszerzett alkatrészekrõl nem lehetne-e tartóstesztet írni. Vázak, illetve abból épített bicajok (ami most kapásból eszembe jut: Intense Socom, Speci SX Trail, Demo, épített dirt bicajok) bemutatója volt már, de ott is érdekelne, hogy vannak most ezek a gépek. Milyen alkatrészeket kellett rajtuk cserélni, kopás vagy törés miatt, esetleg mert valamelyik nem váltotta be a hozzá fûzött reményeket. Engem ezek sokkal jobban érdekelnek mint a termékkörképek, mivel azok bármelyik katalógusban megtalálhatók, max. nem egy helyen, hanem esetleg három katalógusban.

#514
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts

Poszter gyanánt a Dave féle 1 db bicikli oldalról duplaoldalon verziót érted?


Az sem volt rossz; gimiben ezekbe csomagoltam a könyveimet, így egy unalmas órán jól el lehetett ábrándozni egy pöpec gép nyergében tett szuper bringázásról :D

FélOFF; a Focus/Univega ennyire beindul(t)?

#515
kempelen

kempelen

    kvázigazda

  • admin
  • 189 posts

És mivel magyarázzátok az összevont lapszámot? Mert elõfizetéskor x lapszámot ígértek x összegért... Most eggyel kevesebb lesz. Augusztus hónapban nem volt elég hír, hogy össze kellett vonni? Azért nem hinném, az még azért szezonnak számít. Az eurobike-os tudósítást meg ráért volna az któberi számban is.... sztem.


Fontos kérdésre válasz: az X lapszámot X Ft-ért most is áll, csak nem év/adott hónaptól év/adott hónapig kapod az újságot, hanem tovább. Nem rövidítünk meg: annyi lapot kapsz tisztelt elõfizetõként, amennyit kifizettél.

#516
kempelen

kempelen

    kvázigazda

  • admin
  • 189 posts

Üdv mindenkinek!

Én a TREK-esek nevében is szeretném meg köszöni azt az= 2db egy 10,5x6 cm és egy 7,4x4,2cm-es Eurobike-os képet és a hozzá füzött mindösszesen 10 sornyi bezsámolót.:(
Még csoda hogy ennyire is tellet.:wtf:
Gondolom a TREK-nél sem csak ezt a két bringát fejlesztették???

Amit még szivesen találnék a magazinban az pld:a régi MBAH-ban jól bevált MTB pószter(amin nem ül vagy fekszik senki és nem repûlnek vele)
És zerintem nem ártana még valami skandi tipusu rejtvény is.:chin:

Ezt leszámitva más bajom nincs a magazinnal szerintem a többi külföldi lappal ellentétben sokkal kevesebb a reklám + idegesítõen sok hirdetés és azokhoz képpest viszont aprópénz.;)


A TREK-esek nevében gondolom a használókat jelenti. Ugyanis a másik vonalon annyira fontos a megjelenés, meg a fejlesztések bemutatása, hogy az elmúlt 8 év mintegy 80 lapszámában kb. két kezemen meg tudom számolni, a tesztelt vagy bemutatni szándékozott gépeket...

Poszter gyanánt a Dave féle 1 db bicikli oldalról duplaoldalon verziót érted?

#517
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,592 posts
Lehet azért nem érzékelem a "tartalomromlást", mert nem régóta olvasom a lapot, csak néha egy-egy számot?

Egyébként azt én is néha észreveszem, hogy outis cucc sok van, meg túrabeszámoló.

Viszont photo-sokk cikket nem láttam mostanában. Azokat is szívesen olvasom.

Igazából nekem majdnem mindegy, mi van benne, mert nem egyszer olvasom végig, meg nézegetem végig. Én is ezt olvasom fürdés közben, unalmas órán, buszon. Egyfajta kikapcsolódás.

És olyat nem lehetne csinálni, hogy valamelyik szerzõ ha vesz egy új alkatrészt a biciklijére, arról leírás, tapasztalat, stb.? Vagy ebbe a forgalmazónak is bele kell egyezni, hogy mit írunk róla?

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#518
kempelen

kempelen

    kvázigazda

  • admin
  • 189 posts
Nemhogy innen indul, itt tart most is.
Forgalmazói szemszögbõl így néz ki a dolog annak aki józan: Ha nincs hiteles tartalom, nincs olvasó, ha nincs olvasó, nincs kinek hirdetni, ha nincs kinek hirdetni, minek hirdetsz.

Ennek ellenére folyamatosan az ellenkezõjét kapjuk, állandó befolyásolási kísérlet a tartalomban, sajtóperrel fenyegetés, "én fizetem a cigányt, oszt nem is azt a nótát húzza!" szemlélet.
És az egyik leggyakoribb mára: egyáltalán nem hallgatok cigányzenét.
Az itthon forgalmazóként mûködõ cégek egyrésze gyakorlatilag semmilyen szinten nem mûködik együtt velünk, sem hirdetés,sem teszt, sem bemutató vonalon. De nemcsak velünk, senkivel sem.
0=0 szintet hoznak, vagy betesznek 1 db hirdetést 1 évben, meg 3 terméket megmutatnak, megtörlik gyöngyözõ homlokukat a komoly marketingmunka után és elégedetten hátradõlnek.
És nem csak nyomtatott, hanem online vonalon is ugyanezt nyomják, ami teljesen érthetõ, hiszen õk is "rajta vannak az internetten" minek kéne nekik a bikkmakk, hiszen olykor öten is megnézik az oldalukat egy nap... Vagy nincs is oldaluk...
(hogy Zorgtól kapott kedvenc tárgyú levelem idézzem (nem ebben a témában de rímel): "Átokbazdmegátok")

#519
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
Ha számít, a magam részérõl úgy vagyok vele, hogy hajlandó lennék elviselni sokkal több reklámot, ÉS többet fizetni a magazinért, ha mellette hiteles tud maradni. Hosszú távon ez talán azt is magával vonná, hogy a forgalmazók is azokat a dolgokat adnák tesztelésre, és próbálnák nyomatni, ami kiállná a próbákat, és valóban értékes. Az ideológiája is egyszerû, mert hiába a hirdetésbõl, a tesztbõl jön a pénz, de az újság elvileg a fogyasztókért, felhasználókért, a biciklisekért van, akik elvárják a tényleges, részrehajlás nélküli, hasznosítható és/vagy érdekes tartalmat. Legalábbis a történet innen indult.

#520
kempelen

kempelen

    kvázigazda

  • admin
  • 189 posts

A negatív reklám is reklám, avagy ahogy egy politikusunk mondta, "mindegy mit, csak beszéljenek" :) Megvettem én is az új számot, hogy legyen mivel összehasonlítani a régieket.


Lehet, hogy perverz mazochistának tartotok, de én személy szerint örülök, hogy végre ismét pörög ez a topik. Ha ennyien kritizáltok, az egyúttal azt is jelenti, hogy ennyi embernek fontos amit csinálunk és ez jó.
Sokkal jobban aggódtam, mikor úgy mentek le lapszámok, hogy nem volt 1 darab érdemi kritika sem, csak a szokásos hölgycsetelés: nekem megjött/nem jött... Ég és föld a különbség de komolyan:-))

Még csak átfutottam, de ha van vmi, ami elsõre szemet szúrt, az az, amit Andrew Wolf írt az Eurobike-kal kapcsolatban ; "A Eurobike oldalakon meg mintha a katalógusokból kivágott marketing szöveggel lennének a képek ellátva.. Semmi kis irónia, kevés objektív szakmai észrevétel illetve megjegyzés. Elõszedtem a régebbi beszámolókat, ég és föld a különbség, de komolyan."


Elsõ alkalom volt, hogy a kiállítási beszámolót részben mint terméket kiajánlottuk a cégeknek, akik közül többen jelezték, hogy szeretnének részletesebb beszámolót magukról és a termékkörükrõl. Eddig a kiállítás 100%-ban független tartalom volt, aminek a feltétele, hogy senkirõl ne mutass 1-2 képnél többet, akik itthon elérhetõek, de gondosan mutass meg nagyjából mindenkit, különben 5 helyrõl jön a hiszti: õ miért igen, mi miért nem, biztos fizetõs, de nekünk nem mondtátok, õt ingyen, minket egyáltalán nem, pedig az én apukámnak 2 lapátja is van be-be, stb...
A beszámoló egy része mellé tényleg nem tettünk "x"-et, ez hiba (gondolom, akkor letakartátok volna azokat a képeket, egy erre a célra kivágott 4x6-os keménykarton kispapírral:-) ennek ellenére a fókuszba került cégek kínálatából igykeztünk a javát és valóban az újdonságokat válogatni.
A kiállítási sztorinak lesz 2. része és folytatjuk itt a neten is, mivel közel sem lõttük még el a patront, az észrevételeket (kritikákat) pedig figyelembe vesszük a jövõben.

Ami biztos és általános markec tendencia: a cégek jórésze egyre inkább elfordul a direkt hirdetésektõl, (aki egyáltalán eddig hirdetett direktben...) és igyekszik a tartalom befolyásolására törekedni, vagy tartalomként csomagolni marketinget. (Náprímér: "Tegyétek már fel hírként légyszi az oldalra, hogy forradalmi újdonsággal álltunk elõ az új stucninál: kapható szagosban meg kékben is. Millió embert érdekel, ez maga a revolúsön, amit elsõként oszthattok meg az olvasóval, természetesen mint közérdekû infót, nyilván ingyé...")
Ennek lehet egészben, részben, vagy egyáltalán nem ellenállni, mi szokás szerint egyensúlyozunk a pengén, hogy az olvasó kecske is jóllakjon, meg azért káposzta is legyen, mert a fotoszintézist próbáljuk egypár éve, de máig sem mûködik...
Az egyensúlyozás során segítségünk egy hosszú bot, mint a kötéltáncosnak, melynek ennél a mutatványnál még akasztani kell az egyik végére kis babzsákban csipetnyi etikát, némi függetlenséget, hangyányi hitelességet, a másik végére meg ellensúlynak bevételt, likviditást, urambocsá' profitot. Aztán mikor elindulsz hol erre billen, hol arra, egyik zsák leesik, erre félrehúz leesel, visszamászol, próbálod megint, és ez így megy közel 80 lapszám óta amit közelebbrõl követek.
Lehet, hogy most kicsit jobban kilengtünk, lehet le is estünk, de szerencsére itt vagytok rezonõrnek, szóltok, ha gáz van.