Jelentkezz be Regisztrálj
Legfrissebb szám
#461
Posted 2008. October 06. - 21:44
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#462
Posted 2008. October 06. - 21:35
Meg tetszett a DH verseny és a Transalp beszámolója is.
#463
Posted 2008. October 06. - 20:00
Rekukat én is unom, bár elolvasom, mert kitudja, lesz-e olyanom.
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#464
Posted 2008. October 06. - 16:19
nézz meg mostanában egy Kaliber magazint és pl hasonlítsd össze a 2 évvel ezelõttivel
meg nem is vagyok pesti és még soha életemben nem láttam az újság dolgozói közül senkit se személyesen
postás meghozza => elolvasom
#465
Posted 2008. October 06. - 13:44
te már nem mosod le magadról, hogy fizetett bikemag bérenc vagySzakmám miatt olvasok más témájú magazinokat is
azokban az utóbbi idõben sajnos sokkal nagyobb minõségromlást tapasztaltam, némelyik meg is szûnt, így hát én csak örülni tudok hogy van egy lelkes csapat akik akárhogy is de megoldják hogy legyen újság
az meg hogy pénzt kérnek a tesztelésért az az autós szaklapokban már majdnem 2 évtizede így megy, mert akik be akarnak kerülni nem igazán gyártanak olyan tré minõséget amit csak fikázni lehetne így egy nagyrészt tényfeltáró cikket olvashatunk másrészt mindenki boldog mert ha írnak sokat egy bringáról/autóról azt jobban meg tudod ismerni minden apró kis részletével együtt és inkább amellett döntesz mint amirõl még semmi más információd sincs a katalógus adataihoz képest
tény hogy az utóbbi pár évet tekintve nem annyira nagyon élvezhetõ az újság, de sztem minden magazin életében bekövetkezik egy hasonló idõszak, de mi olvasók most itt vagyunk hogy tudjunk segíteni megoldani a problémákat és tudjunk szólni ha valami nem tetszik
nekem pl a rekumbensek nem tetszenek annyira (az elsõ két három cikket elolvastam mert az még érdekelt, de a mostaniakat átlapozom), de biztos van akinek meg az tetszik; de emberek ez egy újság minden olvasó kegyét el kell nyerni
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#466
Posted 2008. October 06. - 13:15
azokban az utóbbi idõben sajnos sokkal nagyobb minõségromlást tapasztaltam, némelyik meg is szûnt, így hát én csak örülni tudok hogy van egy lelkes csapat akik akárhogy is de megoldják hogy legyen újság
az meg hogy pénzt kérnek a tesztelésért az az autós szaklapokban már majdnem 2 évtizede így megy, mert akik be akarnak kerülni nem igazán gyártanak olyan tré minõséget amit csak fikázni lehetne így egy nagyrészt tényfeltáró cikket olvashatunk másrészt mindenki boldog mert ha írnak sokat egy bringáról/autóról azt jobban meg tudod ismerni minden apró kis részletével együtt és inkább amellett döntesz mint amirõl még semmi más információd sincs a katalógus adataihoz képest
tény hogy az utóbbi pár évet tekintve nem annyira nagyon élvezhetõ az újság, de sztem minden magazin életében bekövetkezik egy hasonló idõszak, de mi olvasók most itt vagyunk hogy tudjunk segíteni megoldani a problémákat és tudjunk szólni ha valami nem tetszik
nekem pl a rekumbensek nem tetszenek annyira (az elsõ két három cikket elolvastam mert az még érdekelt, de a mostaniakat átlapozom), de biztos van akinek meg az tetszik; de emberek ez egy újság minden olvasó kegyét el kell nyerni
#467
Posted 2008. October 06. - 05:48
Szerintem meg egyszerûen örüljünk annak hogy vannak emberek akik hajlandóak vállalni a rohangálást és egyéb megpróbáltatásokat, hogy a kezünkbe kerüljön az újság; és köszönjük nekik
Deyso!
Ezt hogyan gondolod? Nem kritizálsz, nem kötözködsz, nem vagy kíváncsi mûhelytitkokra? Ez így nagyon nem leszjó... Tessék valamibe belekötni, mert szimplán csak olvasni és esetleg élvezni az újságot ez így problémás. Menj vissza a laphoz és keress valami hibát! ;-))
#468
Posted 2008. October 05. - 22:50
#469
Posted 2008. October 05. - 20:55
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#470
Posted 2008. October 05. - 19:47
#471
Posted 2008. October 04. - 19:20
De nekem nincs bajom az újsággal, sosem volt. Sõt, az indiai túrás cikknél sajnáltam is, hogy nincs meg a következõ szám. (nemrég találtam meg azt a lapot is)
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#472
Posted 2008. October 04. - 19:14
csupán, úgy értsd, hogy az újságot, pusztán az eladásból nem lehet fenttartani. Erre vannak a reklámok, illetve megfizetve, a tesztelt alkatrészek/bringák.
Következtetés ->
Anélkül, hogy "fizetõs" lenne a teszt, nem lenne újság.
és itt jön be az is szerintem, hogy mondjuk reklamál a nép, hogy miértnem volt tesztelve az xy alkatrész. Most ha a Bikemag azt mondaná a 'qwert' márkának, hogy figyi, ne fizess, (sõt még én fizetek neked a termékért), add ide a cuccot, letesztelem.
Na amint ez megtörténne, senki nem tolna pénzt az újságnak. ergo? lásd feljebb.
(mindez egy egyéni elgondolás, nem látok bele az újság ezenféle belsõ dolgaiba)
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#473
Posted 2008. October 04. - 19:09
Tehát vehetjük mi ezt olvasók úgy is, hogy egy szivesség, hogy a lapot csináljátok?
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#474
Posted 2008. October 04. - 11:52
de érdekes, hogy ez a téma minden félévben elõjön egyszer, és a bikemagosok minden alkalommal szájbarágósan el kell magyarázzák a helyzetet, és mégis az a vége, hogy a 'frissen felvilágosult' emberünk jól megmondja hogy "õmostaztánsohatöbbé"
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#475
Posted 2008. October 04. - 11:34
Egy ismerõsöm azóta az ominózus lámpa teszt óta nem vásárolja a magazint, mert úgy gondolta, hogy egy átfogó lámpatesztben azért illene benne lennie a legismertebb és legelterjedtebb márkának, a cateynek, ami nélkül nehéz mihez viszonyítani a többit és objekítv képet kapni lámpa ügyben.
még 1 "magyarázkodás":
ha van kedved, nézd meg, ki forgalmazza az alábbi termékeket, majd azt is, hogy közülük melyik mennyit szerepel a magazinban:
Cateye, RockShox (telókörképben figyeld a "forgalmazói" infót), Sram, Truvativ, FSA, Avid... csakhogy pár remek márkát említsek.
Segítek: biker.hu
majd a fenti magyarázkodások alapján rakd össze a sztoryt, bár ez a barátodat és minket sem vigasztal.
Magyarán még mindíg fogalma(m) sincs, hogy jobb-e a bevállt cateye termékeinél monjuk a polar lámpa.
erre a kérdésedre pedig az egyetlen válasz sajnos csak az elõzõ (2004-es) teszt lehet
#476
Posted 2008. October 04. - 09:51
Egy ismerõsöm azóta az ominózus lámpa teszt óta nem vásárolja a magazint, mert úgy gondolta, hogy egy átfogó lámpatesztben azért illene benne lennie a legismertebb és legelterjedtebb márkának, a cateynek, ami nélkül nehéz mihez viszonyítani a többit és objekítv képet kapni lámpa ügyben. Magyarán még mindíg fogalma(m) sincs, hogy jobb-e a bevállt cateye termékeinél monjuk a polar lámpa.
Õ pl. nem olvassa azt amiket ide írtok magyarázatkánt, egyszerûen csak nem veszi többet a magazint.
Nálam pedig most ez a tartós teszt csapta ki a biztosítékot, mert juju láncot meg sort sosem használok, azt sem tudtam, hogy van ilyen, ellenben sramot és shimanót igen. És ezután sem fogok, mert fogalmam sincs, hogy hogyan viszonyul a bevált shimanhóz és sramhoz.
Gondolom ez így érthetõ.
És most már én tényleg nem akarok többet hozzászólni ezügyben, úgyis eldönti mindenki maga, hogy szívesen megveszi-e, és szívesen elolvassa-e a magazin számait, mert az számára hasznos és szórakoztató, vagy nem, és akkor nem.
#477
Posted 2008. October 04. - 09:25
Ha azt az egyént aki fizet, hogy szépet írjak róla elküldöm, akkor máris nem kerül be sehova a terméke.
A második bekezdést meg én úgy értelmezem, hogy gyakorlatilag ugyanazt írtad, mint én, csak talán kicsit árnyaltabb megfogalmazásban. Pl. az eltitkolják, hogy fos, lényegében azt jelenti, hogy ha pénzt kapsz érte, akkor nem írsz rosszat. Végül is te is azt írtad, hogy csak akkor van lóvé, ha jót írnak.
Akkor ez más tesztelõ újságoknál, vagy honlapoknál is így van, hogy megkapja a tesztelendõ cuccot, és akkor még kap x összeget, hogy foglalkozik vele? Ez számomra eléggé megdöbbentõ.
Az iróniát tessék már érezni... Amúgy meg én egyszerûen a metódusra voltam kiváncsi, h miként zajlik egy teszt elõélete... Nincs ebben semmi megdöbbentõ, h fizetnek azért, h bekerüljenek az újságba. Miért is nem megdöbbentõ? Gondolom azért, ami Kempelen leírásából kiderült számomra, ez jóval kisebb költséggel jár nekik, mint hogy vesznek mondjuk egy 1/2 oldalnyi hirdetést. Lehet, h kisebb helyen, de olyan adatok is felbukkannak amik a hirdetésbõl nem derülnek ki.
Amúgy a forgalmazók hozzáállása is érdekes, mert ha pl, egy lámpa 'szarul' szerepel a tesztben, mert nem világít olyan messze, nehezebb felszerelni, attól még annak a terméknek is megvan a célközönsége, mert lehet h õk leszarják, h ha egyszer felszereleik az 5 vagy 10 perc, mert lehet h az adott lámpa volt a legolcsóbb.. Szóval minden relatív..
#478
Posted 2008. October 04. - 07:23
Mindenért gyurcsányahibás."NEM a cikk TARTALMÁNAK árát kérjük meg, hanem a TESZTELÉSSEL TÖLTÖTT MUNKA díját."
ez most a kaki rózsa vízzel való locsolása, ugye te is érzed
akárhogy van fogalmazva, de ti olyan teszteket írtok amit a forgalmazó pénzért megrendelt
és ez nagyon gáz
"Há' néz' má': nincsen rajta sapka..."
(A South Park Klasszikusokból Pip apjának hangján)
Én barom, egy kalap pénzt fizettem a független értékbecslõnek, azt' mégsem annyira taksálta a beépítetlen telkem értékét amennyire szerettem/kellett volna, hogy jelzáloghitelt kaphassak rá. Átvertek. Ssssszemetek.
Ja és még:
"Metált birod?"
#479
Posted 2008. October 04. - 03:21
"NEM a cikk TARTALMÁNAK árát kérjük meg, hanem a TESZTELÉSSEL TÖLTÖTT MUNKA díját."
ez most a kaki rózsa vízzel való locsolása, ugye te is érzed
akárhogy van fogalmazva, de ti olyan teszteket írtok amit a forgalmazó pénzért megrendelt és ez nagyon gáz
KORÁBBAN: "hát pedig most meglepõdtem egy kicsit, és valahogy az eddigi magyarázkodásokból ezt eddig kifelejtették.... bár tulajdonképpen eddig is lehett tudni a cikkeket elolvasva, de azért, hogy teljesen szabott tarifája legyen, mint egy normál reklámnak!!!
ennyit az objektív tetsztekrõl.. hah... fizetett PR cikkek egytõl egyig
rohadjak meg, ha veszek még egy bikemagot is
Ne rohadj meg a világért sem, különben honnan jönne ez a szép nagy flame:-)) inkább tényleg ne vegyél bikemagot...
De ha már ilyen jók vagyunk az álságos PR-ban és mindeddig az orrodnál fogva vezettünk, hogyne mondjam kígyót melengettél a kebleden, az alábbiakban azért utoljára megpróbállak még1x megvezetni:
Induljunk el pl. a lámpatesztbõl. Az elég objektív tud lenni, mert jól mérhetõ. Mérési szempontok: adott elemmel meddig világít, és azonos fényképezõ beállítások mellett azonos távolságból fényképezve milyen fénye van.
Kapsz egy értéket az elemre és látod a "fény-képét" az újságban.
A cikkel kompletten eltöltött idõ összeáll a következõkbõl: ajánlókészítés és kiküldés, forgalmazói válaszok feldolgozása, termékek összegyûjtése, elszállítása, kipróbálása, fényének lefotózása, adatok feldolgozása, képszerkesztés, cikkírás, táblázatkészítés, tördelés, grafikai munka, kipróbált termékek visszaszállítása.
Konkrétan a legutóbbi lámpateszttel munkaórában legalább 100 munkaóra volt egy emberre vetítve. Ez a munka része. A munka gondolom nincs ingyen, tekintettel, hogy fõállásban, bejelentett munkaviszony keretében ezzel foglalkozunk. Ezentúl van az egyéb költség, amibõl csak az elemek voltak több mint 10eFt, az utiköltségek, a grafikai munka költsége és a nyomdaköltség még egy kis pluszt rádob erre.
A munka és a költségek eredménye információértékkel bír neked mint (korábban) olvasónak (a jövõben nem, mert ugye nem veszel) és reklámértékkel annak aki a terméket eladja.
A munka és a költségek eredményei adatok: súly, meddig világít az adott típusú elemmel, és kép: ennek ilyen fénye van, annak olyan. Ezen túl keletkezik még a tapasztalat alapján minõsítés: könnyen volt felszerelhetõ, vagy nehezen, az adott árért sokat nyújtott vagy keveset stb.
Kérdésem, hogyha ezért egyik bemutatott termék után sem fizetnek semmit azok, akik a termék eladásából élnek, vagy minden termék után fizetnek ugyanannyit (hangsúlyozom ugyanannyit, darab-darab alapon) az mennyiben befolyásolja, hogy mennyit világított egy elemmel és milyen fénye van? Szerintünk semennyit.
Ha a kapott eredményt nem befolyásolja, akkor miért kellene nekünk felvállalni az egész sztori komplett költségét?
A gond és a lelkiismereti kérdés nekünk ott kezdõdne, ha a gyenge ár-érték arány cimke ingyen lenne, a közepes ára 10 eFt lenne, jó ár-érték arány minõsítés kerülne 20 eFt-ba, a kiváló 50-be, míg a tesztgyõztest feldobnánk árverésre a vaterára és kapnánk érte 490 eFt-ot utolsó leütésre. Vagy urambocsá mi forgalmaznánk a tesztgyõztest és az 1000. darab eladása után darabonként 3000 Ft haszonkulcs mellett szert tennénk 3 milka nyereségre.
Ezzel szemben te azt várod, hogy tegyük mindezt ingyen, mert akkor vagyunk jók és hitelesek és függetlenek, legyen ilyen tesztbõl minden lapszámban minimum 1 de inkább kettõ, hiszen mi az eladott lapból és a hirdetésbõl élünk. Tegyük meg mindezt ingyen minden forgalmazónak, annak is, aki az adott évben minden lapszámban hirdetett, és mindenben együttmûködik velünk és annak is 1 Ft-ot nem költött nálunk semmire.
Mi erre azt mondjuk, hogy ez nem mûködik, igenis szeretnénk, ha azok akiknek a termék eladásából lesz bevételük hozzájárulnának az ezzel kapcsolatos munka költségéhez. (Ha a díjra is kíváncsi vagy, az 1-1 termék teszteléséért/bemutatásáért kért díj konkrétan a lámpák esetében nagyjából 2-3 lámpa értékesítésének nyereségébõl (nem bevételébõl!) fedezhetõ összeget jelentett.) Vannak olyanok akik ezt elfogadják, és kifizetik és vannak akik nem fogadják el és nem fizetnek. A kocka mindig el van vetve részünkrõl, hiszen ha van egy olyan aki áldoz rá, akkor a másik nem kerülhet be ingyen. Az egész pedig azért nem mûködhet ingyen, mert 3-4 ilyen teszt után évente már nem olvashatnád a lap következõ számát, ugyanis nem jelenne meg. (Mondjuk neked ez már mindegy lenne hiszen amúgy sem fogod már olvasni...)
Áttérve az undok PR másik terepére: a kerékpártesztekre. Ezeket a partnereink számára éveken keresztül ingyen tettük, annyi kikötéssel, hogy csak azok számára biztosítottuk, akik hirdetõi voltak a lapnak. Tettük ezt azért, hogy senki ne mondhassa: fizetünk a tesztért így nyilván elvárjuk azt, hogy az mindenben pozitív legyen. Aztán jöttek a rendszernek a hibái, hiszen vannak olyanok, akiknek nincs a termékei között kerékpár és részben joggal mondta, hogy a másik partner, akinek van, sokkal többet kap, hiszen ugyanannyit fizet a hirdetésért de még pluszban vannak ingyen biciklitesztjei, amik - ha kellõen jó a termék és a teszt kicsengése -, többet érnek bámilyen fizetett hirdetésnél. Jöttek mások, akik nem akartak hirdetni, de tesztet igen, a biciklijük pedig érdekes és különleges volt, vagy színesítette a palettát nektek olvasóknak. Mások pedig egy-egy számukra kellemetlen tesztet követõen semmit nem akart már, csak elégtételt...
Ezért döntöttünk úgy, hogy a kerékpárteszteknek szabunk egy árat, olyan árat, ami nagyjából 1 db 100eFt-os kerékpár nyereségébõl megtérül. Ezért vállaljuk, hogy készítünk egy szerintünk korrekt tesztet, amiben leírjuk a véleményünket, természetesen úgy, hogy a teszt írása során figyelembe vesszük, hogy az adott felhasználói terület és ár mellett megmutassuk a gép képességeit és azt, hogy ki az a kör, aki számára a gép alkalmas, vagy megfelelõ lehet. A díj melyet a tesztelésért kérünk egységes, és nem a tartalomért, hanem a megjelenési lehetõségért fizetnek. A lehetõség a teszt befolyásolására annyi, hogy elõzetesen megtekinthetõ, a nyilvánvaló hibákat (pl. elírtunk benne adatot) és a kimaradt információkat (kapható 21"-ban is) jelezhetik. Tesszük ezt a kontrollt azért, mivel a kinyomtatott és szétterjesztett lapban a hiba már nem javítható.
Remélem sikerült röviden összefoglalni, hogyan vezetünk meg benneteket.
(Leírom azt is hogyan mûködhetne a minden olvasónak leginkább tetszõ és független rendszer. Egyszerûen: ha a lap kizárólag az olvasókból, pluszban maximum nem szakmai hirdetõkbõl élne (étsd csak kóla, csipsz, meg autós) a forgalmazóktól teljesen függetlenül. A tesztelendõ termékeket vásárolnánk, majd a teszt után nem értékesítenénk, hogy ez se legyen befolyásoló, hanem elajándékoznánk a Gyermekvárosnak.
Erre egyetlen helyen lehetett volna szikrányi esély: az interneten. Aztán itt is kiderült, hogy lehetetlen, hiszen magad mondtad, hogy nem fizetsz itt tartalomért és ezzel szinte mindenki így van, sõt gyakran a hirdetéseket is blokkolod (teszik ezt mások is fõleg a tûzróka használók közül).
Úgyhogy talán majd egy következõ életben megvalósul a teljesen független kerékpáros lap, független tartalommal. Addig "a macska megpróbál egyszerre kinn s benn egeret fogni". (J.A. után szabadon)
#480
Posted 2008. October 04. - 02:18
ez most a kaki rózsa vízzel való locsolása, ugye te is érzed
akárhogy van fogalmazva, de ti olyan teszteket írtok amit a forgalmazó pénzért megrendelt
és ez nagyon gáz