Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Komárom-Esztergom megye bringásai ide!

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
21661 hozzászólás a témában

#2321
Vidra581

Vidra581

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 977 hozzászólás

Hát ez tényleg szubjektív de gondolom inkább kivétel vagy a véleményeddel.

Ma, ahogy 18:30 felé edzés után mentem haza rendesen lefagytak már néhány helyen a járdák, utak. Néha tényleg úgy tekertem, mintha "tojásokon járnék". Azért én örülök annak, hogy végre van egy kis fehérség is ezen a télen.


Én nem vitatom az új piros vonatok elõnyeit. Tiszták (bár én a gyorsvonatot se nyalogatom...), könnyû felszállni, leszállni, mûködnek az ajtók, és nyáron nincs meleg. Csendes.
Viszont
télen (most, mai tapasztalat) fölöslegesen meleg, úgy fût mint régen azok a magastámlás bõrüléses kocsik, amik seggnél fújták be a tûzforró levegõt... Iszonyat kényelmetlenek az ülései, a háttámla szöge az szerintem senkinek se jó, az ülõlap magasság persze szubjektív, és nagyon rossz hogy a vonat másik végében vonyító tinipicsák minden szavát hallani lehet... pár elválasztó ajtó senkinek se ártana...
A Talentek egy fokkal jobbak, de azokat se szeretem.

Másik vicc a Flirteknél (a személyvonatoknál) a toalett elhelyezése. Ha lett volna esze a tervezõknek akkor úgy helyezik el mint a Talenteken, és pl a 3 utasnak aki most a budiajtóban üldögél nem ott kéne ülni, vagy 4 helyett akár 7-8kerékpár is elférne biztonságosan.
Tekerj egyet és feltárul elõtted a világ! :D
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9

#2322
wiloz

wiloz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.820 hozzászólás
Milyen jó is volt régen a "gyorsvonat" télen. Még választani is lehetett vagy szauna meleg fülke vagy hûtõ hideg, na jó néha volt egy két kellemes meleg is. :) A mûbõr ülés pedig nyáron nagyon jó volt pláne pl rövidgatyában.

#2323
sysspo

sysspo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 hozzászólás
Hát ez tényleg szubjektív de gondolom inkább kivétel vagy a véleményeddel.

Ma, ahogy 18:30 felé edzés után mentem haza rendesen lefagytak már néhány helyen a járdák, utak. Néha tényleg úgy tekertem, mintha "tojásokon járnék". Azért én örülök annak, hogy végre van egy kis fehérség is ezen a télen.

#2324
Vidra581

Vidra581

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 977 hozzászólás

Sysspo!
nem arra gondoltam, hogy hol folyik el a pénz, hanem a technológiája érdekel, sajnos ezt nem tanulja meg az ember az egyetemen..
kis érdekesség:
nagyjából 200 km-s távot véve ausztriából 2 jegyár, és tõlünk. :)
MÁV 4580 forint a jegy IC-vel, eljutási idõ 2 óra 25 perc, a vasúti kocsik: legalább 20 éves konstrukciók (gysev esetében öregebb) (Sopron-Budapest)
ÖBB (osztrák állami vasút) 31 euro 1 óra 34 perc (Bécs-Salzburg) német vasút ICE-je, esetleg RailJet, amivel utazik az ember.
WESTBahn (osztrák magán vasúti személyszállító) 15,60 Euro, 1 óra 38 perc (Bécs-Salzburg) kevesebb, mint fél éves motorvonatokkal utazik az ember.

a fedélzeten nyújtott extra (sokszor ingyenes!) szolgáltatásokról most ne ejtsünk szót :)

ez a nem mindegy szerintem... (osztrák béreket ne hasonlítsuk a magyarral, demagóg lenne :) )
Az egész áras jegyed volt oda-vissza kb 2500 forint, gyorsvonattal menve, ami koszos, hangos, ráz, elég drága..
személyvonat esetén piros flirttel utazva, valamivel jobb a helyzet :)


Ezerszer inkább a régi gyorsvonat mint ez az új fos pirosak... Persze ez egyéni vélemény, én a régi kis mûbõr üléses ikarusszal is szívesen lenyomok 100km-t, mert imádom a gépzajt. :)
Tekerj egyet és feltárul elõtted a világ! :D
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9

#2325
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.743 hozzászólás
Ugyanmár,miért lenne sok az írásod?Inkább kevés,jó érzés fog el mikor azokra az idõkre gondol az ember.Én még akkor nagyon kiscsikó voltam,sokszor csak távolról figyeltem Nagy Lacit,Csigát és a többieket.Igen a gorba idõfutam nagyon jó kis vereseny volt,2x én is indultam rajta anno,akkor sem értem el semmit ,de jó volt ottlenni.A versenyekre álltalában a Csellõ Bandiékkal jártunk ki.

bizony, sok versenyt rendeztünk a TEAM-el. Bicó versenyeket, duatlon versenyeket. Sõt még triatlont is. Volt idõfutam a Gorbára pl.Még a Vanik is nyomta ott . Hasenfrantz még fiatal gyerekként. A gorbára fel idõt azt a Nagy Laca tartotta valami félelmetes idõvel.Elkéne már menni hozzá egy kis dumcsira. Régen láttam. Anno Nagy Laci a Csigával (Horváth Feri) még a mi színeinkben volt a Tour de Hungary-n.Vida Csabi is itt nyomta. Hmm mint oszlopos tag én rengeteget rendeztem és sok versenyen részt is vettem. Bár akkor fõleg a duatlonra koncentráltam. Gerlei Tomi, Miskolczi Árpi, Kovács András , Róth Bazsi stb.De az amatõr kupákban is nyomtam. Amikor beléptem a 40-be akkor a végelszámolásba a kategóriámban 1 ponttal maradtam le.Bicóba valamikor régen még a Rónai Ferivel is összecsaptam valami 100 km körüli rendezvényen.Na azóta a régiek közül igen kevesen maradtak meg és kevés fiatal jött.Egyszer érdemes lenne a Lénárdosokat összeszedni. Sok Tatabányai is van/volt közöttük. De reménytelen. Pár fénykép azért maradt itt-ott a csapatról. Lénárd Laci azért elindított akkor valamit és eredmények is voltak. De pénz híján mindig nehéz volt.Laci sem volt egy egyszerû eset.Bocs kicsit hosszúra nyúlt.


GT-Atee

#2326
Kosina Szilárd

Kosina Szilárd

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.603 hozzászólás
az elv az, hogy a cég kap állami támogatást minden olyan költsége után, ami jogosan merült fel, és a vonatjegybõl származó bevétele nem fedezi.
egy vonat leközlekedtetése ugyan annyiba kerül akkor is, ha tele van és akkor is, ha üres, csak ugye a költség-bevétel közötti rés változik, más összeget kell adnia az államnak.
DE ha jön egy magáncég és elhappolja a máv-start elõl az utasokat, akkor az államnak több pénzt kell adnia, amihez nyilván nincs kedve, ezért ezt a fél mondatot beletette a törvénybe, és nincs gond. :)
tatabánya-kisbér között pl mehetne simán a személyszállítás, mert oda nincs közszolgáltatási szerzõdése senkinek.. ja hogy utas sem lenne, az már más kérdés :)
"...nem kurva Õ, csak megadatott neki minden pasi...":)

#2327
montimi

montimi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.086 hozzászólás
ott magán cég nem végezhet menetrend szerinti személyszállítást, mert kártalanítania kellene a máv-start zrt-t....mivel ugye ezt veszteségesen üzemelteti már az is kártalanítás ha átveszi más :)
mivel így nem termel veszteséget
és még + kártalanítás is kellene ? :)

#2328
Kosina Szilárd

Kosina Szilárd

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.603 hozzászólás
igazából, szerintem az egyik fõ probléma hogy nem kapja meg a vasút az államtól azokat a támogatásokat, amiket meg kell kapnia. például egy vasúti személyszállítás (közszolgáltatás esetén) sosem lesz nyereséges, mivel fenn kell tartani a forgalmat olyan vonalakon is, ahol kevesebb az utas, több a nyugdíjas stb.. az elõvárosi forgalom nyereséges, ebbõl a nyereségbõl kell finanszírozni a távolsági forgalom veszteségét.
egy 7000 km-es pályahálózatot többe kerül jól fenn tartani, mint egy megközelítõleg 200-250 km-est, mint például a gysevnél.
lehetne azt mondani, hogy "nem kellett volna eladni a máv cargot és annak a nyereségébõl fedezni ezeket a kiadásokat", de sajnos eu-s irányelvek, és a vasúti törvény is tiltja ezt a keresztfinanszírozást.

romániában mûködik a rendszer, hogy meghirdettek 20 vasútvonalat, amin át lehetett venni a személyszállítást, jöttek magán cégek jó jármûvekkel, tudtak nyereséget gyártani, de a 20 vonalból mondjuk 5ön van most személyszállítás, mert például egy magáncég nem fog tatabánya-pápa között vonatot indítani azért a 200-300 nyugdíjasért, aki hetente 1x utazna, és valószínûleg nem ülne fel a vonatra, ha a busz elviszi ingyen.
a máv meg nem fogja kiadni a kezébõl a bp-gyõr, bp-debrecen vagy a bp-szeged vonalat, mert annyira nem hülye.
a vasúti törvény meg kimondja, hogy egy vonalon, ahol közszolgáltatási szerzõdéssel végez szeméyszállítást egy cég, ott magán cég nem végezhet menetrend szerinti személyszállítást, mert kártalanítania kellene a máv-start zrt-t.
ja és egy magán cég áll mondjuk 20 dolgozóból, abból 6 kalauz és 6 mozdonyvezetõ, a máv csoportnál meg dolgoznak majd 40-45 ezren és óriási a vízfej...
most, hogy már a gysevnek is egyre nagyobb a hálózata, ott is kezd érzõdni a vízfej hatás, de még annyira nem jelentõs, mint a mávnál..
más nem jut eszembe, de ne vasutazzunk, ez nem olyan érdekes téma gondolom egy nálamnál kívülállóbb számára :)
"...nem kurva Õ, csak megadatott neki minden pasi...":)

#2329
montimi

montimi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.086 hozzászólás

Na-ná,hogy emlékszem a Lénárd Team-re,akkoriban kezdtem a bringázást,volt egy pár álltaluk rendezett verseny amin még csapattam én is.Hát igen a régi szép idõk,hiányzik is.Akkoriban még volt Komárom 100 is,azokra mindig mentünk tesómmal,meg egy két tatabányai volt Lénárd-osal(Erdélyi Jani,Horváth Feri,Pekár Nándi ja és persze a példakép Nagy Laci),Krupánszki Zolival meg eggyütt gyürtük akkor még a rövid távokat..Nekem akkor õk voltak a nagyok,akik után lehetett teperni.

bizony, sok versenyt rendeztünk a TEAM-el. Bicó versenyeket, duatlon versenyeket. Sõt még triatlont is. Volt idõfutam a Gorbára pl.Még a Vanik is nyomta ott . Hasenfrantz még fiatal gyerekként. A gorbára fel idõt azt a Nagy Laca tartotta valami félelmetes idõvel.Elkéne már menni hozzá egy kis dumcsira. Régen láttam. Anno Nagy Laci a Csigával (Horváth Feri) még a mi színeinkben volt a Tour de Hungary-n.Vida Csabi is itt nyomta. Hmm mint oszlopos tag én rengeteget rendeztem és sok versenyen részt is vettem. Bár akkor fõleg a duatlonra koncentráltam. Gerlei Tomi, Miskolczi Árpi, Kovács András , Róth Bazsi stb.De az amatõr kupákban is nyomtam. Amikor beléptem a 40-be akkor a végelszámolásba a kategóriámban 1 ponttal maradtam le.Bicóba valamikor régen még a Rónai Ferivel is összecsaptam valami 100 km körüli rendezvényen.Na azóta a régiek közül igen kevesen maradtak meg és kevés fiatal jött.Egyszer érdemes lenne a Lénárdosokat összeszedni. Sok Tatabányai is van/volt közöttük. De reménytelen. Pár fénykép azért maradt itt-ott a csapatról. Lénárd Laci azért elindított akkor valamit és eredmények is voltak. De pénz híján mindig nehéz volt.Laci sem volt egy egyszerû eset.Bocs kicsit hosszúra nyúlt.

#2330
montimi

montimi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.086 hozzászólás

Schnellthomas: Tóth Tamás névre hallgat 23-24 éves, országútizott a tktk-ban, aztán volt szerelõ a Nagy Lacinál a béla király körtéren, volt biciklis futár pesten, most éppen iskolába jár, estin fog érettségizni.

akkor a bárdos gimnázium diákja voltam, most a széchenyi egyetemen tanulok vasút szakirányos közlekedésmérnöknek, júniusban fogok diplomázni, remélem el tudok majd helyezkedni egy vasúttársaságnál.. nem egyértelmû, hogy a magánt vagy az államit akarom. ha az anyagiakat nézem, akkor a magán, viszont, az államinál a vasutat, annak mûködését jobban meg tudnám tanulni, de majd még eldõl :)

húú ez kimerítõ volt :)
szerintem akkor ismerem, A széchenyi-ben van egy testnevelõ tanár aki még ma is keményen nyomja. Igen jó iron-man eredményt ért el valamelyik évben. ismered?
Lehet privatizálnod kéne valamelyik vasútvonalat. Azt nem tanítják, hogy hogyan lehet nyereségesen üzemeltetni egy vasúti társaságot ? tegnap nyomtam 4 kört a tó körül. este természetesen. jól látni ebben a pici hóban.szerintem ma is az lesz. Forgalom az semmi . Nem is tudom miért :).
Kerékpár útban eszembe jutot még egy érdekes probléma. A tatai befutó az a kiserdõn megy keresztül. Az ha minden igaz, helyi védettségû természetvédelmi terület. Érdekes lenne tudni hogy ilyenkor milyen jogszabályi feltételek vonatkoznak rá. vagy tök mindegy és összegányolnak mindent .Ausztriában a Fertõ tó körüli szakaszon van pár kilométer földút mert valószínûleg természetvédelmi terület. Ott nem gányolták össze aszfaltozással.

#2331
sysspo

sysspo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 hozzászólás
"nem arra gondoltam, hogy hol folyik el a pénz, hanem a technológiája érdekel, sajnos ezt nem tanulja meg az ember az egyetemen.."

Tudom Szilárd és igazad is van de ez ma kikívánkozott belölem. Az egész áras jegyem 2600 volt oda-vissza. Pirossal mentem és az tényleg jó.

#2332
Kosina Szilárd

Kosina Szilárd

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.603 hozzászólás
Sysspo!
nem arra gondoltam, hogy hol folyik el a pénz, hanem a technológiája érdekel, sajnos ezt nem tanulja meg az ember az egyetemen..
kis érdekesség:
nagyjából 200 km-s távot véve ausztriából 2 jegyár, és tõlünk. :)
MÁV 4580 forint a jegy IC-vel, eljutási idõ 2 óra 25 perc, a vasúti kocsik: legalább 20 éves konstrukciók (gysev esetében öregebb) (Sopron-Budapest)
ÖBB (osztrák állami vasút) 31 euro 1 óra 34 perc (Bécs-Salzburg) német vasút ICE-je, esetleg RailJet, amivel utazik az ember.
WESTBahn (osztrák magán vasúti személyszállító) 15,60 Euro, 1 óra 38 perc (Bécs-Salzburg) kevesebb, mint fél éves motorvonatokkal utazik az ember.

a fedélzeten nyújtott extra (sokszor ingyenes!) szolgáltatásokról most ne ejtsünk szót :)

ez a nem mindegy szerintem... (osztrák béreket ne hasonlítsuk a magyarral, demagóg lenne :) )
Az egész áras jegyed volt oda-vissza kb 2500 forint, gyorsvonattal menve, ami koszos, hangos, ráz, elég drága..
személyvonat esetén piros flirttel utazva, valamivel jobb a helyzet :)
"...nem kurva Õ, csak megadatott neki minden pasi...":)

#2333
sysspo

sysspo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 hozzászólás
"viszont, az államinál a vasutat, annak mûködését jobban meg tudnám tanulni"

Én is szeretném tudni, hogy müködik:)

Volt ma egy elöadásom Pesten és vonattal mentem, kifizetve a teljesárú menetjegyet. A gond csupán annyi volt, hogy félárú jegyet kaptam kézhez. Ok, nem ellenöriztem ennyiböl az én hibám. A vonaton a kalauzt meggyöztem.

#2334
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.743 hozzászólás
Na-ná,hogy emlékszem a Lénárd Team-re,akkoriban kezdtem a bringázást,volt egy pár álltaluk rendezett verseny amin még csapattam én is.Hát igen a régi szép idõk,hiányzik is.Akkoriban még volt Komárom 100 is,azokra mindig mentünk tesómmal,meg egy két tatabányai volt Lénárd-osal(Erdélyi Jani,Horváth Feri,Pekár Nándi ja és persze a példakép Nagy Laci),Krupánszki Zolival meg eggyütt gyürtük akkor még a rövid távokat..Nekem akkor õk voltak a nagyok,akik után lehetett teperni.
GT-Atee

#2335
Kosina Szilárd

Kosina Szilárd

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.603 hozzászólás
Schnellthomas: Tóth Tamás névre hallgat 23-24 éves, országútizott a tktk-ban, aztán volt szerelõ a Nagy Lacinál a béla király körtéren, volt biciklis futár pesten, most éppen iskolába jár, estin fog érettségizni.

akkor a bárdos gimnázium diákja voltam, most a széchenyi egyetemen tanulok vasút szakirányos közlekedésmérnöknek, júniusban fogok diplomázni, remélem el tudok majd helyezkedni egy vasúttársaságnál.. nem egyértelmû, hogy a magánt vagy az államit akarom. ha az anyagiakat nézem, akkor a magán, viszont, az államinál a vasutat, annak mûködését jobban meg tudnám tanulni, de majd még eldõl :)
"...nem kurva Õ, csak megadatott neki minden pasi...":)

#2336
montimi

montimi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.086 hozzászólás
Szilárd ! nézegettem a topik legelejét. Ki az a schnelltomas ? És hova tûnt ?
a kezdeteknél suliba jártál meg most is még ? ez életfogytinlag suli ? :)
Lehet hogy még emlékszik valaki a dicsõ Lénárd Team Tata kerékpár és duatlon egyesületre is ?

#2337
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.743 hozzászólás
Ma nekem megvolt Kisbér oda-vissza,de qrva hideg volt így kocsival mentünk.
GT-Atee

#2338
Kosina Szilárd

Kosina Szilárd

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.603 hozzászólás
szavaztam, de azért még tedd be a linket! :)
"...nem kurva Õ, csak megadatott neki minden pasi...":)

#2339
montimi

montimi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.086 hozzászólás

Így használom én is a gépet. 3 vagy 4 láncom van vetésforgóban, sort így is cserélnem kell, de a hajtómû lánckerekei tovább húzzák.
Nem bírtam magamat rávenni a kinti tekerésre, plusz a megismerkedtem a laminált parketta , görbe fal és a szegõléc egymáshoz illesztésének örömeivel. :)


akkor semmi elõnye nincs a dolognak
az én rx100-as lánctányérom vagy 10 évet kibírt, tavaly szereztem még kettõt belõle (53-as ) ócsóért úgyhogy ezekkel már nyugdíjig kibírom :) ma nem mertem outizni a szélben elég volt a tegnapi 73 km. ott úgy hogy ma montiztam a tó körül és szerény 52 km-t mentem arra jöttem rá hogy minél hidegebb az idõ annál jobban elfárad az ember és többet kell pihizni, aludni vagy öregszem ? :)
egy kérés
van az év sportolója szavazás február 3-ig
van ott két spori akire kérném , hogy naponta szavazzatok
a para sportolóknál a Boronkay Peti az extrém sportolóknál pedig a Poór Brigi
a többinél mindegy , már rögtön is elkezdhetitek Az Év Sportolója 2011

#2340
Kosina Szilárd

Kosina Szilárd

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.603 hozzászólás
sokan használják ám így a láncokat, csak én lusta vagyok az ilyenekre :)
"...nem kurva Õ, csak megadatott neki minden pasi...":)