Hat ezert mondtam, hogy a luk furas nem minden tipusra jo megoldas.
De ami nekem van, annal erosebbet meg nem lattam, es abba lehet lukat is furni, es 2e volt, es ha kell, akkor tudok meg szerezni Laci.....csak szolj.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Teleszkópok - általános eszmecsere
Indította
Bikemag
, 2001. június 02. 02:46
#16121
Írta 2002. december 14. - 00:42
#16122
Írta 2002. december 14. - 00:10
8 mi???? 800??? ;D egy nagyon királyat lehet már kapni 2000-3000 körül.... amire nincs ráirva, hogy azonik meg ilyenek, hanem 1 magyar pasi csinálja... nem tom miért kerül 8 ba--- talán szuper agyonkezelt a csavar teteje??? vagy passz--- szal annyiért nem éri meg
#16123
Írta 2002. december 13. - 22:49
és szerintetek milyet vegyek? elég az olcsó is? mert felhívtam a hajdút, aztán ilyet szól a csávó: azonic van 8-ért. namondom: hát egy head-lock-ra nem szándékozom ennyit költeni, de ha elég jó?! hát nem tom, ezért kérem a ti segítségeteket! :-\
#16124
Írta 2002. december 13. - 21:33
#16125
Írta 2002. december 13. - 21:26
Hat, mivel BigOne -rol van szo, ezert a nyak nem fog szetrohadni, mert alubol van.
A Headlockra pedig leeht furni lukat alulrol es abba egy csavarral fel lehet fogatni a sarvedot. Nekem is igy volt/van. Persze ez nem minden tipuisra igaz...
A Headlockra pedig leeht furni lukat alulrol es abba egy csavarral fel lehet fogatni a sarvedot. Nekem is igy volt/van. Persze ez nem minden tipuisra igaz...
#16126
Írta 2002. december 13. - 21:19
Head lock azért jobb, mert bedugaszolja az alját és nem kell külön dugot venni az aljába, hhogy ne rohadjon szét a nyak... Viszoont ha sárvédöt veszel akkor a Headlocra nem mindegyik jo!!!( haverom ezzel majdnem megszivta)
#16127
Írta 2002. december 13. - 21:04
Endroo, egy dolog fontos: lefelé üsd, ugyanarra, amerre beütötted.
Jó ideje csak alunyakas villáim vannak és semmi gondom a dióval. Még a legtöbb bringagyártó is azt rakja az alunyakas villával szerelt gépeibe. Egyébként tök mindegy, mivel húzod össze a rendszert, diós rendszerrel, vagy Headlockkal, hiszen csak annyi a szerepe, hogy elõfeszítse a szisztémát, amíg nem húzod meg a stucnin a csavarokat, aztán már a stucni tartja össze a rendszert, a diót/Headlockot akár ki is veheted, ahogy néhány XC-s csinálta is korábban. Persze ha 60-nál lefelé eltörik a villanyakad, lehet, hogy a Headlock annyira egybentartja, hogy csak két fával arrébb fúródsz a földbe. De akkor ez már tök mindegy lesz.
Jó ideje csak alunyakas villáim vannak és semmi gondom a dióval. Még a legtöbb bringagyártó is azt rakja az alunyakas villával szerelt gépeibe. Egyébként tök mindegy, mivel húzod össze a rendszert, diós rendszerrel, vagy Headlockkal, hiszen csak annyi a szerepe, hogy elõfeszítse a szisztémát, amíg nem húzod meg a stucnin a csavarokat, aztán már a stucni tartja össze a rendszert, a diót/Headlockot akár ki is veheted, ahogy néhány XC-s csinálta is korábban. Persze ha 60-nál lefelé eltörik a villanyakad, lehet, hogy a Headlock annyira egybentartja, hogy csak két fával arrébb fúródsz a földbe. De akkor ez már tök mindegy lesz.
#16128
Írta 2002. december 13. - 18:21
mi a haverokkal úgy szoktuk, hogy keresünk egy jó puha és vékony fát, persze olyan hosszú legyen, mint a nyak, és kalapéccsal kiütjük! ;D
#16129
Írta 2002. december 13. - 17:03
#16130
Írta 2002. december 13. - 16:59
A headlock hasznossága szerintem inkább a kerékpározási stílustól függ. Bár ha egy BigOne-ba kérdezed, akkor gondolom nem lightos CC-re használod. Érdemes inkább headlockot használni, mivel lényegesen erõsebb és a súly egy közel 4 kilós telónál már nem igazán számít. Nekem is volt benne, az a lényeg.
Kérdés: a diót hogy lehet kiszedni a nyakból ?
Kérdés: a diót hogy lehet kiszedni a nyakból ?
#16131
Írta 2002. december 13. - 16:56
ml: személy szerint nem használnék diót alu nyakhoz. Head lock ajánlott, ha nem számít a súly, és durvább a felhasználás.
#16132
Írta 2002. december 13. - 16:07
ha már a head-lock-nál tartunk; szerintetek egy big one-ba kell egy head-lock, vagy elég a sima dió is? várom a tanácsokat....
#16133
Írta 2002. december 12. - 19:11
baksatg:
Ha jól sejtem a-head rendszerû kormánycsapágyról van szó.
Itt a villanyakra van lényegében az egész cucc felfûzve, úgy mint egy nyakláncra a gyöngyök. A villa vállra fekszik rá az alsó csapágy, ez után jön a csapágy csésze, a fejcsõ, a felsõ csapágy csésze, a felsõ csapágy, esetenként távtartó gyûrûk, majd a stucni és végül az összehúzó kupak. Szereléskor a csapágy csészéket fixen belenyomják a fejcsõbe egy célszerszámmal, valamint a villanyak felsõ részébe is behelyeznek egy virág szerû körmös anyát (vagy egyéb rögzítõ szerkezetet). A villanyak vége a stucni felsõ peremétõl 5-7 mm-re kell, hogy legyen. Tehát a villanyak rövidebb, mint az egész szerkezet hossza.
Ezt követõen jön a beállítás. A stucni rögzítõ csavarjait ilyenkor még lazán hagyják. Az összehúzó kupakkal elkezdik az egész szerkezetet egybe húzni. Ilyenkor folyamatosan ellenõrzik a kotyogást és azt, hogy nem szorul-e meg a kormány. A bicikli váza meg van emelve, az elsõ kerék ilyenkor nem érinti a földet. (Így kiszûrhetõ a telo esetleges holtjátéka is.) A villa elõre-hátra mozgatásával érezhetõ a kotyogás mértéke, a kormány elfordításával pedig az, hogy szorul-e. Ha optimális a beállítás (nem kotyog, nem szorul), akkor húzzák meg a stucni csavarjait. Ez után az összehúzó kupak lényegében semmilyen funkciót nem lát el, legfeljebb csak dísz. A szerkezetet a stucni fogja egybe.
Ha stucnit cserélsz, vagy esetleg megfordítod, akkor a fentieket ismét el kell játszani.
Szóval ne csak vaktában szorongasd a csavarokat, hanem érdemes utána olvasni a rendszer mûködésének. Általában a fejcsapágyakat gyártó cégek oldalain elõ szokott fordulni ilyen iromány.
Ha nem boldogulsz vele, akkor persze irány a szerviz. A kormány csapágy amúgy is drága mulatság, nem érdemes elcseszni.
Ha jól sejtem a-head rendszerû kormánycsapágyról van szó.
Itt a villanyakra van lényegében az egész cucc felfûzve, úgy mint egy nyakláncra a gyöngyök. A villa vállra fekszik rá az alsó csapágy, ez után jön a csapágy csésze, a fejcsõ, a felsõ csapágy csésze, a felsõ csapágy, esetenként távtartó gyûrûk, majd a stucni és végül az összehúzó kupak. Szereléskor a csapágy csészéket fixen belenyomják a fejcsõbe egy célszerszámmal, valamint a villanyak felsõ részébe is behelyeznek egy virág szerû körmös anyát (vagy egyéb rögzítõ szerkezetet). A villanyak vége a stucni felsõ peremétõl 5-7 mm-re kell, hogy legyen. Tehát a villanyak rövidebb, mint az egész szerkezet hossza.
Ezt követõen jön a beállítás. A stucni rögzítõ csavarjait ilyenkor még lazán hagyják. Az összehúzó kupakkal elkezdik az egész szerkezetet egybe húzni. Ilyenkor folyamatosan ellenõrzik a kotyogást és azt, hogy nem szorul-e meg a kormány. A bicikli váza meg van emelve, az elsõ kerék ilyenkor nem érinti a földet. (Így kiszûrhetõ a telo esetleges holtjátéka is.) A villa elõre-hátra mozgatásával érezhetõ a kotyogás mértéke, a kormány elfordításával pedig az, hogy szorul-e. Ha optimális a beállítás (nem kotyog, nem szorul), akkor húzzák meg a stucni csavarjait. Ez után az összehúzó kupak lényegében semmilyen funkciót nem lát el, legfeljebb csak dísz. A szerkezetet a stucni fogja egybe.
Ha stucnit cserélsz, vagy esetleg megfordítod, akkor a fentieket ismét el kell játszani.
Szóval ne csak vaktában szorongasd a csavarokat, hanem érdemes utána olvasni a rendszer mûködésének. Általában a fejcsapágyakat gyártó cégek oldalain elõ szokott fordulni ilyen iromány.
Ha nem boldogulsz vele, akkor persze irány a szerviz. A kormány csapágy amúgy is drága mulatság, nem érdemes elcseszni.
#16134
vendég_vdani_*
Írta 2002. december 12. - 17:28
Hi!
Új bicót fogok venni: KONA NUNU-t!
Marzocchi EXR teló van rajta! Szerintetek jó?
Sziasztok
VDaNi
Új bicót fogok venni: KONA NUNU-t!
Marzocchi EXR teló van rajta! Szerintetek jó?
Sziasztok
VDaNi
#16135
Írta 2002. december 12. - 15:23
Köszi.
Azt már sikerült kiderítenem,hogy az alsó csapágysornál kotyog,és már azt is megnéztem hátha fordítva van benne a csapágy,de akkor egyértelmûen látszott,hogy rosszul van benne.A stucnit ,úgy húztam meg ahogy leírtad, lehuz és rögzít.
Sõt amikor a teljes testsúlyommal lenyomtam a stucnit és úgy szorítottam meg akkor a kotyogás mértéke csökkent.
Na mindegy viszem a szervízbe.
Azt már sikerült kiderítenem,hogy az alsó csapágysornál kotyog,és már azt is megnéztem hátha fordítva van benne a csapágy,de akkor egyértelmûen látszott,hogy rosszul van benne.A stucnit ,úgy húztam meg ahogy leírtad, lehuz és rögzít.
Sõt amikor a teljes testsúlyommal lenyomtam a stucnit és úgy szorítottam meg akkor a kotyogás mértéke csökkent.
Na mindegy viszem a szervízbe.
#16136
Írta 2002. december 12. - 07:25
szerintem vidd el egy szervizbe , vagy valaki aki tud neked segiteni .igy neten keresztul nehez bringat szerelni..
egyebkent egy par tipp... mivel olyan javithatatlan azert nem lehet ..
, az egyik kezzel elsofek behuz. es eorre hatra mozgat a bringa , es pl fentrol lefele a masik kez elezd keresgetni megmarkolasos modszerrel .. stucni , felso csapagy , also csapagy , hid jobboldala becs.szar, hid baloldala becs.szar stb.. es valahol jelentkezik hogy hol is kotyog ...ezzel szukitheto a kor es a problema , es tobb esely van az orvoslasra ...
ha esetleg nem sikerul .. megkell nezni hogy nincs e tul rovid csavar a "stucni rafeszitese a csapagyra" muvelethez /lehet tul lent van a bizbasz a villanyakban../ .. ha ez is OK .. remelem ugy csinalod hogy elosszor lehuz es utanna rogzit a stucnin levo ket csavaron , ha nem akkor csak marad csendben ... csapagy megfelelo iranyban van a hazban nem fejjel lefele..
ha ezek utan sincs siker szerintem SZERVIZ.. mert ugyan nagybaj nincs de jobb fizetni par szazat mint elba!zni valamit es utanna ezreket ....
egyebkent egy par tipp... mivel olyan javithatatlan azert nem lehet ..
, az egyik kezzel elsofek behuz. es eorre hatra mozgat a bringa , es pl fentrol lefele a masik kez elezd keresgetni megmarkolasos modszerrel .. stucni , felso csapagy , also csapagy , hid jobboldala becs.szar, hid baloldala becs.szar stb.. es valahol jelentkezik hogy hol is kotyog ...ezzel szukitheto a kor es a problema , es tobb esely van az orvoslasra ...
ha esetleg nem sikerul .. megkell nezni hogy nincs e tul rovid csavar a "stucni rafeszitese a csapagyra" muvelethez /lehet tul lent van a bizbasz a villanyakban../ .. ha ez is OK .. remelem ugy csinalod hogy elosszor lehuz es utanna rogzit a stucnin levo ket csavaron , ha nem akkor csak marad csendben ... csapagy megfelelo iranyban van a hazban nem fejjel lefele..
ha ezek utan sincs siker szerintem SZERVIZ.. mert ugyan nagybaj nincs de jobb fizetni par szazat mint elba!zni valamit es utanna ezreket ....
#16137
Írta 2002. december 10. - 18:04
#16138
Írta 2002. december 10. - 18:03
Szálkának üzenem, hogy hívja föl a nellát, mert õk forgalmazzák a rs-ot, ott biztos van!
#16139
Írta 2002. december 10. - 18:00
akkor..... passz... lehet, hogy a golyok koptak el, lehet, hogy szorul valami és nem akar rámenni.... vagy nem huztad eléggé meg... vagy a villán azzal a gyürüvel van gond, vagy ha van telod, akkor lehet, hogy az kotyog, vagy a fék, vagy csak mint fent emlitettem elhasználodott a kormánycsapágyad... elkéne vinned valaki olyanhoz aki ért hozzá, mert igy látatlanban nem lehet tudni...
#16140
Írta 2002. december 10. - 17:45
Így már értem.Nos a csésze még az amit a gyártó beleszerelt és teljesen stabilan "fekszik" a helyén.