Bocs, hogy ide irok (Rob-nak probaltam privit kuldeni, de nem sikerult):
Egy nagyon keveset hasznalt Fox F-32 125 villaval kapcsolatban lenne kerdesem. Meg teliesites elott (kb. 3 het hasznalat utan) szetkaptak a szervizben (ahol egy Giant Trance X-szel vettem a villat is) es olajat csereltek a villaban, azota igazabol csak nagyon keveset (100 km alatt) hasznaltam iden tavasszal, szoval meg jo allapotban van
Viszont egy hosszu, referencia-alapkent is hasznalhato forumot olvasgattam az mtbr.com-on (
Bath Oil Migrating to top of Air Piston), ahol nagyon sokan panaszkodnak arra, hogy ujan, illetve minden egyes olajcsere/szerviz utan hamar (akar 8-10 ora hasznalat utan) felvandorol a legrugos (baloldali) szar aljabol az eloirt 30 ml 10 wt-s zold Fox olaj a legrugoba es ott az 5 ml suru kek Float Fluiddal keveredik. Ezzel a mozgast is rontja, illetve elobb-utobb szarazon marad az also szar, ami a becsuszonak sem tesz jot.
Az emlitett forumon (de mashol is, pl. itt:
Fox float 32s - lowers oil in the air chamber « Singletrack Forum) irjak azt, hogy ez kozismert tipushiba a 2010-2012 kozott gyartott Fox Float es F szerianal, amit a Fox el is ismert az USA-ban illetve az angoloknal is a forgalmazo (Mojo). Ideiglenes megoldaskent a legrugo nyomorudjan levo szivacsgyuru eltavolitasat javasoltak (mivel ez a gyuru segitette elo az olaj felfele vandorlasat), majd egy un. "scraper seal"-re csereltek ezt a szivacsgyurut (12 honap alatti villaknal termeszetesen ingyen, garanciaban). A Mojo honlapjan lathato ez a cserealkatresz (az enyembe a harmadik kepen levo kellene):
Air + Scraper SealsFilleres alkatresz, de sajnos a Mojo nem szallit kulfoldre, itthon meg nem tudom mi a helyzet, ezert gondoltam, hogy rakerdeznek itt. Mivel 2011-es a villam, valoszinuleg meg a tipushibas szivacsgyuru van benne, nem a 2012 vegen bevezetett "scraper seal". A szivacsgyuru miatt pedig nehany ora hasznalat utan fokozatosan elindul a 30 ml olaj a legrugo felso reszebe, amit szeretnek megelozni.
Koszi elore is