Jelentkezz be Regisztrálj
Critical Mass - 2006. április 22.
#1841
Írta 2005. augusztus 29. - 14:18
amúgy én is szarok a "bringás-kresz"-kötelezettségeim nagyobb részére...fõ,hogy én egybe legyek elõtte-utána...a többi is tud "vigyázni" magára...
#1842
Írta 2005. augusztus 29. - 14:17
#1843
Írta 2005. augusztus 29. - 14:13
#1844
Írta 2005. augusztus 29. - 14:00
tudomásom szerint lehet tekerni a buszsávban...persze,ha nincs párhuzamosan bringaútnak nevezett izé...
amúgy szerintem is építsenek...de jókat...mert hülyén mindenki tud...
Excuses are like assholes... Everybody's got one, and they all stink
Let the people speak
#1845
Írta 2005. augusztus 29. - 13:56
Voti: Gyógyulást ezerrel!!! Remélem a yard és a biztosító nem azt fogja kihozni az egészbõl, hogy Te voltál a hülye, mert megszülettél..
#1846
Írta 2005. augusztus 29. - 13:38
Hú, bazz, ez elég durva.. Köszi a linket..http://forum.bikemag...81&postcount=27
remélem így is mûködik a link, csak hogy votinak ne kelljen annyit gépelnie.
Voti neked meg jobbulást! Remélem, "lelkileg" nem viselt meg.. Én nehezen bírom az ilyeneket. Még egy autós balesetben is remegtem idegességemben vagy egy félórát. (Utána még vagy 5-öt, de azt azért mert épp megfagyni készültem az autó mellett, télen, nyári cipõben.. ) Lehet, hogy biciklinél máshogy reagálnék, de inkább nem akarom kipróbálni..
#1847
Írta 2005. augusztus 29. - 13:28
Háát, lehet, hogy önzõ vagyok, de akkor legalább biciklizés közben nem érdekel.. Amikor autóba ülök, akkor meg majd füstölög a fejem az idegtõl, vagy sz*rok rá.."Egyébként kézen fekvõ megoldási javaslatom is van. ÉPÍTSENEK BICIKLIÚTAKAT!!!"
attól a közlekedési morál még marad ezen a balkán alatt 100 kilóméterrel kötsög szinten, legfeljebb kétkeréken nem éreznénk...
Ami kint van, szvsz soha nem lesz itthon. Valamiért a német is tudja, hogy itt bármit lehet! Azt nem értem, hogy annyi szabálytalankodó van, hogy bõven megérné a beruházást a kamerázás. A Rákóczin ott van a sok kamera, de kérdés, hogy büntetnek-e, mert mindig tele van szabálytalankodóval. Ha sokat "elkapnának", akkor egy idõ után megunnák a büntetést, nem? Fel kell emelni és nagyon erõszakosan be kellene hajtani. Ha nem lehet, akkor ki kell vonni az autót a forgalomból. Kész. A sok bevételt kötelezõen új beruházásokra kellene fordítani, és lassan minden tele lenne ilyenekkel.. Lehet, hogy változna a "morál" is, legalább látszólagosan, de az már elég..
#1848
Írta 2005. augusztus 29. - 13:27
Miért írsz egy kézzel? Baleset?
http://forum.bikemag...81&postcount=27
remélem így is mûködik a link, csak hogy votinak ne kelljen annyit gépelnie.
#1849
Írta 2005. augusztus 29. - 13:23
Én valamiért úgy emlékszek, hogy csak akkor, ha ez jelölve van..tudomásom szerint lehet tekerni a buszsávban...persze,ha nincs párhuzamosan bringaútnak nevezett izé...
amúgy szerintem is építsenek...de jókat...mert hülyén mindenki tud...
#1850
Írta 2005. augusztus 29. - 13:21
Épp ezt akartam én is írni, csak nem a németekre, hanem ez angolokra. Csak észak fele tartva romlott a helyzet. De még így is sokkal jobb a helyzet, mint itthon. Jelzem, nem csak a városban van kamera, hanem szinte minden keresztezõdésben vidéken is (falu, város sehol)!Én meg kötelezõvé tenném minden jármûvezetõnek a kéthetes németországi tanulmányi kirándulást. 12 éve járok rendszeresen a németekhez hihetetlen dolgokat tanultam ott.
Hû mennyit írtam egy kézzel:)
Az is baj, hogy nálunk nem büntetnek "nagyokat", mert nem mernek. A kicsit meg lehet szivatni.. Jelzésképpen kint a kutyagumiért max 1000 Fontos büntetés jár! Talán kicsit komolyabban kellene büntetni és nem a rendõrt szídni, ha be is hajtja..
Miért írsz egy kézzel? Baleset?
#1851
Írta 2005. augusztus 29. - 13:18
Hû mennyit írtam egy kézzel:)
Hogy vagy? Melyik kezeddel tudsz írni?
A szavazást nem is figyeltem, mindjárt megnézem.
#1852
Írta 2005. augusztus 29. - 13:16
amúgy szerintem is építsenek...de jókat...mert hülyén mindenki tud...
#1853
Írta 2005. augusztus 29. - 13:13
attól a közlekedési morál még marad ezen a balkán alatt 100 kilóméterrel kötsög szinten, legfeljebb kétkeréken nem éreznénk...
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1854
Írta 2005. augusztus 29. - 12:58
Milyen megoldást kellene erre kitalálni? Nem is lehet a busz sávban biciklizni, nem?
Egyébként kézen fekvõ megoldási javaslatom is van. ÉPÍTSENEK BICIKLIÚTAKAT!!!
Nem lehet, de a buszok nem csak buszsávban mennek. Ahol gyakran megyek, a Wekerlén, a Zalaegerszeg utcában, ott a bicikliút (nincs felfestve, csak a térképen az) egybeesik a 48-as busz vonalával, máshol meg a 60valahányassal.
Igen, építsenek!
#1855
Írta 2005. augusztus 29. - 12:50
Milyen megoldást kellene erre kitalálni? Nem is lehet a busz sávban biciklizni, nem?Fiúk!! Tudom hogy ez valószínüleg nem ide tartozik de olvassátok el amit bemásolok és véleményeket várok és a megoldásokat is szívesen hallom a linken lévõ cikket is olcassátok el!!!:
9. Lassan, de biztosan
Errõl a problémáról az jut eszembe, hogy az autópályán hányszor fordul elõ, hogy megyek egy átlagos sebességgel és egy autó a 2-300 km alatt többször leelõz. Arról nem hiszem, hogy tehetek, hogy mindig megáll a pláza cica miatt pisilni, körmötfesteni, nasizni, stb..
Én sem szeretem, ha mindig elõzgetnem kell a biciklist, amikor visszaelõz a pirosoknál, de ez van. Egyébként nem azért zavar, mert köcsög biciklis, hanem, mert sehol sem tart a vezetõi kultúra. Ha egy biciklis megy a külsõ sávban, akkor nem sok erõfeszítésbe kerülne, hogy a lendületben lévõ autók úgy rendezõdjenek, hogy a külsõ sávban autózó beljebb tudjon húzódni egy kicsit. Pici fék, vagy pici gáz és kész a hely. Nna, ehhez még egy picit nõnünk kell!
Ez igaz a buszos dologra is.
Egyébként kézen fekvõ megoldási javaslatom is van. ÉPÍTSENEK BICIKLIÚTAKAT!!!
#1856
Írta 2005. augusztus 29. - 12:49
A buszvezetõ nyilatkozik, hogy miért gyökér az autós, bringás, stb, az olvasó meg szavazhat, hogy szerinte "kik a legnagyobb gyökerek". Kár hogy a szavazati lehetõségek közül kihagyták: mindenki rajtam kívül. Szerintem az tuti nyerõ lenne idehaza. Aztán miután mindenki eléggé fel lett hergelve indulhat a forgalomba. Én meg kötelezõvé tenném minden jármûvezetõnek a kéthetes németországi tanulmányi kirándulást. 12 éve járok rendszeresen a németekhez hihetetlen dolgokat tanultam ott. Érdekes módon ott ha gyalog a zebra felé tartassz biztos lehetsz benne, hogy állni fognak az autók (még a fekete a8-asok is) mire az útpadkához érsz. De a háromsávos autópályán mikor elõttem két kamion elõzte egymást én meg kiraktam balra az indexet, hogy bemennék harmadiknak, a belsõ sávban kb 250km/h-val érkezõ Ferrari lelassított, beengedett, megvárta míg elõzök, majd hasonló tempóval elszáguldott. Nem villogott, nem mutogatott. És senki se mondja, hogy a német udvarias népség, nézzétek meg a Balatonnál már nem enged át a zebrán, az m1-esen meg simán levillog. Németországban mûködik a rendõrség. A lakott területek be vannak kamerázva, ha zebrán nem adsz elsõbbséget jön a csekk. Az autópályán civil kocsikból kameráznak. Itthon meg anyámat megállítja Kis kettõ õrvezetõ gyalogjárõr és megbünteti a hiányzó izzókészlet miatt (pedig ott volt csak nem találta), közben a háta mögött százzal repesztenek a tuning autócsodák kéken, zölden világítva, 150 dB-el üvöltõ kályhacsõ kipufogóval, feketére mázolt hátsó lámpával, hiányzó rendszámmal. Ha meg bekamerázzák a várost, akkor meg megbüntetik a szirénázó mentõt, mert a buszsávot használta.
Hû mennyit írtam egy kézzel:)
#1857
Írta 2005. augusztus 29. - 12:13
Szerintem érdemes.
Forrás http://totalcar.hu/m...ozelet/10fobun/
Én azokat megértem, akik igyekszenek a busz elõtt haladni, fõleg ha naponta több kilométert is haladnak olyan helyen, ahol busz is jár. A buszok mögött büdös van.
#1858
Írta 2005. augusztus 29. - 12:01
Fiúk!! Tudom hogy ez valószínüleg nem ide tartozik de olvassátok el amit bemásolok és véleményeket várok és a megoldásokat is szívesen hallom a linken lévõ cikket is olcassátok el!!!:
9. Lassan, de biztosan
Végére maradtak a biciklisták. Bár õk sokkal kevésbé érezhetik magukat biztonságban, mint az autósok, elszántságuk a busz megelõzésére legalább akkora, ha nem nagyobb. Persze tartósan ötvennel kevesen tekernek sík úton, ezért egy-egy megálló között komoly küzdelem árán, de kénytelen megelõzni õket az autóbusz. Mégsem keserednek el. A következõ megállónál komótosan visszaelõznek. És ez így megy megállóról megállóra, ahelyett, hogy csak egyszer maradnának egy kicsit le, hogy a busznak így biztosított elõny eredményeképpen örökre megszabadulhassanak egymástól. Szerintem érdemes.
Forrás http://totalcar.hu/m...ozelet/10fobun/
Olvastam. Engem nem szokott visszaelozni a busz, s nem (csak) azert, mert olyan gyorsan hajtok (de, ha tudok), hanem azert, mert surun vannak a megallok, s ha tobb utas szall le, s fel, akkor a busz eselytelen.
#1859
Írta 2005. augusztus 29. - 11:57
9. Lassan, de biztosan
Végére maradtak a biciklisták. Bár õk sokkal kevésbé érezhetik magukat biztonságban, mint az autósok, elszántságuk a busz megelõzésére legalább akkora, ha nem nagyobb. Persze tartósan ötvennel kevesen tekernek sík úton, ezért egy-egy megálló között komoly küzdelem árán, de kénytelen megelõzni õket az autóbusz. Mégsem keserednek el. A következõ megállónál komótosan visszaelõznek. És ez így megy megállóról megállóra, ahelyett, hogy csak egyszer maradnának egy kicsit le, hogy a busznak így biztosított elõny eredményeképpen örökre megszabadulhassanak egymástól. Szerintem érdemes.
Forrás http://totalcar.hu/m...ozelet/10fobun/
#1860
Írta 2005. augusztus 29. - 11:43
Kicsit az a baj ezzel a felfogással, hogy akkor az autósnak miért kell betartania? Mi a "törvények" felett állunk? És elvárjuk, hogy az autósok "meghunyászkodjanak", ha épp arra járunk? Mi lenne, ha az autós körbenézne és ha nem jön semmi, akkor átmenne a piroson? (Tudom, van ilyen, de oket még az autósok is elítélik.) Nem azt mondom, hogy én nem mentem át biciklivel soha egy piros lámpán sem. De ha bármilyen szinten is veszélyhelyzetet teremtek, akkor nem!
Vannak elemi szabályok, amiket be kell tartani, hogy elvárhassuk másoktól. Ebbe sok minden belefér, még az is, hogy néha bizonyos szabályokat áthágjunk, de ezt ésszel kéne. És tisztelet a kivételnek, sokan nem ésszel csinálják..
Abszolut egyetertek, negativ hatast valt ki barkiben a szandekosan szabalyt megszego kerekparos latvanya, legkozelebb, ha elonyben is tudna reszesiteni az autos a bicajost, ha nem is feltetlenul tudatosan, de valoszinuleg nem fogja, mert "azoknak ugyis mindent lehet". Ez persze nem igaz, s MI sem gondoljuk igy, de utana a rossz szajiz megmarad, s alkalomadtan egy beszelgeteseben is ennyi lesz az autos konkluzioja: kocsog biciklisek. Innen nagyon nehez visszaforditani az o kepet rolunk. Szoval ovatosan, amikor kevesen latnak.