Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7430 hozzászólás a témában

#3261
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás
Van nekem egy RSX ultrarövidkanalas hátsóváltóm. Van rá esély, hogy elviszi zakatolás nélkül a 11-32-es montis sort vagy csak 28ig bírja? Elõl gondolom csak két tányért bír a cucc.

#3262
Meky

Meky

    vendég

  • fórumtag
  • 27 hozzászólás
köszönöm.

#3263
CMX

CMX

    vendég

  • fórumtag
  • 159 hozzászólás

Sziasztok!

Segítsetek pls. LX váltókar, XT váltó. az alsó 4 fokozattal minden ok, de ha feljebb teszem egy váltásra 2-3 fokozatot ugrik. Váltókar új, bowdenezés új, váltó hibátlan.

Lánc, sor 9-es Sram.


Volt már ilyen esetem, majd megbolondultam tõle. Aztán kiderült, hogy a váltókaron belül sikerült megtörnöm egy kicsit a bowdent, ami visszarugózótt amikor olyan helyzetbe került. Nálam is minden új volt...

#3264
Meky

Meky

    vendég

  • fórumtag
  • 27 hozzászólás
Sziasztok!

Segítsetek pls. LX váltókar, XT váltó. az alsó 4 fokozattal minden ok, de ha feljebb teszem egy váltásra 2-3 fokozatot ugrik. Váltókar új, bowdenezés új, váltó hibátlan.

Lánc, sor 9-es Sram.

#3265
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
Az jó... Mert a monti elsõ kar sem fogja szeretni az országúti elsõváltót. A monti elsõváltó pedig az országúti elsõ tányért.

Tehát azért meggodnolnám, és ha mindenképp a nagytányér a cél tökéletes váltással, akkor egyenes kormányos váltókar, és ehhez való elsõváltót érdemes beszerezni.

#3266
juby

juby

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 hozzászólás
Jogos a korrekció hülyeséget irtam tulkép a váltó karok közt van valami külömbség már nem emlékszem hol tán a bmag-ba volt cik amibe monti kart párositottak outi váltóval és hackelni kellet a váltót hogy müködjön na majd megkeresem a cikket és legközelebb nem irok össze vissza:D
:D ...Nem,nem tündérke a kívánság,az kívánság. Térdelj csak le szépen!:D

#3267
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
szerintem nincsen kozelebb a lanctanyer, mivel ugyanazt a lancot hasznalja az orszaguti es a montis hajtomu is, plusz vannak olyan hibrid gepek [tura, ciklokrossz] ahol orszaguti valto van montis hajtomuhoz parositva.

ha valamiert nem mukodik az az hogy az atlag monti valto 42-22 tartomanyhoz van tervezve, es igy nincs akkora tartomanya hogy kezelni tudja az orszaguti hajtomu legnagyobb-legkisebb lanckerek kulonbseget. gyk hogy nem eleg nagy a lancterelo ketrec.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#3268
juby

juby

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 hozzászólás
Monti váltókarral tuti nem az outin közelebb vannak a lánctányérok ergo kevesebbet húz a kar de szerintem a váltó sem fogja kedvelni azt a nagy fogszámot
:D ...Nem,nem tündérke a kívánság,az kívánság. Térdelj csak le szépen!:D

#3269
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
szerintem nem
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#3270
külföldi

külföldi

    vendég

  • fórumtag
  • 17 hozzászólás
Hali!
Lehet, hogy hülyeséget kérdezek, de azt szeretném megtudni, hogy ha én összepárosítok egy Simano Slx FD-M660 elsõ váltót egy 3 tányéros országúti hajtõmûvel az úgy mûködni fog? (A legnagyobb lánctányéron 50 fog van.)

#3271
Mohus

Mohus

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.156 hozzászólás

Valaki tudna segíteni, hogy miként kell hidrofékes dualcontrol karban váltóbowdent cserélni?



A korábbiakon le kellett csavarozni a kis mûanyag burkolatot a kar tetején (két kis kereszthornyos csavar) és alatta lehetett hozzáférni a bowdenhez. Az újakon nem tudom.

#3272
Olee

Olee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.364 hozzászólás
Valaki tudna segíteni, hogy miként kell hidrofékes dualcontrol karban váltóbowdent cserélni?

#3273
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
ha neked bejon a campa, akkor nem tudlak de leginkabb nem is akarlak lebeszelni rola. ;)

nekem viszont nagyon nem. de en a montikon is jobban szeretem a shimanot mint a sramot.

ha nincs szukseged a 10-es sorra, akkor viszont inkabb ne valts, szerintem 9 is boven eleg. en most epitettem egy bringat es az 10-es, de csak azert mert shimanobol a jelenlegi jobb szettek mar mind 10 sebesseggel jonnek. nekem is boven eleg lenne a 9 is.

kulonbozo fogkiosztasbol amugy nezegetheted a BBB-ket is, a campagnolo lehet picit jobb minoseg, de ez boven tukrozodik az aron is. es persze tokeletesen hasznalhato, ne ertsd ugy hogy hulladek

viszont adnak hozza zaroanyat [nem ugy mint a gyari campahoz] es van belole 11-21, 12-23, 13-25, es 12-27 is.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#3274
Morph

Morph

    vendég

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás
Oké, köszönöm. Tartottam ettõl a választól, de azért reménykedtem...:-)

Akkor majd átgondolom a dolgot. A fogkiosztás nem tetszik, tehát mindenképpen cserélni kell, de akkor ha nem lesz keret, akkor egy köztes 9es sor beszerzést is kénytelen leszek beiktatni. Az én szintemen amúgy sem létfontosságú a +1 fokozat, még az is lehet, hogy megmarad hosszútávon a mostani. Azon kívül, hogy picit karcos, semmi baj vele...

A campa=utálatos dolgon azért vitatkoznék, szerintem zseniális cucc, de hát izlések és pofonok. Na meg egy olasz bringához (Coppi) olasz szett dukál, szerintem.:-)

#3275
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
igy van. raadasul a campa szerintem alapbol egy utalatos dolog, ha meg varialni is fogod a 9est a 10essel akkor garantalt hogy nem fog mukodni.

lancot, sort es valtokart egy idoben kell cserelned ha azt akarod hogy mukodjon.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#3276
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Nekem se Campagnolom se 10-es rendszerem nincs, de azt tudom, hogy a 10-es rendszernél közelebb vannak egymáshoz a fogaskerekek, tehát nem valószínû, hogy kilences váltókar szinkronban lenne a tizes sorral.

#3277
Morph

Morph

    vendég

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás
Sziasztok!

Az országúti gépemen 9-es Campa rendszer van (full Veloce fékváltókaros).

Szeretnék sort cserélni rajta (nem tetszik a kiosztása, 13-26 helyett 12-25 esetleg 12-23-ra váltanék). De felmerült bennem, hogy egy késõbbi upgrade miatt 10-est tennék fel új lánccal (10-es), idõvel a váltót-váltókart is cserélve, de nem azonnal.

A kérdésem az lenne, hogy van valakinek tapasztalata, hogy a 9-es Campa rendszer mûködik-e 10 sorral, vagy nem lesz tökéletes? Milyen kombinációban van esély használhatót alkotni (pl. váltó mûködik, fkvkar nem vagy fordítva stb)?

Köszi elõre is

#3278
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
pont arra valo. siman jo lesz. SGS a hosszu kanalas ha jol tevedek, ergo birja az attetelkulonbseget
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#3279
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
gáz az sgs-es kanalú slx h.váltó átlag cc mászkáláshoz?
44-11 és 22-30...
csak mer kurva jó áron jutottam hozzá...

#3280
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
ami 8-at visz az 9-et is fog, tekintve hogy a 8-as es a 9-es fogaskereksor ugyanolyan szeles. ergo a valtonak ugyanazt a tavolsagot kell megtennie, csak tobb fokozatban. de az meg ugye tokmindegy. de az is lehet hogy meg egy 7-es is elviszi ha jol kitekered a vegallascsavarokat. bar ezt nem garantalom.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F