Van nekem egy RSX ultrarövidkanalas hátsóváltóm. Van rá esély, hogy elviszi zakatolás nélkül a 11-32-es montis sort vagy csak 28ig bírja? Elõl gondolom csak két tányért bír a cucc.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
Indította
zsizso
, 2005. március 04. 13:20
#3261
Írta 2009. március 02. - 14:36
#3262
Írta 2009. március 02. - 10:35
#3263
Írta 2009. március 02. - 10:28
Sziasztok!
Segítsetek pls. LX váltókar, XT váltó. az alsó 4 fokozattal minden ok, de ha feljebb teszem egy váltásra 2-3 fokozatot ugrik. Váltókar új, bowdenezés új, váltó hibátlan.
Lánc, sor 9-es Sram.
Volt már ilyen esetem, majd megbolondultam tõle. Aztán kiderült, hogy a váltókaron belül sikerült megtörnöm egy kicsit a bowdent, ami visszarugózótt amikor olyan helyzetbe került. Nálam is minden új volt...
#3264
Írta 2009. március 02. - 09:35
Sziasztok!
Segítsetek pls. LX váltókar, XT váltó. az alsó 4 fokozattal minden ok, de ha feljebb teszem egy váltásra 2-3 fokozatot ugrik. Váltókar új, bowdenezés új, váltó hibátlan.
Lánc, sor 9-es Sram.
Segítsetek pls. LX váltókar, XT váltó. az alsó 4 fokozattal minden ok, de ha feljebb teszem egy váltásra 2-3 fokozatot ugrik. Váltókar új, bowdenezés új, váltó hibátlan.
Lánc, sor 9-es Sram.
#3265
Írta 2009. március 02. - 09:11
Az jó... Mert a monti elsõ kar sem fogja szeretni az országúti elsõváltót. A monti elsõváltó pedig az országúti elsõ tányért.
Tehát azért meggodnolnám, és ha mindenképp a nagytányér a cél tökéletes váltással, akkor egyenes kormányos váltókar, és ehhez való elsõváltót érdemes beszerezni.
Tehát azért meggodnolnám, és ha mindenképp a nagytányér a cél tökéletes váltással, akkor egyenes kormányos váltókar, és ehhez való elsõváltót érdemes beszerezni.
#3266
Írta 2009. március 02. - 07:31
Jogos a korrekció hülyeséget irtam tulkép a váltó karok közt van valami külömbség már nem emlékszem hol tán a bmag-ba volt cik amibe monti kart párositottak outi váltóval és hackelni kellet a váltót hogy müködjön na majd megkeresem a cikket és legközelebb nem irok össze vissza:D
...Nem,nem tündérke a kívánság,az kívánság. Térdelj csak le szépen!
#3267
Írta 2009. március 02. - 02:25
szerintem nincsen kozelebb a lanctanyer, mivel ugyanazt a lancot hasznalja az orszaguti es a montis hajtomu is, plusz vannak olyan hibrid gepek [tura, ciklokrossz] ahol orszaguti valto van montis hajtomuhoz parositva.
ha valamiert nem mukodik az az hogy az atlag monti valto 42-22 tartomanyhoz van tervezve, es igy nincs akkora tartomanya hogy kezelni tudja az orszaguti hajtomu legnagyobb-legkisebb lanckerek kulonbseget. gyk hogy nem eleg nagy a lancterelo ketrec.
ha valamiert nem mukodik az az hogy az atlag monti valto 42-22 tartomanyhoz van tervezve, es igy nincs akkora tartomanya hogy kezelni tudja az orszaguti hajtomu legnagyobb-legkisebb lanckerek kulonbseget. gyk hogy nem eleg nagy a lancterelo ketrec.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#3268
Írta 2009. március 02. - 02:00
Monti váltókarral tuti nem az outin közelebb vannak a lánctányérok ergo kevesebbet húz a kar de szerintem a váltó sem fogja kedvelni azt a nagy fogszámot
...Nem,nem tündérke a kívánság,az kívánság. Térdelj csak le szépen!
#3269
Írta 2009. március 01. - 00:16
szerintem nem
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#3270
Írta 2009. február 28. - 21:17
Hali!
Lehet, hogy hülyeséget kérdezek, de azt szeretném megtudni, hogy ha én összepárosítok egy Simano Slx FD-M660 elsõ váltót egy 3 tányéros országúti hajtõmûvel az úgy mûködni fog? (A legnagyobb lánctányéron 50 fog van.)
Lehet, hogy hülyeséget kérdezek, de azt szeretném megtudni, hogy ha én összepárosítok egy Simano Slx FD-M660 elsõ váltót egy 3 tányéros országúti hajtõmûvel az úgy mûködni fog? (A legnagyobb lánctányéron 50 fog van.)
#3271
Írta 2009. február 28. - 16:07
Valaki tudna segíteni, hogy miként kell hidrofékes dualcontrol karban váltóbowdent cserélni?
A korábbiakon le kellett csavarozni a kis mûanyag burkolatot a kar tetején (két kis kereszthornyos csavar) és alatta lehetett hozzáférni a bowdenhez. Az újakon nem tudom.
#3272
Írta 2009. február 28. - 15:26
Valaki tudna segíteni, hogy miként kell hidrofékes dualcontrol karban váltóbowdent cserélni?
#3273
Írta 2009. február 28. - 00:01
ha neked bejon a campa, akkor nem tudlak de leginkabb nem is akarlak lebeszelni rola.
nekem viszont nagyon nem. de en a montikon is jobban szeretem a shimanot mint a sramot.
ha nincs szukseged a 10-es sorra, akkor viszont inkabb ne valts, szerintem 9 is boven eleg. en most epitettem egy bringat es az 10-es, de csak azert mert shimanobol a jelenlegi jobb szettek mar mind 10 sebesseggel jonnek. nekem is boven eleg lenne a 9 is.
kulonbozo fogkiosztasbol amugy nezegetheted a BBB-ket is, a campagnolo lehet picit jobb minoseg, de ez boven tukrozodik az aron is. es persze tokeletesen hasznalhato, ne ertsd ugy hogy hulladek
viszont adnak hozza zaroanyat [nem ugy mint a gyari campahoz] es van belole 11-21, 12-23, 13-25, es 12-27 is.
nekem viszont nagyon nem. de en a montikon is jobban szeretem a shimanot mint a sramot.
ha nincs szukseged a 10-es sorra, akkor viszont inkabb ne valts, szerintem 9 is boven eleg. en most epitettem egy bringat es az 10-es, de csak azert mert shimanobol a jelenlegi jobb szettek mar mind 10 sebesseggel jonnek. nekem is boven eleg lenne a 9 is.
kulonbozo fogkiosztasbol amugy nezegetheted a BBB-ket is, a campagnolo lehet picit jobb minoseg, de ez boven tukrozodik az aron is. es persze tokeletesen hasznalhato, ne ertsd ugy hogy hulladek
viszont adnak hozza zaroanyat [nem ugy mint a gyari campahoz] es van belole 11-21, 12-23, 13-25, es 12-27 is.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#3274
Írta 2009. február 27. - 22:02
Oké, köszönöm. Tartottam ettõl a választól, de azért reménykedtem...:-)
Akkor majd átgondolom a dolgot. A fogkiosztás nem tetszik, tehát mindenképpen cserélni kell, de akkor ha nem lesz keret, akkor egy köztes 9es sor beszerzést is kénytelen leszek beiktatni. Az én szintemen amúgy sem létfontosságú a +1 fokozat, még az is lehet, hogy megmarad hosszútávon a mostani. Azon kívül, hogy picit karcos, semmi baj vele...
A campa=utálatos dolgon azért vitatkoznék, szerintem zseniális cucc, de hát izlések és pofonok. Na meg egy olasz bringához (Coppi) olasz szett dukál, szerintem.:-)
Akkor majd átgondolom a dolgot. A fogkiosztás nem tetszik, tehát mindenképpen cserélni kell, de akkor ha nem lesz keret, akkor egy köztes 9es sor beszerzést is kénytelen leszek beiktatni. Az én szintemen amúgy sem létfontosságú a +1 fokozat, még az is lehet, hogy megmarad hosszútávon a mostani. Azon kívül, hogy picit karcos, semmi baj vele...
A campa=utálatos dolgon azért vitatkoznék, szerintem zseniális cucc, de hát izlések és pofonok. Na meg egy olasz bringához (Coppi) olasz szett dukál, szerintem.:-)
#3275
Írta 2009. február 27. - 17:54
igy van. raadasul a campa szerintem alapbol egy utalatos dolog, ha meg varialni is fogod a 9est a 10essel akkor garantalt hogy nem fog mukodni.
lancot, sort es valtokart egy idoben kell cserelned ha azt akarod hogy mukodjon.
lancot, sort es valtokart egy idoben kell cserelned ha azt akarod hogy mukodjon.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#3276
Írta 2009. február 27. - 17:43
Nekem se Campagnolom se 10-es rendszerem nincs, de azt tudom, hogy a 10-es rendszernél közelebb vannak egymáshoz a fogaskerekek, tehát nem valószínû, hogy kilences váltókar szinkronban lenne a tizes sorral.
The Official Rules of the Euro Cyclist-----------------The Rules > Velominati
#3277
Írta 2009. február 27. - 16:27
Sziasztok!
Az országúti gépemen 9-es Campa rendszer van (full Veloce fékváltókaros).
Szeretnék sort cserélni rajta (nem tetszik a kiosztása, 13-26 helyett 12-25 esetleg 12-23-ra váltanék). De felmerült bennem, hogy egy késõbbi upgrade miatt 10-est tennék fel új lánccal (10-es), idõvel a váltót-váltókart is cserélve, de nem azonnal.
A kérdésem az lenne, hogy van valakinek tapasztalata, hogy a 9-es Campa rendszer mûködik-e 10 sorral, vagy nem lesz tökéletes? Milyen kombinációban van esély használhatót alkotni (pl. váltó mûködik, fkvkar nem vagy fordítva stb)?
Köszi elõre is
Az országúti gépemen 9-es Campa rendszer van (full Veloce fékváltókaros).
Szeretnék sort cserélni rajta (nem tetszik a kiosztása, 13-26 helyett 12-25 esetleg 12-23-ra váltanék). De felmerült bennem, hogy egy késõbbi upgrade miatt 10-est tennék fel új lánccal (10-es), idõvel a váltót-váltókart is cserélve, de nem azonnal.
A kérdésem az lenne, hogy van valakinek tapasztalata, hogy a 9-es Campa rendszer mûködik-e 10 sorral, vagy nem lesz tökéletes? Milyen kombinációban van esély használhatót alkotni (pl. váltó mûködik, fkvkar nem vagy fordítva stb)?
Köszi elõre is
#3278
Írta 2009. február 26. - 23:47
pont arra valo. siman jo lesz. SGS a hosszu kanalas ha jol tevedek, ergo birja az attetelkulonbseget
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#3279
Írta 2009. február 26. - 21:57
gáz az sgs-es kanalú slx h.váltó átlag cc mászkáláshoz?
44-11 és 22-30...
csak mer kurva jó áron jutottam hozzá...
44-11 és 22-30...
csak mer kurva jó áron jutottam hozzá...
#3280
Írta 2009. február 26. - 11:31
ami 8-at visz az 9-et is fog, tekintve hogy a 8-as es a 9-es fogaskereksor ugyanolyan szeles. ergo a valtonak ugyanazt a tavolsagot kell megtennie, csak tobb fokozatban. de az meg ugye tokmindegy. de az is lehet hogy meg egy 7-es is elviszi ha jol kitekered a vegallascsavarokat. bar ezt nem garantalom.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F