Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
7437 hozzászólás a témában

#7041
dzsonhee

dzsonhee

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 687 hozzászólás
  • LocationBad Goisern

hogyan kell leszedni a kis alsó átszokást segítõ váltófület az XT dualconrol karról? Le tudom csavarni a mûanyag fület, de attól még ottmarad egy kis fény bigyó ami kilóg a "dobozból". Szét kéne szedni az egészet? Ugye nem?


Kis fém bigyóhoz nekem adtak egy kis mûanyag bigyót amit a fül helyére kell csavarozni.

#7042
Litespeed

Litespeed

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 343 hozzászólás
  • LocationBudapest
hogyan kell leszedni a kis alsó átszokást segítõ váltófület az XT dualconrol karról? Le tudom csavarni a mûanyag fület, de attól még ottmarad egy kis fény bigyó ami kilóg a "dobozból". Szét kéne szedni az egészet? Ugye nem?
One planet, one tribe...

#7043
tammo

tammo

    vendég

  • fórumtag
  • 160 hozzászólás
Hogy lehet olyan "pöcköt" (nem tudom mi a szakszó rá:) felszerelni vázra, ami a bowdenvég-kupakokat rögzíti, tartja, megakasztja, stb ... gondolom mindenki tudja mirõl beszélek, csak tényleg nem tudom minek hívják

Szóval a lényeg, hogy az elsõ váltómhoz elég hajmeresztõ módon megy a bowden miután kilép a bowdenházból - hogyan lehetne ilyen "pöcköt" :), máshova rakni ?

#7044
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
cuki: 1,2-es váltóbovden, 1,6-os fékbovden. viszont fékbovdenházat használhatsz váltóbovdenházként. állítólag nem szorul annyira.

#7045
Gui

Gui

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 707 hozzászólás
Cuki az biztos hogy a fek a vastagabb ... meg azon a kampo vagy dugo vagy mit tudom en is nagyobb a vegen
"A processzorok füsttel mûködnek, ha a füst kiszáll belõlük nem mûködnek tovább."
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey


Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:

#7046
Tailor

Tailor

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 665 hozzászólás
Tehát, ha jól értem 1,2 a váltó ami vékonyabb mint a fék, igy kisebb a surlódás jobb a váltás, 1,5 a fék , mert hát a biztonság miatt.

#7047
Gui

Gui

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 707 hozzászólás
szerintem van jelentossege ,mivel nagyobb ezert nagyobb a surlodasa is es nehezebben mozog.... :( bar alap felhasznalasnal nem szamit olyan sokat...
szerintem :D
"A processzorok füsttel mûködnek, ha a füst kiszáll belõlük nem mûködnek tovább."
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey


Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:

#7048
Tailor

Tailor

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 665 hozzászólás
Igazábol nem tudom, azért kérdem. De ha jól értem, 1,2 -es váltó 1,6 fék ?

#7049
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
ami 1,5-ös, bár inkább 1,6-os az nem fékbovden? :confused:

#7050
Tailor

Tailor

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 665 hozzászólás
Lehet , hogy hülye kérdés, van annak jelentõsége, hogy a váltóbowden 1,2 vagy 1,5 a vastagsága?

#7051
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
gui: egyik se. sram kar van amivel lehet bizgetni a shimano váltókat

#7052
Gui

Gui

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 707 hozzászólás
az sram hatso cuccok kozul melyik valtozat megy a shimano karokkal ?
"A processzorok füsttel mûködnek, ha a füst kiszáll belõlük nem mûködnek tovább."
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey


Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:

#7053
Gui

Gui

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 707 hozzászólás
karakoram:
nem mondtad hogy garis :D: D :D
"A processzorok füsttel mûködnek, ha a füst kiszáll belõlük nem mûködnek tovább."
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey


Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:

#7054
tammo

tammo

    vendég

  • fórumtag
  • 160 hozzászólás

elotte milyen elso valtod volt? es milyen kulonbseget vettel eszre ? terheles eseten hogy valt le fel? sarat mennyire birja?
.


Elotte egy kiraly Acera :).
Kulonbseg van :)
Gyorsabban simabban valt felfele, bar kicsit erosebben kell nyomni a kart, mert erosebb a rugoja is, de valszeg csak az Alivio karom kicsit gyenge mar ehhez. lefele is jol valt, kiveve mondom, a kistanyerra. Terheles alatt ugyanez, nincs nagy kulonbseg. ... 3 nap alatt meg nem saraztam ossze(nagyon)

#7055
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.560 hozzászólás
De ha már ott az a hülye kijelzõ, akkor nekem kell és kész :) .
De különben tegnap megoldottuk a dolgot, leszedem a kijelzõt, és garanciában visszaviszik nekem a nagykerbe. Majd ott szarakodjanak vele, cseréljék ki ha kell.

#7056
Gui

Gui

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 707 hozzászólás
elotte milyen elso valtod volt? es milyen kulonbseget vettel eszre ? terheles eseten hogy valt le fel? sarat mennyire birja?

tipp: esetleg a bovden megkenese, vagy csereje. :S
en is voltam hasonlo szituban aztan valahogy addig tekergettem allitottam ,mig olyan nem lett belole ,hogy ha keresztben van a lanc pl nagy kerek van az elso akkor a hatso utso 2 on zorog terhelesen. de igy rendes korulmenyek kozott prima.
"A processzorok füsttel mûködnek, ha a füst kiszáll belõlük nem mûködnek tovább."
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey


Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin:

#7057
tammo

tammo

    vendég

  • fórumtag
  • 160 hozzászólás
Nah, felraktam én is pár napja egy SRAM X-gen elsõ váltót. Jó erõs, meg brutál masszív, de a a beállítása még nem tökéletes.

Ha nem elég feszes a bowden, akkor a nagytányéron súrlódik a lánc a külsõ terelõlemezhez. Ha ezt beállítom jóra, (a szélsõ pozíciók jók), akkor meg terhelés alatt az istennek se vált le a középrõl a kistányérra, sõt össze is gyûri a láncot egy idõ után. Kompromisszumos beállítást nem igen találtam.

Az igazság az, hogy eléggé szorulhat már a bovdenem, meg a hajtókatban is vagy egy kis kifli :), kb. 2mm !

De ha valakinek van valami ötlete, mit lehetne tenni, szívesen venném.
Ha van kérdés a váltóval kapcsolatban arra is válaszolok.

#7058
tom_mirra

tom_mirra

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.889 hozzászólás
szerintem nem a kijelzõ a lelke egy váltókarnak.
münködik az kijelzõ nélkül is.
2010.09.22. CM

néha kerékpáros.


#7059
McPherson

McPherson

    vendég

  • fórumtag
  • 135 hozzászólás
Nekem viszont még SIS-es fékváltóm van, azon egy tárcsa forog, szal nem lehet leszedni. Legalábbis eddig aszittem... meg mindenfele azt írják, h ne szedd szét, stb... na nekem tegnap du az egész felsõ mûanyag borítás elugrott, amikor fejreállítottam:scared: ! Vigyázzatok, mer naon maszek a cucc! Kiszakadt a csavarok rögzítése körül, és az egész leszállt! brrrr....... mondjuk visszaragasztottam, de nemtom, meddig fog élni, habár most müxik
...And Justice For All

#7060
Gui

Gui

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 707 hozzászólás
en a szamitogepemet rezgesmentesitettem hasonloan :)

leht kapni egy olyan dupla oldalu ragasztót ,amin a letependo rész zöld színû és közte ilyen feket színû szivacsos cucc van ami 2mm magas.
Ebbol siman ki tudsz vagni olyan darabot csikot, vonalat ami neked a kijelzõ köré kell.

Hülye megoldás lehet még kis zsír a kijelzõ köré. De ez ilyen nagyon barkács megoldásos ;)

hamár így derül ki :D : akkor én is csatalkozok a "nem kijelzõsok" táborába :)
"A processzorok füsttel mûködnek, ha a füst kiszáll belõlük nem mûködnek tovább."
"Ami nem öl meg az csak erõsít."
"A kerékpár számomra a szabadság szinonímája"
Tom Ritchey


Nem értem ,miért gyártanak olyan 10.000.000Ft-os autót amin nem megy az index? :chin: