Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Váltók, váltókarok
Indította
zsizso
, 2005. március 04. 13:20
#5941
Írta 2006. június 21. - 11:30

Hi
További érdekességek:
Alapos lánctisztítással/vizsgálattal sajna nem jártam sikerrel, ismételten rángatta a lánc a váltókanalat. Kipróbáltam a régi lánc visszahelyezését, melynek hatására megszûnt a probléma. A két lánc között csupán egy apró eltérés van (Sram PC59-es típusról van szó): a régi darabon egy "C4" a friss láncon pedig egy "F4" felirat éktelenkedik...
Rövid, sikertelen keresgélés után az lenne a kérdésem, hogy: tudja valaki milyen infót rejtenek ezek a kódok?
Köszönöm!
Natter
További érdekességek:
Alapos lánctisztítással/vizsgálattal sajna nem jártam sikerrel, ismételten rángatta a lánc a váltókanalat. Kipróbáltam a régi lánc visszahelyezését, melynek hatására megszûnt a probléma. A két lánc között csupán egy apró eltérés van (Sram PC59-es típusról van szó): a régi darabon egy "C4" a friss láncon pedig egy "F4" felirat éktelenkedik...
Rövid, sikertelen keresgélés után az lenne a kérdésem, hogy: tudja valaki milyen infót rejtenek ezek a kódok?
Köszönöm!
Natter
#5942
Írta 2006. június 19. - 15:59

Váltófül egyenességén ha a két görgô (hátulról nézve) a tengelyre egyvonalban merôleges pozicióját érted, akkor igen (szemre). A láncos tippet köszönöm, este átnézem.
#5943
Írta 2006. június 19. - 15:03

nezd vegig a lancot, hogy nincs e benne megszorult szem, aztan nezd meg hogy a High feliratos csavart ha alligatod kifele befele, neme jobb lesz. valtoful egyenes?
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#5944
Írta 2006. június 19. - 10:24

Sziasztok!
Akadt egy kis gondom hátsó váltó beállításával...
...hátha valakinek volt már hasonló problémája:
- Adott egy új koszorú, új lánc, és egy LX váltó (sajna görgôket nem kaptam).
- Megitélésem szerint minden szépen be van állítva, de mégis amikor a lánc elöl a középsô tányéron helyezkedik el a hátsó váltó kanala "rángatózni" kezd (csak néhány centimétert de nagyon zavaró, kissé dobálja is a láncot).
Köszi a segítséget!
Natt3r
Akadt egy kis gondom hátsó váltó beállításával...
...hátha valakinek volt már hasonló problémája:
- Adott egy új koszorú, új lánc, és egy LX váltó (sajna görgôket nem kaptam).
- Megitélésem szerint minden szépen be van állítva, de mégis amikor a lánc elöl a középsô tányéron helyezkedik el a hátsó váltó kanala "rángatózni" kezd (csak néhány centimétert de nagyon zavaró, kissé dobálja is a láncot).
Köszi a segítséget!
Natt3r
#5945
Írta 2006. június 19. - 09:08

ha jól tévedek idén már lehet venni mindkét fajtát.
legalábbis xt bõl meg lx bõl biztos
lehet venni persze, csak a '06-os LX és XT ismét hagyományos, tehát azzal "fordítva" mûködne a dual-control. volt szerencsém ehhez, mert elõbb voltak dual-controljaim, mint fordított rugós váltóm: mûködni mûködik, csak leváltani kettõt tudsz, fel meg csak egyet

#5946
Írta 2006. június 19. - 08:54

fordított rugós váltóknál persze, tehát XT, LX, de nem az idei, mert azok asszem újra hagyományosak
ha jól tévedek idén már lehet venni mindkét fajtát.
legalábbis xt bõl meg lx bõl biztos
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#5947
Írta 2006. június 19. - 08:37

Fékkar húz -> fékezel (húú)
Fékkar le -> váltasz valamerre
Ott van az a kis "pöcök" -> megnyom -> váltasz másik irányba
a pöcök arra van , hogy aki nem szokta meg a "fékkarral váltást" az a pöcökkel váltson lefelé. de mivel nagyon könnyû megszokni, és a pöcökkel nagyon sz*r váltani, én 1 nap után leszereltem.szóval:
fékkar meghúz: fékezel
fékkar lefelé: felváltasz
fékkar felfelé: leváltasz
fordított rugós váltóknál persze, tehát XT, LX, de nem az idei, mert azok asszem újra hagyományosak
#5948
Írta 2006. június 19. - 08:33

egybént meg, mivel 3 irányba mozog az eséseket is kimozogja
igen, ez így van


#5949
Írta 2006. június 18. - 23:03

+Perec esetén különösen költséghatékony.
ebben csak én érzem a gúnyt?
mert szerintem nem olyan könnyû eltörni. még nem estem úgy, hogy földet ért volna.
esetleg letámasztáskor vágódik neki a falnak kicsit. (ha valaki kontár támasztja le a családból)
egybént meg, mivel 3 irányba mozog az eséseket is kimozogja

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#5950
Írta 2006. június 18. - 22:56

Ja a régi cangámmal én is tudok Dual Controlosat játszani kb. annyira lötyög a fékkar, hogy néhamár azt hiszem, hogy v.mi XTR fékváltókar lett az éjjel rászerelve...

#5951
Írta 2006. június 18. - 22:06

tartsatok eszben, hogy az x-gen az csak felsoblincses verzioban van, es nemely fulltelos vazra csak topswing vagy e-type megy ra. csak mondom. merevvazon mindegy.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#5952
Írta 2006. június 18. - 21:55

Nemcsak feelinges, de olcsó is (23/pár).
+Perec esetén különösen költséghatékony.
+Perec esetén különösen költséghatékony.
#5953
Írta 2006. június 18. - 21:09

#5954
Írta 2006. június 18. - 21:08

Fékkar húz -> fékezel (húú)
Fékkar le -> váltasz valamerre
Ott van az a kis "pöcök" -> megnyom -> váltasz másik irányba
Fékkar le -> váltasz valamerre
Ott van az a kis "pöcök" -> megnyom -> váltasz másik irányba
White Horse
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!

#5955
Írta 2006. június 18. - 21:06

#5956
Írta 2006. június 18. - 21:03

#5957
Írta 2006. június 18. - 21:01

Akkor készülhet az acera a leváltásra nyár végén. Pedig azt hittem, hogy megveszem a telót, meg az elsõ váltót és kész leszek. De nem.

#5958
Írta 2006. június 18. - 20:58

Fényévnyi a különbség. És ezt a fékeken is éreznéd.
White Horse
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!

#5959
Írta 2006. június 18. - 20:46

Én is azt hallottam, hogy az X-Genek nagyon-nagyon merevek. XT-rõl nem tudok semmit.
AZt viszont tudom, hogy a mostani Altus gagyi elsõ váltóm küzd nagyon a középsõrõl a felsõ tányérra váltáskor...
Lehet xt lesz akkor, annyira nem zúzok, hogy a töréshatárig hajszoljam a váltókat, viszont szeretem, ha pontosan vált a váltó...
A váltás pontosságát amúgy mennyiben befolyásolja a váltókar, ha a bowdenek precizen be vannak állitva? Magyarul mennyi különbséget éreznék a váltás minõségében, ha LX fékváltókarokat vennék a mostani acerák helyett?
AZt viszont tudom, hogy a mostani Altus gagyi elsõ váltóm küzd nagyon a középsõrõl a felsõ tányérra váltáskor...
Lehet xt lesz akkor, annyira nem zúzok, hogy a töréshatárig hajszoljam a váltókat, viszont szeretem, ha pontosan vált a váltó...
A váltás pontosságát amúgy mennyiben befolyásolja a váltókar, ha a bowdenek precizen be vannak állitva? Magyarul mennyi különbséget éreznék a váltás minõségében, ha LX fékváltókarokat vennék a mostani acerák helyett?
#5960
Írta 2006. június 18. - 20:13

Láttam már leszakadt XT-t nem is egyet, de X-GEN-t még nem.
Különben olyan mindegy melyiket veszi.
Különben olyan mindegy melyiket veszi.
White Horse
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!
