Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Please log in to reply
7447 replies to this topic

#3301
juby

juby

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 posts
Nézd meg új bowdennel nem e szorul akad a házban lehet csak össze gyült némi kosz odabent azt wd40-vel vagy csavarlazitóval egész jól kilehet puculni pláne ha van a szórofejen kis csö de a házat mindenkép hagyd kicsöpögni és párórát hagyd száradni jo meleg helyen hogy elpárologjon a nedvesség ha meg nem akadozik szorul a házban a bowden akkor csak simán ragd össze és kész
:D ...Nem,nem tündérke a kívánság,az kívánság. Térdelj csak le szépen!:D

#3302
newbiker

newbiker

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 520 posts
Köszi mindkettõtöknek. Igazság szerint a visszaváltás már lomha volt és 2 sebességet ugrott. Bovdenem volna, csak a ház kérdéses igazából...

#3303
balu75

balu75

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,854 posts
Nem kell cserélni ha ok minden, felesleges pénzkidobás
... a mai napon rájöttem miért szeretem valójában is a Lókolbászt ... mert így kevesebb sz@rja össze az erdõt ...
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X

#3304
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts
figyu, ha nem romlott a váltásteljesítmény, akkor szerintem felesleges

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#3305
newbiker

newbiker

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 520 posts
Igazából nem tudom, hogy ide, a bovdenesbe vagy talán inkább a szerelésbe rakjam. Megpróbálom itt.

A bringám tavaly lett újrabovdenezve a szezon elején. Mentem vele jó sokat, 4 verseny, 1-2 túra, város, stb... A váltót lecseréltem és a kérdésem az, hogy a bovdent is illene cserélnem? Bovdenházat? Végül is van itthon egy szál váltóbovdenem, de házam az nincsen és most nincs is alkalmam beszerezni. Szóval gáz ha a régi RIPCORD marad vagy rakjam be az egyszerûbb köszörült bovdent a régi házba? Milyen hatással lesz a váltásra? :chin:

#3306
_and/or_

_and/or_

    vendég

  • fórumtag
  • 172 posts
Szerencsére integrált. Még csak az kéne hogy új monoblokkot vegyek...:)

#3307
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
olyan középcsapágy kell hozzá, ami e-type-hoz való.
ha integrált hollowtec II hajtókarod van, akkor nicns gond.
de ha négyszög, octalink vagy isis, akkor valószinüleg uj monoblokk kis kell majd.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#3308
_and/or_

_and/or_

    vendég

  • fórumtag
  • 172 posts
Hát ugy néz ki hogy mindenképpen E-type kell, mert ez van most kéznél és venni nem szeretnék külön bilincseset.
Eladnám csak szerintem nem nagyon vesz senki Etype-ot.
Meg nem szeretnék vacakolni eladással aztán ugyan azt megvenni, csak bilincses formában.

Miért olyan nehéz beállítani? Ilyet igaz még nem szereltem, de elsõ ránézésre hogyha ráteszem a középcsapágyrészre, oszt jó van, mert pont jól áll a nagy lánctányérnál. Vagy pont a középcsapágy rátevés a nehéz mutatvány hogy jól álljon? Vagy nem? :S
Gondolom maga a középcsapi csésze tartja ott a helyén.

Ja amugy egy Merida TFS.

#3309
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts

Sziasztok,

E-Type -os elsõ váltót bármilyen vázra fel lehet szerelni?


elvileg igen. milyen vazra szeretned? normal bilincses semmikeppen nem lesz jo? csak mert az E-type beallitasa idegtepo mutatvany.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#3310
bulma

bulma

    újonc

  • fórumtag
  • 2 posts
koszi

#3311
_and/or_

_and/or_

    vendég

  • fórumtag
  • 172 posts
Sziasztok,

E-Type -os elsõ váltót bármilyen vázra fel lehet szerelni?

#3312
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
igen mukodik.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#3313
bulma

bulma

    újonc

  • fórumtag
  • 2 posts
azt szeretnem megtudni hogy szerintetek orszaguti valtokar(kormanyveg valto vagy fekvaltokar) mukodik-e monti valtoval, konkretan egy regebbi 9 sebesseges xt-vel...

#3314
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,280 posts
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
elsõ karok kompatibilisek. Hátsóból is kapható ilyen.

#3315
_and/or_

_and/or_

    vendég

  • fórumtag
  • 172 posts
Sziasztok!

A kérdésem az lenne hogy Sram elsõ váltókar használható-e símanó elsõ váltóval?
X7-tõl -> x0-ig érdekelne a kompatibilitás, tehát hogy tök mindegy hogy mondjuk az elsõ váltókar x9 vagy annál jobb és mondjuk az elsõ váltó xtr?
Nem túl érzékeny az xtr elsõ váltó nem hozzá tartozó/gyártmányú váltókarral?

#3316
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts
Offtopik postok mentek ide: http://forum.bikemag...hread.php?t=222


#3317
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,248 posts
Én személy szerint csak szeretnék tapasztalatokat a Chris King termékkel kapcsolatban :)
"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"

#3318
F.T.W.

F.T.W.

    újonc

  • fórumtag
  • 4 posts
Sziasztok !

Ha bármilyen észrevételeitek vannak a F.T.W. Bikes kft. által forgalmazott(Kcnc,Chris King,White industries,Ht ) termékekkel kapcsolatban, kérlek irjatok meg erre a cimre hátha tudjuk orvosolni info@ftwbikes.com

ÜDV F.T.W. Bikes Kft.
Zolnai Dávid

#3319
balu75

balu75

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,854 posts

Szerinted melyik márkanak vagy saját csapágygyára? A KCNC-nek egy sincs. Egyébként a sárvédelme még egész jó, sokan nem is tesznek rá semmit a csupasz csagpágyra. Attól meg nem szar, hogy alattad szétmént. Másik 100 ezer embernek semmi baja vele. Egyszer hajtottam egy bringát, amin egyszerûen eltört a Shimano XT görgõ. Nem írtam be sehova, hogy mostantól aztán senki se vegyen XT váltót.

Egyébként nem értem miért vettél kerámiásat, nagyjából semmilyen elõnye sincs az acéllal szemben. Még villogni sem lehet vele mert se a felirat se a csapágy nem látszik. Az ellenállása meg elhagyagolható mértékben kevesebb.


Nem megsértõdni kell, el kell fogadni valaki véleményét, vagy igazolni, érvelni az az ellenkezõjét.

Csapágy gyára egyik márkának sincsen, de nem is értem, hogy jön ide ...

Nem a csapággyal van gond értsed már meg!!! A méretezésével van gond a tengelynek!!! De részletezem egyszerû nyelven is.

- Van egy egysoros mély hornyú csapágyad, porvédett két oldalról, ennek a tengely felõli csészéje kemény edzett és köszörült és pontos.
- Na ezt rádobod egy nagyon laza illesztéssel egy puha anyagú tengelyre.
- Kap egy pici kakit, akkor még forog néha ... mert néha a csapágy a golyókon forog néha a tengelyen
- Aztán kap még egy pici kakit ... innentõl már nem forog a csapágyad, csak a puha tengelyen forog a váltógörgõ a beállt csapággyal.
- A beállt csapágyat meg nem veszed észre, mert a váltógörgõ még mindig forog!!! Így a csapágy elvesztette funkcióját és koptatja a puha anyagú tengelyt!

Így lett a gördülõ csapágyból siklócsapágy!

Ha ezt a problémát orvosolják, akkor mindjárt idõben észre bírod venni és tudod tisztítani, és helyreállítani az eredeti kondíciókat.

Azt meg had döntse el mindenki, hogy milyet vesz, a piacról. (De a futáspontossága a kerámiának jobb)
... a mai napon rájöttem miért szeretem valójában is a Lókolbászt ... mert így kevesebb sz@rja össze az erdõt ...
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X

#3320
penczbike

penczbike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 281 posts
Nekem a legújabb, legjobb, legdrágább XTR váltókar esik szét, már másodszor, elõször egy zégergyûrû csúszott le valahogy, és leesett a visszaváltó kar kilincse, azt megcsináltuk, kicsit szorítottunk a gyûrûn, mert nagyon laza volt, most meg a felfelé váltó kar rugója akadt ki, és nem rakta vissza a kalapácsot az ívre, ergo megint nem lehet váltani vele... Nagyon gyenge az a rugó, és alig van egy kis perem, ahova beakad, itt is kellett tuningolni, hogy legközelebb ne essen le... Nem adom el, nem szarozom le, de azért ilyet nem vártunk egy ilyen szintû kartól... (Ja, az elsõ váltó karja)