Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Váltók, váltókarok

- - - - -

  • Please log in to reply
7430 replies to this topic

#3301
F.T.W.

F.T.W.

    újonc

  • fórumtag
  • 4 posts
Sziasztok !

Ha bármilyen észrevételeitek vannak a F.T.W. Bikes kft. által forgalmazott(Kcnc,Chris King,White industries,Ht ) termékekkel kapcsolatban, kérlek irjatok meg erre a cimre hátha tudjuk orvosolni info@ftwbikes.com

ÜDV F.T.W. Bikes Kft.
Zolnai Dávid

#3302
balu75

balu75

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,854 posts

Szerinted melyik márkanak vagy saját csapágygyára? A KCNC-nek egy sincs. Egyébként a sárvédelme még egész jó, sokan nem is tesznek rá semmit a csupasz csagpágyra. Attól meg nem szar, hogy alattad szétmént. Másik 100 ezer embernek semmi baja vele. Egyszer hajtottam egy bringát, amin egyszerûen eltört a Shimano XT görgõ. Nem írtam be sehova, hogy mostantól aztán senki se vegyen XT váltót.

Egyébként nem értem miért vettél kerámiásat, nagyjából semmilyen elõnye sincs az acéllal szemben. Még villogni sem lehet vele mert se a felirat se a csapágy nem látszik. Az ellenállása meg elhagyagolható mértékben kevesebb.


Nem megsértõdni kell, el kell fogadni valaki véleményét, vagy igazolni, érvelni az az ellenkezõjét.

Csapágy gyára egyik márkának sincsen, de nem is értem, hogy jön ide ...

Nem a csapággyal van gond értsed már meg!!! A méretezésével van gond a tengelynek!!! De részletezem egyszerû nyelven is.

- Van egy egysoros mély hornyú csapágyad, porvédett két oldalról, ennek a tengely felõli csészéje kemény edzett és köszörült és pontos.
- Na ezt rádobod egy nagyon laza illesztéssel egy puha anyagú tengelyre.
- Kap egy pici kakit, akkor még forog néha ... mert néha a csapágy a golyókon forog néha a tengelyen
- Aztán kap még egy pici kakit ... innentõl már nem forog a csapágyad, csak a puha tengelyen forog a váltógörgõ a beállt csapággyal.
- A beállt csapágyat meg nem veszed észre, mert a váltógörgõ még mindig forog!!! Így a csapágy elvesztette funkcióját és koptatja a puha anyagú tengelyt!

Így lett a gördülõ csapágyból siklócsapágy!

Ha ezt a problémát orvosolják, akkor mindjárt idõben észre bírod venni és tudod tisztítani, és helyreállítani az eredeti kondíciókat.

Azt meg had döntse el mindenki, hogy milyet vesz, a piacról. (De a futáspontossága a kerámiának jobb)
... a mai napon rájöttem miért szeretem valójában is a Lókolbászt ... mert így kevesebb sz@rja össze az erdõt ...
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X

#3303
penczbike

penczbike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 281 posts
Nekem a legújabb, legjobb, legdrágább XTR váltókar esik szét, már másodszor, elõször egy zégergyûrû csúszott le valahogy, és leesett a visszaváltó kar kilincse, azt megcsináltuk, kicsit szorítottunk a gyûrûn, mert nagyon laza volt, most meg a felfelé váltó kar rugója akadt ki, és nem rakta vissza a kalapácsot az ívre, ergo megint nem lehet váltani vele... Nagyon gyenge az a rugó, és alig van egy kis perem, ahova beakad, itt is kellett tuningolni, hogy legközelebb ne essen le... Nem adom el, nem szarozom le, de azért ilyet nem vártunk egy ilyen szintû kartól... (Ja, az elsõ váltó karja)

#3304
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts
Szerinted melyik márkanak vagy saját csapágygyára? A KCNC-nek egy sincs. Egyébként a sárvédelme még egész jó, sokan nem is tesznek rá semmit a csupasz csagpágyra. Attól meg nem szar, hogy alattad szétmént. Másik 100 ezer embernek semmi baja vele. Egyszer hajtottam egy bringát, amin egyszerûen eltört a Shimano XT görgõ. Nem írtam be sehova, hogy mostantól aztán senki se vegyen XT váltót.

Egyébként nem értem miért vettél kerámiásat, nagyjából semmilyen elõnye sincs az acéllal szemben. Még villogni sem lehet vele mert se a felirat se a csapágy nem látszik. Az ellenállása meg elhagyagolható mértékben kevesebb.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#3305
balu75

balu75

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,854 posts

Nyugi, még az XTR görgõ is tökig megy sárral, nem egyszer szedtem már ripityára. A mélyhornyú csapágy nem azt jelenti, hogy hermetikusan zár és tökéletesen vízhatlan. Néha illik karbantartani és takarítani. Felteker a görgõ egy fûszálat, az pedig simán benyom bármilyen sarat a csapágyba. Nincs kivétel, mind ilyen. Csodák nincsenek. Nekem csak sima csapágyas van, minden láncmosásnál kiveszem a görgõket és kitörlöm a sarat. Most is újszerû.


Hmmmm ... Az lehet, hogy tökig megy sárral, mert így is van, de nem áll be mint a gitt!!!:chin:

A feltekeredett fûszál meg nem nyom be sarat a csapágyba - ez fals és hülyeség!!! - mert ott a porvédõ szimering, és az oldalvédõ lemez.:no: (amúgy a sár az bemegy magától ....)

A mélyhornyú csapágyat valóban takarítani kell, nem örökéletû!!! A szimeringek csak por ellene védenek, mert mûanyagok(gumik)

De mint mondtam: a lényegi dolog a csapágy felfüggesztésén van, ezt ne hagyjuk ki!!! ez a lényeg!!!
Laza illesztett aluminíum tengelyre tehetsz te akármilyen csapágyat! A csapágy szarrá koptatja azt akkor is ha egy kicsit megakad!! Ez a lényeg!!!

A japán cég pedig jobban illeszti a csapágy tengelyt, átmenõen ahogy kell és acélból!!! És ezt így is kell!!

Röfike:

A bringát természetesen használtam sárban és mivel pucckirály vagyok takarítom is és kenem is utána mindig. (1 sáros verseny és így néz ki a KCNC)

Az edzõ bringámon meg 2 éve görög az Shimanó görgõcske és mégis farányos!!

Mégegyszer mondom ... tervezési 000000 a KCNC ....:snajper:
... a mai napon rájöttem miért szeretem valójában is a Lókolbászt ... mert így kevesebb sz@rja össze az erdõt ...
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X

#3306
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,108 posts
Mûködni fog :)
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#3307
Picardf1

Picardf1

    újonc

  • fórumtag
  • 3 posts
Üdv!

Egy SRAM X.5 elsõ váltóval jól fog mûködni ez a hajtómû?


http://www.bikemarke...eszlet&tid=1777

Ezt a fejlesztést akarom végrehajtani:

Hátsó váltó: SRAM X.5 Elsõ váltó: SRAM X.7 Váltókar: SRAM SX.5 Trigger 3x9 Fogaskoszorú: SRAM PG-950 Lánc: SRAM PC-951

#3308
repasibalint

repasibalint

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,627 posts

Helló!
Egy kérdésem lenne, remélem tud valaki segíteni.Top swinges elsõ váltóm van ami mostanra megérett a cserére.Sokan szídják a Top Swinges cuccokat, néha joggal.A kérdés igazából az, hogy milyen az a váz, amire CSAK Top Swingest lehet tenni?Mondjuk túl vékony, vagy vastag, vagy a kulacstartó csavarok miatt?Tudja valaki?Azért lenne fontos, mert ha nem muszály, akkor nem Top Swinges váltót vennék hanem normált.


Vencel,szerintem a vázadra(gondolom tiéd a ezüst-sárga Mistral)simán lehet rakni normált.Top Swingeset ösztelósra raknak, ha nem férne el.csõ vastagsága nem lényeg,ha jól tudom a legtöbb vastagsághoz jó álltalában az összes váltó.nekem is Top Swinges Acerám van,nekem eddig nem volt problémám

#3309
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,592 posts
Nekem sem kell akkor így már piros váltógörgõ. A szín alig látszik benne. :)

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#3310
Röfike

Röfike

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,950 posts
Enté: Mert neked van rá idõd... Én is szét szoktam szedni (Sram), de nem minden dagonya után. Mégsincs vele bajom.
Tamaska: Nem ez a lényeg, hanem az legalább mûködött.


#3311
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts

Ezeknek a cuccoknak ezt simán bírniuk kéne... Lásd régi XT váltógörgõ a kis kerámia betéttel. A tesóm cangáján mai napig fut 0 kenéssel és szervízzel évek óta napi használatban. (Télen is!)
Visszafele fejlõdik a technika, ez a fogyasztói társadalom hátránya...

Nyugi, még az XTR görgõ is tökig megy sárral, nem egyszer szedtem már ripityára. A mélyhornyú csapágy nem azt jelenti, hogy hermetikusan zár és tökéletesen vízhatlan. Néha illik karbantartani és takarítani. Felteker a görgõ egy fûszálat, az pedig simán benyom bármilyen sarat a csapágyba. Nincs kivétel, mind ilyen. Csodák nincsenek. Nekem csak sima csapágyas van, minden láncmosásnál kiveszem a görgõket és kitörlöm a sarat. Most is újszerû.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#3312
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
merev vazzal nem lesz problema.

a telos vazaknal szokik gond lenni, ha van pl egy hajlitas a nyeregvazcsoben, es nem fer oda a bilincs


edit: a keramia siklocsapagynak hogy kellene berozsdasodnia? :wtf:
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#3313
Röfike

Röfike

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,950 posts

Akkor idézem magam és íme a képek ... csak, hogy nel lehessen rám fogni, hogy a levegõbe durrogtatok.

Azonban azt nem lehet elvenni a váltógörgõtõl, hogy szép, tényleg jó a dizájn ... de vitrinbringára ...

akkor a képek 1000km után 10e HUF kuka ... na ez a gáz

Jó csemegézést:

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg


Én dettó így jártam az XT középrésszel, de az volt a válasz azért mert nagynyomásúval mostam. Feltenném neked is a kérdést: Te mivel mostad? Használtad-e sárban?
Ezeknek a cuccoknak ezt simán bírniuk kéne... Lásd régi XT váltógörgõ a kis kerámia betéttel. A tesóm cangáján mai napig fut 0 kenéssel és szervízzel évek óta napi használatban. (Télen is!)
Visszafele fejlõdik a technika, ez a fogyasztói társadalom hátránya...


#3314
Röfike

Röfike

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,950 posts
Nem a csõ átmérõje a lényeg, hanem a váz kialakítása. Általában a fully vázakra nem lehet mást feltenni, mert már nem fér el a bilincs.


#3315
Mistral89

Mistral89

    vendég

  • fórumtag
  • 51 posts
Helló!
Egy kérdésem lenne, remélem tud valaki segíteni.Top swinges elsõ váltóm van ami mostanra megérett a cserére.Sokan szídják a Top Swinges cuccokat, néha joggal.A kérdés igazából az, hogy milyen az a váz, amire CSAK Top Swingest lehet tenni?Mondjuk túl vékony, vagy vastag, vagy a kulacstartó csavarok miatt?Tudja valaki?Azért lenne fontos, mert ha nem muszály, akkor nem Top Swinges váltót vennék hanem normált.

#3316
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,248 posts
Engem is, ennyit nem ér a plusz design elem. Fõleg úgy, hogy 1000 km után néz ki így.
"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"

#3317
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
engem meggyoztel :)
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#3318
balu75

balu75

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,854 posts

Én senkinek sem ajánlom.

Késõbb linkelek képet ...


Akkor idézem magam és íme a képek ... csak, hogy nel lehessen rám fogni, hogy a levegõbe durrogtatok.

Azonban azt nem lehet elvenni a váltógörgõtõl, hogy szép, tényleg jó a dizájn ... de vitrinbringára ...

akkor a képek 1000km után 10e HUF kuka ... na ez a gáz

Jó csemegézést:

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
... a mai napon rájöttem miért szeretem valójában is a Lókolbászt ... mert így kevesebb sz@rja össze az erdõt ...
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X

#3319
balu75

balu75

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,854 posts

Nekem személyesen elmondta miért jobb szerinte, még a 2007-es mátra maratonon,ha érdekel te is utánna tudsz járni.


:lol1: AHA ... Zerge nekem is elmondott pár dolgot ... a marketing szövege nagyon király ... :D

AMÚGY NÉZD MEG A BIKE BERGUSON milyen viszonteladó .... :)

íme a link ... http://www.ftwbikes.com/?do=2

Csak halkan jegyzem meg ... én elõbb hinnék egy mérnöknek, mint egy bringaszerelõnek ... aki mellette értékesíti a terméket ... :chin: :wtf:
... a mai napon rájöttem miért szeretem valójában is a Lókolbászt ... mert így kevesebb sz@rja össze az erdõt ...
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X

#3320
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Érdekes hogy szerinted nem jó, csak akkor a Zerge bringáján miért van kcnc váltógörgõ ezt nem értem.Vagy õ sem ért hozzá.


Zerge már nem a régi.


A sebesség mindent megold.