Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#2
Posted 2024. September 28. - 20:58
Sziasztok!
A tízes Ultegra és a szintén tízes Zee rendszer mennyire kompatibilis egymással? Van egy országútim és egy 26-os montim. Mindkettőt lebontom: helyettük egy 29-es városi gép épül, egyelőre egyenes kormánnyal, de fene tudja mi lesz később. Lehet, hogy lenne még helye az Ultegra fékváltónak.
Szerintem semennyire. Kicsit olvasgass vissza, pont ez volt a gondom.
Basszus, azt hittem ott a fék húzásával van a gond.
Akkor ez esetben érdemes lenne vajon az ultegra és a zee hátsó váltót is megtartanom?
A sorok amúgy a fogszámtól függetlenül amúgy ugyanolyan lépéstávolságúak? Tehát mondjuk a Zee váltást tudnám használni egy ultegra sorral montis rendszerben?
Edited by husevotelefonfulke, 2024. September 28. - 21:05.
#4
Posted 2024. July 14. - 00:26
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#6
Posted 2024. April 26. - 19:20
31éve montizom, 21éve szerelek....
Aztapicsa
- Kisherceg likes this
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#8
Posted 2024. April 26. - 15:34
#9
Posted 2024. April 26. - 13:57
Brutál a kép!! Van is olyan XT váltóm otthon.
Olyan túl sokat nem csalhat, talán az zavaró hogy az XT-n nincs kanál.
Edited by marton, 2024. April 26. - 13:58.
#11
Posted 2024. April 26. - 09:13
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#12
Posted 2024. April 08. - 21:23
A láncvonal Hótmindegy
1 Láncot röviditeni a sram tablazat alapjan
2 váz és méret szerint A vagy B Setup állas
3 pirossal jelzett (asszem 21fogas) fogaskereken a setup állásban a láncot megfeszíteni
4 Nm szerint a váltófület meghúzni laza átütőtengely mellett
5 tengely meghuz
6 örül
Mindent előírás szerint csináltam vagy négyszer, Sram supportos is megerősítette, hogy minden adatot tökéletes volt, ráadásul SAG-gel volt beállítva ahogy az én vázamnál javasolták, a gyári spiderrel mégsem volt jó valamiért de ezzel az FSA-val hihetetlenül szépen precizen vált végre, nagyon tetszik!
#13
Posted 2024. April 08. - 19:46
A láncvonal Hótmindegy
1 Láncot röviditeni a sram tablazat alapjan
2 váz és méret szerint A vagy B Setup állas
3 pirossal jelzett (asszem 21fogas) fogaskereken a setup állásban a láncot megfeszíteni
4 Nm szerint a váltófület meghúzni laza átütőtengely mellett
5 tengely meghuz
6 örül
- madgab likes this
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#14
Posted 2024. April 02. - 19:44
Ma végre tökéletesen megoldódott az X0 Transmission problémám és nem, nem vágtam kukába, fórumokon láttam, hogy a Speciknél mivel a motor maga el van tolva egyik irányba így 52 mm-es a láncvonal ami nálam valamiért nem működött, pedig elvileg 52-55 mm-ig jónak kéne lennie de ugye a kerékpáripar gyártási pontosságát ismerjük és itt ott pár mm már összeadódhatott legalábbis erre gondoltam.
A direct mount Sram lánckerékkel már 57 mm körüli lett volna a láncvonal, kaptam is egyet kölcsön próbálni, hát katasztrófa volt vele a váltás így más megoldás után kellett néznem, javasolták, hogy legyen egy pár mm-es alátét a meglévő gyári spider alá de az annyira nem volt szimpi, néztem, hogy vannak-e különböző offsetű t type lánctányérok de nem láttam ilyet így a spidereket kezdtem nézegetni és megláttam, hogy az FSA gyárt 104 bcd-s spidert (w0108) ami Brose Smag motornál 54,3 mm-es láncvonalat ad elvileg, Bike24-en volt még 2 db, gyorsan csütörtökön le is csaptam rá, ma reggel hozta a futár és délután már meg is volt a próbakör, akármelyik fokozatban akármennyire is tiporva zajtalan és hibátlanul vált a rendszer, vicces, hogy a régi beidegződések miatt még mindig elveszem a nyomatékot váltáskor pedig itt tényleg jobban vált, ha tolja az ember váltás közben is.
A képen látni mennyivel kifelé tolja az új FSA spider a lánctányért.
- ultio and Kisherceg like this
#15
Posted 2024. March 24. - 18:12
#16
Posted 2024. March 22. - 23:57
- Kisherceg and husevotelefonfulke like this
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#17
Posted 2024. March 22. - 09:13
Shimanoból a 12-es rendszerhez előfordulhat, hogy régebbi 10-11-es hosszúkanalas váltók is működnének 12-es karral vagy ez ki van zárva?
Semmi sürgős cserélnivalóm nincs, csak annyira nem tetszenek a mostani váltódizájnok... Egy deore van most fent.
Edited by husevotelefonfulke, 2024. March 22. - 09:13.
#18
Posted 2024. March 21. - 18:35
És ha vennél hozzá hidrós féket? TRP Hylex RS?
Üresen lifegtetni, pláne cipelni a fékválókart, áhh. Az elsőbe a droppert szokták kötni, az is meredek nekem.
Felmerült bennem is de nem tudom megfogdosni nagyon. Ha már menne a GRX kar és fék akkor megvenném a teljes Sram szettet. Az 1x GRX karokat kifejezetten lehet vásárolni drop-os kivitelben.
Amúgy tegnap este is hajtottam és tök jó lett az 1x11 a 10-46-os sorral, szóval csak izgat a dolog de azt nagyon. Tettem a GRX váltóra egy Garbaruk kanalat is (csillió pénzért a görgőket nem onnan vettem) és gyakorlatilag OEM a váltás minősége.
A nagy S viszont nem figyelt mert a 12 sebességes RDRX822 hibátlanul működik a 11 sebességes GRX karokkal így elég könnyen lehet 50-es 11 sebességges sorokkal upgradelni most, nem feltétlenül kell megvásárolni az 1x12-es új szettet.
- Rabbit likes this
#19
Posted 2024. March 20. - 15:46
Vágjatok virtuálisan nyakon ha álljak le .
Kipróbáltam a Force és a Rival fékváltókarokat is az AXS miatt (hiányzik, az jó cucc volt nekem MTB-n). A nyomorult GRX számomra sokkal szimpatikusabb fogásra és fékezés terén is. Ráadásul gyári betétekkel, még a Trickstuff bele sem került.
Teljesen elborult ötlet ha meghagyom a Shimano GRX karokat és fékeket és oldalra beteszem ezeket mint váltókarok/gombok? Valahol a hüvelykujjam környékére gondoltam. Van hozzá rendes adapter, szépen körbe lehet bandázsolni.
https://www.sram.com...dels/ec-blip-b1
Rumor-on olvastam, hogy már önállóan is működőképesek váltókarok nélkül. Ehhez mehetne egy X01 10-50 sor+lánc, és egy GX AXS hátsó váltó. Olyan WolfTooth tányér van elől mely kezeli a Sram Eagle láncot is így azt sem kellene cserélnem.
És ha vennél hozzá hidrós féket? TRP Hylex RS?
Üresen lifegtetni, pláne cipelni a fékválókart, áhh. Az elsőbe a droppert szokták kötni, az is meredek nekem.
Edited by Rabbit, 2024. March 20. - 15:48.
- karakoram likes this
#20
Posted 2024. March 19. - 20:04
Vágjatok virtuálisan nyakon ha álljak le .
Kipróbáltam a Force és a Rival fékváltókarokat is az AXS miatt (hiányzik, az jó cucc volt nekem MTB-n). A nyomorult GRX számomra sokkal szimpatikusabb fogásra és fékezés terén is. Ráadásul gyári betétekkel, még a Trickstuff bele sem került.
Teljesen elborult ötlet ha meghagyom a Shimano GRX karokat és fékeket és oldalra beteszem ezeket mint váltókarok/gombok? Valahol a hüvelykujjam környékére gondoltam. Van hozzá rendes adapter, szépen körbe lehet bandázsolni.
https://www.sram.com...dels/ec-blip-b1
Rumor-on olvastam, hogy már önállóan is működőképesek váltókarok nélkül. Ehhez mehetne egy X01 10-50 sor+lánc, és egy GX AXS hátsó váltó. Olyan WolfTooth tányér van elől mely kezeli a Sram Eagle láncot is így azt sem kellene cserélnem.
basszus, kétszer kellett elolvasnom, mire felfogtam, mit is akarsz. jó nagy hü... izé, nagyon ígéretes ötlet!
(alapvetően bírom a heftölt/tákolt/házi jellegű megoldásokat, lehet, ez is jól működne, de engem zavarna - ha az enyém lenne - hogy a grx fékváltókar váltómechanikája benn "lötyög" a testben, a kar meg értelmetlenül "leng" jobbra-balra... szóval ez inkább a több pénzem van mint ízlésem jellegű megoldás. ofc no offenz! )
Edited by Kisherceg, 2024. March 19. - 20:05.
- karakoram likes this
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"