én nem nagyon vennék olajos tárcsát, és tényleg bowdenesnél sem szabad avidon kívül mást venni. nekem az fog mindig, mint állat. soha nem volt vele baj.
hadd kötöszködjek egy kicsit az olajost szeretõkkel:
olajcsere olcsóbb vagy a bowdencsere?
Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek
#1621
Írta 2005. szeptember 05. - 11:19
Excuses are like assholes... Everybody's got one, and they all stink
Let the people speak
#1622
Írta 2005. szeptember 05. - 10:55
Szerintem.
másnak hajtok, mások hajtanak"
#1623
Írta 2005. szeptember 05. - 10:43
olajcsere dotos fékfolyadékból megközelítõleg 100-200 ft.
a csõ meg 4-7 ezerig, de ált nem törik ketté, csak a csatlakozásnál szakad ki..
tehát új roppantógyûrû 100 ft
így olajos féknél ha van eszköz(50 ft a fecskendõ és ugyanennyi a gumicsõ métere - 5ft-nyi kell) illetve kell hozzá egy snitzer, ez egy 100-asér megvan egy 100ft-os boltban
tehát önköltség 155 ft, +anyagár ami kb 200 ft
ennyi egy olajos.
csak azoknak bonyolult akik félnek tõle, pedig egyántalán nem ördöngõsség
olcsó tárcsaféket nem szabad venni, mert csak megutálja az ember
bowdenes fékek macerásabbak, akárki akármit mond...
#1624
Írta 2005. szeptember 05. - 10:37
hadd kötöszködjek egy kicsit az olajost szeretõkkel:
olajcsere olcsóbb vagy a bowdencsere? ha hurkázol egy nagyot, és szakad a madzag, legyen akkor melyiket egyszerûbb/gyorsabb cserélni? (bár ha ekkorát esel lehet nem azon fog járni az eszed, hogy mit is kell kicserélni)
a bowdenes szerintem egyszerûbb.
ahhoz, hogy egy bowdenes jól mûködjön, szinte a legfontosabb a jó bowden / bowden ház szet. Ezek alapján:
- olajcsere olcsóbb, mint a bowdencsere (ha Te csinálod mindkettõt. ha szervíz, ottmeg mindkettõvel lehúznak)
- ha szakad a madzag, a fent említettek miatt, bár bonyolultabb, de olcsóbb az olajost javítani (kivéve, ha valami prémium hidrós fékcsövet cserélsz ugyanilyenre)
- és szerintem bonyolultabb is a bowdenes. nekem a bovdenest, ha jól akarom megcsinálni 1,5-2 óra minden vágással pöcsöléssel összerakni.
olajos 20 perc.
hibalehetõség sokkal kevesebb az olajosnál szintén
#1625
Írta 2005. szeptember 05. - 10:31
szia,
köszi a választ. csak azért kérdeztem, mert az aprón valaki árul egy elsõ szettet (Tektro Novella) 4000-ért és az bowdenes. nekem most HS33 van elõl-hátul, de idõvel gondoltam átállok a tárcsára. azért kérdeztem, hogy megéri-e. de akkor maradok még a HS33-nál!
akkor viszont ezúton kérdezem meg, hogy nem túl drága, de jó hidraulikus tárcsa fék elõre milyen legyen? itt fõleg az ár számít most, mert agyat, felnit, küllõt is kell cserélnem, ha rászánom magam!
A HS-rõl a Novellára még ennyiért se állj át szerintem.
legolcsóbban egy alap olajos shimano-val tudod megoldani
#1626
Írta 2005. szeptember 05. - 10:20
hadd kötöszködjek egy kicsit az olajost szeretõkkel:
olajcsere olcsóbb vagy a bowdencsere? ha hurkázol egy nagyot, és szakad a madzag, legyen akkor melyiket egyszerûbb/gyorsabb cserélni? (bár ha ekkorát esel lehet nem azon fog járni az eszed, hogy mit is kell kicserélni)
a bowdenes szerintem egyszerûbb.
ezzel nem akarom kivívni a társaság haragját ám!
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#1627
Írta 2005. szeptember 05. - 08:10
köszi a választ. csak azért kérdeztem, mert az aprón valaki árul egy elsõ szettet (Tektro Novella) 4000-ért és az bowdenes. nekem most HS33 van elõl-hátul, de idõvel gondoltam átállok a tárcsára. azért kérdeztem, hogy megéri-e. de akkor maradok még a HS33-nál!
akkor viszont ezúton kérdezem meg, hogy nem túl drága, de jó hidraulikus tárcsa fék elõre milyen legyen? itt fõleg az ár számít most, mert agyat, felnit, küllõt is kell cserélnem, ha rászánom magam!
igen, de csakis avid bb7-est!
mert annak van fékereje is
viszont innetõl már csak személyes vélemény, ki a bowdeneset szereti, ki pedig a hidraulikusat...
de pl egy deore 525-bõl, esetleg lx-bõl olcsóbban ki lehet jönni, mint egy jó bowdenes fék(bb7) + bowden + fékkar....
#1628
Írta 2005. szeptember 04. - 22:36
Excuses are like assholes... Everybody's got one, and they all stink
Let the people speak
#1629
Írta 2005. szeptember 04. - 22:33
de ne mondjuk hangosan sztem lesz ebbõl még flém elég:-)
#1630
Írta 2005. szeptember 04. - 22:31
Excuses are like assholes... Everybody's got one, and they all stink
Let the people speak
#1631
Írta 2005. szeptember 04. - 22:11
mert annak van fékereje is
viszont innetõl már csak személyes vélemény, ki a bowdeneset szereti, ki pedig a hidraulikusat...
de pl egy deore 525-bõl, esetleg lx-bõl olcsóbban ki lehet jönni, mint egy jó bowdenes fék(bb7) + bowden + fékkar....
#1632
Írta 2005. szeptember 04. - 22:03
a kérdésem csak annyi, hogy mi a különbség a hidraulikus és bowdenes tárcsafékek között. úgy értem mind2nek van elõnye és hátránya biztos, de ha az ember vesz tárcsaféket akkor, ha bowdeneset vesz (mostmár) gáznak számít? nemtom hogy is kérdezzem! talán így a legjobb: megéri még bowdenest venni? :chin:
#1633
Írta 2005. szeptember 04. - 10:48
#1634
Írta 2005. szeptember 04. - 10:42
valaki meg tudná mondani, hogy mi a különbség a hayes nine és a hfx között?
1st Year (Hull Campus)
Anaesthetist wannabe
#1635
Írta 2005. szeptember 04. - 09:02
mennyiért van egy illen kulcs?
lehet megéri, de én arra esküszöm, hogy húzni amíg meg nem szakad a menet, aztán kettõ felet vissza.... :-))))
Szia,
Sajna sokba, ez kivetelesen dragabb az USA-bol rendelve mint a jo oreg Ejropaban. Nemet website-okon lattam mar 95 Euro-ert is...
Viszont ha beletepem a menetet valami aluminium alkatreszbe, akkor az sokkal tobbe is kerulhet - ezt mar modellezeskor kitapasztaltam. Ha meg nics elegge meghuzva az nem jo ugye (mondjuk a fek...)
Chip
#1636
Írta 2005. szeptember 03. - 22:52
a CL-es tárcsa fékfelülete kisebb, de az nem gond, mert beljebb a tárcsa küllõkön is fog majd a fék.
a probléma csak esztétikai és bár nem szabályos megoldás, nem tok olyanról, akinek ez problémát okozott volna.
szerintem nyugodtan cserélj CL-esre. vagy szerezz tavaly elõtti XT agyakat.
#1637
Írta 2005. szeptember 03. - 22:45
- cyrex -
[/URL]
#1638
Írta 2005. szeptember 03. - 21:53
olcsóbb stuinival sem
addig kell húzni amíg jó lesz
ezt érezni lehet
#1639
Írta 2005. szeptember 03. - 21:51
lehet megéri, de én arra esküszöm, hogy húzni amíg meg nem szakad a menet, aztán kettõ felet vissza.... :-))))
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#1640
Írta 2005. szeptember 03. - 21:36
Mind1, azert megrendeltem egy ilyet:
Mondjuk jo draga, de jon a fekekkel egyutt, ugyhogy a postakoltseg nem novekedett. Jo lesz majd a modellhelikhez is a tarcsaszereles utan, azokba is rendszeres belegyilkolom a csavarfejeket...
Chip