Jelentkezz be Regisztrálj
Túrák Magyarországon
#1721
Írta 2011. április 22. - 18:01
Balance a bike right, keep the pedals turning, forget about everything except right now...
Picasa _Alex_
#1722
Írta 2011. április 22. - 17:03
Az a baj, hogy a "hatóság" elleni erõszak kicsit más büntitételt vonz maga után, mint a "sima" testi sértés, de van a fórumon ügyvéd is, majd kiokosít
Ha nem igazolja magát a pofánvágás elõtt, akkor semmi gáz, jogos önvédelem. Tehát minél elõbb pofán kell rúgni azt, aki ilyen tetû módon próbál igazoltatni. Én amikor katona voltam, még az átkosban, rendõrt vertem a saját gumibotjával , pedig akkor nagyobb urak voltak. Nem igazolta magát (persze mi tudtuk ki õ), civilben volt, nekünk támadt, megkapta rendesen a beosztását. Volt utána egy kis kalamajka, de végül nem volt belõle semmi probléma. Illetve volt, a cimborámmal soha többet nem mehettünk kimaradásra Dunaújvárosba.
#1723
Írta 2011. április 22. - 14:07
www.velo.hu
állítólag még montis maratonokon is részt szokik venni.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1724
Írta 2011. április 22. - 12:07
#1725
Írta 2011. április 22. - 12:02
Az a baj, hogy a "hatóság" elleni erõszak kicsit más büntitételt vonz maga után, mint a "sima" testi sértés, de van a fórumon ügyvéd is, majd kiokosít
A másik probléma, hogy ha lefújnak gázzal, akkor a legnagyobb dilemmád az lesz, hogy a könnyed, taknyod vagy a nyálad folyik e jobban, mikor kapsz már levegõt, esetleg fogsz e még pár órán belül látni...Persze ha ennek ellenére hallás alapján beadsz 5 pörgõrúgást, amivel elintézed a császári természetvédelmi rohamosztagot, majd vakon továbbtekersz az erdõben, akkor semmi gond
Komolyra fordítva szerintem rosszak a kilátásaink: úgy gondolom a bringások között nincsenek túlreprezentálva a milliárdosok vagy a politikusok (ezért nincs cirkusz a vadászokkal vagy a lovasokkal), vagyis nincs lobbierõ. Anélkül meg csak egy erõtlen csoport vagyunk akiket le lehet vámolni.
Nem egészen azért. Ne írjuk le magunkat elõre. Sógoréknál is volt jó pár évvel ezelött egy hasonló irányzat. Szült is nem kevés kerékpárutat, aminek mindenki örül. De nem tudták kiszorítani a bringásokat az erdõbõl. A jó megoldás inkább az lenne, hogy a bringázásra ideális erdei utak egy részét rakják annyira rendbe, hogy ott legyen érdemes bringázni, és lehessen is. Ha lesz normális erdei kerékpársáv, ami többféle igényt is kielégít, sokkal könnyebb lesz a Halszemû Fuszulyka fészkét elkerülni. És ez nem rémálom, hanem viszonylag könnyen kivitelezhetõ. Az erdei kerékpársáv kialakítása olcsóbb, mint a közúti.
#1726
Írta 2011. április 22. - 11:10
Az a baj, hogy a "hatóság" elleni erõszak kicsit más büntitételt vonz maga után, mint a "sima" testi sértés, de van a fórumon ügyvéd is, majd kiokosítNa igen, pont ezen morfondíroztam ma egy keveset, és hát én is csak erre jutottam. Az adott fellépés mellett a szabálysértési eljáráshoz hozzácsaphatnák a súlyos testi sértést is, mert az ilyen fajta inzultust zsigerbõl rosszul tûröm, viszont kellõ mértékû elégtételvétel esetén hamar lenyugszom. Szóval, csak óvatosan "intézkedjenek" az erdõ õrei, mert esetleg beleszaladhatnak egy-két nem kívánt kemény pofonba is, aztán csöpögõ orral és sértett egóval somfordálhatnak haza.
"Amilyen az adjon isten, olyan a fogadj isten," mondták volt az öregek, és milyen igaz is!
A másik probléma, hogy ha lefújnak gázzal, akkor a legnagyobb dilemmád az lesz, hogy a könnyed, taknyod vagy a nyálad folyik e jobban, mikor kapsz már levegõt, esetleg fogsz e még pár órán belül látni...Persze ha ennek ellenére hallás alapján beadsz 5 pörgõrúgást, amivel elintézed a császári természetvédelmi rohamosztagot, majd vakon továbbtekersz az erdõben, akkor semmi gond
Komolyra fordítva szerintem rosszak a kilátásaink: úgy gondolom a bringások között nincsenek túlreprezentálva a milliárdosok vagy a politikusok (ezért nincs cirkusz a vadászokkal vagy a lovasokkal), vagyis nincs lobbierõ. Anélkül meg csak egy erõtlen csoport vagyunk akiket le lehet vámolni.
#1727
Írta 2011. április 22. - 10:48
a természetvédelmi õrõk eddig is a közrendes járõr jogkörével bírtak, kivéve gumibot viselés és használat. mellesleg kevéssé droidok, pl a dinpi területén dolgozók, minimum egy diplomás (jellemzõen erdõmérnök, vagy biologus) szakemberek. a polgári természetõr pedig eddig is létezõ intézmény. lehet jelentkezni elég komoly tananyag és vizsga, próbaidõ, aztán önkétesen dijazás nélkül tevékenykedhet.
tehát akkor zoltán titkár azon elképzelése hogy szélnek ereszti a jelenlegu természetvédelmi õrszolgálat 260 dolgozóját, és "réndzsörökre" cseréli akkor momentán nem játszik ?
Hallani ezt - azt is. Hogy kik mennek, vagy maradnak, nem tudni, de az biztos, hogy akik maradnak, azok télleg komolyabb felhatalmazást fognak "elszenvedni". Van köztük egy "Na most szana - szétcsapunk rajtuk!" hangulat. Valami olyasmi is van, hogy a jelenlegi TF-k csak megkérdezési joggal vannak felfegyverezve, és ez kevés. Gondolom, lesz továbbképzés diplomásból rendõrré (szegények...) és aki megcsinálja, maradhat. De a fene tudja. A droid fogalmat nem a jelenlegi TF-kre értettem, mivel kb 2009-ben, ha jól rémlik, diplomához volt kötve a felvétel. A droidok a prosztó erdei "parkoló õrõk" lesznek. Tudod: állami feladat -> vállalkozókkal megoldva. Kb.
#1728
Írta 2011. április 22. - 10:35
ez pl teljesen rendben van.
magam részérõl pedig a krkpáros jogsi, ami minimum egy alapos kresz tanfolyam és vizsga (nyilván érvényes más kategoriáju jogsi mellé nem kéne) kötelezõvé tételét sem tartanám feleslegesnek. még ha ezzel átmenetileg el is tünne az utakról a bringások egy része.
Hehe! Na errõl beszéltem. Szerintem, nem volna szabad a kerékpározást jogsihoz kötni. Mi lenne a 14 év alatti gyerekekkel? Stb. Sokkal fontosabbnak tartanám, hogy az iskolai rendszerben tanítsák a közlekedést, és a kerékpározást, mint legalapabb jármûves közlekedést.
A rendszám se okozna átütõ sikert a baleseti vagy szabálysértési statisztikában. Mindezeken túl, sajna a rendszámra valamekkora esélyt látunk.
#1729
Írta 2011. április 22. - 10:26
Ezek a dolgok még tervek, de ismerve a kormány döntéshozatali módszereit, nem fognak sokat változni. Az aparátus szándéka az, hogy a kerékpárosokat is maximálisan beolvasszák a hivatalosan is komolyan figyelt jármûvek körébe. Ezt azzal indokolják, hogy a kerékpárosok legalább annyi baleset résztvevõi, mint az autók.
ez pl teljesen rendben van.
magam részérõl pedig a krkpáros jogsi, ami minimum egy alapos kresz tanfolyam és vizsga (nyilván érvényes más kategoriáju jogsi mellé nem kéne) kötelezõvé tételét sem tartanám feleslegesnek. még ha ezzel átmenetileg el is tünne az utakról a bringások egy része.
Hát ja. A kormány elképzelése szerint, a kerékpározás a közútról, és a kerékpárutakról szól. Ígéretük szerint fokozottan fogják támogatni a kerékpárutak, és minden kerékpáros téma fejlesztését, ami közúttal kapcsolatos. A természetsportokkal kapcsolatban az az álláspontjuk, hogy azt teljes mértékben a területgazda hatáskörébe adják. Tehát, azok fognak errõl dönteni, akik lemonyták a srácokat, pontosabban a fõnökeik. Csak szólok, hogy a nemzeti parkok igazgatóságai az új jogkörök hatékonyabb érvényesítéshez elkezdték toborozni a többlet igény "Természetvédelmi Õrt" vagy Felügyelõt. Ennek a droidnak a hatásköre a rendõrével azonos: megállíthat, igazoltathat, intézkedhet, és "felléphet". Gondolom, itt nem az erdei színpadra gondolt a fogalmazó. Ráadásul, tervezik egyfajta Természetvédelmi Polgári Õrség engedélyezését, ahol a magukat rendrakónak tekintõ mezei prosztók kapnak jogköröket.
A NP-k elképzelése szerint, a természetsportokat a jellegüknek megfelelõ, jól behatárolt, ellenõrizhetõ, és fenntartható (fizetõs) kijelölt zónákban kell megoldani. Értsd: sportparkok, stadionok, stb. Na, ott fogunk jövõre bringázni, nem az erdõben. Érvelésük közt szerepel pl az is, hogy a természetsportok rendkívül balesetveszélyesek, tehát a folyamatos orvosi / elsõsegélyes jelenlétet meg kell oldani. Az ötlet a strandokon kötelezõvé tett fürdõmesterségbõl ered.
Egy kis adalék még a témához: talán hallottátok, hogy nagyjaink elképzelése szerint rendszám, és jogsi is kell a keróhoz. Ezt egyenlõre megtorpedozta a sok bringás, de akadnak olyan komoly bringás nevek, akik támogatják ezt. Azt pedig tudjuk, hogy ha a hülyeség kitartással párosul....
a természetvédelmi õrõk eddig is a közrendes járõr jogkörével bírtak, kivéve gumibot viselés és használat. mellesleg kevéssé droidok, pl a dinpi területén dolgozók, minimum egy diplomás (jellemzõen erdõmérnök, vagy biologus) szakemberek. a polgári természetõr pedig eddig is létezõ intézmény. lehet jelentkezni elég komoly tananyag és vizsga, próbaidõ, aztán önkétesen dijazás nélkül tevékenykedhet.
tehát akkor zoltán titkár azon elképzelése hogy szélnek ereszti a jelenlegu természetvédelmi õrszolgálat 260 dolgozóját, és "réndzsörökre" cseréli akkor momentán nem játszik ?
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1730
Írta 2011. április 22. - 10:25
Mint azt már említettem, ezek nagyrészt elképzelések.
Én is csak a zuhanyhíradóban hallom. Vannak elképzelések, amelyek elég határozottak, és vannak, amelyek ötletek. És remélem, azok is maradnak.
Az infók egy része ismeretség: elég sok ilyen helyen dolgozó ismerõsõm van, egy más része MK, megint más része hírek, net, stb. Ha konkrétan megírod, mely részlet érdekel, rányomulok. hátha okosabbak leszünk. Vagy szebbek.
Értem. Akkor nem aggódok. 99%ban úgyse fog gyakorlatban megvalósulni semmi. Felénk meg 99,9%ban.
A sebesség mindent megold.
#1731
Írta 2011. április 22. - 10:13
Én is csak a zuhanyhíradóban hallom. Vannak elképzelések, amelyek elég határozottak, és vannak, amelyek ötletek. És remélem, azok is maradnak.
Az infók egy része ismeretség: elég sok ilyen helyen dolgozó ismerõsõm van, egy más része MK, megint más része hírek, net, stb. Ha konkrétan megírod, mely részlet érdekel, rányomulok. hátha okosabbak leszünk. Vagy szebbek.
#1732
Írta 2011. április 22. - 10:00
Hát ja. A kormány elképzelése szerint, a kerékpározás a közútról, és a kerékpárutakról szól. Ígéretük szerint fokozottan fogják támogatni a kerékpárutak, és minden kerékpáros téma fejlesztését, ami közúttal kapcsolatos. A természetsportokkal kapcsolatban az az álláspontjuk, hogy azt teljes mértékben a területgazda hatáskörébe adják. Tehát, azok fognak errõl dönteni, akik lemonyták a srácokat, pontosabban a fõnökeik. Csak szólok, hogy a nemzeti parkok igazgatóságai az új jogkörök hatékonyabb érvényesítéshez elkezdték toborozni a többlet igény "Természetvédelmi Õrt" vagy Felügyelõt. Ennek a droidnak a hatásköre a rendõrével azonos: megállíthat, igazoltathat, intézkedhet, és "felléphet". Gondolom, itt nem az erdei színpadra gondolt a fogalmazó. Ráadásul, tervezik egyfajta Természetvédelmi Polgári Õrség engedélyezését, ahol a magukat rendrakónak tekintõ mezei prosztók kapnak jogköröket.
A NP-k elképzelése szerint, a természetsportokat a jellegüknek megfelelõ, jól behatárolt, ellenõrizhetõ, és fenntartható (fizetõs) kijelölt zónákban kell megoldani. Értsd: sportparkok, stadionok, stb. Na, ott fogunk jövõre bringázni, nem az erdõben. Érvelésük közt szerepel pl az is, hogy a természetsportok rendkívül balesetveszélyesek, tehát a folyamatos orvosi / elsõsegélyes jelenlétet meg kell oldani. Az ötlet a strandokon kötelezõvé tett fürdõmesterségbõl ered.
Egy kis adalék még a témához: talán hallottátok, hogy nagyjaink elképzelése szerint rendszám, és jogsi is kell a keróhoz. Ezt egyenlõre megtorpedozta a sok bringás, de akadnak olyan komoly bringás nevek, akik támogatják ezt. Azt pedig tudjuk, hogy ha a hülyeség kitartással párosul....
Ezeket honnan tudod?
A sebesség mindent megold.
#1733
Írta 2011. április 22. - 09:49
A NP-k elképzelése szerint, a természetsportokat a jellegüknek megfelelõ, jól behatárolt, ellenõrizhetõ, és fenntartható (fizetõs) kijelölt zónákban kell megoldani. Értsd: sportparkok, stadionok, stb. Na, ott fogunk jövõre bringázni, nem az erdõben. Érvelésük közt szerepel pl az is, hogy a természetsportok rendkívül balesetveszélyesek, tehát a folyamatos orvosi / elsõsegélyes jelenlétet meg kell oldani. Az ötlet a strandokon kötelezõvé tett fürdõmesterségbõl ered.
Egy kis adalék még a témához: talán hallottátok, hogy nagyjaink elképzelése szerint rendszám, és jogsi is kell a keróhoz. Ezt egyenlõre megtorpedozta a sok bringás, de akadnak olyan komoly bringás nevek, akik támogatják ezt. Azt pedig tudjuk, hogy ha a hülyeség kitartással párosul....
#1734
Írta 2011. április 22. - 09:38
tudtommal lovagolni is csak kijelölt úton lehet.
Lovaglásra kijelölt utat eddig még nem láttam.
A sebesség mindent megold.
#1736
Írta 2011. április 22. - 09:02
Az baj, hogy ezeket olyan aktakukac faszkalapok találják ki akik erdõt csak biológia órán, az vaderdeivízihóláma jellemzésénél láttak a tankönyvben.
Ha járnának mondjuk a családjukkal néha biciklizni vagy túrázni, eszükben nem jutna ilyet kitalálni, mert tudnák milyen jó érzés egy nagysütötte erdõben suhanni.
#1737
Írta 2011. április 22. - 08:41
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#1738
Írta 2011. április 22. - 08:22
Heee? Ezt fejtsd már ki bõvebben légyszi! Vagy linket!
Mivel még épp az elfogadás, részletek kidolgozása folyik az új szabályozással kapcsolatban, nem tudok linket adni. De ha találok valamit, megosztom azonnal. A lényeg, hogy egységesen szabályozzák a bírságokkal kapcsolatos eljárási rendet. Az új szabályozás lehetõséget ad a jármû helyszínen történõ lefoglalására, illetve a bírság megfizetésének elmulasztása esetén a hatósági engedély megvonásáról intézkednek. Mivel a kerón nincs hatósági engedély, tuti ott helyben lefoglalják, és csak a bírság rendezése után viheted el. Ha öt éven belül kétszer követsz el közlekedési kihágást, (az erdei tiltott bringázás ezt a kategóriát is érinti) olyan mértékû lehet a bírság, hogy nincs az a drága keró, amit érdemes lenne kiváltani. Mondjuk, ettõl még a bírságot be fogják hajtani rajtad, és akkor visszakapod, elvileg. A dologban az a szép, hogy a tiltott parkolást a kocsiddal, és az erdei kerózást egy batyuban kezelik. Ha pl piásan elkapnak bringával közúton, ugrik minden hatósági vezetõi engedélyed érvényessége, ha a pia mértéke meghaladja a szabálysértési határt.
Ezek a dolgok még tervek, de ismerve a kormány döntéshozatali módszereit, nem fognak sokat változni. Az aparátus szándéka az, hogy a kerékpárosokat is maximálisan beolvasszák a hivatalosan is komolyan figyelt jármûvek körébe. Ezt azzal indokolják, hogy a kerékpárosok legalább annyi baleset résztvevõi, mint az autók.
#1739
Írta 2011. április 22. - 00:06
Nem csak a nagyság számít, a 68kilómmal nem vagyok túl veszélyes "fegyver".
Erre mondja a párom, hogy "de ha megfagy lehet vele írni a hóba...."
#1740
Írta 2011. április 21. - 22:36

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére





