Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Specialized

- - - - -

  • Please log in to reply
6564 replies to this topic

#1901
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Specialized Pitch comp vs Merida Trans-mission D1000
:))


Kona Dawg :)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1902
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
a pitchnek laposak a szögei
70% lefelé 30% felfelé ezt mondanám
van olyan ismerõsöm aki maratonozik vele (gumicsere után) de szerintem arra inkább fsr xc

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1903
Déenes

Déenes

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,256 posts

a pitch ilyen szempontbol tenyleg marha jo - tekeresnel alig pogozik, de megis szepen mozog ahol kell

Látom nagyon elégedett vagy a pitch-csel! A pro, vagy a comp verziód van? Az elsõ villa rugóútja állítható?
Igazából az a dilemmám, hogy milyenek a mászóképességei a gépnek. S-es verzió érdekelne mert az m-es stumpim úgy tûnik túl hosszú.
Igazi dilemmám:
Specialized Pitch comp vs Merida Trans-mission D1000
(Biztonság kedvéért bedobom a Merida topicba is :))
www.magicteam.hu

#1904
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
a pitch ilyen szempontbol tenyleg marha jo - tekeresnel alig pogozik, de megis szepen mozog ahol kell. nemtom hogy csinaltak :)

#1905
apr

apr

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 567 posts

mindenesetre most is azt mondom hogy a brain a legjobb kompromiszum eddig, de rohadt nagy kompromisszum


Hát az. Igazából akkor van értelme (átlag embernek) ha valaki nem viseli el a pogózást, nem akar/tud lockoutolni.
Én azt is szeretem benne, hogy egy pict mindig mozoghat a tag és ez kíméli a derekat, merev vázra ülni utána meglepõ.
Remélem kipróbáhatok egy 96-ot tavasszal kiváncsi vagyok milyen.

#1906
Tondach

Tondach

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 586 posts
Meglett.Amint tudom összerakom és lesz kép is.
2008-as s-works epic gyönyörü állapotban.:)

#1907
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Hát én a a foxos brain lite-tal tudom összehasonlítani. Ahhoz képest egy álom. (A brain lite az elsõ próbálkozások egyike volt, csak a csillapítást lehetett rajta állítani. Tehát alapból jó keményre volt hangolva. A mostani verziókban már máshogy mûködik a brain, pontosabban az évek során tovább fejlesztett változatokban mást és mást csinált a brain tekerõ.




mindenesetre most is azt mondom hogy a brain a legjobb kompromiszum eddig, de rohadt nagy kompromisszum
ugye a stumi branje (2007-es saját) még lágyabb is mint az epicé

namost a stumpim mozgása a konához (kikapu coiler meg 2 dawg) képest közelebb van a merev vázhoz mint a fullihoz (és a súlyomhoz elõirtnál jóval alacsonyabb nyomáson használom nagyobb sag-gal. majdnem a leglágyabra állítva)
szal a következtetés :
1, vagy a speci szarabbul mzog mint a kona (ezt az újságba írók véleménye nem támasztja alá)
2, a braines tag a gyenge láncszem

:)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1908
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc
teljes szétszedés, tisztitás, uj olajjal és nitrogénnel feltöltés

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#1909
Dózer

Dózer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,361 posts

nagy szervíz 150 óra/per év (?).

A nagy szerviz mit is jelent ebben az esetben?Brain feltöltés,és légkamra karbantartás?

#1910
Röfike

Röfike

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,950 posts

2008-as carbon epicen van valami árulkodó jel amit vásárláskor különösen figyelni kellene?
A tag állapota hogyan ellenörizhetö?


Ha szét van szedve a bicaj a tagot nehéz ellenõrízni, amúgy ez a legjobb példa (Teljesen "Firm-re" tekerve!): YouTube - Brain Explained
A csapágyaka úgy tudod megnézni, hogy fel-le mozgatod a hátsó részt és figyeled a kottyanást. Az enyémen (2006-os S-works) a tag felsõ csapágya kottyant egy kicsit, de ettõl még 100%-ig használható. Másik fontos dolog, ha carbont veszel, hogy ne legyenek mély sérülések rajta, festékleverõdés nem gáz, de a szövet ne legyen sérült sehol. Leginkább az alsó csõ alját és a nyeregvázcsõ hátulját nézd át.

Szerintem vágj bele ha rendben van, nem bánod meg! ;)


#1911
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc
fox: x-factor (Peti)
speci: Velotrade-Paul-Lange, (Vargánya)

mindkettõ nagyker, szóval beviszed kedvenc boltodba õk meg elintézik a többit

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#1912
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
minden villa es tag manualjaban van ilyen 24/48 stb orankent szedd szet a legkamrat es takaridtsd meg jellegu utasitas. szal ezen nem kell megdobbenni.

mas kerdes hogy ennek ellenere a tobbseg tok jol elvan ha evente egyszer/ketszer szervizelve van sarazastol kopastol fuggoen.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1913
apr

apr

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 567 posts

basszus akkor milyen lehetett a foxos, ha ez jól mozog ?


Hát én a a foxos brain lite-tal tudom összehasonlítani. Ahhoz képest egy álom. (A brain lite az elsõ próbálkozások egyike volt, csak a csillapítást lehetett rajta állítani. Tehát alapból jó keményre volt hangolva. A mostani verziókban már máshogy mûködik a brain, pontosabban az évek során tovább fejlesztett változatokban mást és mást csinált a brain tekerõ.

én elkerülném a speci tagos speci vázakat...
(elvileg a speci tagokat 25, a villákat pedig 50 óránként kellene garanciális szervizre vinni, hogy megmaradjon a garancia. meg amúgy is túl finom mûszer)
ezt mondom úgy, hogy nincsenek primer forrásaim.


Jó primer forrás lehet (ha nem tekertél ilyen géppel) a hivatalos honlap, aszerint a tagoknál 50 (és nem 25) a légkamra szervíz (ami nem nagy szervíz, csak a légkamra tisztítása), a nagy szervíz 150 óra/per év (?). Hogy ez jó vagy nem jó más tagokkal összehasonlítva azt nem tudom.

2007, 2008, 2009 speci tagok és elsõ villák: 5év garancia
2010-tõl fox braines tagok: 1év (!) USA, 2év eu, és a fox szervizel (vagyis a speci tojik rá ha valami bajod van, vidd a foxhoz)
Nem tudom melyik a jobb.

Szintén jó kérdés, hogy tud-e bárki itthon nagy szervízt csinálni a braines tagokra (fox vagy speci változat)?

#1914
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Aszfalton gyakrabban fogok menni.:) 80 -100000 környéken szerinted melyik bringának nagyon jó az ár/felszereltség aránya?


ez pl egy nagyon jó vétel, ennyiért kb nem tudok jobbat (és ebbõl jó a 21,5-es)

Ker

jó szokott lenni a magellan corvus, nem tudom mennyire van most (20-as jó )

tavalyi akciós kellizek, meridák ha vannak még. de ennél a demánál jobb ennyiért sztem nem lesz.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1915
alain911

alain911

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts

a 2008-asból jó az 55 ös, és 80 ért még kb reális is (és a színe volt a dream silver amúgy, tipusra csak simán crosstrail)
2009-esbõl viszont nincs 55-ös csak 38/43/49/53/58 (s,m,l,xl, xxl). viszont ezek baromi hosszúak, abból max 53 de lehet az is hosszú lenne.

a 2009-es akkor éri meg ha sokat akarod terepen is használni, és igazából fejlesztési alapnak tekinted, mert amúgy a legjobb geó a cross vázak közt (úgy értve hogy tán a legközelebb áll a montikhoz). ha viszont inkább aszfalt akkor a 08-ast.


Aszfalton gyakrabban fogok menni.:) 80 -100000 környéken szerinted melyik bringának nagyon jó az ár/felszereltség aránya?

#1916
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts
a 2008-asból jó az 55 ös, és 80 ért még kb reális is (és a színe volt a dream silver amúgy, tipusra csak simán crosstrail)
2009-esbõl viszont nincs 55-ös csak 38/43/49/53/58 (s,m,l,xl, xxl). viszont ezek baromi hosszúak, abból max 53 de lehet az is hosszú lenne. (620mm a vizszintes felsõcsõhossz, viszonyításképp egy 20-as merida cc vázé 605, (kn az kellene Neked abból)

a 2009-es akkor éri meg ha sokat akarod terepen is használni, és igazából fejlesztési alapnak tekinted, mert amúgy a legjobb geó a cross vázak közt (úgy értve hogy tán a legközelebb áll a montikhoz). ha viszont inkább aszfalt akkor a 08-ast.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1917
alain911

alain911

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts

elég gyenge felszereltség
és a 08-as crosstrail váz még nem is volt akkora csobbanás hogy a vázér megérje (a 09- es meg az idei viszont zseniális darabok)

szal nem tudom mennyiért megy, de amennyi a listára lehetett annyiért biztos hogy lehet jobbat kapni.


A O8-as 80000 most. A Specialized '09 Crosstrail azt 55 cm-es vázméretût akciósan 95000 meglehet venni.
Nekem a magasságom 185 cm megfelelõ lenne nekem az 55-ös vázméret. Illetve ilyen magassághoz melyik a legoptimálisabb méret?

Ez a 09-esnek a paraméterei :

Váz: Specialized A1 Premium Aluminum, formed TT, ORE DT, forged dropouts w/ replaceable 98954020 hanger, integrated kickstand mount,
Villa: RST Neon Pro 700, 75mm, Hi-Ten steerer, 28.6mm stanchions, 1pc. alloy lower w/ disc mount, coil/mcu w/ preload adj., spring type
Kormány: Specialized Hi-Ten riser bar, 25.4mm, 32mm rise, 640mm wide, 8 degree back, 6 degree up sweep
Kormányfej: Specialized forged alloy, 2-bolt, 25.4mm, 15 degree rise
Kormányfejkészlet: Specialized 1-1/8"
Gumiköpeny: Specialized Borough XC Sport 700x45c, 60TPI
Felni: Alex Z-1000, 700c, single wall, 32h
Elsõ agy: Specialized
Hátsó agy: Specialized, kovácsolt alu
Fogaskoszorú: Shimano MF-TZ31, 7-speed, 13-34t Mega Range
Hajtómû: SR SunTour w/ chainguard
Pedál: Composite body, 9/16"
Elsõ váltó: Shimano FD-C051BM
Hátsó váltó: Shimano Altus
Váltókar: Shimano, ST-EF-50, 7-Speed, EZ fire plus
Fékkar: Shimano, ST-EF-50
Fék: Alloy linear pull
Nyereg: Specialized XC, Body Geometry, 143mm
Nyeregcsõ: Specialized

Errõl mi a véleményed ? Köszönöm a segítséget és a vélaszt elõre.:)

#1918
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts

2008-as carbon epicen van valami árulkodó jel amit vásárláskor különösen figyelni kellene?
A tag állapota hogyan ellenörizhetö?

én elkerülném a speci tagos speci vázakat...
(elvileg a speci tagokat 25, a villákat pedig 50 óránként kellene garanciális szervizre vinni, hogy megmaradjon a garancia. meg amúgy is túl finom mûszer)
ezt mondom úgy, hogy nincsenek primer forrásaim.

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#1919
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Sziasztok.
A segítségeteket szeretném kérni. :-) Kinéztem egy bringát és kíváncsi lennék a véleményetekre , mert én nem nagyon értek hozzá. Most kezdek ismerkedni a témával komolyabban. :-)

Ez a gép érdekelne: SPECIALIZED 08 CROSSTRAIL DREAM

Várom a váalszokat és elõre is köszönöm a segítséget.


elég gyenge felszereltség
és a 08-as crosstrail váz még nem is volt akkora csobbanás hogy a vázér megérje (a 09- es meg az idei viszont zseniális darabok)

szal nem tudom mennyiért megy, de amennyi a listára lehetett annyiért biztos hogy lehet jobbat kapni.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1920
alain911

alain911

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts
Sziasztok.
A segítségeteket szeretném kérni. :-) Kinéztem egy bringát és kíváncsi lennék a véleményetekre , mert én nem nagyon értek hozzá. Most kezdek ismerkedni a témával komolyabban. :-)

Ez a gép érdekelne: SPECIALIZED 08 CROSSTRAIL DREAM

Váz: Specialized A1 Premium Aluminum, teljesen húzott 700c sloping commuter VÁZ, integrált FEJCSAPÁGY, kovácsolt vázpapucs, cserélhetõ váltófül
Rugóstag: N/A
Villa:RST Neon TnL8, alu alsószár, acélrugó
Fejcsapágy: 1 1/8 a-fej, integrált
Kormányszár: Specialized kovácsolt alu, 15 fok emelés
Kormány: Specialized low emelés, 25.4mm, 620mm széles, 6066 butted alu, 8 fok hátra-, 6 fok felfelé hajlás
Markolat / Bandázs: Body Geometry Mtn., Kraton, zárt tipus 130mm
Elsõfék: Specialized V-Fék
Hátsófék: Specialized V-Fék
Fékkarok: Shimano EF-50 integrált
Elsõváltó: Shimano C-102, dual swing, 31.8mm bilincs
Hátsóváltó: Shimano Altus RD-M310
Váltókarok: Shimano EF-50
Lánckeréksor: Shimano HG-40, 8-sebességes, 11-32t
Lánc: KMC X8, 1/2" x 3/32" ,újrahasználható MissingLink
Hajtómû: Shimano FCM-191, alu outer ring
Lánckerekek: 48Sx36Sx26S, Super Shifter III, Láncvédõ
Középrész: Shimano BB-UN-25,cartridge csapágy, 68 x 113mm
Pedálok: Alu ,Kraton contact
Abroncsok: Alex Z-1000, 700c, alu
Els? agy: Specialized, kovácsolt alu, 32h, polírozott races, steel QR
Hátsó agy: Shimano FH-RM30, kovácsolt, 32h, cassette, duplán tömített, QR
Küllõk: 1.8mm (15g) rozsdamentes
Elsõ külsõgumi: Borough XC Sport 700x45c, 60TPI, drótperemes
Hátsó külsõgumi: Borough XC Sport 700x45c, 60TPI, drótperemes
Belsõgumi: Specialized 700c, schrader valve
Nyereg: Specialized Body Geometry, 155mm szélesség, fekete
Nyeregszár: Specialized alu kétcsavaros fej, 27.2 x 350mm
Nyeregbilincs: Specialized kovácsolt alu"

Várom a váalszokat és elõre is köszönöm a segítséget.