Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Specialized

- - - - -

  • Please log in to reply
6564 replies to this topic

#1701
Tondach

Tondach

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 586 posts
Sziasztok!
Tudna valaki segiteni,már ha lehet 2007-es epic brain szervizelésében,javitásában?
Elindultam ma tekerni és aszfalton olyan 25km/h-nál elkezdett hintázni a hátulja.Megálltam betekertem a legkeményebbre,eddig egy kattanással visszább volt és a helyzet ugyanaz.Bárhová tekerem a braint,nem zár le.Ezidáig teljesen jól müködött.Ötletek,javaslatok?
Köszi!

#1702
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

Specialized Epic visszahívás
Specialized Bicycle Components Recalls Bicycles Due to Fall Hazard

tavaly novemberi a speci visszahívás, azóta nyilván az összeset tudták már cserélni, plusz amit most veszel az tuti jó.
csak sajnos most jutott el a CPSC weboldalra...
szóval parára semmi ok.

This press release was issued from the CPSC seven months after the initiation of our recall on these models and I would like emphasize that this is not a new issue. It is simply a reminder about the recall that we took corrective action on starting in November, 2009. We are confident that this recall has been handled swiftly and effectively, with a very small percentage of affected bikes remaining with consumers without the rework.
In spite of this being a months-old issue, we assume this press release will generate some questions from consumers. If your consumer has an affected bike and you have already performed the rework, no further action is required.


"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1703
Röfike

Röfike

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,950 posts
Én dettó így jártam egy Syntace nyeregcsõvel. Írtam a gyártónak, csak érdeklõdtem, hogy lehet a kapni pont ezt a kütyüt és mi az ára? Erre írták, hogy adjak egy címet, mert csak úgy tudják küldeni. :) Meg is jött és még csak a pocstát sem kérték el.


#1704
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

kinek kell irni az avexnal? a nyereg rogzitesnel az egyik alu alkatresz kezd elrepedni. ha mar itt vagyunk... ennek a pitchen levo ulesrogzitesi megoldasnak milyen elonye van? mert a dolesszoget vmi olyan uberidiotan kell beallitani, hogy az fertelem. 20x kell lelazitani, es meghuzni, amire sikerul beloni: nem latom a beallitas pillanataban, hogy fog tenylegesen allni az ules. :mad: a masik, hogy eleg nagy mozgasteret enged, igy baromira nem erezni, hogy mikor van rahuzva rendesen (lehet ezert adta meg magat) - pedig nem szokasom szettepni a csavarokat.


Feltöltött kép


kedden irtam annak az ebayes uzletnek, akitol vettem a bringat nemetorszagbol. elso kerdesuk az volt, hogy hol vettem, a masodik valaszuk pedig az, hogy feladtak az alkatreszt (aznap!), noha csak a segitseguket kertem a beszerzesben. ma meg is kaptam ingyen es bermentve. egyedul annyit kertek, hogy postazzam a regit. :cool2:

remelem egyszer mi is felnovunk ide...

#1705
Röfike

Röfike

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,950 posts

Specialized Epic visszahívás
Specialized Bicycle Components Recalls Bicycles Due to Fall Hazard


Ezt már tavaly! kiveséztük a helyi topikban. :D


#1706
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,248 posts
Most szívesen vennék egy ilyent olcsón, alattam nem fog eltörni :)
"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"

#1707
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts
Specialized Epic visszahívás
Specialized Bicycle Components Recalls Bicycles Due to Fall Hazard

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1708
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

de van naluk csere vaz

nincs, és egy jó ideje már nem is volt. szerintem az avexnek sincs. (nem is kell, egész más a rendszer)

Bocsánat, hogy még mindig nem a Specik technikai infóiról van szó, de annyi magabiztos véleményt olvastam itt, ami szerintem nem áll meg, hogy megkérdeztem egy tanáromat; mi a helyzet, ha Velo-tól vett Specinél merül fel garanciális probléma, és senki sem akarja önként megoldani? (persze nem így, hanem általánosítva a kérdést)
Az továbbra is egyértelmû, hogy a forgalmazó a kötelezett (nem pedig a gyár, és nem is a bolt, annak ellenére, hogy technikailag lehet, h a bolthoz kell visszamenni). Annyi újat mondott, hogy két eset lehetséges; ha a forgalmazóváltás jogutódlással egybekötve történt meg, azaz a Velo jogait és kötelezettségeit "örökölte" az Avex, akkor az Avex lesz a kötelezett, ha viszont nem, akkor a Velo.

az avex "örökölt" mindent, többek közt a garanciális ügyintézést is elméletileg.
nem vagyok szakértõ, de ahogy azt korábban is irkálták, te mint fogyasztó csak a kiskerig kell elmenjél. az, hogy õ hogy intézi továbbiakat, az az õ dolga nem a tied.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1709
Ariadne

Ariadne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 303 posts
Nyitottam, remélem indulásnak elég lesz.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective : Roam)

#1710
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts
Legyen egy nyitó hozzászólás valamelyikõtök részérõl, utána dolgozzatok össze egy tárgyilagos és áttekinthetõ üzenet elkészítésében, majd ha meg van, beillesztjük utólag a nyitó postba!


#1711
Ariadne

Ariadne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 303 posts

Mivel a PÜ-nél nem sikerült több címzettet megjelölni, legegyszerûbb, ha ide írom, hogy szerintem a név megfelelõ, de talán a HSZ-ek egyszerû bedobálása helyett lenne értelme egy nagyobb HSZ-t tenni az elejére hogy már egy letisztult, mindenre kiterjedõ információhalmazt kapjon az, aki kinyitja, és max azt követnék az esetleges viták vagy konkrét panaszok. Mondjuk nem tudom, mennyi a gyakorlati esély erre, mert azért nem fél perc összeszedni a dolgokat, és szerintem nem járunk még közel ahhoz, hogy bármelyikünk meggyõzze a másikat :)


Korábban máshol próbálkoztunk ilyennel, és nagy meló... Szerintem ha most meglesz a topik, akkor lebirkózzuk a jó megoldást, és utólag még mindig belekerülhet egy FAQ az elsõ hozzászólásba.

De ha végiggondolod, hogy szerzõdésszegésrõl van szó, és kivel kötött szerzõdést a fogyasztó és kivel nem, akkor szerintem hamar egyezségre kell jutnunk. :P
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective : Roam)

#1712
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
Mivel a PÜ-nél nem sikerült több címzettet megjelölni, legegyszerûbb, ha ide írom, hogy szerintem a név megfelelõ, de talán a HSZ-ek egyszerû bedobálása helyett lenne értelme egy nagyobb HSZ-t tenni az elejére hogy már egy letisztult, mindenre kiterjedõ információhalmazt kapjon az, aki kinyitja, és max azt követnék az esetleges viták vagy konkrét panaszok. Mondjuk nem tudom, mennyi a gyakorlati esély erre, mert azért nem fél perc összeszedni a dolgokat, és szerintem nem járunk még közel ahhoz, hogy bármelyikünk meggyõzze a másikat :)

#1713
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts
Legyen egy új topic az általad javasolt "Jótállás - szavatosság - garancia" címmel, és az érintett hozzászólásokat áthelyezem, ha megnyitottátok.


#1714
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
koszi a tanacsot - irtam annak is, akitol vettem, meg az europai kepviseletnek is.
a speci oldalan amugy a paullange van feltuntetve hivatalos disztribnek, nem az avex... akkor most mi van?

HUNGARY
Paul Lange Hungary Kft.
H- 1211 Budapest
Központi út 28-32
Hungary
Tel: 36-1-455-8018
Fax: 36-1-455-8019

#1715
Ariadne

Ariadne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 303 posts

Javasolnám, hogy keressetek vissza a korábbi topicok között, mert úgy emlékszem, van a témába vágó, és akkor ott lehetne folytatni az érdemi eszmecserét, mert ez a kérdéskör mindenki számára érdeklõdéssel bír.


Lenne válaszom kalaiusnak, de akkor már nem itt. :) Esetleg itt? Vagy új topik "Jótállás - szavatosság - garancia" címmel, mert ezek a fogalmak is sokszor gondot okoznak?

arn: Régebben volt, ma sajnos már nincs olyan kötelezettség, hogy x évig kötelezõ alkatrészt kell biztosítani. Bár ha gyártási hiba (gyenge alkatrész, elhasználódott, szóval nem felhasználó tette tönkre kisbaltával), akkor szavatosság alatt vásárlástól 3 évig tényleg kell "garanciában" rendeznie a cucc sorsát. Persze ennél kedvezõbben mindig lehet bánni a kedves fogyasztóval. :)
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective : Roam)

#1716
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

mi a különbség az "adjanak egy másikat" és a "garanciába cseréljék" közt? :)

illetve mennyivel leszel elõbbre, ha a nagykernek írsz? úgy gondolod, hogy utánad küldik Németországba? vagy ha Bolíviában vagy, akkor oda?

specinél van világgarancia? mert akkor besétálhatnál a bringáddal, meg ezzel az alaktrésszel az ottani specialized partnerhez és megpróbálhatod ott ...


van egy "keszulekem", amihez a gyartonak biztositania kell potalkatreszeket. nekem erre lenne szuksegem: a ceg legkozelebbi kepviselete a magyar nagyker. amugy a garanciapapiron az szerepel, hogy a legkozelebbi specializeddel szerzodott uzletben megtehetem (gyorben nincs ilyen).

az egyiknel elvarnam, hogy ingyen csereljek, a masik esetben meg fizetek erte. egyik sem akadaly.

#1717
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
Bár rohadtul nincs semmi irodalma, amire támaszkodni lehetne, de;
Fazekas Judit - Fogyasztóvédelmi jog / Complex kiadó
"3.2.2.1. Személyi hatály
[]
A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek - a jótállási kötelezettség teljesítésének módjától függetlenül - ,ha a kereskedõ és a termelõ (importáló) ettõl eltérõen nem állapodik meg, a termelõt (importálót) terhelik."
Egyébként meg itt van az is, h ha a gyártó kedvezõbb feltételeket vállalt, akkor a jogosultságok átszállnak a fogyasztóra.
illetve
"3.2.2.3. Igényérvényesítés
A vásárlõ a jótálláson alapuló igények érvényesítésével kapcsolatos nyilatkozatot a kereskedõhöz, vagy a jótállás keretébe tartozó javításokat rendeltetésszerûen végzõ javítószolgálathoz (szervizhez) intézheti. A szabálytalanul kiállított jótállási jegy alapján érvényesített igények teljesítése a kereskedõt terheli."
Abban nincs vita, h kihez kell fordulni. De ez nem azonos a kötelezett/forgalmazó/költségviselõ/stb személyével...

Általában véve tényleg szigorúbb a magyar fogyasztóvédelmi jog, de a forgalmazó "definíciója" jelen esetben nem szigorúbb, egyszerûen csak szar :D (és tartalmilag ellentétes a 85/374/EGK irányelvvel, ami a termékfelelõsségi szabályok meghatározása mellett a forgalmazóról is rendelkezik) Nem mintha ilyenre ne lenne példa millió (pl. üzletrész a kft-ben, stb)...

Ezek alapján, no meg amiatt, hogy a gyakorlat és amennyire létezik, az irodalom is hasonlóképp határozza meg a forgalmazót, ellentétes véleményen vagyok :) De minden érv jöhet.

edit1; a fenti idézetek nem azért ilyen rövidek, mert kihagytam belõlük valamit, hanem mert csak ennyit tesz hozzá a könyv a jogszabály szövegéhez.
edit2; részemrõl rendben, ez amúgy is megérdemel egy külön topikot.

#1718
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts
Javasolnám, hogy keressetek vissza a korábbi topicok között, mert úgy emlékszem, van a témába vágó, és akkor ott lehetne folytatni az érdemi eszmecserét, mert ez a kérdéskör mindenki számára érdeklõdéssel bír.


#1719
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
amit en tanultam fogyasztovedelembol foiskolan abbol mar sok nem maradt meg sajna, de ugy erzem ha gyakorlatiasan nezzuk, akkor Ariadne-nak van igaza.

az itteni atlag bringas tudna mondani vagy egy db forgalmazo nevet. maximum. mert nem erdekli. bemesz a boltba venni egy bringat, ha baj van akkor visszaviszed es elintezik neked. nem tok mindegy hogy most x vagy y ceg hozta be az orszagba?

persze ha nem mukodnek a dolgok, akkor lehet melyebbre asni, de itt mindenki aki ugy erzi tul konnyen karcolodik a festek a vazon maris a nagykert cseszteti. meg nagyker arlista, meg ki mennyit keres.

es a nemet webshopban miert kerul feleannyiba az xtr hajtomu
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1720
Ariadne

Ariadne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 303 posts

Bocsi, de ez inkább vélemény, mint tény, legalábbis a legelsõ megállapítást tekintve. Sajnos a forgalmazó pontos meghatározását sem az általad említett rendelet, se más jogszabály nem tartalmazza.
Persze, pont emiatt mondhatnád, hogy az, hogy ez nem támaszt téged alá, az ellenkezõjét sem igazolja. De ha pl. vesz az ember egy jótállási jegyet (az asztalomon pont kallódik pár) akkor talál rajta olyat, hogy garanciaviselõ. Ezek most konkrétan számítógépes termékek jótállási jegyei, rajta van, hogy ki a nagyker és egyben a garanciaviselõ is (HRP) illetve rajta van az is, hogy melyik boltban (kiskerben) adták el õket. Ez nem zárja ki, hogy a kisker néha egyben forgalmazó is legyen, de most nem errõl van szó.
De ha a gyakorlati példa nem is lenne elegendõ, az EU-s fogyasztóvédelmi jog talán jobban eligazítja az embert, miszerint forgalmazó az, aki elõállít, importál, terméken elhelyezi a saját logóját, stb. Azt hiszem egyértelmû, hogy ez nem a bolt, ahol a fogyasztó vásárol.


Dehogy nincs meghatározva, kedves kolléga, lásd klikk 1. § (3) bekezdés, továbbá hozzájönnek még a Ptk megfelelõ részei is természetesen. Az pedig értelemszerû, hogy sem a nagykerrel, sem a gyártóval nem kötök szerzõdést, amikor bringát/vázat veszek, kizárólag azzal a kiskerrel, akitõl megveszem a cuccot. Ez alapján egyértelmû, hogy a forgalmazó kizárólag az lehet, akitõl megvásárolom a terméket.
Az EUs fogyasztóvédelmi joghoz képest egyébként általánosságban sokkal szigorúbbak a magyar szabályok, lásd kötelezõ jótállás, ami máshol nem ismert (legalábbis az általam ismert külföldi jogokban nem), sõt eleve a jótállás/szavatosság megkülönböztetést is külön el kell magyarázni egy külföldi jogásznak. De persze ez már off.

mod: Az offra tekintettel és a moderálást elkerülendõ privátban is megbeszélhetjük, aztán kiírjuk a végeredményt. :)
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective : Roam)