Jelentkezz be Regisztrálj
Specialized
#1701
Írta 2010. május 21. - 20:18
Tudna valaki segiteni,már ha lehet 2007-es epic brain szervizelésében,javitásában?
Elindultam ma tekerni és aszfalton olyan 25km/h-nál elkezdett hintázni a hátulja.Megálltam betekertem a legkeményebbre,eddig egy kattanással visszább volt és a helyzet ugyanaz.Bárhová tekerem a braint,nem zár le.Ezidáig teljesen jól müködött.Ötletek,javaslatok?
Köszi!
#1702
Írta 2010. május 07. - 23:38
tavaly novemberi a speci visszahívás, azóta nyilván az összeset tudták már cserélni, plusz amit most veszel az tuti jó.Specialized Epic visszahívás
Specialized Bicycle Components Recalls Bicycles Due to Fall Hazard
csak sajnos most jutott el a CPSC weboldalra...
szóval parára semmi ok.
This press release was issued from the CPSC seven months after the initiation of our recall on these models and I would like emphasize that this is not a new issue. It is simply a reminder about the recall that we took corrective action on starting in November, 2009. We are confident that this recall has been handled swiftly and effectively, with a very small percentage of affected bikes remaining with consumers without the rework.
In spite of this being a months-old issue, we assume this press release will generate some questions from consumers. If your consumer has an affected bike and you have already performed the rework, no further action is required.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1703
Írta 2010. május 07. - 22:03
#1704
Írta 2010. május 07. - 21:06
kinek kell irni az avexnal? a nyereg rogzitesnel az egyik alu alkatresz kezd elrepedni. ha mar itt vagyunk... ennek a pitchen levo ulesrogzitesi megoldasnak milyen elonye van? mert a dolesszoget vmi olyan uberidiotan kell beallitani, hogy az fertelem. 20x kell lelazitani, es meghuzni, amire sikerul beloni: nem latom a beallitas pillanataban, hogy fog tenylegesen allni az ules. :mad: a masik, hogy eleg nagy mozgasteret enged, igy baromira nem erezni, hogy mikor van rahuzva rendesen (lehet ezert adta meg magat) - pedig nem szokasom szettepni a csavarokat.
kedden irtam annak az ebayes uzletnek, akitol vettem a bringat nemetorszagbol. elso kerdesuk az volt, hogy hol vettem, a masodik valaszuk pedig az, hogy feladtak az alkatreszt (aznap!), noha csak a segitseguket kertem a beszerzesben. ma meg is kaptam ingyen es bermentve. egyedul annyit kertek, hogy postazzam a regit. :cool2:
remelem egyszer mi is felnovunk ide...
#1705
Írta 2010. május 07. - 20:22
Specialized Epic visszahívás
Specialized Bicycle Components Recalls Bicycles Due to Fall Hazard
Ezt már tavaly! kiveséztük a helyi topikban.
#1706
Írta 2010. május 07. - 11:29
#1707
Írta 2010. május 07. - 04:00
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#1708
Írta 2010. május 05. - 20:19
nincs, és egy jó ideje már nem is volt. szerintem az avexnek sincs. (nem is kell, egész más a rendszer)de van naluk csere vaz
az avex "örökölt" mindent, többek közt a garanciális ügyintézést is elméletileg.Bocsánat, hogy még mindig nem a Specik technikai infóiról van szó, de annyi magabiztos véleményt olvastam itt, ami szerintem nem áll meg, hogy megkérdeztem egy tanáromat; mi a helyzet, ha Velo-tól vett Specinél merül fel garanciális probléma, és senki sem akarja önként megoldani? (persze nem így, hanem általánosítva a kérdést)
Az továbbra is egyértelmû, hogy a forgalmazó a kötelezett (nem pedig a gyár, és nem is a bolt, annak ellenére, hogy technikailag lehet, h a bolthoz kell visszamenni). Annyi újat mondott, hogy két eset lehetséges; ha a forgalmazóváltás jogutódlással egybekötve történt meg, azaz a Velo jogait és kötelezettségeit "örökölte" az Avex, akkor az Avex lesz a kötelezett, ha viszont nem, akkor a Velo.
nem vagyok szakértõ, de ahogy azt korábban is irkálták, te mint fogyasztó csak a kiskerig kell elmenjél. az, hogy õ hogy intézi továbbiakat, az az õ dolga nem a tied.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#1709
Írta 2010. május 02. - 17:27
#1710
Írta 2010. május 02. - 17:20
#1711
Írta 2010. május 02. - 17:16
Mivel a PÜ-nél nem sikerült több címzettet megjelölni, legegyszerûbb, ha ide írom, hogy szerintem a név megfelelõ, de talán a HSZ-ek egyszerû bedobálása helyett lenne értelme egy nagyobb HSZ-t tenni az elejére hogy már egy letisztult, mindenre kiterjedõ információhalmazt kapjon az, aki kinyitja, és max azt követnék az esetleges viták vagy konkrét panaszok. Mondjuk nem tudom, mennyi a gyakorlati esély erre, mert azért nem fél perc összeszedni a dolgokat, és szerintem nem járunk még közel ahhoz, hogy bármelyikünk meggyõzze a másikat
Korábban máshol próbálkoztunk ilyennel, és nagy meló... Szerintem ha most meglesz a topik, akkor lebirkózzuk a jó megoldást, és utólag még mindig belekerülhet egy FAQ az elsõ hozzászólásba.
De ha végiggondolod, hogy szerzõdésszegésrõl van szó, és kivel kötött szerzõdést a fogyasztó és kivel nem, akkor szerintem hamar egyezségre kell jutnunk.
#1712
Írta 2010. május 02. - 17:12
#1713
Írta 2010. május 02. - 16:58
#1714
Írta 2010. május 02. - 16:57
a speci oldalan amugy a paullange van feltuntetve hivatalos disztribnek, nem az avex... akkor most mi van?
HUNGARY
Paul Lange Hungary Kft.
H- 1211 Budapest
Központi út 28-32
Hungary
Tel: 36-1-455-8018
Fax: 36-1-455-8019
#1715
Írta 2010. május 02. - 16:46
Javasolnám, hogy keressetek vissza a korábbi topicok között, mert úgy emlékszem, van a témába vágó, és akkor ott lehetne folytatni az érdemi eszmecserét, mert ez a kérdéskör mindenki számára érdeklõdéssel bír.
Lenne válaszom kalaiusnak, de akkor már nem itt. Esetleg itt? Vagy új topik "Jótállás - szavatosság - garancia" címmel, mert ezek a fogalmak is sokszor gondot okoznak?
arn: Régebben volt, ma sajnos már nincs olyan kötelezettség, hogy x évig kötelezõ alkatrészt kell biztosítani. Bár ha gyártási hiba (gyenge alkatrész, elhasználódott, szóval nem felhasználó tette tönkre kisbaltával), akkor szavatosság alatt vásárlástól 3 évig tényleg kell "garanciában" rendeznie a cucc sorsát. Persze ennél kedvezõbben mindig lehet bánni a kedves fogyasztóval.
#1716
Írta 2010. május 02. - 16:17
mi a különbség az "adjanak egy másikat" és a "garanciába cseréljék" közt?
illetve mennyivel leszel elõbbre, ha a nagykernek írsz? úgy gondolod, hogy utánad küldik Németországba? vagy ha Bolíviában vagy, akkor oda?
specinél van világgarancia? mert akkor besétálhatnál a bringáddal, meg ezzel az alaktrésszel az ottani specialized partnerhez és megpróbálhatod ott ...
van egy "keszulekem", amihez a gyartonak biztositania kell potalkatreszeket. nekem erre lenne szuksegem: a ceg legkozelebbi kepviselete a magyar nagyker. amugy a garanciapapiron az szerepel, hogy a legkozelebbi specializeddel szerzodott uzletben megtehetem (gyorben nincs ilyen).
az egyiknel elvarnam, hogy ingyen csereljek, a masik esetben meg fizetek erte. egyik sem akadaly.
#1717
Írta 2010. május 02. - 16:14
Fazekas Judit - Fogyasztóvédelmi jog / Complex kiadó
"3.2.2.1. Személyi hatály
[]
A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek - a jótállási kötelezettség teljesítésének módjától függetlenül - ,ha a kereskedõ és a termelõ (importáló) ettõl eltérõen nem állapodik meg, a termelõt (importálót) terhelik."
Egyébként meg itt van az is, h ha a gyártó kedvezõbb feltételeket vállalt, akkor a jogosultságok átszállnak a fogyasztóra.
illetve
"3.2.2.3. Igényérvényesítés
A vásárlõ a jótálláson alapuló igények érvényesítésével kapcsolatos nyilatkozatot a kereskedõhöz, vagy a jótállás keretébe tartozó javításokat rendeltetésszerûen végzõ javítószolgálathoz (szervizhez) intézheti. A szabálytalanul kiállított jótállási jegy alapján érvényesített igények teljesítése a kereskedõt terheli."
Abban nincs vita, h kihez kell fordulni. De ez nem azonos a kötelezett/forgalmazó/költségviselõ/stb személyével...
Általában véve tényleg szigorúbb a magyar fogyasztóvédelmi jog, de a forgalmazó "definíciója" jelen esetben nem szigorúbb, egyszerûen csak szar (és tartalmilag ellentétes a 85/374/EGK irányelvvel, ami a termékfelelõsségi szabályok meghatározása mellett a forgalmazóról is rendelkezik) Nem mintha ilyenre ne lenne példa millió (pl. üzletrész a kft-ben, stb)...
Ezek alapján, no meg amiatt, hogy a gyakorlat és amennyire létezik, az irodalom is hasonlóképp határozza meg a forgalmazót, ellentétes véleményen vagyok De minden érv jöhet.
edit1; a fenti idézetek nem azért ilyen rövidek, mert kihagytam belõlük valamit, hanem mert csak ennyit tesz hozzá a könyv a jogszabály szövegéhez.
edit2; részemrõl rendben, ez amúgy is megérdemel egy külön topikot.
#1718
Írta 2010. május 02. - 16:02
#1719
Írta 2010. május 02. - 16:01
az itteni atlag bringas tudna mondani vagy egy db forgalmazo nevet. maximum. mert nem erdekli. bemesz a boltba venni egy bringat, ha baj van akkor visszaviszed es elintezik neked. nem tok mindegy hogy most x vagy y ceg hozta be az orszagba?
persze ha nem mukodnek a dolgok, akkor lehet melyebbre asni, de itt mindenki aki ugy erzi tul konnyen karcolodik a festek a vazon maris a nagykert cseszteti. meg nagyker arlista, meg ki mennyit keres.
es a nemet webshopban miert kerul feleannyiba az xtr hajtomu
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1720
Írta 2010. május 02. - 15:54
Bocsi, de ez inkább vélemény, mint tény, legalábbis a legelsõ megállapítást tekintve. Sajnos a forgalmazó pontos meghatározását sem az általad említett rendelet, se más jogszabály nem tartalmazza.
Persze, pont emiatt mondhatnád, hogy az, hogy ez nem támaszt téged alá, az ellenkezõjét sem igazolja. De ha pl. vesz az ember egy jótállási jegyet (az asztalomon pont kallódik pár) akkor talál rajta olyat, hogy garanciaviselõ. Ezek most konkrétan számítógépes termékek jótállási jegyei, rajta van, hogy ki a nagyker és egyben a garanciaviselõ is (HRP) illetve rajta van az is, hogy melyik boltban (kiskerben) adták el õket. Ez nem zárja ki, hogy a kisker néha egyben forgalmazó is legyen, de most nem errõl van szó.
De ha a gyakorlati példa nem is lenne elegendõ, az EU-s fogyasztóvédelmi jog talán jobban eligazítja az embert, miszerint forgalmazó az, aki elõállít, importál, terméken elhelyezi a saját logóját, stb. Azt hiszem egyértelmû, hogy ez nem a bolt, ahol a fogyasztó vásárol.
Dehogy nincs meghatározva, kedves kolléga, lásd klikk 1. § (3) bekezdés, továbbá hozzájönnek még a Ptk megfelelõ részei is természetesen. Az pedig értelemszerû, hogy sem a nagykerrel, sem a gyártóval nem kötök szerzõdést, amikor bringát/vázat veszek, kizárólag azzal a kiskerrel, akitõl megveszem a cuccot. Ez alapján egyértelmû, hogy a forgalmazó kizárólag az lehet, akitõl megvásárolom a terméket.
Az EUs fogyasztóvédelmi joghoz képest egyébként általánosságban sokkal szigorúbbak a magyar szabályok, lásd kötelezõ jótállás, ami máshol nem ismert (legalábbis az általam ismert külföldi jogokban nem), sõt eleve a jótállás/szavatosság megkülönböztetést is külön el kell magyarázni egy külföldi jogásznak. De persze ez már off.
mod: Az offra tekintettel és a moderálást elkerülendõ privátban is megbeszélhetjük, aztán kiírjuk a végeredményt.