Jelentkezz be Regisztrálj
Specialized
#281
Írta 2012. március 14. - 12:15
a brain (és a terralogic) elvi célja számomra kifejezetten vonzó. a gyakorlati megvalósítás és a vele járó nyûgök már kevésbé.
az újat gondolás és a technikai fejlõdés/fejlesztés is kedvemre való, ha az tényleg javít valamin. az öncélú, "mi ezt is meg tudjuk csinálni" hozzáállás nem ilyen.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#282
Írta 2012. március 14. - 12:14
...akiknek durung gumival merevvilla van teleszkóp helyett, csúszópapucsos a váza és singlespeed a bicaja, annak még mégkevesebb a gondja, így van! De egy rollerrel még ennél is kevesebb lenne a probléma, szóval... :-Pnem akarok trollkodni, de kicsit kajánul mondhatom, hogy akinek full merev bicaja van egy durung nagy gumival.... nos..... neki kevesebb az ilyen jellegû problémája
bocsánat, nem a tulajdonosoknak szól, csak a kerékpár minél bonyolultabbá tételét célzó fejlõdésnek
Csak ez addig igaz, amíg az általános megbízhatóságról beszélünk. No de ha az élményrõl és a biztonságos közlekedésrõl? ;-) Azért nem véletlen, hogy legalább egy teleszkópot beleficcent szinte mindenki még a terepezõs single speed-jébe is...
Mindegyik technikának vannak elõnyei és hátrányai. Én a merevfarút például azért használom, mert emlékeztet arra, "honnan jöttem", kevésbé tolerálja a hibákat és csiszolja az ember technikáját. A fullyval meg egy élmény a bicajozás, nem csak lefelé, de felfelé is - ha elnyel egy csomó hajtási energiát, ha nem. Vannak ösvények, ahol merevvel az életben nem bírtam feltekerni, fully-val meg viszonylag lazán. Mondjuk lefelé más a helyzet. (Ahol lejövök fully-val, lejövök a 80-at mozgó merevfarúmmal is. De ez most mindegy.)
Nah, béke! :-)
#283
Írta 2012. március 14. - 12:13
Egyébként általános karbantartás címen egy Brain-es, vagy AFR taggal sincs több bajod, mint egy Fox-szal pl. Otthon meg tudod oldani a légkamra takarítását és a gumigyûrû cseréjét. Többire meg ugyanúgy szakszervi kell, mint minden más tag esetében.
a speci akkor is egyedien oldja meg a dolgot, ha lehetoseg van masra... ha lesz a jovoben ossztelosom, az jo esellyel nem toluk lesz, vagy olyan vaz, amiben szabvanyos dolgokat hasznalnak. en nem fogok meg egyszer honapokat varni apro szirszarokra, es fizetni ertuk sokszoros penzt, ha lehetosegem van masra.
Már ne is haragudj, de neked volt szabványos Speci keród. Az akkor nem volt jó. Megvetted a Stumpit, hogy az istenkirály. Áradoztál róla sokat, hogy milyen jól mész vele és mennyire fasza az egész, majd eladtad és azóta csak köpködöd, holott ha jól tudom túl sok bajod nem volt vele. Az meg, hogy hónapokat vársz egy alkatrészre, az bármelyik gyártónál megeshet. Mondjam azt, hogy egy debreceni ismerõs a DH vázának a cseréjére mennyit várt? Pedig tervezési hiba volt vele (a gyári tag beleütött az alsó csõbe), mégis sok-sok-sok hónapig várt a vázra. És nem egy alapkategóriás váz volt, hanem a csúcs Trek Session.
"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#284
Írta 2012. március 14. - 12:08
szerencsére nem követi mindenki birka módra a divatot.
melyik divatra gondolsz?
#285
Írta 2012. március 14. - 12:05
azért nem hiszem, hogy a Brain rendszer csupán egy divatos badarság lenne, ha lenne jó forgalmazói háttér itthon, vagy csak akár egy normális bringaszervíz, akkkor kicsit könnyebb lenne.
persze, fontos a szervíz támogatás, de azért egy bonyolult rendszer -mint látható is- eleve több hibalehetõséget hordoz magában, és többet is kell karbantartani, ami akkor is problémát okozna hosszútávon, ha lenne itthon támogatás, hiszen a gyári támogatás is hamar megszûnik egy termékre, ha "évente" van totál új fejlesztésû utódja és az alkatrész kompatibilitás is probléma (akár szándékosan is).
pedig lehetne fejlesztési cél az is, hogy egy adott funkciót minél egyszerûbben/megbízhatóbban lásson egy termék
#286
Írta 2012. március 14. - 11:55
szerencsére nem követi mindenki birka módra a divatot.
azért nem hiszem, hogy a Brain rendszer csupán egy divatos badarság lenne, ha lenne jó forgalmazói háttér itthon, vagy csak akár egy normális bringaszervíz, akkkor kicsit könnyebb lenne.
#287
Írta 2012. március 14. - 11:51
nem akarok trollkodni, de kicsit kajánul mondhatom, hogy akinek full merev bicaja van egy durung nagy gumival.... nos..... neki kevesebb az ilyen jellegû problémája
bocsánat, nem a tulajdonosoknak szól, csak a kerékpár minél bonyolultabbá tételét célzó fejlõdésnek
Abban egyetértek veled, hogy minél bonyolultabb, annál több a hibalehetõség, valamint annál több a szervizelni való. A probléma ott van, hogy nincs lehetõség szakszervizre, mivel nincs szakszerviz. Egyszerûen nincs az, hogy beviszem az elromlott Brain-es tagomat egy Speci szervizbe és ott azt mondják, hogy 2-3 nap múlva kész. Nincs ilyen. Taknyolni kell, meg kókányolni kell, meg külföldre vinni, mert ott van support. Ez a baromi nagy baj. Ha lennének rendes szervizek, senkinek nem lenne gond a technika karbantartása/javíttatása.
szerencsére nem követi mindenki birka módra a divatot.
Szerencsére meg vannak, akik mernek újat gondolni és általuk fejlõdik a technika.
"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#289
Írta 2012. március 14. - 11:29
#291
Írta 2012. március 14. - 11:12
bocsánat, nem a tulajdonosoknak szól, csak a kerékpár minél bonyolultabbá tételét célzó fejlõdésnek
#292
Írta 2012. március 14. - 11:04
az én 2009-es stumpy braines tagom már az olajat is fossa pár napja. a brain kb egy hónapja ment tönkre.
a forgalmazó nem tudja javítani vagy cserélni ezt a fajta tagot?
#293
Írta 2012. március 14. - 09:43
#294
Írta 2012. március 13. - 23:33
#295
Írta 2012. március 13. - 20:52
#296
Írta 2012. március 13. - 17:46
venember83 egy epic-kel küszködött sokáig és tudtommal nem oldódtak meg a problémái..
#297
Írta 2012. március 13. - 17:34
Keresd Vénember kollégát! bár sok jó hírrel nem fog ellátni..
Ilyen nevû felhasználót egyelõre nem találtam a tagok között. Tudnál segíteni hogyan találom meg?
#298
Írta 2012. március 13. - 17:29
#299
Írta 2012. március 13. - 15:43
Epic Brain rugóstagot hogyan lehet szervizelni? Azt hallottam, hogy a forgalmazóhoz kell veljuttatni és adnak felújított tagot cserébe. Van valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban? Tudja valaki ez mennyibe szokott kerülni?
Keresd Vénember kollégát! bár sok jó hírrel nem fog ellátni..
#300
Írta 2012. március 13. - 15:28
gyártó 17*est ajánl.
ekkora magassagnal gondoltam, de ugy altalaban irtam (a korabbi esetbol kiindulva), hogy praktikusabb megnezni ott, minthogy hitvitat nyissunk rola, hogy kinek mi jott be.