Jelentkezz be Regisztrálj
Specialized
#2821
Posted 2009. July 15. - 11:53
Internetes vásárlás. Személy szerint egyre többet vásárolok internetes webáruházakból, mivel nálunk nincsenek az üzletek nyitva este 8-ig-10-ig.
Vagy mindent egyszerre egy fõvárosi úttal, amit nehéz összehangolni.
Rob, olyan a rendszeretek, mint pl nálunk, hogy a boltok látják a bent lévõ készleteket az adott termékbõl? Én megnézem mi kell és stipi-stopi ha kevés van blõle a negykerben.
-=B.B.B.=-
"Aki nevet,azzal együtt nevet a világ.Aki sír,az egyedül sír..." Oldboy
#2822
Posted 2009. July 15. - 11:51
nem tudom sajna.Én kérdeznélek koma, hogy melyik boltban vannak most Specialized szemüvegek?
Megyek pöstre és kellene valami kerékpároláshoz.
már vagy 3 éve nem veszünk szemüveget a marginális igény miatt. (itt is fenn áll a minimumrendelés problematikája)
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#2823
Posted 2009. July 15. - 11:50
csak a kereskedõ részre reagálva: sajnos sok esetben ez tõlünk független dolog.Ha jól értem amit mondasz akkor a hardrockok és rockhopperek adják a volument. Érdekes mert ehhez képest én a helyi spec. kereskedõnõl mindössze egy db hardrockot találok rockhopperbõl pedig csak egy 2005-ös vázat, arról nem is beszélve, hogy az utcán(versenyen maratonon tt-n) sem látok ezekbõl a bringákból. Annál inkább látok Epicet (S-Works), Stumpjumpert, Tarmacot.:chin:
Persze lehet,hogy én csak nem a megfelelõ helyen nézem:scratchhe
a másik része: aki alap biciklit vesz az sok esetben közlekedésre/hobi tekerésre használja, nem versenyezni.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#2824
Posted 2009. July 15. - 11:46
ha ez az irónia nekem szólt, akkor nem vagy képbenoff
Én tegnap kinéztem magamnak egy Mercedes CL 65 AMG-t a neten. Ma bementem a helyi kereskedõhöz, hogy megvegyem. Képzeljétek el, nem volt neki raktáron! De még AMG sem! Sõt, még CL sem! Csak egy rakás A- és C-osztály, meg néhány fapados E-osztály. Azt mondta meg kell rendelni, és legalább 3 hónap amíg ideér. Igazán megvehetne a kereskedõ minden autóból egyet, hogy ha bejön a vevõ akkor egybõl meg tudja venni. Na, szép kis országban élünk mondhatom...
on
nálunk a kereskedõt szó szerint kötelezni kell arra, hogy fapados A osztályt tartson. mert ha nem, akkor azt sem tart. csak rendelésre.
hidd el leszarnám mennyi AMG-t akar vagy képes tartani, nade azért a volumen modellekbõl egyet-kettõt azért csak kellene, nem?
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#2825
Posted 2009. July 15. - 11:42
a specialized forgalmazás azokban az országokban, ahol a volumen elmegy (Taiwan/Korea, CE és USA) ugy zajlik, ahogy leirtam: a kiskereskedõ megrendeli jó elõre, majd õ raktározza. a legtöbb helyi nagykernek zéró készlete van. jó példa erre, hogy bár több nõi riata cipõt vettünk mint tavaly, mégis idõ elõtt elfogyott. a német (CE) készletet felvásároltuk, de összesen tán valami 23 db cipõ jött! kész, ott sincs egy darabbal sem több... és ez hatványozottan igaz a kerékpárokra, kivételt talán az ott visszamondott kerékpárok jelentik. tehát sokszor esélytelen azokból a modellekbõl szerezni, amik nem derülnek ki elõzõ évben, hogy kellhet.
mondom, a recesszió sokat segitett, és TALÁN egyszer majd lesz összeurópai raktár a kicsiknek, de addig 50% esélyes a rendelgetés. vagy lesz vagy nem. (egyetlen egy alu epic vázat tudtunk szerezni M-es, ezüst, lehet rá jelentkezni - pót tagunk van hozzá is, ha felmerülne de a jövõ évi fox-made kompatibilis visszafelé)
a felszereltség téma: hát itt van az a pont, ahol nincs beleszólása a forgalmazónak. lehet véleményezni, de vagy megfogadják, vagy nem. ott már nagyban megy a játék, és nyilván amikor a shimano-nak szólsz, hogy kell mondjuk 400.000 darab 525-ös hátsóagy, akkor olyan árat kapsz mint más egy kónuszos joytech-re. itt már olyan alkuk vannak, amikbe nem látunk bele még mi forgalmazók sem. csak találgatni tudok, hogy azért van-e sram x4 rajta hátsóváltónak, mert igy jobb a bicikli (nem veri az x4 a láncvillát, és feszesebben tartja a láncot) vagy mert visszautasithatatlan ajánlatot kaptak a sramtól. és ez igaz az összes többi nem-specialized alkatrészre is (felnik, váltók fékek villák), és amugy minden más kerékpárgyártóra is, kivéve az ultra-kis darabszámmal dolgozókat és az egyedi megrendelés alapján készülõket.
a felszereltség változatok gyártása amugy ezen a szinten lehetetlen, a mostani szin/modellválasztékot akkor majdnem duplázni kellene, az pedig kivitelezhetetlen. (nem tudom, de pl rockhopperbõl azt hiszem tán valami 35 modell van?) egyrészt itt a gyárnak is minimumai vannak, amit a specinek fel kell tölteni, és ha két felszereltséggel inditod a modell colorline-t, akkor az igény egybõl felezõdik, és lehet nem éri el a minimumot.
nyilván ha valamelyik full sramos colorline-ból kérsz shimano-val akkora mennyiséget, hogy elérd a gyártó szerelõsorának minimumát, amiért beinditják a gépeket, akkor lehet mindenkivel egyezkedni, de itt ezres darabszámokról beszélünk egy tipus esetében!
plusz egy fontos dolog: az, hogy a kisker ára egy terméknek annyi mint a másiknak (marzo villa é rockshox villa, vagy shimnao alivio és sram x4) az nem jelenti azt, hogy az azzal szerelt kerékpár kisker ára is egyenlõ lesz!! amugy sem az alkatrészeket kell nézni, hanem azt, hogy hogyan mûködik a kerékpár. bármennyi tesztet olvasok, mind kiemeli, hogy még magas kategóriában is jelentõs elmaradásban van a specialized a felhasznált alkatrészek szinvonalával a többi mondjuk német online rendelõs biciklihez képest. de ha becsukod az alkatrésznézegetõs szemed, és csak arra koncentrálsz amire vetted a biciklidet, azaz a tekerésre, akkor hirtelen a sok össze-vissza alkatrész egy egészet képez neked. másoknál meg a full xt felszereltségû bicikli egy rakat bélsár.
a specinél minden modell olyan, hogy felülsz rá, és olyan mintha mindig ezen ültél volna. ezt az érzést fizeted meg akkor is, amikor hardrockot veszel.
de adtatok egy jó ötletet itt menet közben! vagyis azt hiszem dózer.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#2826
Posted 2009. July 15. - 10:54
1. e-mail/telefon útján a nagykernél megrendeli
2. nagyker árat kér a speckó fõhadiszállástól postával mindennel. számolnak, válaszolnak.
3. ár megvan, delikvens megrendeli ténylegesen, ha esetleg valami gyári specifikációtól eltérõ igény van, azt megbeszélik, kerékpár elindul postán akárhonnan.
4. kerékpár megérkezik a nagykerhez, eldöntik, hogy a vevõ hol veszi át (nagyker, bolt, posta)
5. vevõ átvette, ha rossz méretet rendelt, akkor amíg karcmentes a bringa max. 1 héten belül, addig a vevõ költségére lehet csere.
persze ez csak álom.
a másik észrevételem az lenne, mondjuk ez nem csak specire vonatkozik, hogy azért egy fél millás bringán ne legyen már deore agy meg váltó...
ez nálam erõsen fillérbaszás kategória, egy slx igazán beleférhetne.
illetve az se lenne egy rossz móka, ha felszeretségen belül lehetne változtatni egy-két dolgon, akár lehetne egy felszereltségbõl (pl stumpy fsr comp) shimano és sram érdekeltségû változat is.
#2827
Posted 2009. July 15. - 10:39
Ehhez is kellene egy nagyobb raktárkészlet, mindegy, h a forgalmazónál vagy az üzletekben.
A nagyobb forgalmat (Specibõl) bonyolító üzleteket "kötelezni" min. 2 komolyabb bringa és vagy vázszett megvételére, amiket eladhat a boltjában (magasabb árréssel) vagy egy összmagyarországi Web "S"hop-ban, a kis- és nagyker ár között.
Amennyiben eladásra kerül a cucc (bárhol) a kereskedõ máris a pénzénél van.
Így a nagyker "kvótája" is meglehetne a boltosok sem buknának (ha jól választanak terméket) és a vásárlók is itthon tudnának vásárolni
Igaz ehhez mélyebben kellene a zsebekbe nyúlni, de kockázat és befektetés nélkül nincs nyereség blablabla.
Sajnos nem ilyen egyszerû a helyzet, de akár jó ötletnek is tûnhetne
#2828
Posted 2009. July 15. - 10:07
A kereskedõk többséget két dolgot szeret nagyon.
1-a pénzt
2-igérni
A legtöbb normális nagykernek van online rendszere, ahol ha nem éred el a telefonost, aki mondjuk sokszor nem is ért hozzá, akkor is meg tudod nézni, hogy van-e az adott cucc. Sokan már itt bukják. Persze hozunk neked. Aztán mikor bemegy nincsen. Több olyan vevõnk volt már akinek olyan dolgot ígért "nagy nevû" bolt, amit alapból tudtam, hogy már egy éve nem kapható. A boltosok nagy része a kommerszen kívül, vagy ahhoz sem ért. Mert levitézlett versenyzõbõl lett kényszervállalkozó. Persze tisztelet a sajnos ritka kivételnek.
Én a boltosok részérõl a korrektséget hiányolom a legtöbbször. A haszon mindenek felett. Ami eleinte jól is mûködik, csak hosszútávon valahogy nem akarnak itthon gondolkodni az emberek.
Nem merik azt mondani, hogy nincsen, és nem is lesz. Inkább hoz helyette hasonlót, vagy hamukázik hónapokig!
Amíg ez nem fog változni, addig te sem fogsz sokat kapni a pénzedért.
Jó is ez így mert a rengeteg okos neten rendelõs miatt van tele olcsó cuccokkal az apró, mert jajj rosszat rendeltem.szerintem egyre több embernek szövi át a mindennapjait az internet,és "tudja mit vesz meg,és mennyiért".És ezt fûzném tuvább azzal,hogy mivel egyre több ilyen ember van és lesz,ezért miért gyarapítsuk a külföldi kereskedõket?Szerintem sokan lennének,akik nem igénylik a plusz szolgáltatásokat,úgymint tanácsadás,(mekkora váz kell nekem,milyen kormány,milyen cipõ stb),csak fogd és vidd vennék meg a holmikat,(mint ahogy ez történik egy netes vásárlásnál is),és ezért kevesebbet is fizetnének a bolti árnál.Ahogy írtad ,a szakértelem és a tanácsadás is érték,tehát árucikk.És nem mindenki akarja szerintem ezt megfizetni,mert egyszerûen nincs szüksége rá.Ez nem olcsójánoskodás,hanem csak azért szeret mindenki fizetni,(jó tudom,azért sem),amire szüksége is van.Ez csomagküldéses dolog is lehetne,vagy a meglévõ bolthálózatokon keresztül is történhetne.A lényeg,hogy nem kéne "egzotikus" helyekrõl rendelgetni,és növekedne a hazai forgalmazó forgalma is,átléphetné könnyebben a "25 db-os karbon bicikli minimumot".Mert akik eddig is netrõl vásároltak,azok ezután is onnan fognak.És szerintem kár veszni hagyni ezt a vásárlói réteget,és a pénzét fõleg.Mert tapasztalatom szerint elég sokan vásárolnak így,nemcsak az a "tíz ember", ember,aki ír ide a fórumra.
Saját vevõnk is csinált ilyet. Csak sajnálni tudom, mert végül drágábban, és sok szopás útján kapta ugyanazt a terméket. És még csak nem is a mi zsebünkbe jött a pénz...
#2829
Posted 2009. July 15. - 10:05
fura érzéssel olvasom ezt az eszmecserét, sajnálom h ilyen a helyzet, rossz is....de Rob olyan érveket sorakoztatott fel/osztott meg, amibõl és teljesen megértem az álláspontját....
Dózer: láthatóan nem ismeri be h nincs igaza ezért beszél megkérdõjelezhetõ stílusban (amire nem értem miért van szükség), de valószínüleg nem érti mekkora pénzek forognak ebben....meg kell nézni egy speci árlistát, karbon vázszett 1 millió fölött, és ahogy rob is mondta nem valószínû h egyesével lehet rendelgetni, berendelnek ötöt, 4 rajtuk marad...az cirka 5-6 millió forint....Ki fektetné be ilyen lutriba a pénzét?
szerintem elszomorító ez a helyzet de teljesen jogos a hozzáállás...
szokik mondani, hogy amilyen a mosdó olyan a törölközõ
Valójában a neten olcsóbban vásárló "réteget" illetõ általánosítás miatt íratm ahogy és amit.Nem kritizáltam,miért nincsenek bespajzolva milliós biciklik stb.A vízvezetékszerelõs "sztorit" is csak annak érzékeltetésére írtam,
(persze hogy nem álltam ott Rob mellett,azt hittem ez világos:))
hogy szerintem senki nem a drágább megoldásokat keresi,ha van olcsóbb is.Egyébként ezt nem csak én gondoltam így,más(ok) is leítrta ezt.
szerintem egyre több embernek szövi át a mindennapjait az internet,és "tudja mit vesz meg,és mennyiért".És ezt fûzném tuvább azzal,hogy mivel egyre több ilyen ember van és lesz,ezért miért gyarapítsuk a külföldi kereskedõket?Szerintem sokan lennének,akik nem igénylik a plusz szolgáltatásokat,úgymint tanácsadás,(mekkora váz kell nekem,milyen kormány,milyen cipõ stb),csak fogd és vidd vennék meg a holmikat,(mint ahogy ez történik egy netes vásárlásnál is),és ezért kevesebbet is fizetnének a bolti árnál.Ahogy írtad ,a szakértelem és a tanácsadás is érték,tehát árucikk.És nem mindenki akarja szerintem ezt megfizetni,mert egyszerûen nincs szüksége rá.Ez nem olcsójánoskodás,hanem csak azért szeret mindenki fizetni,(jó tudom,azért sem),amire szüksége is van.Ez csomagküldéses dolog is lehetne,vagy a meglévõ bolthálózatokon keresztül is történhetne.A lényeg,hogy nem kéne "egzotikus" helyekrõl rendelgetni,és növekedne a hazai forgalmazó forgalma is,átléphetné könnyebben a "25 db-os karbon bicikli minimumot".Mert akik eddig is netrõl vásároltak,azok ezután is onnan fognak.És szerintem kár veszni hagyni ezt a vásárlói réteget,és a pénzét fõleg.Mert tapasztalatom szerint elég sokan vásárolnak így,nemcsak az a "tíz ember", ember,aki ír ide a fórumra.
tapasztalatom szerint a legtöbb kereskedõ fogékony a változásra, és bár õk is sokmillió önérzetes "okos" vevõvel vannak megáldva, azért egyre több az is, aki nem ért a kerékpárhoz, csak szeretne egyet. és mi azokból fogunk megélni, nem abból a tizbõl, aki itt a fórumon van. (bocs!) ti mindannyian meg fogjátok venni máshol, az internet beleszövõdött a mindennapjaitokba, tudjátok mit vesztek és mennyiért.
#2830
Posted 2009. July 15. - 08:27
én ugy vélem ti összekeveritek a specialized forgalmazásnál az rockhopperek és hardrockok forgalmazását az epicek és big hitek forgalmazásával.
a big hit meg az epic, meg bármi, ami perpill fél millió fölött van kisker áron csak bónusz kellene, hogy legyen. nem arra kell koncentrálni, mert ha nincs ami megadja a volument, akkor a rétegmodellekbõl nem fogunk megélni, és akkor volt forgalmazás nincs forgalmazás. de a ti szemetekben ha nincs itthon epic, ha nincs itthon karbon merev váz, vagy bármi, amit éppen kitaláltál, lehetõleg olcsóbban mint a németeknél, akkor az egész szar, és megint a nagyker a szemét.
emiatt lehet néha elbeszélünk egymás mellett, ezt még le akartam irni.
Ha jól értem amit mondasz akkor a hardrockok és rockhopperek adják a volument. Érdekes mert ehhez képest én a helyi spec. kereskedõnõl mindössze egy db hardrockot találok rockhopperbõl pedig csak egy 2005-ös vázat, arról nem is beszélve, hogy az utcán(versenyen maratonon tt-n) sem látok ezekbõl a bringákból. Annál inkább látok Epicet (S-Works), Stumpjumpert, Tarmacot.:chin:
Persze lehet,hogy én csak nem a megfelelõ helyen nézem:scratchhe
#2831
Posted 2009. July 15. - 06:31
És amikor zsinórnban minden vásárlásodnál ezt a választ kapod, akkor megunod a dolgot és marad az internet. Megkapom olcsóbban és ami a lényeg, hogy VAN és nem 3 hét, hanem 2-4-5 nap alatt a kezemben van. Én az a típusú vásárló vagyok, aki nehezen tud várni a hõn áhított alkatrészre és számomra a 2-3 hetes(!) beszerzések egyszerûen elfogadhatatlanok. Ettõl SOKKAL rugalmasabban kellene ezeket kezelni, feltéve ha ki akarja szolgálni a mi rétegünket. És itt jön a DE!
A dolog másik oldala, hogy megértem a kereskedõt is, mert neki baromira nem üzlet kiszolgálni egy (hasraütés számok jönnek, csak az arányok érzékeltetése miatt) 10 fõbõl álló réteget, amikor "gagyi" kerékpárokat veszik mondjuk 50-en. Egyértelmû, hogy a 90e HuF-os hajtókar helyett inkább egy olcsóbb, komplett bringát fog a kereskedõ is a saját üzletébe hozatni, mert sanszosabb, hogy az el lesz adva. Ellenben a szakértelemmel tudják megfogni a mi rétegünket, mert én személy szerint pl. egy szilvás maraton utáni nagy generálra oda fogom vinni a bringát, ahol szakszerûen szervizelik (tényleg átzsírozza a forgáspontokat, szétszedi a villát, cseréli a rossz csapágyakat, stb.). Sajnos ebbõl sincs túl sok.
A másik dolog meg, hogy a kereskedõ sem szent ember. Lehet egyedi eset, lehet nem, de akkor is kellemetlen a következõ történet. Egy helyi boltban lett vásárolva egy Speci szemüveg. Nem az olcsóbbik, hanem a fotokromás lencséjû, drágább fajta. Amikor a kereskedõ az illetõ kezébe adta a szemüveget, az pedig a "Miért csak vászon tok jár hozzá?" kérdésre azt kapta, hogy "Mert csak ennyit adnak.", akkor rossz szájízzel veszi át a közel 30e HuF-os szemüveget. A legrosszabb, hogy most jöttünk haza Alpe d'Huez-bõl, a Megavalanche-ról, ahol helyi boltosokhoz is betévedtünk szétnézni, vásárolni. Volt rendes választék speci szemüvegekbõl (itt keleten Rudy Projekt és BBB, heló) és barátnõm, valamint egy barátom felesége vett is egy-egy modellt szintén a drágábbik, fotokromásokból. Gyakorlatilag minden egyes kiegészítõt adtak hozzá úgy, mint kemény tok, törlõ kendõ. Itt ugye az ember fejében beindul a vezérhangya, hogy akkor most az elõzõ, hazai vételnél ezeket miért nem kaptuk meg? Ki mutyizott végül? A nagyker is már, vagy csak a helyi kereskedõ? Mindenesetre elgondolkodtató, hogy itthon külön (is?) kapod meg a tokot 3e HuF-ért. Ez mi, ha nem olcsójánoskodás a kereskedelem felõl (tök mindegy ki hibája, a vevõt ez nem fogja érdekelni)? És mivel a vevõkbõl élnek, talán nem azt a kezet kellene megharapni, amelyik a kenyeret adja. (természetesen akinek inge a dolog)
"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#2832
Posted 2009. July 15. - 00:39
Annyit fûznék hozzá (ha már az én hozzászólásommal is indult pár napja a vissza-vissza térõ kedélyes vita):
a) van olyan vásárló (itt a fórumon is) aki:
- magyar kerékprábolt(ok)ban vásárol 100%-ban
- nem vásárol internetrõl (kivéve olyan terméket ami egyáltalán nem kapható itthon, pl: brooks nyereg stb.)
- nem akar olcsóbb árakat, mint a német ár. Megfelel mondjuk elsõ nekifutásra az usa/uk/német akármilyen msrp
- (már) nem apuci/anyuci pénzén vásárol (ha meg azon az gondolom nem baj)
- vásárol drága kerékpárt (200/300/400/... fölött)
- nem várja körmöt rágva az augusztust leárazásra (mondjuk, ha egyáltalán nincs epic idén akkor nincs is mit leárazni, spórolt egy csomót a nagyker , jövõre azért jó lenne ha lenne legalább alu epic, hátha valaki upgradelne... ), de ha épp augusztusba jut eszébe vásárolni, azért nem kell, hogy lelkiismeret furdalása legyen
- nem akar 2010-es bicót 2009 júniusában, hanem ne adj Isten egy 2009-est esetleg
- nem akar mindig annál többet, mint amit kért (kért?! vásárolt talán), nem is értem itt rob gondolatmenetét a jól ismert átlagfogyasztóról
Mindenféle arcoskodás nélkül, de én például pont ez a vásárló vagyok. Szeretek bemenni bringaboltokba, nézelõdni, megkérdezni az eladók véleményét. És volt már, hogy nem azt vettem meg, amiért eredetileg indultam, mert lebeszéltek róla és mást ajánlottak (még csak nem is a drágábbat) és utólag kurvára örültem neki.
#2833
Posted 2009. July 15. - 00:26
Én azért begorombulnék, ha legalább egy E-osztályt nem próbálhatnék ki!Én tegnap kinéztem magamnak egy Mercedes CL 65 AMG-t a neten. Ma bementem a helyi kereskedõhöz, hogy megvegyem. Képzeljétek el, nem volt neki raktáron! De még AMG sem! Sõt, még CL sem! Csak egy rakás A- és C-osztály, meg néhány fapados E-osztály. Azt mondta meg kell rendelni, és legalább 3 hónap amíg ideér. Igazán megvehetne a kereskedõ minden autóból egyet, hogy ha bejön a vevõ akkor egybõl meg tudja venni. Na, szép kis országban élünk mondhatom...
(Nálam a Mercedes CL 65 AMG=S-Works Enduro SL Carbon.)
#2834
Posted 2009. July 14. - 23:49
Megyek pöstre és kellene valami kerékpároláshoz.
#2835
Posted 2009. July 14. - 23:33
Én tegnap kinéztem magamnak egy Mercedes CL 65 AMG-t a neten. Ma bementem a helyi kereskedõhöz, hogy megvegyem. Képzeljétek el, nem volt neki raktáron! De még AMG sem! Sõt, még CL sem! Csak egy rakás A- és C-osztály, meg néhány fapados E-osztály. Azt mondta meg kell rendelni, és legalább 3 hónap amíg ideér. Igazán megvehetne a kereskedõ minden autóból egyet, hogy ha bejön a vevõ akkor egybõl meg tudja venni. Na, szép kis országban élünk mondhatom...
on
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#2836
Posted 2009. July 14. - 23:17
mindenesetre az ötlet nincs elvetve, próbáljuk kihozni belõle a legjobbat.
srácok, nem kell a személyeskedés, senki részérõl!! ne ezzel folytassuk a vitát, hanem valamivel, ami elõre viszi az ügyet.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#2837
Posted 2009. July 14. - 23:15
Dózer: láthatóan nem ismeri be h nincs igaza ezért beszél megkérdõjelezhetõ stílusban (amire nem értem miért van szükség), de valószínüleg nem érti mekkora pénzek forognak ebben....meg kell nézni egy speci árlistát, karbon vázszett 1 millió fölött, és ahogy rob is mondta nem valószínû h egyesével lehet rendelgetni, berendelnek ötöt, 4 rajtuk marad...az cirka 5-6 millió forint....Ki fektetné be ilyen lutriba a pénzét?
szerintem elszomorító ez a helyzet de teljesen jogos a hozzáállás...
szokik mondani, hogy amilyen a mosdó olyan a törölközõ
#2838
Posted 2009. July 14. - 22:38
Aki igazán akar venni, eljátszik a gondolattal nem fog pöcsölni azon, hogy rászánja-e a pénzt tesztelésre, csak legyen lehetõsége rá.te, aki kipróbálod fizetned kell érte, ha veszel olyat ha nem. nyilván ha veszel ott valami, akkor leszámolódik a befizetett összeg. ez az összeg független a letéttõl! ez a teszt "ára". nyilván lesz olyan boltos, aki mondjuk nem ismer, az akár a kerékpár árának 3/4-ét is elkérheti pluszban letétnek, mert ha valós érdeklõdõ vagy, akkor van rá pénzed, tehát oda tudod adni, neki meg van egy biztosítéka, ha ellopják, vagy bármi más éri.
ugy érzem ez elkerülhetetlen része a dolognak (az usa-ban és az egész central europe-ban igy mûködik, tehát nem magyar sajátosság lenne) de ez sokakat el fog ám risztani a kipróbálástól, és akkor megkérdõjelezõdik az egésznek az értelme.
Rob ismeri a sztorit: Boltos odadja tesztelni a gépet, sráci elviszi, majd (nem tudom mennyi idõ után) visszahozza. Bolt dugig vásárlóval, bicó gyorsan berak, mindenki boldog, sráci lelép. Pár nap múlva újabb tesztelõ, igen ám csak a nyeregcsövet kisbarátunk annyira kihúzta, hogy beszakadt a nyeregvázcsõ mindkét oldalon a bemetszésnél....
Szomorú, de ilyen világot élünk, nem volt benne annyi gerinc, hogy: "Bocs elbasztam, hogy tudnánk megoldani." Ezután érthetõ, ha egy kereskedõ sem vállal be szivesen tesztgépet saját kontóra.
#2839
Posted 2009. July 14. - 20:43
Annyit fûznék hozzá (ha már az én hozzászólásommal is indult pár napja a vissza-vissza térõ kedélyes vita):
a) van olyan vásárló (itt a fórumon is) aki:
- magyar kerékprábolt(ok)ban vásárol 100%-ban
- nem vásárol internetrõl (kivéve olyan terméket ami egyáltalán nem kapható itthon, pl: brooks nyereg stb.)
- nem akar olcsóbb árakat, mint a német ár. Megfelel mondjuk elsõ nekifutásra az usa/uk/német akármilyen msrp
- (már) nem apuci/anyuci pénzén vásárol (ha meg azon az gondolom nem baj)
- vásárol drága kerékpárt (200/300/400/... fölött)
- nem várja körmöt rágva az augusztust leárazásra (mondjuk, ha egyáltalán nincs epic idén akkor nincs is mit leárazni, spórolt egy csomót a nagyker , jövõre azért jó lenne ha lenne legalább alu epic, hátha valaki upgradelne... ), de ha épp augusztusba jut eszébe vásárolni, azért nem kell, hogy lelkiismeret furdalása legyen
- nem akar 2010-es bicót 2009 júniusában, hanem ne adj Isten egy 2009-est esetleg
- nem akar mindig annál többet, mint amit kért (kért?! vásárolt talán), nem is értem itt rob gondolatmenetét a jól ismert átlagfogyasztóról
Ez egy nagyon fontos réteg szerintem a kerékpárgyártóknak/kekereskedõknek, hiszen ezek a vásárlók, akik több bicajt vesznek, a családtagoknak is, gyerkõcöknek is, és lehet, hogy a gyerek is specit vesz ha felnõ, mert azt látta otthon.
Ezeken a vásárlókon (pl. rajtam) jól lehet keresni, és a vásárló is elégedett, a pénzéért jó bicajt, szuper garis szolgáltatást kap stb.
A jelenlegi piaci helyzetben úgy látom ez a törpe minoritás itthon nem kapja meg azt, amit megkapna mondjuk Ausztriában, Németországban, USA-ban stb. Most látom kalaius megelõzõtt egy hasonló gondolattal:
Errõl nem a vásárló tehet. Nem megy és nem fog menni a "vásárló van a kereskedõért" mentalitás.
Mi nem tudunk mit kezdeni a 25-ös epic megrendelés limittel, hogy nem mûködik a bizományi értékesítés, hogy milyen a kapcsolat és pénz megosztás a kis és nagy ker között, hogy nincs normális honlap (tehát a nagy ker sem százas marketing téren), hogy egy az egyben a tavalyi kiskatalógus van a boltba más borítóval stb.
A kritikák 99%-a szerintem építõ jellegû és értékes, más márka fórumokon nem látok ilyen parázs vitákat a témában. Lehet, hogy más márkánál minden rendben van, vagy az átlag tulajok ott nem ennyire megszállottak?
c) rob nyilván nem "nagy arc", hanem egy segítõkész kapcsolat, akivel a többség - ha máshogy nem - emailen vagy telefonon már "találkozott". Ezen a téren már elértük amerikát...
d) természetesen lehet az üzletpolitikát kizárólag a tömeges és alkalmi hardrock vásárlókra építeni, semmi közünk hozzá, kívánom, hogy mûködjön. Én nem látom az átlag hardrock/rockhopper bringások tömegét az utakon, de én nem bicajozok sokat.
Kicsit sok lett, bocsánat.
szerintem nincs:( és ez itt a lényeg.
#2840
Posted 2009. July 14. - 20:23
Szerintem nem neked kéne hisztizni,hanem Robnak,de látod,õ sem teszi,hanem inkább válaszolt.
Szerintem meg éppen te hisztizel, néha elég elítélhetõ hangnemben. Szállj már magadba egy kicsit.