david nem elvileg nem valtozik hanem nem valtozik!
sala wheler=mali!!?
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere (archív #1)
Started by
Andix
, 2001. October 26. 23:11
#12761
Posted 2003. January 07. - 19:06
#12762
Posted 2003. January 07. - 13:25
lor-nak üzenem, hogy megszántam, és van egy Tange cromo Schwinn Cserkész vázam, 14.5 collos, narancssárga, még 5 év garanciával. Hátul 2.35"ig még sárférõhely is van, de szárazon a 2.5" is elmegy benne.
Keress meg privátba, nem kérek érte sokat.
Keress meg privátba, nem kérek érte sokat.
#12763
Posted 2003. January 07. - 12:07
#12764
Posted 2003. January 07. - 11:31
#12765
Posted 2003. January 07. - 11:27
Itt valami kavarodás van.
Az a jó, ha felfele csak akkor mozdul be, ha a föld felõl éri erõshatás (egyenetlenségek, bukkanók stb). Így a kerék mindíg a földön van, és nem pörög ki, könnyebb és egyenletesebb a tekerés. Felesleges pogózás nem kell, mert csak energiát nyel el, kényelmi funkciója sincs, nehzíti a tekerést.
Lefele pedig mozogjon rendesen, hogy mindíg kövesse a talajt, mert ekkor a legnagyobb a tapadás. A többit tudjátok.
Valahogy így mûködik a Giant is (persze csak ha rendesen be van állítva!)
Az a jó, ha felfele csak akkor mozdul be, ha a föld felõl éri erõshatás (egyenetlenségek, bukkanók stb). Így a kerék mindíg a földön van, és nem pörög ki, könnyebb és egyenletesebb a tekerés. Felesleges pogózás nem kell, mert csak energiát nyel el, kényelmi funkciója sincs, nehzíti a tekerést.
Lefele pedig mozogjon rendesen, hogy mindíg kövesse a talajt, mert ekkor a legnagyobb a tapadás. A többit tudjátok.
Valahogy így mûködik a Giant is (persze csak ha rendesen be van állítva!)
#12766
Posted 2003. January 07. - 10:29
Van ugye a Giant NRS rendszere (XTC) ami a világ egyik legjobban megoldott rugózása CC bringán. Ez is csak akkor mozog amikor felfelé tekersz ülve, mert a kövek, gyökerek hatása ekkor megy leginkbb a teljesítmény rovására. Amikor pedig lefelé "szálguldanak" vele akkor úgy mozog, nem mozog mint egy merev váz.
Tehát, ha felfelé tekersz, akkor mozog, ha lefelé, akkor meg olyan, mint egy merev váz. És ez jó?
#12767
Posted 2003. January 07. - 01:11
Most csak a pogózáshoz írok:
Van ugye a Giant NRS rendszere (XTC) ami a világ egyik legjobban megoldott rugózása CC bringán. Ez is csak akkor mozog amikor felfelé tekersz ülve, mert a kövek, gyökerek hatása ekkor megy leginkbb a teljesítmény rovására. Amikor pedig lefelé "szálguldanak" vele akkor úgy mozog, nem mozog mint egy merev váz.
Azt ugye tudjátok, hogy a végtagjaitokkal sokkal nagyobbat tudtok csillapítani mint bármelyik telóval, ezt sose feledjétek (ezt az MBA-ban olvastam, nagyából szószerint, én "sose felejtem" )
Van ugye a Giant NRS rendszere (XTC) ami a világ egyik legjobban megoldott rugózása CC bringán. Ez is csak akkor mozog amikor felfelé tekersz ülve, mert a kövek, gyökerek hatása ekkor megy leginkbb a teljesítmény rovására. Amikor pedig lefelé "szálguldanak" vele akkor úgy mozog, nem mozog mint egy merev váz.
Azt ugye tudjátok, hogy a végtagjaitokkal sokkal nagyobbat tudtok csillapítani mint bármelyik telóval, ezt sose feledjétek (ezt az MBA-ban olvastam, nagyából szószerint, én "sose felejtem" )
#12768
Posted 2003. January 07. - 00:35
hihi...erröl az jut eszembe, hogy amikor megvettem az elsö ,egyenlöre egyetlen össztelos vázamat,kb 1 éve( pontosabban 1,5 -t vettem eddig) akkor annyira nagy utnak tünt az elsö napokban az az 5-6 cm, hogy az ugratokon végig leülve ugráltam ( nem kell nagy ugratokra gondolni), majd amikor már nem volt érkezö, pontosabban rossz volt, akkor meg mindig csak az utolso pillanatban álltam fel... én még csak magamat lááttam igy ugrani, de most már nem is probáltam igy ugrani.. pedig nagyon poénul néz ki...
#12769
Posted 2003. January 07. - 00:13
David007: Ha a monoblokk a lengõkaron van, akkor ugye a lánchossz állandó, ami elõny; mászáskor nem pogózik, még akkor sem, ha kiállsz a nyeregbõl, ez is elõny; de ha kiállsz, akkor nem mozog semmit, vagy inkább nem érzel belõle semmit (mert ugye a lengõkaron állsz tulajdonképpen), tehát le kell csücsülnöd a nyeregbe, hogy mûködjön a rugózás.
#12770
Posted 2003. January 06. - 23:54
#12771
Posted 2003. January 06. - 23:22
Hmm.A Neuzerek csak pár tizesbe kerülnek,de már ott is elöl van a kcsapágyház...Vagy pl. a Wheelerek,no meg a Mong Newmanek...Itt is ua,pedig ezek nem drágák.Bár igaz,h pl a Ballistic Xc vázakon a lengõkaron van ;D
A GT-knél melyikre gondolsz?Nert a DH-s az oké,de a CC-re szánt idei i-drive elég "kaksi",totál értelmetlen megoldás.
A GT-knél melyikre gondolsz?Nert a DH-s az oké,de a CC-re szánt idei i-drive elég "kaksi",totál értelmetlen megoldás.
#12772
Posted 2003. January 06. - 23:03
ezt most mire is mondtad ( tudom ... én se tudok )
amugy nem annyira Tesco bájkokon, mert ha ma is még egy 100.000 hufos vázon a hátson van, akkor lehet hogy van valami elönye is az elsövel szemben, viszont ha elöl van akkor is van elönye és hátránya is.... a legjobb lenne ami a GT nél van (már másnál is szerintem)az amikor egybe van a kettö.. de ha az elromlik... a váz kuka..
amugy nem annyira Tesco bájkokon, mert ha ma is még egy 100.000 hufos vázon a hátson van, akkor lehet hogy van valami elönye is az elsövel szemben, viszont ha elöl van akkor is van elönye és hátránya is.... a legjobb lenne ami a GT nél van (már másnál is szerintem)az amikor egybe van a kettö.. de ha az elromlik... a váz kuka..
#12773
Posted 2003. January 06. - 18:42
#12774
Posted 2003. January 06. - 18:27
#12775
Posted 2003. January 06. - 18:24
Sala;Wheeler ügyben a Malinál nézz körül,a Népfürdõ utcában.
Beg;Sztem ha már össztelós,akkor ne az legyen,h a lábaddal kell csillapítani .Rángassa csak a láncot,a "lengõkaron középcsapágyház" az tipikusan Tesco bike megoldás---No meg talán a régi bringáké.A legjobb a Monguz Ferléjné sztem vagy talán a Ruckusoké.Bár inkább a Mongúz ::)Ott 1ik problem sem jelentkezik.
Beg;Sztem ha már össztelós,akkor ne az legyen,h a lábaddal kell csillapítani .Rángassa csak a láncot,a "lengõkaron középcsapágyház" az tipikusan Tesco bike megoldás---No meg talán a régi bringáké.A legjobb a Monguz Ferléjné sztem vagy talán a Ruckusoké.Bár inkább a Mongúz ::)Ott 1ik problem sem jelentkezik.
#12776
Posted 2003. January 06. - 17:37
vazz elértettem pont fordíta értettem... mármint hogy a monoblokk ez elsõben van... na mindegy... zizi vagyok ;D
#12777
Posted 2003. January 06. - 17:30
Hát ha kiállva mész, akkor olyan mintha merevgéppel mennél! Mert mozog ugyan, de a lábaddal együtt, ergo neked kell csillapítani. Ez elég nagy hátrány!
És kevésbé pogózik szerintem...
És kevésbé pogózik szerintem...
#12778
Posted 2003. January 06. - 17:24
#12779
Posted 2003. January 06. - 17:09
amugy az miért baj ha a monoblokk a hátso lengökaron/háromszögön van???
13 cm utnál észre se veszed és még elönye is van! nem változik a lánc állása . és a lánchossz sem..( az utobbi elvileg minimális)
13 cm utnál észre se veszed és még elönye is van! nem változik a lánc állása . és a lánchossz sem..( az utobbi elvileg minimális)
#12780
Posted 2003. January 06. - 15:04
Ja a tipust nem irtam: F-01; F-02; Comp1
Én speciel aZ F-01 -est néztem ki.
Valaki irja meg hogy hol tudnék ilyen vázat venni.
Köszike
Én speciel aZ F-01 -est néztem ki.
Valaki irja meg hogy hol tudnék ilyen vázat venni.
Köszike