Jelentkezz be Regisztrálj
Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere (archív #1)
#41
Írta 2006. január 09. - 09:19
#42
Írta 2006. január 09. - 09:17
#43
Írta 2006. január 09. - 09:16
Ilyen vazat lehet nalunk kapni?
http://www.yeticycle.../asr_team.html#
Boltban nem, de tudnak hozni ügyes emberek itt a fórumról.
#44
Írta 2006. január 09. - 09:15
#45
Írta 2006. január 09. - 09:14
dig: most,hogy mondod,tényleg emlékszem,hogy megnyomogattam az övét tokodon. de az az újabb volt.
#46
Írta 2006. január 09. - 09:03
#47
Írta 2006. január 09. - 09:03
Merida CX500
#48
Írta 2006. január 09. - 08:59
Tessék megtaláltam ami neked kell
majdnem annyira csúnya,mint az autó.
ennek mi a súlya?
http://cgi.ebay.com/...1QQcmdZViewItem
#49
Írta 2006. január 09. - 00:25
azt nem mondtam, hogy nem lesz különbség...azt mondtam hogy egetverõ nagy (jelentõs) különbség nem lesz....de majd eccer +mondom egy epiphanom még lesz....csak úgy kivéáncsiságból......bár én csak relativ sokat bicozom, relativ nem jól....99% hogy meg lehet különböztetni a bicikliket még akkor is, ha ugyanazzal szerelik fel õket és ugyanolyan a szinük.
nem véletlenül vannak fizetett tesztelõk sok ujságnál.
a merida pedig hamarabb volt mint specialized, és ráadásul nem is a merida csinálta, hanem a centurion/bergwerk(?) licenc. (a centurionban biztos vagyok a bergwerkben nem)
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#50
Írta 2006. január 09. - 00:24
nos
anno 1991.
egy horst leitner nevû csóka a specialized megbízására a mellette dolgozó kalle (hivatalosan karl) nicolai segítségével megálmodja és létrehozza a horst-link rugózási rendszert, melyet leitner kollega saját cége az amp-engineering jegyez be, mint licenc-tulajdonos. elkezdõdik a specialized fsr bicikli gyártása.
anno 1998
a specialized megvásárol több licencjogot leitnertõl, köztük a horst-link jogot is. létrejön az fsr rendszer. (módosított horst-link) azóta a horst-link rendszert a specialized (akié a licencjog!) számtalan cégnek értékesítette, az fsr licencet 8-nak (kestrel, colnago, norco, stb) érdekesség, hogy maga nicolai is fizet az usa-ban eladott vázak után licencjogot a specializednek, ugyanis csak azok után kell fizetni, a többi után nem. (nicolai 11.69 eurót fizet /váz)
itt az a licenc, amit ma a specialized birtokol: link
és itt az eredeti horst leitner licenc: link
Köszönöm, de lenne néhány kérdésem:
1., Azt írod, hogy a horst link megoldás létrejöttét követõen "elkezdõdik a specialized fsr bicikli gyártása", majd az 1998-as liszenszvásárlás után "létrejön az fsr rendszer. Ezek szerint 1991-1998 között az FSR a horst linkes technikát jelenti a Specialized-nál, majd 1998-ban a liszenszvásárlás után módosítják a technikát, és innentõl kezdve beszélünk horst linkrõl és FSR-rõl.
2., Az tudható, hogy kik vásárolták meg a horst link liszenszet, és pontosan melyik nyolc cég az FSR-t?
3., A liszenszvásárlóknak mindkét rendszer után fizetniük kell, és csak az USA-ban eladott vázak után?
#51
Írta 2006. január 09. - 00:14
nem véletlenül vannak fizetett tesztelõk sok ujságnál.
a merida pedig hamarabb volt mint specialized, és ráadásul nem is a merida csinálta, hanem a centurion/bergwerk(?) licenc. (a centurionban biztos vagyok a bergwerkben nem)
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#52
Írta 2006. január 09. - 00:13
#53
Írta 2006. január 09. - 00:03
amúgy mellékesen ez pl a giant nrs vázszett leírásánál van a gint sit-on :
"Some elements of the NRS frame design were licensed from SPECIALIZED® and relate to the FSR Suspension Design U.S. patents 5,509,679/5,678,837/5,899,480"
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#54
Írta 2006. január 08. - 23:25
akkor ezért nem kell fizetni a vega után licenszet, mert hát elég keveset adnak el belõle az usában (mondjuk itt is )
#55
Írta 2006. január 08. - 23:21
anno 1991.
egy horst leitner nevû csóka a specialized megbízására a mellette dolgozó kalle (hivatalosan karl) nicolai segítségével megálmodja és létrehozza a horst-link rugózási rendszert, melyet leitner kollega saját cége az amp-engineering jegyez be, mint licenc-tulajdonos. elkezdõdik a specialized fsr bicikli gyártása.
anno 1998
a specialized megvásárol több licencjogot leitnertõl, köztük a horst-link jogot is. létrejön az fsr rendszer. (módosított horst-link) azóta a horst-link rendszert a specialized (akié a licencjog!) számtalan cégnek értékesítette, az fsr licencet 8-nak (kestrel, colnago, norco, stb) érdekesség, hogy maga nicolai is fizet az usa-ban eladott vázak után licencjogot a specializednek, ugyanis csak azok után kell fizetni, a többi után nem. (nicolai 11.69 eurót fizet /váz)
itt az a licenc, amit ma a specialized birtokol: link
és itt az eredeti horst leitner licenc: link
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#56
Írta 2006. január 08. - 21:37
Nem is lenne hülyeség, ha a hozzáértõk összeszednék, és érthetõen bemutatnák a különbözõ rendszereket, hogy a magamfajta "átmeneteti tudatlanok" is jobban megismerjék ezeket a technikai remekmûveket.
Talán az se lenne butaság, ha erre a lapban kerülne sor, mondjuk sorozat jelleggel.
#57
Írta 2006. január 08. - 21:31
frencsájz meg rojáliti ne is mondd, ezt hallgatom heti x órában (x = túl sok)
de elõtte tisztázzunk valamit: fsr az fsr, tnt az tnt oké
de ha egyszerûen nem kona rendszerû, hanem a láncvillán van a forgáspont, annak mi a neve? de semmi extra, vagy valami.. az lenne a horst link?
mint a régi vegákon (meg az újon talán?)
mert azért nem kell fizetni, aztán a többi csodáért meg..
#58
Írta 2006. január 08. - 21:27
Azért tettem fel így a kérdést, mert ha jól tudom (javítsatok ki, ha tévednék) a Horst Link jogait vásárolta meg a Speci, és ennek módosítása a saját FSR rendszerük. Evidens dolog, hogy ha valaminek a gyártási, fejlesztési és egyéb jogait birtoklom, akkor azt csak én csinálom, vagy ha más is szeretné alkalmazni, akkor megfelelõ jogdíj fizetése mellett ehhez hozzájárulok. A Turner esetében minden modellnél, ahol alkalmazzák, Horst Link-rõl beszélnek. A TNT rendszer bevezetése kapcsán rögzített interjúban David Turner azzal indokolta a váltást, hogy anyagilag hosszú távon nem látta kifizetõdõnek a már legyártott modellek utáni liszenszdíj fizetést, mert nem csak a gyártási jogért kellett fizetni, hanem meghatározott ideig liszenszdíjat kell fizetni (amennyiben helyesen fordítottam le az angol szöveget). Ez pontosan olyan, mint a franchise rendszer, ahol megvásárolod a "technológiát", valamint minden évben vagy hónapban, vagy ahogy megállapodnak az elszámolásban, egy ún. royalty díjat is fizetsz.no most megfogtál
lehet, hogy az fsrért igen, de azért mert szimplén a láncvillán van a forgópont, azért nem
ha jól vagyok informálva