Attila! Pár oldallal elõbb ajánlottam a Semperit 25mm-est (ami valójában 23mm) 2600HUF , alias Conti Ultra 3000 , kb 230 gr, és én nagyon meg vagyok elégedve vele. Ha nem zavar hogy kék az oldala, és Semperit van rá irva, próbáld ki
Üdv:G.Pityu
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
Indította
isukim
, 2002. szeptember 05. 11:55
#1641
Írta 2004. október 01. - 10:51

#1642
Írta 2004. szeptember 29. - 13:49

Sziasztok!
Ritkán nézek be, így most több mindenre reagálnék. A tapasztalat azt mutatja, hogy a karbonvillák bírják a strapát, és a karbonnyakkal készültek kicsit jobban csillapítják a rezgéseket. Ha a villa nagy falvastagságú alu, vagy acél, akkor édes mindegy, hogy az alsó szár milyen anyagból van. (A villák a vállnál, a nyak alján kapják a legnagyobb terhelést!)
A karbon nyeregcsõ már nehezebb ügy. A drágábbak (pl. Ritchey WCS Carbon) sem olyan hajlékonyak, mint a vékonyfalú alu modellek, az olcsóbbak pedig... Ráadásul több olcsó karbon nyeregcsövet mértem, és egy sem volt könnyebb a cég még olcsóbb alu modellénél (pl. Pazzaz, B+, Zoogie). Szerintem csak villogni lehet velük...
Az SPD-SL v. SPD-R problémáról a novemberi számban olvashattok. Ráadásul a Shimanónak lesz új egyoldalas SPD-je is, ami már tényleg több a soknál...
A nyeregkérdést nehéz lenne itt a Fórumon lerendezni. Azért vannak típuscsaládok, és ránézésre tudom, hogy számomra melyik reménytelen és melyik bíztató. A kérdésnek országúton van jelentõsége, mivel terepen úgysem ül senki sokat egy helyben... Sok nyereggyártó pont e miatt tud eladni lehetetlen kialakítású típusokat: amennyit Cedric Gracia rajta ül, akár egy deszkadarab is megtenné...
-b
Ritkán nézek be, így most több mindenre reagálnék. A tapasztalat azt mutatja, hogy a karbonvillák bírják a strapát, és a karbonnyakkal készültek kicsit jobban csillapítják a rezgéseket. Ha a villa nagy falvastagságú alu, vagy acél, akkor édes mindegy, hogy az alsó szár milyen anyagból van. (A villák a vállnál, a nyak alján kapják a legnagyobb terhelést!)
A karbon nyeregcsõ már nehezebb ügy. A drágábbak (pl. Ritchey WCS Carbon) sem olyan hajlékonyak, mint a vékonyfalú alu modellek, az olcsóbbak pedig... Ráadásul több olcsó karbon nyeregcsövet mértem, és egy sem volt könnyebb a cég még olcsóbb alu modellénél (pl. Pazzaz, B+, Zoogie). Szerintem csak villogni lehet velük...
Az SPD-SL v. SPD-R problémáról a novemberi számban olvashattok. Ráadásul a Shimanónak lesz új egyoldalas SPD-je is, ami már tényleg több a soknál...
A nyeregkérdést nehéz lenne itt a Fórumon lerendezni. Azért vannak típuscsaládok, és ránézésre tudom, hogy számomra melyik reménytelen és melyik bíztató. A kérdésnek országúton van jelentõsége, mivel terepen úgysem ül senki sokat egy helyben... Sok nyereggyártó pont e miatt tud eladni lehetetlen kialakítású típusokat: amennyit Cedric Gracia rajta ül, akár egy deszkadarab is megtenné...
-b
#1643
Írta 2004. szeptember 27. - 08:27

Ha tényleg csak kicsit kopott, fel lehet tenni, elég sokat kibír az elsõ két lánctányér, bár ha minden új, lehet éppen ezt is újjal indítani. 3e-ért nemigen kapsz jó és egy ultegrás bicajhoz "illõ" külsõt, ca. 4e-tõl indul a könnyû kategória (hajtogatható). Schwalbe, PAnaracer, Michelin tényleg jók a tartósságot is figyelembe véve. Csak az a baj, hogy azt veszel, amit éppen kapsz Mo.-on.
#1644
Írta 2004. szeptember 26. - 19:02

Most próbálok összerakosgatni egy bicajt ultegra szettel. Van viszont egy használt 39/52-es octalinkes hajtómûvem középcsapággyal. Mindkét tányér kicsit kopott,de azért még nem olyan vészes.
Mit gondoltok érdemes ezt összerakni az új fogaskoszorúval és a lánccal vagy ebbõl is érdemesebb újat beledobni? 52-es és az 53-as lánctányér között szerintetek mekkora a különbség? Hátra 12-23-as fogaskoszorú kerül.
Milyen külsõt érdemes választani? Olyan 3e Ft körül gondolkodom. A régi Vittoriám nagyon jól állja astrapát, nem tudom a Schwalbe-k milyenek.
Köszi, Attila
Mit gondoltok érdemes ezt összerakni az új fogaskoszorúval és a lánccal vagy ebbõl is érdemesebb újat beledobni? 52-es és az 53-as lánctányér között szerintetek mekkora a különbség? Hátra 12-23-as fogaskoszorú kerül.
Milyen külsõt érdemes választani? Olyan 3e Ft körül gondolkodom. A régi Vittoriám nagyon jól állja astrapát, nem tudom a Schwalbe-k milyenek.
Köszi, Attila
#1645
Írta 2004. szeptember 24. - 09:22

Jó, kicsit durván fogalmaztam, de azért józan paraszti ésszel gondolkodva is: nem oda való. A gyártó persze hogy nem írja, mintahogy a Low 90 dk (!!) körüli kerékszettjével kapcsolatban is valami 82 kg testsúlyhatárt ír. Vagy van váz már 900 gr. alatt is (bicaj vcs.: 3,8 kg !!), ott sincs különösebb figyelmeztetés, de nem mernék ráülni még legkisebb súlyommal (71 kg) sem. Manapság nem a biztonságról, körültekintõ felelõs tájékoztatásról híresek a gyártók.
#1646
Írta 2004. szeptember 23. - 22:00

Pont ilyen flite genuine gel van, de nekem kényelmes. Nadrágok eddig bírták..
Ez a nyereg dolog elég egyedi, mindenkinek más jön be.
A cseke forgalmaz elvileg (legalábbis tavaly még) kinesis karbon villát alu nyakkal, 1 1/8-os van, durva esés következtében a váz eltört a villának semmi baja. Elég strapabírónak tûnik.
Ez a nyereg dolog elég egyedi, mindenkinek más jön be.
A cseke forgalmaz elvileg (legalábbis tavaly még) kinesis karbon villát alu nyakkal, 1 1/8-os van, durva esés következtében a váz eltört a villának semmi baja. Elég strapabírónak tûnik.
#1647
Írta 2004. szeptember 23. - 12:18

Szerintem azt senki nem érdemli meg hogy eltörjön az alkatrésze (a bringájának). Az USE csak annyit ajánl ,hogy a bringás ne legyen nehezebb 190 lbs-nál, azt nem írja hogy cc-re nem használható. Minden esetre az biztos, hogy ha nékem sok pénzem lész, nem karbont, hanem inkább titánt veszek.
Üdv:G.Pityu
Üdv:G.Pityu
#1648
Írta 2004. szeptember 22. - 21:44

Igen én is a Bike+, Pazzaz stb. márkákra gondoltam a nyeregcsöveknél. Igazából én is úgy érzem, hogy sok tapasztalat még nincs a carbonnal, lehet, hogy várni kell még vele.
A nyereg témát azért dobtam fel, mert több 2-3000 Ft-os nyergem volt korábban, amelyek nem igazán jöttek be, habár szemmel láthatólag tudtak annyit, mint a drágábbak. Most már kezdem belátni, hogy ez az az alkatrész, aminél nem nagyon szabad spórolni, mert a biciklizés egész élményét el tudja venni egy rossz nyereg.
A nyereg témát azért dobtam fel, mert több 2-3000 Ft-os nyergem volt korábban, amelyek nem igazán jöttek be, habár szemmel láthatólag tudtak annyit, mint a drágábbak. Most már kezdem belátni, hogy ez az az alkatrész, aminél nem nagyon szabad spórolni, mert a biciklizés egész élményét el tudja venni egy rossz nyereg.
#1649
Írta 2004. szeptember 22. - 08:30

Én is ezekre az új márkákra gondoltam, és erre mondtam, hogy ki tudja milyen anyagból vannak. A másik: kb. 200 gr. környékén lehetnek, és a jobb alu nyeregcsövek alig nehezebbek, és azért az alu a biztos.
Aki meg 14-15 dkg.-os USe karbonnal versenyzik terepen, meg is érdemli ha eltörik alatta, mert nem arra van.
A nyereg elég szubjektív kérdés, mert nem egy fajtával kapcsolatban tapasztalat, hogy ami az egyik ridernek nagyon nem volt jó, a másiknak bevált. Pl SLR-k: van aki rá nem ülne, és van aki 200 km is jól el van rajta, mindenesetre kényelmesebb mint amilyen fapadosnak látszik (mondjuk 100km alatt).
Aki meg 14-15 dkg.-os USe karbonnal versenyzik terepen, meg is érdemli ha eltörik alatta, mert nem arra van.
A nyereg elég szubjektív kérdés, mert nem egy fajtával kapcsolatban tapasztalat, hogy ami az egyik ridernek nagyon nem volt jó, a másiknak bevált. Pl SLR-k: van aki rá nem ülne, és van aki 200 km is jól el van rajta, mindenesetre kényelmesebb mint amilyen fapadosnak látszik (mondjuk 100km alatt).
#1650
Írta 2004. szeptember 21. - 17:37

Farkasamed láthatott valamit, mert a B+ 9400 , a Promax 8900 , a BBB 13500 , a Pazzaz 13900 Huf . Viszont a USE, és az FRM bizony-bizony 30000. Megjegyzem a monti magyarbajnokságon a USE nyeregcsõ elég jól eltört valakinél a nyeregcsõ-bilincsénél.
Nyeregben a Fizik Dolomiti a kedvencem, a Selle Italia Flite Genuine Gale a legpocsékabb amivel találkoztam , agyon van hímezve, és egy hónap alatt szét koptatott egy termo-gatyát, közben még kényelmetlen is volt. A Fizik most 7900, a Flite 19900. Kb 20gr -mal nehezebb a Fizik.
Üdv:G.Pityu
Nyeregben a Fizik Dolomiti a kedvencem, a Selle Italia Flite Genuine Gale a legpocsékabb amivel találkoztam , agyon van hímezve, és egy hónap alatt szét koptatott egy termo-gatyát, közben még kényelmetlen is volt. A Fizik most 7900, a Flite 19900. Kb 20gr -mal nehezebb a Fizik.
Üdv:G.Pityu
#1651
Írta 2004. szeptember 21. - 15:01

10e alatti karbon-nyeregcsõ?? Kérdéses az-e. Mert egyébként igencsak 30e kötül mozog az áruk. Nem feltétlen kell többet költeni egészséges nyeregre., 10 fölött inkább a kialakítás igényessége, tartósságbeli plussz van.
Az Spd-k között kis különbség van, és én sem értem minek ennyi változat a szabvány azért szabvány hogy egy legyen belõle...
Az Spd-k között kis különbség van, és én sem értem minek ennyi változat a szabvány azért szabvány hogy egy legyen belõle...
#1652
Írta 2004. szeptember 21. - 14:21

Köszönöm válaszodat, megerõsített abban, hogy egészség a fõ szempont, amiért inkább érdemes többet költeni, mint a pehely súly miatt. Pár sportorvosi értekezést is olvastam errõl, úgyhogy biztos, hogy a keményebb és kivágott nyereg fogok dönteni. A carbon nyeregszárat azért kérdeztem, mert "relatíve" olcsón (10ezer alatt) hozzá lehet jutni már carboncsõhöz.
Más. Pedálok esetében nagy különbség van az SPD-SL és SPD-R pedálok között, vagy csak egyszerûen csak különbözõ szabványok? Miért jó a Shimanonak, hogy ennyi szaványt dob piacra, mikor szerintem 1-2 bõven elég lenne.
Más. Pedálok esetében nagy különbség van az SPD-SL és SPD-R pedálok között, vagy csak egyszerûen csak különbözõ szabványok? Miért jó a Shimanonak, hogy ennyi szaványt dob piacra, mikor szerintem 1-2 bõven elég lenne.
#1653
Írta 2004. szeptember 21. - 08:32

Jó nyereg van 5e Ft-ért is (Odyssei), de mindenképpen 10e körül érdemes megállni, ha valaki nem akar titánsines, karbonos stb. nyerget, a drága nyergek jórészt az alacsony tömeg miatt drágák. A legfõbb szempont, hogy a lágy, intim részeket ne nyomja és ne okozzon zsibbadást a legérzékenyebb testrészen. Egyébként pedig a nyereg nem azért van, hogy fotelszerûen kényelmes legyen. Jók a kivágottak is a prosztata miatt (pl. Selle Sanmarco arami 14eFt). A Fizik nyergek is jók, tartósak, bár kicsit keskenyek, de az anatómiai határokat (ülõcsont távolság) betartják. Szerintem a szélességi alsóhatár 135mm körül elfogadható egy átlagos testalkatú férfinak (persze van 125mm is), a hosszban pedig annál jobb minél hosszabb (általában 270-280mm körül mozognak). A gelesek nem feltétlenül megoldás a belesüppedés miatt. Ha egy nyereg keménynek érzõdik elõször, nem feltétlenül rossz (jobb a formatartása), kb. 100-200 km minimum menni kell vele, hogy kiderüljön milyen.
Ha karbon nyeregcsövet akarsz rárakni, akkor miért kérdés a 20-e Ft-os nyereg? A nyeregcsõ akár többe is kerülhet, mint a nyereg.
Ha karbon nyeregcsövet akarsz rárakni, akkor miért kérdés a 20-e Ft-os nyereg? A nyeregcsõ akár többe is kerülhet, mint a nyereg.
#1654
Írta 2004. szeptember 20. - 23:19

Most nézelõdöm valami jó kényelmes és egészséges nyereg után. Szerintetek megéri akár 20 000 Ft-ot is kiadni egy Selle San Marco vagy Fizik nyereg miatt? Van köztetek olyan, akinek igazán bejött már valami nyereg, ami nem nyomott?
Azon is gondolkodom, hogy carbon üléscsövet rakok alá, ami talán tompít a rezgésbõl valamennyit. Errõl mi a véleményetek?
Üdv: Attila
Azon is gondolkodom, hogy carbon üléscsövet rakok alá, ami talán tompít a rezgésbõl valamennyit. Errõl mi a véleményetek?
Üdv: Attila
#1655
Írta 2004. szeptember 16. - 08:55

Igen, tényleg jobb a rezgéselnyelõ képessége. Ezután jön az a bizonyos De: mit számít, amikor az út annyire rossz, mint nálunk, azt a kis különbséget rögtön nem is érzed, vagy: ha max környékére van fújva a gumi, máris kisebbedik ez a mutatója. A versenyen (meg máskor is) a merevségbõl adódó erõátviteli hatékonyságe jön ki + a könnyûsége, s így együtt már pl. hegyen komoly elõny lehet. Ugyanakkor ha a ridernek súlyfölöslege van vagy nem elég edzett elmegy mellette akár 3 kilós Favorit vázas versenyzõ is. ;D
#1656
Írta 2004. szeptember 15. - 18:06

Így is van, több helyen is olvastam, hogy kisimítja az utat, meg hogy varázsszõnyeg meg ilyenek, ami nyilván nem igaz, de valami alapja azért lehet. Vagy ennek is csak "versenykörülmények" esetén van értelme? (15bar, minden szuperkönnyû,...)
#1657
Írta 2004. szeptember 15. - 13:56

Mi a helyzet a "rezgéselnyelõ" képességgel? Tényleg kevésbé fárad a kéz? Hátha Kulak ezért akar karbont?
Üdv:G.Pityu
Üdv:G.Pityu
#1658
Írta 2004. szeptember 15. - 12:36

A karbonvilla --egyáltalán-- csak versenyzésre racionális. A full-karbon villa méregdrága, 70e-tõl fölfele akár 200-ig. Ha nem akarsz versenyezni minek is a karbon, elég az alu. Ha törik nem lesz akkora károd, mert a karbon kisebb koccanásnál is tönkre mehet! Egyébként meg vigyázni kell az olcsó karbonvillákkal, mert azok nem is igazán karbonok és súlyban alig könnyebbek egy jó aluvillától. Az ITM-et lehetne ajánlani, a Biondóban 30-40e körül van azt hiszem.
#1659
Írta 2004. szeptember 14. - 22:45

Az alu villanyak nem hátrány, csak egy picit nehezebb, de nem számottevõ
Attól is függ, mennyit szánsz rá.
A drágábbak, ami Mo.-on fellelhetõ: Columbus 8) 8) 8) (Authornál), Mizuno, ITM (Biondo).
Attól is függ, mennyit szánsz rá.
A drágábbak, ami Mo.-on fellelhetõ: Columbus 8) 8) 8) (Authornál), Mizuno, ITM (Biondo).
#1660
Írta 2004. szeptember 14. - 13:52

Ébresztõ emberek, lecsúszik a topik az elsõ oldalról!!!
K_: shimano cuccokról találsz cuccot itt:
http://www.fa-techni...ano/DIGEST.html
Lenne egy kérdésem nekem is a jelenlevõkhöz.
Szeretnék venni egy karbon villát. Nem túl sok típust láttam Magyarországon, lehet internet lesz belõle. Kérdés: jó-e az, ha alu a villaszár? vagy a teljes karbon a jobb? fõleg annak tükrében kérdezem, hogy nem 1 versenyre venném, hanem "sok" évre.
Amit láttam M.o-n: IKE, Fort, ...? Vannak róla tapasztalatok? Vagy TI mit használtok?
K_: shimano cuccokról találsz cuccot itt:
http://www.fa-techni...ano/DIGEST.html
Lenne egy kérdésem nekem is a jelenlevõkhöz.
Szeretnék venni egy karbon villát. Nem túl sok típust láttam Magyarországon, lehet internet lesz belõle. Kérdés: jó-e az, ha alu a villaszár? vagy a teljes karbon a jobb? fõleg annak tükrében kérdezem, hogy nem 1 versenyre venném, hanem "sok" évre.
Amit láttam M.o-n: IKE, Fort, ...? Vannak róla tapasztalatok? Vagy TI mit használtok?