Én pedig igenis pártolom a "szõrszálhasogatást".
És nem a 30gramm miatt, hanem azért, mert ha valamiért pénzt (sok pénzt) adok, tudni szeretném, hogy mi az! Ha futja szép geometriai ábárákra meg csilivili honlapra, akkor igenis akasszák fel az erõmérõre azt a vázat, vagy mittudomén. Pénzbe nem kerül.
Ilyen erõvel az anyagát sem kéne megadni, mert az az 1% merevség most oly mindegy. Meg az 1 fok a geometriában, meg az az egy centi a felsõcsõben, stb...
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
Indította
isukim
, 2002. szeptember 05. 11:55
#1241
Írta 2005. március 31. - 13:43

#1242
Írta 2005. március 31. - 13:41

Azthiszem ezt érdemes megosztanom veletek:
Az EURÓPAI UNIÓ sportbizotságának egy kiadványa:
"A kerékpározás: - Létesítményt nem igénylõ, egész életen át; úgy egyedül, mint csoportosan ûzhetõ, egészséges, környezetkímélõ, szabadidõs- , verseny- , és közlekedési mozgásforma."
Azthiszem ez az amit megértettek néhány Európai országban(Hollandia, Belgium, Dánia), és azt az egyet sajnálom,h nálunk soha nem lesznek képesek az emberek felfogni ennek az egyetlen mondatnak a jelentõsségét, ez az, ami engem idõrõl-idõre újra és újra elszomorít...
Szeretem Magyarországot, mert gyönyörû. Az itt élõ emberek egy csoportja viszont napról-napra megkeseríti az életemet. Ez az, ami miatt évrõl-évre elutazom Erdélyországba...teleszívom magam energiával...az ott élõ magyar közösség hihetetlen szeretete, embersége, a táj, amit a sajátomnak érzek(függetlenül attól,h ki irányítja a közigazgatást), mérhetetlen boldogságot jelent számomra, akár kerékpárrral ,akár gyalog járok a vidéket.
És itthon is megtalálom ezt a boldogságot 1-1 tekerés alkalmával a Gerecse, a Vértes, A Pilis vagy a Bakony lejtõi között...ez az, amiért kerékpározom, és kerékpározni fogok mindig is.
Most a versenyzésben lelem örömömet...nemtudom meddig, de ha megunom hát váltok: régóta vonz a MTB, talán 1szer kipróbálom...és ha azt is megunom, túrázni fogok a barátaimmal, és százszor több élménnyel leszek gazdagabb, mint most.
Az EURÓPAI UNIÓ sportbizotságának egy kiadványa:
"A kerékpározás: - Létesítményt nem igénylõ, egész életen át; úgy egyedül, mint csoportosan ûzhetõ, egészséges, környezetkímélõ, szabadidõs- , verseny- , és közlekedési mozgásforma."
Azthiszem ez az amit megértettek néhány Európai országban(Hollandia, Belgium, Dánia), és azt az egyet sajnálom,h nálunk soha nem lesznek képesek az emberek felfogni ennek az egyetlen mondatnak a jelentõsségét, ez az, ami engem idõrõl-idõre újra és újra elszomorít...
Szeretem Magyarországot, mert gyönyörû. Az itt élõ emberek egy csoportja viszont napról-napra megkeseríti az életemet. Ez az, ami miatt évrõl-évre elutazom Erdélyországba...teleszívom magam energiával...az ott élõ magyar közösség hihetetlen szeretete, embersége, a táj, amit a sajátomnak érzek(függetlenül attól,h ki irányítja a közigazgatást), mérhetetlen boldogságot jelent számomra, akár kerékpárrral ,akár gyalog járok a vidéket.
És itthon is megtalálom ezt a boldogságot 1-1 tekerés alkalmával a Gerecse, a Vértes, A Pilis vagy a Bakony lejtõi között...ez az, amiért kerékpározom, és kerékpározni fogok mindig is.
Most a versenyzésben lelem örömömet...nemtudom meddig, de ha megunom hát váltok: régóta vonz a MTB, talán 1szer kipróbálom...és ha azt is megunom, túrázni fogok a barátaimmal, és százszor több élménnyel leszek gazdagabb, mint most.
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése
#1243
Írta 2005. március 31. - 12:46

fontos egyaltalan barkinek is az a 30gramm?

mostly harmless
toltesen tuliak tarsasaga - powered by patakmeder
toltesen tuliak tarsasaga - powered by patakmeder
#1244
Írta 2005. március 31. - 11:50

Pcycle:
A szõrszálhasogatást továbra sem pártolom!!!
Ha pedig egy amatõrnek tökmindegy,h slr vagy zr vázzal megy, akkor az sem életbevágóan fontos,h 1280g vagy 1310g a váz súlya(kb. ennyi a külömbség egy 54 es és egy 56os között)...nem???
A szõrszálhasogatást továbra sem pártolom!!!
Ha pedig egy amatõrnek tökmindegy,h slr vagy zr vázzal megy, akkor az sem életbevágóan fontos,h 1280g vagy 1310g a váz súlya(kb. ennyi a külömbség egy 54 es és egy 56os között)...nem???
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése
#1245
Írta 2005. március 31. - 09:30

A cirkóniumos annyiben jobb, hogy nagyobb merevséget ad, ráadásul valamivel kisebb súlynál, mint akár az slr alucsõ. Persze gyári adatok szerint... Egyébként egy amatõrnek valszeg mindegy sl-lel megy vagy zr-essel.
A tömegadatokat lehet hogy 54-56-ra adják meg, de ezt nem közlik. Sõt még natúr a tömegadatok sincsenek fönt mindenhol, mostanában még a nagy gyártóknál sem: Fondriest, Trek. Régebben ezeknél pl. meg volt adva; 2002-ben az enyémre (Zr 2300) 1271 gr.-ot írtak (méret nélkül), mostani vázakra nem írnak semmit. Biondo honlapján a Fondriest vázaknál van tömegadat, gyártól vagy saját mérés? Létezik olyan nagyon igényes (és kevéssé) ismert angol vázgyártó, aki akkurátusan közli minden méretben a tömeget. Ezekért a horribilis összegekért ennyit megtehetnek...
A tömegadatokat lehet hogy 54-56-ra adják meg, de ezt nem közlik. Sõt még natúr a tömegadatok sincsenek fönt mindenhol, mostanában még a nagy gyártóknál sem: Fondriest, Trek. Régebben ezeknél pl. meg volt adva; 2002-ben az enyémre (Zr 2300) 1271 gr.-ot írtak (méret nélkül), mostani vázakra nem írnak semmit. Biondo honlapján a Fondriest vázaknál van tömegadat, gyártól vagy saját mérés? Létezik olyan nagyon igényes (és kevéssé) ismert angol vázgyártó, aki akkurátusan közli minden méretben a tömeget. Ezekért a horribilis összegekért ennyit megtehetnek...
#1246
Írta 2005. március 31. - 09:18

Csak volt a legjobb csõszett! Idén már csak a második. Van egy Czirkónium -Zr 9000 a neve- ötvözésû alu csõszettjük és most az a csúcs. Ettõl függetlenül az Slr nagyon jó! Fõleg az 1300g os súlya meggyõzõ!
#1247
Írta 2005. március 30. - 21:14

a TREK tényleg szép.
És a 2005ös évjáratú 1500as váz már SLR csövekbõl van(nem SL-bõl). Elég nagy különbség van a kettõ között, az SLR a TREK legjobb alu csõszettje, ami elég komolynak tûnik. nagyon sok bringa kapja az SL csöveket, de az SLR régóta csak a felsõ kategóriaában érhetõ el.
Ha kisgyerek triatlonozott vele, akkor jó vételnek tûnik.
Õk töbnyire 1-2-3000km-t mennek évente, én is viszek triatlonosokat bringázni hetente 2*30-50km-t mennek, azt is csak bizonyos idõszakban.
Viszont kevésbé fontos nekik a bringa karbantartása(a verseny egy kis részében használt techikai eszköz), így érdemes odafigyelni, mert sokan hibásan használják(lóg a középrész, kormánycsap. , elhasználódott sor+lánc, leütött bandázs...stb).
De nagy valószínûséggel jó vétel lesz...és bátran alkudhatsz is, mert úgyis megvan már a gyerek új bringája, és már csak nyûg nekik fogalkozni a régivel(és az apuka biztos,h kevésbbé ért hozzá, mint Te).
sok sikert!
És a 2005ös évjáratú 1500as váz már SLR csövekbõl van(nem SL-bõl). Elég nagy különbség van a kettõ között, az SLR a TREK legjobb alu csõszettje, ami elég komolynak tûnik. nagyon sok bringa kapja az SL csöveket, de az SLR régóta csak a felsõ kategóriaában érhetõ el.
Ha kisgyerek triatlonozott vele, akkor jó vételnek tûnik.
Õk töbnyire 1-2-3000km-t mennek évente, én is viszek triatlonosokat bringázni hetente 2*30-50km-t mennek, azt is csak bizonyos idõszakban.
Viszont kevésbé fontos nekik a bringa karbantartása(a verseny egy kis részében használt techikai eszköz), így érdemes odafigyelni, mert sokan hibásan használják(lóg a középrész, kormánycsap. , elhasználódott sor+lánc, leütött bandázs...stb).
De nagy valószínûséggel jó vétel lesz...és bátran alkudhatsz is, mert úgyis megvan már a gyerek új bringája, és már csak nyûg nekik fogalkozni a régivel(és az apuka biztos,h kevésbbé ért hozzá, mint Te).
sok sikert!
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése
#1248
Írta 2005. március 30. - 19:01

Gyerekek én Trek buzi lettem! Annyira szép az 1500as váz, csak 15e rel drágább mint az Author 5505 viszont van hozzá egy plusz stucni + élettartam gari a vázra. Nagyon fontolgatom melyik legyen a szerencsés.
Ja ha kell valakinek egy 50magas 52hosszú Chesini Colombus SL bõl az szóljon.
Ja ha kell valakinek egy 50magas 52hosszú Chesini Colombus SL bõl az szóljon.
#1249
Írta 2005. március 30. - 18:33

köszi a kimerítõ választ, hasznos tippeket kaptam.
akivel beszéltem, telefonban azt mondta, hogy a fia használta 4 évet, triatlonozni.
mivel ez egy kisebb méretû bicikli (52-es, de nem nekem lesz), ezért feltételezem, hogy fiatal kissrác használta, úgyhogy remélhetõen jó állapotban van.
Mindenesetre meg fogok nézni mindent amit írtál, köszönöm a segítséget!
akivel beszéltem, telefonban azt mondta, hogy a fia használta 4 évet, triatlonozni.
mivel ez egy kisebb méretû bicikli (52-es, de nem nekem lesz), ezért feltételezem, hogy fiatal kissrác használta, úgyhogy remélhetõen jó állapotban van.
Mindenesetre meg fogok nézni mindent amit írtál, köszönöm a segítséget!
#1250
Írta 2005. március 30. - 17:47

Meridához Marchello ért!
M.: Nagyon eltüntél, sok-sok tekerés miatt???
Pcycle:A vázak méretezését általában orsázgútiknál 54 vagy 56os méretre értik, montinál 15, 16, 17 colos vázra. Aki közli a súlyadatokat fel szokta tünteni, biztos észrevetted már Te is sokszor...
ggx: tudni kell,h mennyit ment a bringa(km-ben) 4 éves Mali Ironman 15-20e km-el még elfogadható, de ilyen "idõs" bringát én nem vennék. nehéz megállípítani,h mi mekkora terhelést kapott, valószinûleg nem az elsõ tulaj kínálja eladásra....stb.
Lehet,h 3évig egy 120kg ember hajtotta nagytányér-kónuszon, lehet,h egy 45kg triatlonos kislány tekret vele évi 1500km-t. Ha megbízható/hiteles a forrás, valószínûleg nem kapsz zsákbamacskát.
A vázról annyit tudni kell,h jóval 2kg felett van, nem spóroltak az anyaggal, ezért nem jellemzõ a Mali vázakra a törés(nagyon ritka). Ha nem kapott extrém terhelést, pár évet még elmegy.
Az alkatrészek közül érdemes a fékváltókar gumiját megnézni. ha nagyon kopott, sokat ment a bringa(25-30e km után jelentkezik az általános kopás).
A küllõanyák ha szét vannak gyúrva, valószínû,h kapott elég sok 8ast a kerék, és lehet,h már olyan feszültség van a felniben,h tovább már nem centírozható(egyik oldal nagyon feszes, másik oldal egész laza, és így fut szépen a kerék...ez gáz!).
bowdenezésnél lehet látni a megtett km-re utaló nyomokat(minnél több kopás, annál több km.).
Nyeregcsõre érdemes ránézni(kihúzni). ha karcos...stb, sokat lett állítgatva ez is lehet negatívum.
nyergen is láthatók a használat jelei.
Mindent összevetve érdemes alaposan átnézni a bringát, attól,h szépen le van takarítva, leetnek hátulütõi.
Repedések, horpadások a vázon...stb. Jól át kell, nézni, sokmindenre rákérdezni, ha nincs gond, meg lehet venni.
Vasárnap Szentendre Békás II. !!!
M.: Nagyon eltüntél, sok-sok tekerés miatt???
Pcycle:A vázak méretezését általában orsázgútiknál 54 vagy 56os méretre értik, montinál 15, 16, 17 colos vázra. Aki közli a súlyadatokat fel szokta tünteni, biztos észrevetted már Te is sokszor...
ggx: tudni kell,h mennyit ment a bringa(km-ben) 4 éves Mali Ironman 15-20e km-el még elfogadható, de ilyen "idõs" bringát én nem vennék. nehéz megállípítani,h mi mekkora terhelést kapott, valószinûleg nem az elsõ tulaj kínálja eladásra....stb.
Lehet,h 3évig egy 120kg ember hajtotta nagytányér-kónuszon, lehet,h egy 45kg triatlonos kislány tekret vele évi 1500km-t. Ha megbízható/hiteles a forrás, valószínûleg nem kapsz zsákbamacskát.
A vázról annyit tudni kell,h jóval 2kg felett van, nem spóroltak az anyaggal, ezért nem jellemzõ a Mali vázakra a törés(nagyon ritka). Ha nem kapott extrém terhelést, pár évet még elmegy.
Az alkatrészek közül érdemes a fékváltókar gumiját megnézni. ha nagyon kopott, sokat ment a bringa(25-30e km után jelentkezik az általános kopás).
A küllõanyák ha szét vannak gyúrva, valószínû,h kapott elég sok 8ast a kerék, és lehet,h már olyan feszültség van a felniben,h tovább már nem centírozható(egyik oldal nagyon feszes, másik oldal egész laza, és így fut szépen a kerék...ez gáz!).
bowdenezésnél lehet látni a megtett km-re utaló nyomokat(minnél több kopás, annál több km.).
Nyeregcsõre érdemes ránézni(kihúzni). ha karcos...stb, sokat lett állítgatva ez is lehet negatívum.
nyergen is láthatók a használat jelei.
Mindent összevetve érdemes alaposan átnézni a bringát, attól,h szépen le van takarítva, leetnek hátulütõi.
Repedések, horpadások a vázon...stb. Jól át kell, nézni, sokmindenre rákérdezni, ha nincs gond, meg lehet venni.
Vasárnap Szentendre Békás II. !!!
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése
#1251
Írta 2005. március 30. - 16:51

Spityu:
nekem a 2003as karbon Merida Eclipse van egy jó fél éve: röviden tökéles!
Szerintem jó választás a Theorema váz (905,907,909)!
nekem a 2003as karbon Merida Eclipse van egy jó fél éve: röviden tökéles!
Szerintem jó választás a Theorema váz (905,907,909)!
#1252
Írta 2005. március 30. - 16:31

Sziasztok!
Ha valakinek van tapasztalata teljesen szénszálas vázakat illetõen (fõként hogy milyen hosszú az élettartamuk) nagyon lekötelezne, ha megosztaná velem. Ugyanis kaptam egy kihagyhatatlan ajánlatot egy 907-es Merida formájában (2005-ös).
Köszi.
Ha valakinek van tapasztalata teljesen szénszálas vázakat illetõen (fõként hogy milyen hosszú az élettartamuk) nagyon lekötelezne, ha megosztaná velem. Ugyanis kaptam egy kihagyhatatlan ajánlatot egy 907-es Merida formájában (2005-ös).
Köszi.
#1253
Írta 2005. március 30. - 12:55

kinéztem egy 4 éves használt Mali Ironman bringát, szerintetek meg szabad venni?
mennyi az élettartama egy ilyen mali alu váznak?
Illetve mi az amit egy használt outi vásárlásakor meg kell nézni?
sajna igazából csak a montik világában érzem otthon magam
mennyi az élettartama egy ilyen mali alu váznak?
Illetve mi az amit egy használt outi vásárlásakor meg kell nézni?
sajna igazából csak a montik világában érzem otthon magam
#1254
Írta 2005. március 30. - 11:53

ah, akkor felesleges.
erosen gondolkodom 5504, vagy 5505-on. inkabb a tavalyin, jobban nez ki.
csakhat kicsit draga munkabajaro-csavargo bicohoz az a vaz. meg minek nekem karbon villa?
erosen gondolkodom 5504, vagy 5505-on. inkabb a tavalyin, jobban nez ki.
csakhat kicsit draga munkabajaro-csavargo bicohoz az a vaz. meg minek nekem karbon villa?

mostly harmless
toltesen tuliak tarsasaga - powered by patakmeder
toltesen tuliak tarsasaga - powered by patakmeder
#1255
Írta 2005. március 30. - 11:39

Pcycle: A váz súllyal kapcsolatban igazad van, DE ha elolvastad volna az elõtte lévõ pár hozzászólást akkor tudnád hogy a vázméret konkrétan az Author 5505 modelljén belül az 50-52es méretre vonatkozott.
Tpresident köszi én is ilyesmire gondoltam. Egyébbként tegnap voltam Authornál és még mindig Carbotec a villa, csak már a nyaka alu.
Szinuhe: Voltam Mártinál és sajnos a mi méretönkben nincs elfekvõ váza, de hívd fel hátha mégis tud segíteni.
Tpresident köszi én is ilyesmire gondoltam. Egyébbként tegnap voltam Authornál és még mindig Carbotec a villa, csak már a nyaka alu.
Szinuhe: Voltam Mártinál és sajnos a mi méretönkben nincs elfekvõ váza, de hívd fel hátha mégis tud segíteni.
#1256
Írta 2005. március 30. - 11:03

105öshöz kéne.
Akkor 130.
Köszi.
3 tányérnál? 130/.... ?
Akkor 130.
Köszi.
3 tányérnál? 130/.... ?
#1257
Írta 2005. március 30. - 10:57

A Shimano országúti lyukköre 130 mm 1974 óta, azaz amióta léteznek országúti versenycuccosaik. Sokkal izgalmasabb a Campa, akik országúton 152-vel kezdtek (44 legkisebb lánckerék) majd 144-re tértek át (42 legkisebb) végül csak azért állapodtak meg a 135-nél, (39-es megy fel így) hogy csakazértse legyenek a Shimanoval azonosak. A Campa pályahajtómûvei is 152-vel kezdtek, majd 144-esek lettek, és ez a szabvány ma is áll. Olyannyirqa szabvány, hogy a Shimano pályahajtómûvei is ezt alkalmazzák (Hisz pályán a kutya sem használ 44-nél kisebb lánckereket), így elõáll az a faramuci helyzet, hogy Shimano hajtókaron figyelhet Campagnolo lánckerék. Fúúújj...
nervex
#1258
Írta 2005. március 30. - 10:48

Sziasztok!
Vége a tavaszi szünetnek, így újra géphez jutottam.
Stucni problémámat múlt héten sikerült orvosolni, vettem egy 100-ast,így összes nyak-hátfájásom megszûnt.Mondja még nekem valaki,hogy a méret nem számít...(:
Az elmúlt két hétben, mióta beköszöntött a jóidõ, sikerült 400 km-t belehajszolnom a bringába, így vérmes esélyekkel indultam neki a szombati, 20km-es évadnyitóra.
Egészen a 15. km-ig szökésben is voltam, aztán vhogy sikerült elváltanom magam és megcsavarodott a lánc.Nekem nem ért annyit az egész, h leszakítsam a zsír uj duraace 9es váltómat, szóval beálltam egy normál tempóra és behoztam 2.nak.
Ezt a szívást!
Képzeljétek megvan a nyelvvizsgám!Most néztem meg! :clap:
Pedál ügyben még mindig nem vagyok elõrébb, de van egy ajánlatom ugyanis egy fixrugós lookot adnának 5eért. Szerintetek vegyem meg? Több pénzem sajna nincs.
na csá
Vége a tavaszi szünetnek, így újra géphez jutottam.
Stucni problémámat múlt héten sikerült orvosolni, vettem egy 100-ast,így összes nyak-hátfájásom megszûnt.Mondja még nekem valaki,hogy a méret nem számít...(:
Az elmúlt két hétben, mióta beköszöntött a jóidõ, sikerült 400 km-t belehajszolnom a bringába, így vérmes esélyekkel indultam neki a szombati, 20km-es évadnyitóra.
Egészen a 15. km-ig szökésben is voltam, aztán vhogy sikerült elváltanom magam és megcsavarodott a lánc.Nekem nem ért annyit az egész, h leszakítsam a zsír uj duraace 9es váltómat, szóval beálltam egy normál tempóra és behoztam 2.nak.
Ezt a szívást!
Képzeljétek megvan a nyelvvizsgám!Most néztem meg! :clap:
Pedál ügyben még mindig nem vagyok elõrébb, de van egy ajánlatom ugyanis egy fixrugós lookot adnának 5eért. Szerintetek vegyem meg? Több pénzem sajna nincs.
na csá
#1259
Írta 2005. március 30. - 10:06

az országúti /shimano/ hajtómûveknek mennyi a furatkörük?
#1260
Írta 2005. március 30. - 09:59

nah, tegnap jartam Pestujhelyen Authoreknal...
hat 4405-os vazam nem lesz az garantalt, mert villa nelkul is kozel 2 kilo es ugyan nem vagyok grammoskodos, de ez nagyon sok.
vagy az lesz, hogy raszanok 80 forintot es beruhazok egy 5505-osre, vagy elbucsuzom authorektol es mast keresek.
vegulis a Martiekhoz atsetalni 5 perc onnan, hatha van elfekvoben valami alap vazuk
hat 4405-os vazam nem lesz az garantalt, mert villa nelkul is kozel 2 kilo es ugyan nem vagyok grammoskodos, de ez nagyon sok.
vagy az lesz, hogy raszanok 80 forintot es beruhazok egy 5505-osre, vagy elbucsuzom authorektol es mast keresek.
vegulis a Martiekhoz atsetalni 5 perc onnan, hatha van elfekvoben valami alap vazuk

mostly harmless
toltesen tuliak tarsasaga - powered by patakmeder
toltesen tuliak tarsasaga - powered by patakmeder