Kicsit utánaolvastam ennek a dolognak.
Szóval a cucc úgy mûködik, hogy csak a vezérléshez használ konkrétan elektronikát (vezeték nélkül, természetesen), a váltáshoz szükséges erõt nem villanymotorok szolgáltatják, hanem a láncnak a lendülete. Hogy konkrétan hogyan, arra nem volt már türelmem, de lényeg az, hogy elég komoly hátránya a cuccnak, hogy a így váltón is erõs kompromissuzmokat kellett kötni. Egy bizonyos sziplex szerkezethez hasonlítják, aminek mûködtetéséhez állítólag 2 bowden kellett (emlékszik valaki ilyenre?), mivel nem lehet rendesen pozicionálni. A másik, amit felhoznak ellene, hogy folyamatosan szívja ki az erõt a láncból.
Egyébként az UCI szabályok tiltják a kerékpár bármiféle fizikai funkciójának külsõ erõvel való támogatását. Tehát ha akarnánk se vihetnénk magunkkal a laposelemet, hogy villanymotorok váltsanak helyettünk - ezért kell ilyen okosságokat kitalálni, mint a mavicé. Gondolom éppen emiatt a Campa cucc is valami hasonló, bár a Mektronic óta eltelt 5-6 év!
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
Indította
isukim
, 2002. szeptember 05. 11:55
#1161
Írta 2005. április 12. - 10:27

#1163
Írta 2005. április 12. - 09:16

El tudom képzelni, hogy jól mûködnek, de azt is, amikor a Touron 3000m magasban egy hóesésben, vagy kiadó esõben befuccsol az elektronika. De ki tudja, lehet, hogy 10 éve múlva már csak nevetni fogunk a fékváltókaron!
#1164
Írta 2005. április 12. - 09:01

de miert gondoljatok, hogy megbizhatatlan?
egy korrektul mukodo elektronikat nem olyan bonyolult feladat osszerakni kozel negyven evvel a Holdraszallas utan
egy korrektul mukodo elektronikat nem olyan bonyolult feladat osszerakni kozel negyven evvel a Holdraszallas utan

mostly harmless
toltesen tuliak tarsasaga - powered by patakmeder
toltesen tuliak tarsasaga - powered by patakmeder
#1165
Írta 2005. április 12. - 08:21

Egy Mavic szett átszámítva 150ezer Ft. Ez egy váltót (241g) tartalmaz és vezérlõpultot (80g). Mektronic a neve. Ez sajnos úgy néz ki, egyelõre ahhoz sem elég, hogy a titanium carbon record árát lejjeb szorítsa - 8 Ft-tal.

#1166
Írta 2005. április 11. - 21:01

Nem bánom, ha lesznek elektromos szettek is, hátha hamarosan divatba jöönek és leszorítják a hagyományos és megbízható szettek árait!

#1167
Írta 2005. április 11. - 15:00

A Mavic-nak most is van elektromos szettje, de valahogy nem terjed el. Szerintem nem sok értelme van, nem könnyebb váltani vele, nagyobb a tömege, meg könnyebben el is romolhat, nem beszélve a rengeteg elektromosságról az utakon, ami bezavarhat.
#1168
Írta 2005. április 11. - 14:07

Ugyancsak a Sípos mondta a Paris-Roubaix közvetítés alatt, hogy a mezõnybõl valaki már elektromos váltóval(?) megy. Errõl tud valaki valamit?
Az a Phonak volt. Valami Campa cuccrol van egyébként szó.
Phonak bicaj: http://www.cyclingne...tech/?id=phonak
Campa cucc: http://www.cyclingne...2005/news/04-05
Állítólag volt régen a mavicnak is elektronikus váltója, a shimanonak meg pneumatikus , amit airlines-nek hívtak.
#1169
Írta 2005. április 11. - 13:12

Ugyancsak a Sípos mondta a Paris-Roubaix közvetítés alatt, hogy a mezõnybõl valaki már elektromos váltóval(?) megy. Errõl tud valaki valamit?
Minél jobban nézel ki, annál többet látsz be.
#1170
Írta 2005. április 11. - 13:08

Én nem oly' régóta használok ilyet,és szerintem elég nagy különbség van érzésre a rendes lánctányérokhoz képest,fõként,ha közben olyat is hajtasz felváltva.
De hogy jobb-e vagy sem,azt nem tudnám megmondani...Állítólag a térdeknek nem tesz jót...
De hogy jobb-e vagy sem,azt nem tudnám megmondani...Állítólag a térdeknek nem tesz jót...
#1171
Írta 2005. április 11. - 13:03

Én mentem Biopace-el, de lehettem róla, mert több biciklit is használok, és a "hagyományos" kö r alakú lánctányérral szerelt bringákon mindig "rugdostam" a hajtókart. Hozzá voltam szokva,h könnyebben átfordul a holtponton.
Páran a profi mezõnyben még mindig(vagy újra) ilyennel mennek.
A Bolond Sípostól hallottam a múlt hét pénteken, mikor a Baszk Körv. utolsó szakasza(idõfutam) volt:
" - Megszokhattuk tõle, hogy a bípísz' áttételt is elhajtja." Ekkora barmot....
A nem bípísz' hanem biopész'. Semmivel nem nehezebb elhajtani egy biopace-el szerelt biciklit, csak más. Az szokhattunk meg XY-versenyzõtõl, h Biopace-el szerelt hajtómûvet használ.
Páran a profi mezõnyben még mindig(vagy újra) ilyennel mennek.
A Bolond Sípostól hallottam a múlt hét pénteken, mikor a Baszk Körv. utolsó szakasza(idõfutam) volt:
" - Megszokhattuk tõle, hogy a bípísz' áttételt is elhajtja." Ekkora barmot....
A nem bípísz' hanem biopész'. Semmivel nem nehezebb elhajtani egy biopace-el szerelt biciklit, csak más. Az szokhattunk meg XY-versenyzõtõl, h Biopace-el szerelt hajtómûvet használ.
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése
#1172
Írta 2005. április 11. - 11:49

Sziasztok!
Használt már valaki közületek shimano biopace hajtómüvet?
Találtam egyet és nem tudom érdemes-e feltenni? Érezni valami külömbséget a hagyományoshoz képest?
Használt már valaki közületek shimano biopace hajtómüvet?
Találtam egyet és nem tudom érdemes-e feltenni? Érezni valami külömbséget a hagyományoshoz képest?
#1173
Írta 2005. április 11. - 11:03

Ha a két pedál egy árban van, valszeg a karbonos jobban leamortizált. Viszont könnyebb, versenyre való(bb). A 337-es biztos hogy tartósabb, talán lassabban kopik el, viszont jó nehéz. Meg kell nézni (esetleg kipróbálni, ha hajtómûn lenne), mennyire használt, és alkudhatsz is esetleg a 337-es árából, ha az lesz jó.
#1174
Írta 2005. április 11. - 09:08

Sziasztok!
Egy kérdésem lenne, pedál ügyben.
Két look-ot ajánlanak nekem, egyformán 10ezerért. Az egyik egy look carbon pro, a másik egy pp 337-es.
szerintetek melyiket vegyem meg?
tody
Egy kérdésem lenne, pedál ügyben.
Két look-ot ajánlanak nekem, egyformán 10ezerért. Az egyik egy look carbon pro, a másik egy pp 337-es.
szerintetek melyiket vegyem meg?
tody
#1175
Írta 2005. április 11. - 09:08

A régi acélvázak valóban a legtöbbet bírják, fõleg bukások, ütés-vágás féle használatban, ha deformálódik (benyomódik) a váz, akkor sem kell eldobni. De az is igaz, hogy most már vannak nagyon jó alu vázak is, már tartósság szempontjából, igaz ezek azért nehezebbek is.
Potty: azért léteznekk jobb agyak a 600-asodtól (de elismerem az is jól futhat): egy Dt swiss gyári agyat ha megpörgetsz, nem akar megállni! (pl. Bontrager kerekekben), v. campa gyári kerékagyak...
Potty: azért léteznekk jobb agyak a 600-asodtól (de elismerem az is jól futhat): egy Dt swiss gyári agyat ha megpörgetsz, nem akar megállni! (pl. Bontrager kerekekben), v. campa gyári kerékagyak...
#1176
Írta 2005. április 11. - 08:04

Hali! Én is nagy acél párti voltam, két Peugeot acélom volt, a második Colombus Brain , ami megrepedt, aztán garanciába kaptam egy aluvázat ami merevebb, és mégis kényelmesebb az acéloknál.
Üdv:G.Pityu
Üdv:G.Pityu
#1177
Írta 2005. április 10. - 20:19

Sziasztok!!!
Még ismerkedem ezzel a FÓRUM izével,és ha nem nagy gond akkor közbeszólnék majd én is néha!!!
Oké Bringás testvéreim?
Üdv!
Még ismerkedem ezzel a FÓRUM izével,és ha nem nagy gond akkor közbeszólnék majd én is néha!!!
Oké Bringás testvéreim?
Üdv!
#1178
Írta 2005. április 10. - 12:50

igen-igen, en is igy gondolom. kenyelem szempontjabol is jobb volna az acel, de megis alu vazat keresek, mert sportosabbnak erzem. a tartossaga pedig ugysem szamit igazan, mert viszonylag gyakran cserelem a vazaimat, azt a 3-4 evet (10.000km cirka) meg ugyis boven kihuzza az alu vaz is 
azert is kerult kepbe a neuzer, mert en is csak jot hallottam rola. konnyu is, 1370gramm. tolok majd ala valami korrekt kis konnyu felnit, konnyu gumikat, egesz mas erzes lesz lemenni vele telekre, mint valami "romboloval".
sznobnak pedig en is sznob vagyok, ezert is lesz rajta 105-os szett

azert is kerult kepbe a neuzer, mert en is csak jot hallottam rola. konnyu is, 1370gramm. tolok majd ala valami korrekt kis konnyu felnit, konnyu gumikat, egesz mas erzes lesz lemenni vele telekre, mint valami "romboloval".
sznobnak pedig en is sznob vagyok, ezert is lesz rajta 105-os szett

mostly harmless
toltesen tuliak tarsasaga - powered by patakmeder
toltesen tuliak tarsasaga - powered by patakmeder
#1179
Írta 2005. április 09. - 16:46

Nekem tapasztalatom nincs róla, viszont eddig akivel beszéltem dícsérte. Én kissé sznob vagyok ezért inkább megfizetem a Colombus csõszett magasabb árát. Meg azért az csak jobb. Viszont ha csvargo bringa lessz belõle annak szerintem tökéletes. Én személy szerint nyúzós bicónak inkább az acélt preferálom, mint vázanyagot. Bárki bármit mond tartósság szempontjából nem tudja megverni az alu. Fõleg egy jó minõségû CrMo ötvözésû vázat megbolonditva egy kis Ni-el.
#1180
Írta 2005. április 09. - 05:58

kicsit visszaterve a vazakhoz:
mult heten vegul zsetoin hianyaban nem rendeltem meg az 5505-os authort, igy meg nyilt nalam ez a palya.
a neuzernek ez az whirlwind rs105 vaza milyen lehet? a testbike-on mindket velemeny dicseri. anyagaban meg sem kozeliti az authort, ugyanakkor fele annyiba kerul, ami nem mindegy, leven csavargo bringanak lesz hasznalva
van vele tapasztalata valakinek?
mult heten vegul zsetoin hianyaban nem rendeltem meg az 5505-os authort, igy meg nyilt nalam ez a palya.
a neuzernek ez az whirlwind rs105 vaza milyen lehet? a testbike-on mindket velemeny dicseri. anyagaban meg sem kozeliti az authort, ugyanakkor fele annyiba kerul, ami nem mindegy, leven csavargo bringanak lesz hasznalva

van vele tapasztalata valakinek?
mostly harmless
toltesen tuliak tarsasaga - powered by patakmeder
toltesen tuliak tarsasaga - powered by patakmeder