OKÉ, OKÉ, de most a lényeg a fogtávolság nem?
mert ugye 8-as fékváltóhoz 8-as fosor ez OKÉ. de campa 8-as fogsor a világon nincs újonan, vagy van??
Vagy az úgy oké, hogy RSX hajtómû Shimano lánc, Shimano 8-as fogsor, Campa 8-as fékváltó, meg mondjuk... De akkor a campa 9-es hátsó váltó jó??
bocs, ha nagyon idióta vagyok, de most picit belegabalyodtam a dolgokba...
összeraktam a campa 8-asfváltót, egy sh 2200-as hátsóváltóval (ami papíron 8-as), meg egy 7-es fogsorral, és azt tapasztaltam, hogy egy katt, az több, mint egy fokozat, tehát a simano, meg a campa váltó ezek szerint ugyanannyi bowdenhúzással, többet, ill. kevesebbet húz??
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
Indította
isukim
, 2002. szeptember 05. 11:55
#2341
Írta 2003. december 11. - 07:48

#2342
Írta 2003. december 11. - 00:09

Ráadásul a Campa hajtómûvek négyszögtengelyesek.
Ez miért elavult technika? ???
Ez miért elavult technika? ???
#2343
Írta 2003. december 10. - 16:04

Nem akarod 8-asra megcsinálni? Egy lánc mégiscsak olcsóbb, mint egy Campa hajtómû.
A hátsó agyra 8 lánckereket teszel fel (12-25 mondjuk), hátrány a 9-essel szemben, hogy nem lesz 11-es. Vagy 28-as.
én is ezt akartam mondani, de így rövidebb és érthetõbb ;D köszi henger

#2344
Írta 2003. december 10. - 14:56

Nem akarod 8-asra megcsinálni? Egy lánc mégiscsak olcsóbb, mint egy Campa hajtómû.
A hátsó agyra 8 lánckereket teszel fel (12-25 mondjuk), hátrány a 9-essel szemben, hogy nem lesz 11-es. Vagy 28-as.
A 8-as fvkar 8 sebességes váltóhoz van eredetileg. Át lehet alakítani, hogy 9-essel mûködjön (kevesebbet húzzon egyszerre)? de beleõszülsz, mire jó lesz.
A Windows-hoz is van sok kompatibilis cucc, mégis...
A hátsó agyra 8 lánckereket teszel fel (12-25 mondjuk), hátrány a 9-essel szemben, hogy nem lesz 11-es. Vagy 28-as.
A 8-as fvkar 8 sebességes váltóhoz van eredetileg. Át lehet alakítani, hogy 9-essel mûködjön (kevesebbet húzzon egyszerre)? de beleõszülsz, mire jó lesz.
A Windows-hoz is van sok kompatibilis cucc, mégis...
#2345
Írta 2003. december 10. - 12:55

szevasz Coyote!
Kösz a segítséget, de kicsit hülye vagyok, nem teljesen értettem. Mondjuk veszek egy campa hajtómûvet, hogy rámenjen a kilences lánc, akkor a fogaskoszorún a távtartókat addig variálom, hogy a két fog közt 8-asnak megfelelõ távolság legyen?
Kösz a segítséget, de kicsit hülye vagyok, nem teljesen értettem. Mondjuk veszek egy campa hajtómûvet, hogy rámenjen a kilences lánc, akkor a fogaskoszorún a távtartókat addig variálom, hogy a két fog közt 8-asnak megfelelõ távolság legyen?
#2346
Írta 2003. december 10. - 09:45

én is ebbe az embercsoportba tartozom ! 1 év alatt 2 Szóval ha veszel is nézz egy normálisabb boltot ! pl fulop
Ez egy normálisabb bolt?
Meg a fulop is de a tobbi amit irtam 1000x jobb. Én leginkább németh kerékpár fun vagyok outi szempontból szerintem nagyon korrektek és mindent tudnak a témáról + nagyon szeretnek outi-t építeni meg megnézni, hogy a Te pénztárcádnak mi a legjobb ha outit szeretnél.... szóval látszik rajtuk, hogy szeretik amit csinálnak...
A corratecet+ biondot szerintem nem kell bemutatnom, szerintem azok is elég jók. Az új maliról nem tudok véleményt mondani, mert ott még nem voltam.
Szpídi
Pontosan mik a paramétereid ?
Campa 8as fv
campa 9-es fogaskoszorú
Rsx hajtókar és EXAdrivos lánc ?
Hat foleg az a gond, hogy az RSX az nem 9esre van kitalálva, tehát arra tuti nem megy fel a 9-es lánc max a 8as. a 8as és 9es fogak között mások a távtartók, méricskélt le és szerintem alakítsd át 8asra ha 8as fvt használsz (csináld meg, hogy ugyanakkora legyen a fogaszkoszorú és nagyjából akkorák legyenek a közök mint a 8asnál a maradék részre meg tegyél be egy távtartót.)
Szerintem így meg lehet oldani a dolgot
Bocs ha kicsit hosszúra sikerült.
#2347
Írta 2003. december 10. - 08:14

szasztok most építgetnék egy mali vasembert, csak beleütköztem a technika csapdájába. Campa 8-as fékváltóm van, de nem tudom, hogy ez 9-es campa fogsakszorúval mûkszik-e?? valamint azt írta eccer nekem valaki, hogy lehet variálni a campát shimanot, de lánc meg fogaskoszorú az egyfajta legyen. ezt én el is hittem, örültem, hogy valaki osztogassa a tanácsokat, de olvasgattam a Biker katalógust, és mit láttam?? Sram lánc mellett az van írva, hogy HG és Exa-Drive kompatibilis. na akkor hogy is van ez? ha van egy RSX hajtókarom, akkor azt használhatom Exa-Drive-os lánccal??
#2348
Írta 2003. december 09. - 21:53

én is ebbe az embercsoportba tartozom ! 1 év alatt 2 Szóval ha veszel is nézz egy normálisabb boltot ! pl fulop
Ez egy normálisabb bolt?
#2349
Írta 2003. december 09. - 14:34

Most már tényleg jobbak az aluvázak, mint amikor behozták, de azért a "nem rendeltetésszerû használatnál" (vagyis esel, eldõl a bicikli stb.) a könnyû aluvázak könnyen behorpadnak, eltörnek, míg a jó öreg acél nem. Acélvázas biciklin nyugodtabbn ülsz, nem félted annyira. Edzésre a legjobb.
#2350
Írta 2003. december 09. - 14:23

Ezzel azért vitatkoznék van olyan ami olyan könnyû vagy könyebb mint az alu de persze nem olcsó! Különben meg ha nem a Tour-on akarsz indulni évente 5x akkor nyugodtan vehetsz alu-t is nem lesz vele semmi gondod legfeljebb 20év múlva a gyermekeidnek már nem fogod tudni megmutatniAztán egy acélváz jóval biztosabb és tartósabb, mint az alu (persze nehezebb is).

én is ebbe az embercsoportba tartozom ! 1 év alatt 2 váz tört !!És elég sok embert hallottam panaszkodni a Peugeot aluvázra.
JA és a PEUGEOT-ba ne vegyél semmilyen vázat se, mert a garanciális ügyintézésük valami siralmas a hozzáállásukról nem is beszélve ! Szóval ha veszel is nézz egy normálisabb boltot ! pl fulop,nemeth, corratec, biondo stb...
#2351
Írta 2003. december 09. - 11:26

Köszönöm a hozzászólásotokat!
A hétvégén voltam a Mali "új" üzletében. Sajna nem sok jóval bíztattak a jövõt illetõen. Pont ezüst vázuk nincsen 56-os méretben
és majd csak március, április havában kapnak, ha kapnak.
Jól megnéztem egy vázat! A hegesztések szerintem szépek voltak, laikus szemmel az árához képest több mint jó.
Aztán szemügyre vettem egy cannondale vázat .... elõször ;D, visszatérve a földre :'(
Aszem maradok az ócsóbbnál.
Valaki ismeri a Schwinn vázak tulajdonságait.
A hétvégén voltam a Mali "új" üzletében. Sajna nem sok jóval bíztattak a jövõt illetõen. Pont ezüst vázuk nincsen 56-os méretben

Jól megnéztem egy vázat! A hegesztések szerintem szépek voltak, laikus szemmel az árához képest több mint jó.
Aztán szemügyre vettem egy cannondale vázat .... elõször ;D, visszatérve a földre :'(
Aszem maradok az ócsóbbnál.
Valaki ismeri a Schwinn vázak tulajdonságait.
#2352
Írta 2003. november 04. - 11:34

Hát ez kb. úgy néz ki, ha vázat akarsz váltani, majdnem jobban jársz ha komplett kerékpárt veszel, mert elég sokat át kellene tenni, és azt alkatrészárban számítják, míg a komplet bicó kb. 20% olcsóbb, mint alkatrészben. Aztán egy acélváz jóval biztosabb és tartósabb, mint az alu (persze nehezebb is). És elég sok embert hallottam panaszkodni a Peugeot aluvázra. Amíg el nem korrodál alattad, külön alu vázat talán nem érdemes venni (kb. 60e Ft villával) De ha mégis akarsz, ilyen tájban le szokták értékelni (és van Cro-mo váz is (olcsóbb), a Peugeot-ék felköltöztek a Várhoz (ahol a KErékvár volt).
#2353
Írta 2003. november 03. - 22:11

Kerékvárban láttam egy Caprine Speed Max vézat, villával , kormánycsapággyal 30-ért. Újan. És ez eléggé aero kialakítású. 56-os.
#2354
Írta 2003. november 03. - 20:53

#2355
Írta 2003. november 03. - 20:39

Köszi Country! Fékváltókarral mûködik jelenleg is. Ég és föld a különbség a régihez képest. Egyébként folyamatosan cseréltem le a régebbi alkatrészeket.
#2356
Írta 2003. november 03. - 19:51

szóval mielõtt belekezdenél gondolj bele abba hogy valószínûleg kormánycsapágyat és stucnit is kell venned alapból ha alu vázat szeretnél /legalábbis azthiszem/ja és természetesen akkor villát is. a középcsapágyat meg minél elõbb cseréld le monora a régit meg rakd el emlékbe. ja és azt is figyelembe kell venni hogy a mai vázak többsége már fékváltókarhoz készül.
#2357
Írta 2003. november 03. - 19:39

Sziasztok! A következõ kérdéssel fordulok Hozzátok. Régi, 58-as Peugeot acél vázamat le szeretném cserélni 54, 56-os alu vázra. Milyet javasolnátok? Gondolom, nem lenne célszerû elkapkodni, hátha korábbi évjáratú vázat leárazva elcsíphetek.
Néztem Merida-t, Magellan Capella-t, Matrix vázakat. Beszéltem a Nella-val, állítólag Trek 1000, 1200-as vázat nem lehet külön kapni ???.
Továbbá érdemes lecserélni a jelenlegi kónuszos középcsapágyat gyárira? Melyik villa jobb a menetes, vagy az integrált.
Egyébként semmi bajom a jelenlegivel, igaz hogy nem fiatal, a villa kromozott, a kormány gravírozott, a hajtómû mindkét fogaskereke alu, strapabíró, de kétforgáspontos féket már nem tudok felszerelni. Nagyon drága gépet nem akarok venni. Idén hat amatör versenyen tudtam részt venni, de szeretnék többre eljutni, eddigi eredményeimen javítani. Várom javaslataitokat. Köszi
Néztem Merida-t, Magellan Capella-t, Matrix vázakat. Beszéltem a Nella-val, állítólag Trek 1000, 1200-as vázat nem lehet külön kapni ???.
Továbbá érdemes lecserélni a jelenlegi kónuszos középcsapágyat gyárira? Melyik villa jobb a menetes, vagy az integrált.
Egyébként semmi bajom a jelenlegivel, igaz hogy nem fiatal, a villa kromozott, a kormány gravírozott, a hajtómû mindkét fogaskereke alu, strapabíró, de kétforgáspontos féket már nem tudok felszerelni. Nagyon drága gépet nem akarok venni. Idén hat amatör versenyen tudtam részt venni, de szeretnék többre eljutni, eddigi eredményeimen javítani. Várom javaslataitokat. Köszi
#2358
Írta 2003. november 03. - 14:02

Én biztos hogy kenyeret eszek mert itthon sütjük 
de a felvágottak elég gázosak nem csak a minõségük hanem az állaguk is amikor a pultra kerülnek. vicces hogy német o-ban olcsóbbak a husok mint nálunk meg még szebbek is... szóval nem teljesen értem, hogy náluk azért olcsóbb, mert többet keresnek vagy hogy van ez ?!
de ez már elég off lett szóval... hm érdekes dolgok ezek.

de a felvágottak elég gázosak nem csak a minõségük hanem az állaguk is amikor a pultra kerülnek. vicces hogy német o-ban olcsóbbak a husok mint nálunk meg még szebbek is... szóval nem teljesen értem, hogy náluk azért olcsóbb, mert többet keresnek vagy hogy van ez ?!
de ez már elég off lett szóval... hm érdekes dolgok ezek.
#2359
Írta 2003. november 03. - 13:49

Ezt a TV-hiradóban mondták be!, valszeg olyan dolgokra vonatkozik, amelyek "mûviek": tabletta, por, folyadék. Múzlis dolgokra biztos nem. A híradás sem pontosította, azt hiszem meg is bánták a dolgot, mert nagy károkozás stb., bár állították, hogy majd feljelentik a gyártókat stb... Ebbõl nyugaton igen nagy botrány lenne, de itt az emberek nem is hallanak róla.
Mi lenne ha a hagyományos élelmiszereket is végigvizsgálnák, betilthatnák az egész országot. Pl. kevesen tudatosítják, hogy kb. 10 éve senki nem eszik kenyeret, ugyanis amit annak veszel nem kovászból készül és liszt is minimális van benne. A tej meg nem tej hanem reggeli ital, a felvágottak meg ehetetlenek...
Mi lenne ha a hagyományos élelmiszereket is végigvizsgálnák, betilthatnák az egész országot. Pl. kevesen tudatosítják, hogy kb. 10 éve senki nem eszik kenyeret, ugyanis amit annak veszel nem kovászból készül és liszt is minimális van benne. A tej meg nem tej hanem reggeli ital, a felvágottak meg ehetetlenek...
#2360
Írta 2003. november 03. - 13:07

Ja de ebben a 99% ban benne van az összes testépítõs szer amit mi tuti , hogy életünkben nem fogunk magunkhoz venni..
nem volt bennük semmi vagy nem annyi volt bennük esetleg egy két dolog hiányzott ?!
errõl van valmi cikk ?! ha igen lécci linkeld be ha nem akkor mond, hogy hol hallottad.
nem volt bennük semmi vagy nem annyi volt bennük esetleg egy két dolog hiányzott ?!
errõl van valmi cikk ?! ha igen lécci linkeld be ha nem akkor mond, hogy hol hallottad.