Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

- - - - -

  • This topic is locked This topic is locked
3129 replies to this topic

#1741
Turbo_G.Pityu

Turbo_G.Pityu

    vendég

  • fórumtag
  • 206 posts
Sziasztok! Az acél kontra alu érzést az elsõ 13-15 oldalon már jól megrágtuk, lapozzatok vissza! Az RSX fvk a ZP-ban 24rugó a 3x7 , 39 a 2x8 105-ös.

Üdv:G.Pityu

#1742
kulak

kulak

    vendég

  • fórumtag
  • 103 posts
Én idén tavasszal cseréltem le az acél peugeotomat egy ilyen schwinn adrenalinra (a nagyobbikra, az aero formájúra).
A rezgések elnyelése pontosan annyira jön ki, hogy az elsõ túrám alatt hazafele már minden bajom volt, a kezeim is fájtak, meg mindenem, ugyanis irgalmatlanul ráz az egész! Minden kis úthibán akkorát üt, hogy az fájdalom!
Gondoltam akkor. Azóta mentem vele egy keveset, és szerintem pár száz kilométer után ez elmúlik. Na nem a merevsége, hanem a szokatlansága. Most már ezt érzem természetesnek, az elõnyei pedig nagyon jól érezhetõk hegyen felfele, még ilyen szub-alap-amatõr szinten is, mint az enyém.

#1743
Lualua

Lualua

    vendég

  • fórumtag
  • 47 posts
Hali!
A Schwinn Adrenalin outi aluvazakrol mit tudtok, viszonylag olcson kinaljak oket es gondolokozom a vasarlason. Amire nekem kene, varosi hasznalat + edzes, esetleg kesobb amator versenyzes. Most egy acelvazassal nyomom es olvastam, hogy az aluvazak merevebbek, ill. nem nyelik el annyira a rezgeseket, ez mennyire jon ki, vagyis naggyabol mekkora a kulonbseg alu es acel kozott ? ::)


#1744
vito

vito

    vendég

  • fórumtag
  • 108 posts
bocsi, tényleg nem olvastam figyelmesen. kimaradt, hogy jó "régi" cuccok. sorry

#1745
henger

henger

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 576 posts
Réi cuccok forgalmazásával senki nem foglalkozik tudomásom szerint, tehát nem is lenne konkurencia.

Az a fvkar erõsen hajaz egy montiéra. Szinte teljesen különálló csak egy bilincsre tették. Azért ennek is vannak elõnyei. Felsõ fogásnál nem tudom, mennyir kényelmetlen, de sejtésem szerint a hüvelykujj a váltókarok elõtt fog támaszkodni.
Melyik a kioldókar, és melyik feszíti a bovdent?
Az áráról még annyit, hogy a Sora van 30-ért.

#1746
vito

vito

    vendég

  • fórumtag
  • 108 posts
miért hiányzott az a 10 cm?változtattál a nyereg(csõ) beállításon? vagy még növésben voltál? esetleg ez az 50 g miatt alámentél az UCI limitnek és nem versenyezhettél? -:)

jó kapcsolatok, hogy olcsón behozzunk árut - de mégsem tesszük? nehogy véletlenül árverseny legyen a kereskedõk között? király, nem? mindegy, ez csak az én mániám, ahol egységesen magas árakat látok és nagyítóval kell keresnem a "tegyünk keresztbe a konkurenciának jó kis olcsó árakkal" típusú filozófiát, ott tiltott árkartellre gyanakszom. aztán persze nem mindig van így



#1747
nervex

nervex

    vendég

  • fórumtag
  • 199 posts
Nos, a Márti képtelen megérteni, hogy valaki miért vonzódik régi szarokhoz, amikor újat is vehetne. Megvannak a kapcsolatai ahhoz, hogy kurva jó régi cuccokat hozzon be tömegesen, és vinnék is mint a cukrot, de nem teszi. Ezért...

A 28-35 tényleg jó ár, csak ne feledjük, hogy eléggé ismeretlen dologról van szó. Jó lenne tényleg valami gyakorlati tapasztalat róla.

A nyeregcsõfûrészeléssel lehet jelentõs grammokat spórolni, csak késõbb tutira az a pár centi fog hiányozni, amit levágtál. Nekem volt egy kétcsavaros Kalloyom, amiért úgy éreztem nem kár, azt hiszem 300 hosszú volt, levágtam 200-ra, ez kb 50 g-ot jelentett. Azért ez nem kevés...


#1748
vito

vito

    vendég

  • fórumtag
  • 108 posts
másik: valahol olvastam egy leírást valaki saját brinyójáról. itt volt megemlítve - nem tudom milyen, nem is lényeg - "nyeregcsõ: méretre vágva". ez mire jó? nyilván a grammok miatt. mennyit lehet levágni? hány gr nyerhetõ azzal, hogy így valószínûleg nehezebben lesz eladható ez az alkatrész?

#1749
vito

vito

    vendég

  • fórumtag
  • 108 posts
mér néz hülyének (még ha csendesen is)? mert nem campa? 28-35-be pl. az rsx kerül. könnyen meglehet, hogy jobb annál.

#1750
nervex

nervex

    vendég

  • fórumtag
  • 199 posts
A Modolo fékváltókart eddig a kerékvárban tapogattam, akkor jónak tûnt, bár felszereletlenül nehéz ezt megítélni. hozzá tartozik az igazsághoz az is, hogy elég kis méretû a kezem, így nekem az ilyen kicentizett dolgok be szoktak jönni. Állítólag a Seregély Márti tud hozni, ha valakinek kell, maximum csendesen hülyének néz. Az ára valahol 27 és 35 között van, már nem emlékszem pontosan.

A bandázskérdéshez annyit, hogy kétfélét lehet kapni, a taknyos mûanyagot, meg a parafásat. A mûanyag szerintem felejtõs, szar a fogása, meg a ragasztó ellenére is csúszkál. Parafásban is kétféle van. Ragasztócsíkkal ellátott, meg anélküli. Az utóbbit javaslom, mert ragasztó nélkül is megtapad. A ragasztócsik arra jó, hogy az elsõ leszedésnél elszabd a bandázst és dobhasd a kukába az egészet.
Színben elég konzervatív vagyok. A fehér felejtõs, mert egy hét után hányás színe van,. ha valamilyen színt veszel, az tuti, hogy egy árnyalattal különbözni fog a váz színétõl. Én a fekete mellett teszem le a voksomat, az mindenhez megy.

#1751
vito

vito

    vendég

  • fórumtag
  • 108 posts
bandázs esetén a szín mellet eldöntendõ kérdés lehet, hogy parafa vagy nem parafa.

Modolo téma: a kép alapján nehéz megítélni, de felsõ fvkar fogásban nincs útban a nagyobbik váltókar? befér a váltókar és a fvkar-ház közé a hüvelykujj?

#1752
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 posts


Nervex: Megnéztem a modolo honlapot és ígéretesnek tûnik (bár az én rövid ujjaimmal kétlem hogy alsófogásból is elérném a váltókarokat). Tapasztalatom sajna nincs a cuccról, de visszakérdeznék: Be lehet itthon szerezni és ha igen hol és mennyiért?
Más: Minap bementem egy bicóboltba és kérdeztem lehet e kapni bandázst. Mire az eladó visszakérdezett hogy milyet? Erre néztem rá hülyén és mondtam hogy sárgát ;D. Szóval világosítsatok már fel hogy mifélék vannak. elõnyök hátrányok?
Köfi
by

#1753
nervex

nervex

    vendég

  • fórumtag
  • 199 posts
A tapasztalataitokra lennék kiváncsi...

Biztos jónéhányan tudják, hogy a Shimano és a Campa fékváltókar rendszere mellett létezik egy harmadik. Ez a Modolo Morphos fékváltókarja. A www.modolo.com product rovatában tekinthetõ meg. Abszolut versenyképes darab, könnyû (380g), mindkét bowden a bandázs alatt fut, és érzésem szerint mind a három kormányfogásból hüvelykujjal elérhetõek a váltókarok. Emellett a 10-es rendszerektõl eltekintve mindennel kompatibilis. (Shimano7-8-9; Campa 8-9, dupla vagy tripla elsõ lánckerék)

Kérdés, hogy használ-e valaki ilyet (nem sokat látni belõle), és ha igen mik a tapasztalatai.

#1754
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 posts


Hali!

Én a Ritcheyt javaslom ;D.
Hogy piros v. fekete az izlés kérdése: a piros jobban fog de gyorsabban kopik, a fekete tartósabb (de azért ez is fog). Én a montin pirosat használok, országútin meg feketét.
By

#1755
vito

vito

    vendég

  • fórumtag
  • 108 posts
hello,

milyen fékpofa ajánlatos a ritchey aero road felnikhez? a most használt rsx annyira nem tetszik, nem szeretik egymást, a fékpofa felülete porózus (van ilyen szó?) és fekete csíkot hagy a felnin. ha ricsi fékpofa javasolt akkor melyiket: piros vagy fekete? ha számít: a felni homokfútt (sanded)

köszi

v

#1756
NoFear

NoFear

    vendég

  • fórumtag
  • 206 posts
Köszi, jogos.
Így utólag nekem is eszembejutott :)

#1757
nervex

nervex

    vendég

  • fórumtag
  • 199 posts
Javítanálak.
Szerintem egész egyszerûen fogod a középrészt és tolómércével leméred a tengelyhosszt. A két lánckerék középvonala a láncvonal számításához kell.

#1758
NoFear

NoFear

    vendég

  • fórumtag
  • 206 posts
Hali!

Azért, mert a 119 mm-es tengelyhossz (pontosabban 118,5mm) tripla hajtómûhöz van. A duplákhoz 109.5mm kell. (már ha Shimano-ról van szó, mert Campáknál ez máshogy van ...)
Mérni pedig (ha jól tudom) akkor a 2 lánckerék közötti hézag közepétõl szokták ... (javítson ki valaki ha rosszul tudom)

#1759
clebo

clebo

    vendég

  • fórumtag
  • 12 posts
Hi

Tudna valaki segíteni, hogy mi az ideális középcsapágy tengelyhossz. Montik esetében a középsõ lánckerék és a hossztengely között mérik, de mi van két lánckerék esetében?
Vagy csak nekem ennyire komplikált?
A mostani 119 mm és a lánc éphogy beleér -legkisebb fokozatban - a konzolos elsõváltó belsõ láncterelõ lemezébe!

Elõre is köszi!

#1760
kulak

kulak

    vendég

  • fórumtag
  • 103 posts
Turbo_G.Pityu:

"Ha nagyon érdekel , egy hétvégére kölcsön tudom adni a tányérokat,..." - köszönöm, csak azért érdeklõdtem, mert nekem is az van a régi outi-mon (EX300), és most hogy újat építettem, és néztem a hajtómûveket, azt láttam, h nincs már ilyen (biopace).
Most RSX-em van, és semmi különbséget nem érzek - ugyanolyan hamar elfáradok, és errõl nem a hajtómû tehet... :)