Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
3129 hozzászólás a témában

#1681
nervex

nervex

    vendég

  • fórumtag
  • 199 hozzászólás
Fel lehet rakni normál tányért, mert a lyukkör nem biopace. A biopace-rõl igazából megoszlanak a vélemények, hogy jó-é avagy nem. A piaci bukta abból adódott, hogy a profik nagyon nem kajálták be. Ezek szerint valami komplett gépet próbálsz megszerezni, vagy esetleg egy kupac alkatrészt?

Tengely nélküli agyakat nem biztos hogy szívesen vásárolnék. Ha ingyen dobnák utánam, vagy nagyon különleges, akkor esetleg, de hogy pénzt adjak érte, meg még tengelyt is hajtsak hozzá, az már túl sok kiadás és energia.

#1682
Skeletron

Skeletron

    vendég

  • fórumtag
  • 15 hozzászólás
OK köszi a választ, annyit sikerült kideríteni, hogy a fogaskoszorú már kazettás és nemrég cserélték le egy 105-ös kazira szóvaé ez renbenlevõnek tûnik.

A hajtómû esetében azonban még egy kérdést:
ahogy elnézegettem az internetes anyagokat ez egy Biopace hajtómû, az mennyire gáz? A hajtókarra feltehetõ-e normális tányér?

#1683
nervex

nervex

    vendég

  • fórumtag
  • 199 hozzászólás
Hi,

Ha full 300EX , akkor a 25-30 közötti ár reálisnak tûnik, feltéve, haogy nem kell kapásból sort, láncot, tányérokat cserélni rajta. Szóval, ha nem kell egybõl komolyabban hozzányulni, akkor nem jársz rosszul vele. Egyébként a 300EX az én szememben többet ér, mint a Sora.

#1684
Skeletron

Skeletron

    vendég

  • fórumtag
  • 15 hozzászólás
Sziasztok!

Remélem nem fártasztalak titeket nagyon egy ilyen megéri/nem éri meg kérdéssel?!

Szóval outi edzés céljára (mtb mellé) vennék egy bringát, amit találtam az egy MBK cro-mo váz, Sh. 300ex szettel van szerelve (váltókarok - váltók - fék - fékkar - agyak - köz.csp. - hajtókar), campagnolo - lambda felnik - schwalbe külsõk alkotják a kerekeket.

Szeintetek ez megér huszonpárezer forintot?

Elõre is kösz a választ!


#1685
nervex

nervex

    vendég

  • fórumtag
  • 199 hozzászólás
sharkany kolléga,

Szerintem a Shimano amióta országútra agyakat gyárt, azonos golyóátmérõvel és kónusz külsõ átmérõvel dolgozik. Ami változó, az a kónuszok hossza, meg az, hogy van-é benne tömítésnek horony, vagy nem. Nem egyszerû minõségi tengelyt szerezni, meg nem is olcsó, de óvva intelek tõle, hogy ne Shimano-t, hanem noname gagyit vegyél, mert hamar megbosszúlja magát. Más kérdés, hogy az akció lehet hogy annyiba fog kerülni, amennyiért már valami gyengébb agyat is kapsz. Ez majd kiderül, és eldöntheted, hogy megéri-e neked.

Ami a térdkérdést illeti, felül kéne vizsgálnod a bringád beállításait, elsõsorban a nyeregmagasságot. Ennek beállítására minden szakkönyvben találsz útmutatot. Emellett a kilengõ térdtechnikát hagyjuk meg a krumplis zsákot vázon átvetve szállítók privilégiumának, mert az is lehet hosszútávon okozója a bajnak. Ez utóbbi esetben stopliállítással lehet korrigálni.

nervex


#1686
sharkany

sharkany

    vendég

  • fórumtag
  • 57 hozzászólás
sziasztok!
remélem vki okosabb mint én:
van 2 elsõ generációs 105ös agyam,zsirzóluk meg minden...szóval milyen méretû új golyókat vegyek ill. kónuszokat? az agytest még hibátlan, de a többi....szóval az létezik, hogy szabvány és azóta nem változott, és vehetek bmilyen méretût??? ???
ja és még vmi, 70-80 km után elkezd fájni a térdem.nem jó a tekkknikám?és mér csak a jobb?van vmi cikk a pedálozásról valahol?
kösz elõre is

#1687
vito

vito

    vendég

  • fórumtag
  • 108 hozzászólás
érdekes, hogy ezeket az árakat nézegetve inkább már a 200-hoz van/lesz közel a belépõ szint , új bringa esetén legalábbis. jöhetne már valaki aki szétveri a piacot vmi brutál árakkal. hihetetlen mekkora kasza van. én pl nemrég érdeklõdtem egy alkatrész iránt, mondta a boltos figura hogy 4 a nagyker ár, tehát 7-ért ideadja. édes pofa nem, hogy 'csak' 75%-ot tesz rá.

fdr: szerintem a 193 cm-es magasság + az ejtett felsõcsõvel büszkélkedõ giant meglehetõsen bizarr kombináció :-)

szept-októbertõl a 2004-es típusokat szokták akciózni.

ha jársz külföldön, ott meg sokminden olcsóbb bicó témában

#1688
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 hozzászólás

Hali Fdr!

Bármennyire is szeretem az országútikat, mégis azt ajánlanám hogy kacsingass inkább a tréking felé. Gondolom a magasságodhoz mérten azért elég nehéz vagy ( 80fölött), ezért ajánlanék valami erõsebb konstrukciót. Fõleg mivel a célterület túrázás és pesti közlekedés. Hirtelen ami eszembejut az az Author Voyage. Ez végülis egy egyenes kormányos országúti és ha jól emlékszem 193e ft.
Persze ez csak egy vélemény volt. fontold meg.
by

#1689
fdr

fdr

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás
Sziasztok!

Szeretnék egy outi kerékpárt, megbízható, tartós legyen, értve minden elemére, de ne kelljen félévente minden alkatrészt lecserélni.
Fõleg Bp. környékén használnám kisebb-nagyobb túrákra, és néha Bp.-i kerékpárutakon.
Max. 200e van rá.

Végignéztem különbözõ honlapokat, boltokat, ezeket néztem ki magamnak:

Author A 3304
váz: Author alu. aero
villa, teleszkóp: CrMo aero.
kormánycsapágy: Ritchey Zero Logice integrált
elsõ agy: Ritchey Road 32
hajtómû: RPM 52-42-30
középcsapágy: Shimano Lp28
elsõ váltó: Shimano Sora
hátsó váltó: Shimano Sora
váltókarok: Shimano Sora (24s)
fogaskerékcsoport: Shimano HG50 12-25
fékek: Tektro 423a
fékkarok: Shimano Sora
felnik: Alex R450
küllõk: rozsdamentes fekete
gumik: 622x22mm

Giant OCR3
Váz Aluxx 6061 Compact Road
Villa Cr-Mo
Gumiköpeny Michelin Dynamic 25C
Felni Alex AT450
Agy elsõ Formula
Agy hátsó Formula
Fogaskoszorú Shimano CS-HG50 12-25 8s
Hajtómû FSA
Váltó elsõ Shimano Sora
Váltó hátsó Shimano Sora
Váltókar Shimano Sora
Fékkar Shimano Sora
Fék Tektro TK423-QR
Nyereg Velo VL1039
Nyeregcsõ Kalloy 27,2 SP243

Vagy esetleg Merida 901? Vagy egyéb típusok?
Új jöhet szóba, mert használtat a 193cm-es magasságomhoz még nem nagyon láttam.

Mivel nem értek a témához, kérném tanácsaitokat,véleményetek stb.

Felsorolt bicajok közül melyik lenne az ideálisabb, jobb?
Az ejtett felsõcsöves váz jobb konstrukció, mint a hagyományos?
Milyen alkatrészeket kellene rajtuk feltétlenül lecserélnem?
Például szükség lenne-e egy másik felnire vagy a gyári felni is jó hazánk útjaira?

nos melyik legyen?:)

Kösz


#1690
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 hozzászólás


Nervex: Köszi a választ! Örülnék, ha meg tudnád keresni azt a számot amelyikben az a bizonyos cikk van. Sajnos a találos kérdésedre nem sok ötletem van. Talán mégis egyforgáspontos fékhez van gyártva az a sima fékkar.
By

#1691
nervex

nervex

    vendég

  • fórumtag
  • 199 hozzászólás
Valahogyan biztos mûködnek...

A régi egyforgáspontos fékekhez való karok ha jól tudom több bowdent húztak, mert az egyforgáspontos geometriához az volt a jó. A kétforgáspontoshoz gyártott karok és a fékváltókarok kevesebbet húznak, ezért fékváltókar-egyforgáspontos kombináció esetén nagyon nyúlós lesz a fékérzés, a fékhatás meg mérsékelt. Józan paraszti ésszel gondolkozva egy több bowdent húzó régi fékkar és egy kétforgáspontos házasságából, nem tudom pontosan, hogy milyen, de biztos, hogy jobb fékhatás születik mint fordítva. Ez ugyanaz a probléma, ami fennál a V-fék és Canti compatibilitásnál.

Ebben a témában egyébként Németh Balázs tollából született egy tényleg jó cikk, azt hiszem valamikor 2002-ben. Õ fékkar forgáspont és bowdencsatlakozás távolságokat méricskélt, meg áttételeket számolgatott. Ezt kéne megkeresned, hogy tényleg tisztán láss. Ha kell utánanézek konkrétan, hogy ez mikori számban volt.

Nem tudom, hogy milyen 600-asod van, gyanítom, hogy ugyanaz, mint nekem. Én a 6207-es féktesteket használom 6209-es rejtettbowdenes karokkal. Ez a nikkelezett alu széria, nem a késõbbi sötétszürkére lakkozott. Én teljesen elégedett vagyok vele, tényleg kurva jó fékhatása van és emellett könnyû is. Ha neked ugyanez nem jön be, az csak azt bizonyítja, hogy ízlések és pofonok...

Találós kérdés ugyanebben a témakörben. Adott egy fékváltókar és egy olyan sima fékkar ami a fékváltókarral egyidõs (2003) tehát garantáltan kétforgáspontos féktesthez készült. Ehhez képest egyforgáspontos féktestekkel használva a sima fékkarral az eredeti féktesthez gyártott karral megegyezõ fékhatás produkálható, a fékváltókarral meg messze ez alatti. Most akkor hogy van?

#1692
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 hozzászólás


Olvastam itt az egyforgáspontos féktest és a fvkar kutyulásról. Nervex azt meg tudnád mondani, hogy a régi fékkarok mûködnek - e kétforgáspontos fékkel? Most egy elsõ szériás 600as fékkarom van egy uolyan egyforgáspontos fékkel, de nem találom elég meggyõzõnek a fékerõt. Szerintetek érdemes lenne a fékpillangót kétforgáspontosra cserélni v. cseréljek inkább fékpofát + bowdeneket. ( a bowdenezés shimano a fékpofa az eredeti 600as)


#1693
nervex

nervex

    vendég

  • fórumtag
  • 199 hozzászólás
Hmm, ez tényleg eléggé homogén rendszer, Jagwire-t én is használtam, elég jó. Szerintem próbálkozz a Ritchey valamelyik típusával, van nekik fekete, piros és kék. A pirosat szokták isteníteni. Mond el az eladónak, milyen kereket/felnit használsz, jó esetben ez alapján tud neked a három különbözõ gumikeverékû pofából ajánlani hozzá.

#1694
NoFear

NoFear

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás
Köszönöm.
Amiket leírtál én is átfutottam rajta, de szerintem a hiba nem itt van ugyanis Jagwire a bowdenház és a bowden is, R600-as a fv kar, fekete 105-ös a fék (az eredeti pofákkal) és egy 540-es gyári kereket kellene megállítani.
Azért gyanakszom mindenképpen a fékpofákra, mert a régi gépemnél sokkal jobb fékhatásom volt pedig az nem volt ennyire egyben (Gipiemme bowdenház és fékkar, régi 105-ös fék (igaz már 2forgáspontú) és egy Remex felnit kellett megállítani).
Bár lehet, hogy ennyire közrejátszik, hogy a régi gépem acélvázas volt és nem volt ennyire "kikönnyítve"? Egy picit tanácstalan vagyok ...

#1695
nervex

nervex

    vendég

  • fórumtag
  • 199 hozzászólás
Ám legyen:


Shimano

Állítólag (Bikemag) Shimanoék még mindig nem tudják, hogyan kell jó fékpofát csinálni. Ez az állapot némiképp javult a 7800-as bemutatásával. A legtöbbet én a régi szürke mûanyagházas Ultegrát használtam, elég vegyes fékszettekkel. A fékpofa szerintem tipikusan egy olyan alkatrész, amirõl normál használat esetén baromi nehéz megmondani, hogy most jó-e vagy nem. Igazán véleményt úgy lehetne mondani, hogy ugyanazon fékszetthez, mondjuk kétnaponta más pofát teszünk fel és figyelünk a teljesítményváltozásokra. Erre azonban a többségnek sem energiája, sem lehetõsége nincsen, ez a szaklapok dolga. Nos én a régi Ultegrával végülis elégedett voltam. Magas futásteljesítmény jellemezte (15000-20000 km között, hisz ugye országúton, nem megy az ember esõben akkor nagyon lassan kopik), a fékhatás meg olyan volt aminél több nem várható el egy Sachs New Success egyforgópontos rendszertõl. Most megint használok egy garnitúrát a régi egyforgópontos 600EX fékszettel, és nagyon batár módon fog. Ez mondjuk inkább a fékcucc érdeme, mint a pofáé. Az új Ultegráról már nem tudok túl sok jót mondani. Már a fékszett teljesítménye alapból kicsit gyengusz, a pofák esõben meg olyan hangot adnak, mintha minden fékezéskor egy milliméter kopna le róluk.


Campagnolo

A Campa régebbi fékpofái kialakításukat tekintve nem voltak nagy dobások, de állítólag a teljesítmény titka az anyagukban keresendõ. A mostani pofákról eddig én csak jót olvastam, még a nekem kicsit Shimano-hívõnek tûnõ Németh Balázs is ódákat zengett róluk. Anyagukat tekintve az összes szetthez ugyanazt használják, tehát a Record, meg mondjuk a Mirage teljesítménye elvileg megegyezik. Ha minden igaz nemsokára beszerzek egy garnitúrát én is, hátrány, hogy csak a Malinál tartanak ilyet.

Más

A Ritchey pofáit még nem használtam, de állítólag kurva jók és nem is túl drágák, meg szinte mindenhol lehet kapni. Bele lehet tuszkolni õket a Shimano cartridge pofaházakba, meg talán a Campáéba is.


NoFear,

Ha nem vagy elégedett a fékhatással, a pofák mellett nem árt átgondolni azt is, hogy milyen bowdenházakat, illetve bowdeneket használsz. Természetesen a pofa is számít, de a bowdenezés minõsége szerintem ugyanennyire fontos. További kérdés, hogy milyen maga a fékszett. Gyári felállások annyira nem lehetnek rosszak, a gond akkor kezdõdhet, ha mondjuk "óccsítás" céljából a Shimano fékváltókarokhoz noname féktesteket raknak fel. Arról már nem is beszélek, ha véletlenül becsúszik a fékváltókar-egyforgópontos felállás, mert ez komolytalan fékteljesítményt eredményez. Egy esetben lehet a dolog üdvözítõ, ha "Armstrong hegyre megy" módra az elsõ váltóhoz alsócsöves kart használsz (kb. 100 g megtakarítás), és ilyenkor az elsõ féket normál fékkarra kötöd a hátsót meg fékváltókarra. Ebben az esetben egyforgópontos féktesteket használva a hatás ugyqanaz, mint a Campa féle egy-két forgópontos kevert fékszettnél.

#1696
NoFear

NoFear

    vendég

  • fórumtag
  • 206 hozzászólás
nervex:
Anno írtad, hogy volt egy hosszú elmélkedésed outi fékbetétekrõl csak elszállt az éterben, megkérnélek, hogy írd be újra, mert engem is érdekel a dolog ... (baromira nem vagyok megelégedve a fékhatásommal)

#1697
edidani

edidani

    vendég

  • fórumtag
  • 18 hozzászólás
26-os bilincsátméröjü,A-HEAD-es stucnit keresek és nem lehet kapni,pedig A B+ kormányomhoz ilyen kéne!!!!

Még ök sem árulnak országuti stucnit hozzá!!

Érdekes!
Ha valaki tudna segiteni hol keressek szoljon.Kösz!

#1698
Ras

Ras

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.021 hozzászólás
tudom hogyn em az apró rovat ezért plíz priviben vagy az apróban.. egy link még belefér de semmi több...


köszi
Rás

#1699
nervex

nervex

    vendég

  • fórumtag
  • 199 hozzászólás
Tudom, hogy ez nem az apró rovat, de nekem van egy pár zsír új 5501-es Octalink+Hollowtech 105-öm.
22000-ért a tied lehet. 53/39 172,5-ös karral. A Bolti ára 37400. Szerintem ez egy reális ár, és nem is használt.

#1700
szinuhe

szinuhe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 911 hozzászólás
egy hasznalt, 105-os, octas hajtomunek cirka mennyi a realis ara? persze nem leharcoltra gondolok :)