Szevasztok,lenne 1-2 kérésem;
mondjuk egy mérettáblázat,h bizonyos magasságokhoz kb mekkora vázméret illik
illetve olyan oldal(ak) cím(ei),ahol régi és új alkatrészcsaládokról lehet részletes bemutatókat olvasni,Shimanoról és Champagnoloról 1aránt
(mondjuk archivált katalógusok,stb)
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
Indította
isukim
, 2002. szeptember 05. 11:55
#1661
Írta 2004. szeptember 07. - 20:24

#1662
Írta 2004. szeptember 07. - 13:30

Re: RSX 46/36 illetve 46/36/26
Annyi a történet, hogy az amatõr országutisoknak, a hétvégi, szépidõs hobbistáknák akartak egy szettet csinálni, akiknek ugyabár teljesen felesleges az 52 fogú nagytányér. 11-24-es koszorút ajánlottak hozzá, ami lényegében egy félig montis, félig országútis megoldás. Visszahozták a 110 mm-es lyukkörátmérõt, ami a "kompakt" MTB hajtómûvek megjelenésébõl már kiment a divatból. (Volt néhány félig kopott kovácsolószerszám, amit így lehetett teljesen amortizálni...) A szett sikeres volt, de gondolom egyszerûsíteni akarták a forgalmazást, így nem folytatták a két külön országúti lyukkörátmérõ alkalmazását. (Bezzeg pedálban lehetett egyszerre három szabvány is...) Ha tudták volna, hogy 2005-ben sláger lesz a 110 mm-es lyukkörátmérõ, és az olimpiai bajnok Tyler Hamilton is ilyennel fog menni...
-b
Annyi a történet, hogy az amatõr országutisoknak, a hétvégi, szépidõs hobbistáknák akartak egy szettet csinálni, akiknek ugyabár teljesen felesleges az 52 fogú nagytányér. 11-24-es koszorút ajánlottak hozzá, ami lényegében egy félig montis, félig országútis megoldás. Visszahozták a 110 mm-es lyukkörátmérõt, ami a "kompakt" MTB hajtómûvek megjelenésébõl már kiment a divatból. (Volt néhány félig kopott kovácsolószerszám, amit így lehetett teljesen amortizálni...) A szett sikeres volt, de gondolom egyszerûsíteni akarták a forgalmazást, így nem folytatták a két külön országúti lyukkörátmérõ alkalmazását. (Bezzeg pedálban lehetett egyszerre három szabvány is...) Ha tudták volna, hogy 2005-ben sláger lesz a 110 mm-es lyukkörátmérõ, és az olimpiai bajnok Tyler Hamilton is ilyennel fog menni...
-b
#1663
Írta 2004. augusztus 22. - 13:53

a matrix vázak közül az újabbak még nem nagyon voltak elérhetõk egy évvel ezelõtt, a régiek pedig jóval nehezebbek. 1,1 kg-s váz érdekes, talán akkor lehet, ha vmi extrém kis méret.
250 nagyon sok érte, nekem hasonló bringám van és feleennyibe került.
250 nagyon sok érte, nekem hasonló bringám van és feleennyibe került.
#1664
Írta 2004. augusztus 21. - 23:45

halihó
láttam ma egy brinyót egész jó volt, de amikor meghallottam az árát csodálkoztam. a konfig ez volt: matrix whirlwind valamilyen váz (állítólag 1100gramm ???) alu villával, sora meghajtás nagyrészt, rsx karral, vmi alap spdvel, 320as felnikkel semperit gumikkal. a srác azt mondta, hogy 250ért vette egy éve. full új volt. ez nem sok érte?
láttam ma egy brinyót egész jó volt, de amikor meghallottam az árát csodálkoztam. a konfig ez volt: matrix whirlwind valamilyen váz (állítólag 1100gramm ???) alu villával, sora meghajtás nagyrészt, rsx karral, vmi alap spdvel, 320as felnikkel semperit gumikkal. a srác azt mondta, hogy 250ért vette egy éve. full új volt. ez nem sok érte?
#1665
Írta 2004. augusztus 21. - 22:52

vito,
a Sorának van outis fékváltókarja, a 2200-asnak érthetõ módon montis rendszerû- egyenes kormányhoz. A hátsó váltóm még 2200, de más nem.
Ami azonos a két családban: fékek, fogaskoszorú. A többin mindegyiken van elvileg valami eltérés. Mindkettõ a belépõ, hobbi szintet képviseli.
a Sorának van outis fékváltókarja, a 2200-asnak érthetõ módon montis rendszerû- egyenes kormányhoz. A hátsó váltóm még 2200, de más nem.
Ami azonos a két családban: fékek, fogaskoszorú. A többin mindegyiken van elvileg valami eltérés. Mindkettõ a belépõ, hobbi szintet képviseli.
#1666
Írta 2004. augusztus 20. - 00:14

Aki oútit akar venni: ha már van rá 200 szerintem érdemes még gyûjtögetni és 270-bõl már van egy Olimpia Arrow Veloce géped, aminek a váza elég lágy, de amúgy nagyon egyben van és ennyiért ajándék a karbon villával, idén már teljes Veloce szettel, jó nehéz és merevségében is csak közepes, viszont látványos - ha ez szempont - és strapabíró Vuelta 24 küllõs kerékszettel, ITM kiegészítõkkel, normális Tufo gumikkal és egyéb nyalánkságokkal. Ráadásul idõnként feltûnik egy-egy használt darab erõsen 200 alatt, múltkor valami fazon árult ilyeneket 185-ért vadi újonnan. ja, ne felejtsük el, hogy a veloce az kb. 105-ös shimano szint... www.olimpia.hu -n meg lehet online rendelni. üdv
#1667
Írta 2004. augusztus 19. - 21:15

nervex:kösz a tippet,én is erre gyanakodtam.a nyeregmagasság tuti jó.valszeg összébb kell húzni a térdeimet.csakhát folyamatosan odafigyelni..... 
+próbálkozok vmi uj stoplibeállítással
vagy veszek egy robogót 8)

+próbálkozok vmi uj stoplibeállítással
vagy veszek egy robogót 8)
#1668
Írta 2004. augusztus 19. - 13:42

96-97-ben volt a 26-36-46,és a 36-46, aztán 98-ban jelent meg a 42-52, és 99-tõl lett 8 fokozatú+30-42-52-es hajtómû.
A fékváltókart én szeretem ,mert olyan béna vagyok, hogy amig a váltót keresgélem a lábam közt, addig símán fejre állok......Ha Láncos Erõkarnak bevált nekem is jó lesz...
Üdv:G.Pityu
A fékváltókart én szeretem ,mert olyan béna vagyok, hogy amig a váltót keresgélem a lábam közt, addig símán fejre állok......Ha Láncos Erõkarnak bevált nekem is jó lesz...
Üdv:G.Pityu
#1669
Írta 2004. augusztus 19. - 09:30

Nem, pl nekem RSX hajtómûvem van, 52/42 (FCA-416). Amúgy az elõzõ 300EX-hez képest úgy érzem merevebb. A fékváltókarját valóban sokan dícsérik és azt mondják, sokkal jobb, mint a mostani sora (én nem tudom, egyiket se próbáltam - ha Indurainnak jó volt a vázváltó, akkor nekem is jó leszAz rsx-et nem cyclocross-ra szánták a 26-36-46-os hajtómûvel? A fékváltókar 2x7-ben nálam évek óta mûködik frankón.

#1670
Írta 2004. augusztus 19. - 09:26

Hát lehet, hogy eredetileg arra szánták, de késõbb kreáltak hozzá rendes országúti hajtómûvet is.
RX100 agyat még sosem burítottam szét, de valószínû hogy igazad van és tényleg nincs benne a gumigyûrû.
RX100 agyat még sosem burítottam szét, de valószínû hogy igazad van és tényleg nincs benne a gumigyûrû.
#1671
Írta 2004. augusztus 19. - 09:14

Nervex!
Az rsx-et nem cyclocross-ra szánták a 26-36-46-os hajtómûvel? A fékváltókar 2x7-ben nálam évek óta mûködik frankón. Az rx-100 agyai ugyanúgy voltak tömítve mint a 105-ösé? (Mintha az rx100-ból hiányozna a labirint, de nem vagyok benne biztos...)
Kész az új kerék Mach 1 320 felni(468gr) + Sapim Laser 293mm küllõkkel 100gr-mal lett könnyebb mint a régi. A legnehezebb a 2/1.5 -ös küllõk beszerzése volt, eltekintve a Mavic-tól (A Nellába láttam feketéket...de már meg volt a Mach)
Üdv:G.Pityu
Az rsx-et nem cyclocross-ra szánták a 26-36-46-os hajtómûvel? A fékváltókar 2x7-ben nálam évek óta mûködik frankón. Az rx-100 agyai ugyanúgy voltak tömítve mint a 105-ösé? (Mintha az rx100-ból hiányozna a labirint, de nem vagyok benne biztos...)
Kész az új kerék Mach 1 320 felni(468gr) + Sapim Laser 293mm küllõkkel 100gr-mal lett könnyebb mint a régi. A legnehezebb a 2/1.5 -ös küllõk beszerzése volt, eltekintve a Mavic-tól (A Nellába láttam feketéket...de már meg volt a Mach)
Üdv:G.Pityu
#1672
Írta 2004. augusztus 19. - 00:58

#1673
Írta 2004. augusztus 19. - 00:43

#1674
Írta 2004. augusztus 18. - 23:54

#1675
Írta 2004. augusztus 18. - 23:35

Henger,
a sora és a 2200 között van egyáltalán különbség, leszámítva a színüket? a listaár sok alkatrész esetében ugyanaz.
a sora és a 2200 között van egyáltalán különbség, leszámítva a színüket? a listaár sok alkatrész esetében ugyanaz.
#1676
Írta 2004. augusztus 18. - 22:19

nervex,
azért nem ilyen rossz a helyzet.
200-ért már Tiagrával szerelt bicót is lehet kapni.
Merida 903, Mali Iroman (ezt a strapabírósága miatt ajánlom) pl.
Nekem Sora-2200-as cuccok vannak a bringán, és hidd el, felfelé olyan szépen lehagytam a Moratikat, meg karbon Trekeket, hogy ihaj. :-)
Persze, vannak hiányosságai, de amennyiért vettem, a legjobb megoldás volt.
azért nem ilyen rossz a helyzet.
200-ért már Tiagrával szerelt bicót is lehet kapni.
Merida 903, Mali Iroman (ezt a strapabírósága miatt ajánlom) pl.
Nekem Sora-2200-as cuccok vannak a bringán, és hidd el, felfelé olyan szépen lehagytam a Moratikat, meg karbon Trekeket, hogy ihaj. :-)
Persze, vannak hiányosságai, de amennyiért vettem, a legjobb megoldás volt.
#1677
Írta 2004. augusztus 18. - 13:22

Hogy miért így gondolom az tök szubjektív. Nem várom senkitõl hogy igazat adjon nekem.
Egyrészt amit Te is írsz, az is igaz, miszerint tíz éve még hosszabb távra tervezték a dolgokat az is egy érv. Másrészt kidolgozásban és részleteiben igényesebb volt a 300EX. Emellett nem akart olyan dolgokat tudni (16 sebesség, dupla forgáspontos fék, fékváltókar), ami a közép-felsõ kategóriától várható el. Akinek nincs pénze, azt nem érdekli a nyolcfokozatú racsni, meg a megnövelt fékerõ, egyszerûen csak bicajozni akar.
A Sorával az a gondom, hogy egy alsó kategóriás cucc miért akarja ugyanazt tudni, mint egy felsõkategóriás, ebbõl csak az következik, hogy 200 ról indulnak az országúti árak. Jelenleg nincs a piacon olyan olcsó, de jó minõségû cucc, amilyen a 300EX volt. Összegezve, szerintem A 300EX egy jó minõségû alsó kategóriás cucc volt, a Sora meg egy erõsen visszabutított középkategóriás.
Remélem senkit nem sértettem meg aki Sora-t használ, nem ez volt a cél. Annak idején én összepisiltem volna magamat a gyönyörûségtõl, ha kaptam volna egy full 300EX-es gépet. A 105 volt minden vágy netovábbja, Dura Ace-t meg nem is láttunk.
Az RSX-et én nem szerettem, nem értettem, milyen kategóriát céloztak meg vele. A régi országúti paletta legjobb ár-teljesítmény arányú cucca szerintem az RX100 volt, aki sokat nézegette ezeket az rájöhetett, hogy egy az egyben a 105 volt csak más felületkezeléssel. Ehhez képest mondjuk négyötöd-háromnegyed árban futott a 105-höz képest.
Egyrészt amit Te is írsz, az is igaz, miszerint tíz éve még hosszabb távra tervezték a dolgokat az is egy érv. Másrészt kidolgozásban és részleteiben igényesebb volt a 300EX. Emellett nem akart olyan dolgokat tudni (16 sebesség, dupla forgáspontos fék, fékváltókar), ami a közép-felsõ kategóriától várható el. Akinek nincs pénze, azt nem érdekli a nyolcfokozatú racsni, meg a megnövelt fékerõ, egyszerûen csak bicajozni akar.
A Sorával az a gondom, hogy egy alsó kategóriás cucc miért akarja ugyanazt tudni, mint egy felsõkategóriás, ebbõl csak az következik, hogy 200 ról indulnak az országúti árak. Jelenleg nincs a piacon olyan olcsó, de jó minõségû cucc, amilyen a 300EX volt. Összegezve, szerintem A 300EX egy jó minõségû alsó kategóriás cucc volt, a Sora meg egy erõsen visszabutított középkategóriás.
Remélem senkit nem sértettem meg aki Sora-t használ, nem ez volt a cél. Annak idején én összepisiltem volna magamat a gyönyörûségtõl, ha kaptam volna egy full 300EX-es gépet. A 105 volt minden vágy netovábbja, Dura Ace-t meg nem is láttunk.
Az RSX-et én nem szerettem, nem értettem, milyen kategóriát céloztak meg vele. A régi országúti paletta legjobb ár-teljesítmény arányú cucca szerintem az RX100 volt, aki sokat nézegette ezeket az rájöhetett, hogy egy az egyben a 105 volt csak más felületkezeléssel. Ehhez képest mondjuk négyötöd-háromnegyed árban futott a 105-höz képest.
#1678
Írta 2004. augusztus 18. - 12:12

nervex: miért? Nem kötözködésképpen kérdezem, csak kíváncsiságból... A régi gépemen 300EX volt, a mostanin Sora (váltók) és nem érzek semmi különbséget. Vagy egyszerûen csak arról van szó, hogy most már a bicajosak alkatrészek közt is igaz lesz, hogy a régi cuccokat sok-sok évre gyártották az újabbakat meg 1-re? Vagy tényleg volna különbség teljesítményben?Egyébként a 300EX az én szememben többet ér, mint a Sora.
Sokan mondják azt is, hogy az RSX mennyivel jobb volt, mint a Sora - így meg lehet különböztetni az alsókategóriás cuccokat?
#1679
Írta 2004. augusztus 18. - 11:47

#1680
Írta 2004. augusztus 18. - 10:05

Komplett a gép. Ha biopace akkor majd kipróbálom,hogy jó-e, ha nem akkor csere:-), legfeljebb erre hivatkozva még lejebb alkudom az árat 
Ezt a tengelynélüli agyat nem értem, van ilyen és hogy jön ide ???

Ezt a tengelynélüli agyat nem értem, van ilyen és hogy jön ide ???