VAlószínû hogy a gyártás mechanizmusában és magában a karbon szövetben is vannak különbségek, a nagy, esetleg szakosodott gyártók honlapjain általában fent van, hogy készítik villájukat (esetleg vázat is). Ez azért lehet valami kiindulópont (persze semmi sem biztos). Az extrém könnyû villák (320 gr. alatt) viszont komolyan veszélyesek, legalábbis a közelmúltig. Mindenesetre a karbon elég kényes, pl. az oldalról ható erõhatásokra (ütés) és ezután nagyjából el lehet dobni, akármennyibe is került. :-[ A legjobb kerékpáros anyag a titán lenne, csak ritka az oútis területen (inkább a karbonra állnak rá) és szintén nagyon drága.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
Started by
isukim
, 2002. September 05. 11:55
#1621
Posted 2004. October 18. - 12:00

#1622
Posted 2004. October 16. - 09:58

A szóban forgó Kinesis villában nem 4 réteg szövet van, és nem 350 gramm, hanem inkább 600!!! Én is mentem 1"-os karbonnyakas villával (saját gépben) és majdnem tengeribeteg lettem :-)
-b
-b
#1623
Posted 2004. October 15. - 23:02

harom evig mentem egy 1 1/8as alunyakas kinesis carbonvillaval,amin mar ujkoraban is volt egy jokora karcolas. semmi problema nem volt vele. most egy lapierre bringam van,lapierre 1 1/8as full carbon villaval. kivancsi voltam,hogy rugalmasabb lesz-e a full carbon,de nem az. a lenyeg,hogy ha veszel egy noname (egyebkent a merida is ilyen,csak rateszik a matricajukat) full carbon villat, az nem biztos,hogy sokkal konnyebb,mint egy markas alunyakas.viszont nem vennek 1 colos full karbon villat. ultem mar olyanon, kicsit ijesztoen rugalmas.
#1624
Posted 2004. October 15. - 15:12

Annak a villának az eggyel igényesebb változatát fûrészeltük szét... A vázzal nem lesz gond - a Merida híres arról, hogy az alut nem sajnálja, és a hegesztést is megbízhatóan meg tudják oldani...
Igazából nem riogatás gyanánt írtam, amit írtam, csak érdemes tudni, hogy egy 100.000 forintos Look, Cinelli, Colnago, Mizuno stb. villa nem (csak) a marketing költségek miatt kerül annyiba amennyibe... Azoknál minden részletet alaposan átgondoltak, és nem az volt az elsõdleges szempont, hogy miként lehet a konkurrens gyártónál két dollárraé olcsóbban elõállítani a terméket. Ez a szemléletbeli különbség súlyban és/vagy tartósságban általában jelentkezik. Amikor azt írja valaki, hogy a 4 éves 360 grammos Trek OCLV villája 25 ezer kilcsi után köszöni szépen, jól van, az jelent valamit...
Ismétlem: fémes anygok esetében nem ennyire problémás a helyzet!
-b
Igazából nem riogatás gyanánt írtam, amit írtam, csak érdemes tudni, hogy egy 100.000 forintos Look, Cinelli, Colnago, Mizuno stb. villa nem (csak) a marketing költségek miatt kerül annyiba amennyibe... Azoknál minden részletet alaposan átgondoltak, és nem az volt az elsõdleges szempont, hogy miként lehet a konkurrens gyártónál két dollárraé olcsóbban elõállítani a terméket. Ez a szemléletbeli különbség súlyban és/vagy tartósságban általában jelentkezik. Amikor azt írja valaki, hogy a 4 éves 360 grammos Trek OCLV villája 25 ezer kilcsi után köszöni szépen, jól van, az jelent valamit...
Ismétlem: fémes anygok esetében nem ennyire problémás a helyzet!
-b
#1625
Posted 2004. October 14. - 16:46

Ha egy tisztességes karbonvilla olyan drága, akkor mi a helyzet a Meridával? Váz + karbonvilla 70ezer (amire gyári bicikliken Ultegrát tesznek). Valaki használ ilyet?
#1626
Posted 2004. October 14. - 12:20

(A titánvázamon nincs láncvillavédõ, és nincs is rá szükség! A lánc legfeljebb egy idõ után kipolírozza a felületet...)
uhhh.... :-X
#1627
Posted 2004. October 14. - 09:54

Kívülrõl szerintem semmit se látsz, kivéve, ha te magad okaztál felületi sérülést. Nem sok szó esett még arról, hogy a karbonszálas szerkezetek igen érzékenyek a felületi sérülésekre. Ahol mondjuk 4 réteget alkalmaztak, és szállítás közben valaminek odaverõdik, amivel a felületi rétegnek annyi, ott 25%-al csökken a sziládság. Alu villa esetében ez csak egy karcolás, ami ritkán ilyen drasztikus mélységû. Az acél és a titán felületi keménysége pedig szinte kizárja, hogy e miatt menjen tönkre a szerkezet. (A titánvázamon nincs láncvillavédõ, és nincs is rá szükség! A lánc legfeljebb egy idõ után kipolírozza a felületet...)
A Colnago villa természetesen érdekel, de (részletgazdag) kép kellene róla és csak cserebere szinten... privátban: balazs.nemeth@bikemag.hu
-b
A Colnago villa természetesen érdekel, de (részletgazdag) kép kellene róla és csak cserebere szinten... privátban: balazs.nemeth@bikemag.hu
-b
#1628
Posted 2004. October 14. - 08:39

Halihó!
Akkor hát hogyan dontheti el az ember, hogy jo-e egy karbonvilla?
Illetve kinek milyen tapasztalatai vannak?
Én Icon Air Rail-t használtam, az kapott elete soran eleget, de most is hasznaljak, soha semmi baja nem volt, es szep is. (Kar, hogy nem lehet kapni es 1"-os volt a nyaka.)
Most NONAME markaju van alu nyakkal es eddigi tapasztalataim jok (ugyanugy es ugyanott tekerek vele, mint az elozovel). (3-an is hasznalunk ilyet, senkinek semmi baka vele).
Elonyben reszesitem a kisse vaskosabb, es hajlitott darabokat alu nyakkal a suly nem igazan szamit (5-600 gr). A lenyeg, hogy fejcsapagy+villa+vaz <= 2kg.
Ja, hogyan lehet tetten erni az ilyen villak kopasat, mit kell nezni, mikor es mivel?
Ja, erdekel esetleg valakit egy Colnago vagatlan 1"-os, egyenes full karbon villa (na ez meg konnyu is).
Akkor hát hogyan dontheti el az ember, hogy jo-e egy karbonvilla?
Illetve kinek milyen tapasztalatai vannak?
Én Icon Air Rail-t használtam, az kapott elete soran eleget, de most is hasznaljak, soha semmi baja nem volt, es szep is. (Kar, hogy nem lehet kapni es 1"-os volt a nyaka.)
Most NONAME markaju van alu nyakkal es eddigi tapasztalataim jok (ugyanugy es ugyanott tekerek vele, mint az elozovel). (3-an is hasznalunk ilyet, senkinek semmi baka vele).
Elonyben reszesitem a kisse vaskosabb, es hajlitott darabokat alu nyakkal a suly nem igazan szamit (5-600 gr). A lenyeg, hogy fejcsapagy+villa+vaz <= 2kg.
Ja, hogyan lehet tetten erni az ilyen villak kopasat, mit kell nezni, mikor es mivel?
Ja, erdekel esetleg valakit egy Colnago vagatlan 1"-os, egyenes full karbon villa (na ez meg konnyu is).
#1629
Posted 2004. October 13. - 19:04

Sziasztok!
Az IRC-t a Neuzer Kft. forgalmazza - a gyártó majdnem egész palettája raktáron van. Szvsz a boltosok nem nagyon veszik, talán egy kis hírverés kellene...
Miután Atom kettévágott egy viszonylag neves karbonvillát, és elszörnyülködhettünk a belsõ kidolgozásán, kétszer meggondolom, hogy egy ennél sokkal kedvezõ áron kínáltat ajánlanék-e valakinek... Vagy inkább azt momdanám, hogy egy bizonyos súly alatt olcsót nem érdemes venni. Az 35 ezer forintos, 500 grammos Kinesis karbon nyakkal bizonyítottan tartós darab. A 120 ezer forintos, 350 grammos Cinelli villák is megbízhatóak. De mondjuk ha adnak 30-40 ezerért egy 300-400 grammost, én gyanakvó lennék. Fõleg, ha a bicajos 60 kiló felett van...
-b
Az IRC-t a Neuzer Kft. forgalmazza - a gyártó majdnem egész palettája raktáron van. Szvsz a boltosok nem nagyon veszik, talán egy kis hírverés kellene...
Miután Atom kettévágott egy viszonylag neves karbonvillát, és elszörnyülködhettünk a belsõ kidolgozásán, kétszer meggondolom, hogy egy ennél sokkal kedvezõ áron kínáltat ajánlanék-e valakinek... Vagy inkább azt momdanám, hogy egy bizonyos súly alatt olcsót nem érdemes venni. Az 35 ezer forintos, 500 grammos Kinesis karbon nyakkal bizonyítottan tartós darab. A 120 ezer forintos, 350 grammos Cinelli villák is megbízhatóak. De mondjuk ha adnak 30-40 ezerért egy 300-400 grammost, én gyanakvó lennék. Fõleg, ha a bicajos 60 kiló felett van...
-b
#1630
Posted 2004. October 13. - 08:43

Persze, szerintem is érdemessebb alu-szárral venni karbonvillát, fõleg ha valaki a magyar utakon használja. Csak annyit akartam ezzel, hogy általában nincs 200 gr. egy átlagos fullkarbon és egy alu-karbon villa között. Egyébként meg amikor az ember megveszi a kerékpárját, akkor adott a villa is, és nem nagyon cserélgeti át rögtön úgy sem fullkarbonra. Aztán késõbbi cserénél meg olyat tesz bele amilyent éppen kapni tud.
#1631
Posted 2004. October 13. - 08:29

Haho!
Kicsit gyorsabb a forum, remelem igy is marad.
IRC Redstorm kulsoim vannak, azt hiszem 3000 Ft volt darabja, eleg jo.
20ezres karbon villak: ugyanugy es ugyanott (Taiwan) gyartjak, mint a legtobb "neves" gyartoet.
Persze ez az kedvezmenyes ara.
200 gr ide, vagy oda nem szamit, legalabbis nekem (de azert vagok meg le a nyeregcsovembol). Ha meg tartos cuccot akar valaki, vegye az alu-nyakut, jo az a karbon, meg konnyu, de sajnalnek tonkretenni egy full karbon villat.
BMaFTe
Kicsit gyorsabb a forum, remelem igy is marad.
IRC Redstorm kulsoim vannak, azt hiszem 3000 Ft volt darabja, eleg jo.
20ezres karbon villak: ugyanugy es ugyanott (Taiwan) gyartjak, mint a legtobb "neves" gyartoet.
Persze ez az kedvezmenyes ara.
200 gr ide, vagy oda nem szamit, legalabbis nekem (de azert vagok meg le a nyeregcsovembol). Ha meg tartos cuccot akar valaki, vegye az alu-nyakut, jo az a karbon, meg konnyu, de sajnalnek tonkretenni egy full karbon villat.
BMaFTe
#1632
Posted 2004. October 12. - 13:33

Nyerget sajna senkinek nincs módjában kipróbálni, esetleg boltosoknak
?
A 20e-s karbonvilla nem gyanús senkinek? Persze lehet, hogy nem veszélyes, de azért... IGaz láttam már ketté törve nagynevû gyártó 320 gr.-os szupervilláját is. És az a 200 gr. egy karbon villánál baromi sok ám (hacsak nem 20 gr. akartál írni), amikor 500 gr. alatt v. akörül illik lenniük.
bmft: hol tudtal IRC-t beszerezni?, mert én nem látok sehol az országban. Conti Ultra 3000-sel nekem is hasonló a tapasztalatom, nagyon gyorsan amortizálódik és nagyon nem bírja az úton heverõ szilárd tárgyakat, szétszedik, Viszont a legkönnyebb peremes külsõ a Supersonic után, legalábbis ami nálunk beszerezhetõ. Igazi versenygumi, latexes belsõvel 250 gr. körül!

A 20e-s karbonvilla nem gyanús senkinek? Persze lehet, hogy nem veszélyes, de azért... IGaz láttam már ketté törve nagynevû gyártó 320 gr.-os szupervilláját is. És az a 200 gr. egy karbon villánál baromi sok ám (hacsak nem 20 gr. akartál írni), amikor 500 gr. alatt v. akörül illik lenniük.
bmft: hol tudtal IRC-t beszerezni?, mert én nem látok sehol az országban. Conti Ultra 3000-sel nekem is hasonló a tapasztalatom, nagyon gyorsan amortizálódik és nagyon nem bírja az úton heverõ szilárd tárgyakat, szétszedik, Viszont a legkönnyebb peremes külsõ a Supersonic után, legalábbis ami nálunk beszerezhetõ. Igazi versenygumi, latexes belsõvel 250 gr. körül!
#1633
Posted 2004. October 12. - 13:13

Szevasztok!
Regi/uj vagyok, talan tudok par dologhoz hozzaszolni.
-- karbon villa: 20 korul is lehet mar kapni (noname, alu nyak, de jo, es meg szep is) vagy pedig hasznaltan (en vettem mar kipotolt villanyaku Icon Air Railt, ami a Trek-ket villaja volt regebben - teljesen jo volt).
A villanyak anyaga a tartossag szempontjabol nezve inkabb alu legyen, sulyban 200 gr a kulonbseg max.
-- kulso: nekem a Conti Ultra 3000 kezdetben bejott (kenyelmes), de ahogy kopott egyre rosszabb lett, aztan az oldala kezdett szetmenni, feluteses defekteket kaptam ... Most IRC van, es jonak tunik.
-- nyereg, nehez megtalalni az igazit, nekem pl. a Flite
tul kemeny, es sajna nincs lehetosegem SLR Trans Am-et vagy hasonlo zseleseket kiprobalgatni, pedig jo lenne.
Udv
BMaFTe
Regi/uj vagyok, talan tudok par dologhoz hozzaszolni.
-- karbon villa: 20 korul is lehet mar kapni (noname, alu nyak, de jo, es meg szep is) vagy pedig hasznaltan (en vettem mar kipotolt villanyaku Icon Air Railt, ami a Trek-ket villaja volt regebben - teljesen jo volt).
A villanyak anyaga a tartossag szempontjabol nezve inkabb alu legyen, sulyban 200 gr a kulonbseg max.
-- kulso: nekem a Conti Ultra 3000 kezdetben bejott (kenyelmes), de ahogy kopott egyre rosszabb lett, aztan az oldala kezdett szetmenni, feluteses defekteket kaptam ... Most IRC van, es jonak tunik.
-- nyereg, nehez megtalalni az igazit, nekem pl. a Flite
tul kemeny, es sajna nincs lehetosegem SLR Trans Am-et vagy hasonlo zseleseket kiprobalgatni, pedig jo lenne.
Udv
BMaFTe
#1634
Posted 2004. October 05. - 10:47

raleighbikes.com
fejcsõ/homlokcsõ: változó méretû, a vázgeometriától és a vázmérettõl függ. általában minél nagyobb a váz, annál hosszabb a homlokcsõ.
fejcsõ/homlokcsõ: változó méretû, a vázgeometriától és a vázmérettõl függ. általában minél nagyobb a váz, annál hosszabb a homlokcsõ.
#1635
Posted 2004. October 04. - 12:46

HI!
Na srácok van hülye kérdésem egy kocsideréknyi:)
Ki tud érdekes valamit a RALEIGH nevû angol oúti gyártóról?
Hozzájutottam olcsón egy ilyen bringához...
naon occsón... ;D
akinek esetleg ilyen feszít a segge alatt, dobjon választ.
JA: nem vagyok egy keskeny-gumi-lovag, azaz hozzáértésem pusztán mtb-s: miér' majd 20 centis a fejcsõ??
-mondtam, hogy amatõr vagyok
A.
Na srácok van hülye kérdésem egy kocsideréknyi:)
Ki tud érdekes valamit a RALEIGH nevû angol oúti gyártóról?
Hozzájutottam olcsón egy ilyen bringához...

akinek esetleg ilyen feszít a segge alatt, dobjon választ.
JA: nem vagyok egy keskeny-gumi-lovag, azaz hozzáértésem pusztán mtb-s: miér' majd 20 centis a fejcsõ??
-mondtam, hogy amatõr vagyok

A.
#1636
Posted 2004. October 04. - 08:34

Az a panaracer dolog a speciális belsõvel (ami valszeg latexes belsõ lesz, min. 2eFt, de nagyon könnyû) nekem gyanús, mert még nem hallottam olyan peremes külsõrõl, amibe speciális kellene. Ez bizony leginkább megtévesztõ marketinges fogás lehetett. Az a Semperit jó vétel, érdemes használni.
Aki sokat megy, és sok felé, minimálisan lesz egy évadban 4-5 defektje, még akkor is, ha kevlaros külsõvel és latexes belsõvel megy, mert az úton heverõ fémrészek átvághatják v. felüthetik. (a latexes belsõ azért is jó mert kisebb éles tárgyak nem bírják átszúrni) Foltozókészlet mellett érdemes vinni pótbelsõt is, mert: nem találja az ember a lyukat, v. nagyon szétszakad, szelepes lesz, esõben nem lehet megragasztani v. sötét van.
Aki sokat megy, és sok felé, minimálisan lesz egy évadban 4-5 defektje, még akkor is, ha kevlaros külsõvel és latexes belsõvel megy, mert az úton heverõ fémrészek átvághatják v. felüthetik. (a latexes belsõ azért is jó mert kisebb éles tárgyak nem bírják átszúrni) Foltozókészlet mellett érdemes vinni pótbelsõt is, mert: nem találja az ember a lyukat, v. nagyon szétszakad, szelepes lesz, esõben nem lehet megragasztani v. sötét van.
#1637
Posted 2004. October 03. - 17:51

#1638
Posted 2004. October 02. - 16:25

Pótbelsõ, meg 3 kampó mindig elfér a zsebembem.Ha otthon hagyom, sokkal nagyobb esélyem van a defektre.
Üdv:G.Pityu
Üdv:G.Pityu
#1639
Posted 2004. October 02. - 16:09

Köszönöm a válaszokat, könnyebb most már nekem is dönteni. Majdnem vettem egy pár Panaracer külsõt feleáron, de kiderült, hogy valami speciális belsõ jár vele, amit mindennap újra kell pumpálni, mert nagyon gyorsan "ereszt". Ez elég érdekes, de nekem praktikai szempontból nem jön be, mert nincs idõm minden egyes tekerés elõtt 6-7 bar-t belenyomni. A Semperitet megnézem, pláne ha több mint 4000 km-t kibírt defekt nélkül!
Ez hihetetlnennek tûnik! Tényleg szerencséd volt vele! Én hosszabb utakra viszem magammal a pót belsõt a és a kis szerelõ szettemet, annyira félek, hogy nehogy az Isten háta mögött kapjak egy defektet.

#1640
Posted 2004. October 01. - 18:17

a semperit nekem is bejött, ráadásul szerencsét is hozott: 4 és fél ezret mentem velük defekt nélkül.