Hát persze...a bátyus bótja' :-)))))
Azóta én is utánnaszámoltam, 17EUR az 4.5e Ft, kb. ennyi a nagyker ára itthon, tehát meg lehet kapni ennyiért, csak utánna kell járni.
Szerintem nem érdemes bevállalani a light-ot, de kérdezz meg mást is errõl.
Egyébként érdekes volt nekem,h pl. az idõfutam OB-n láttam,h a telekeréken a 110g-os Tufo pályaszingo figyelt...és nem kaptak defektet vele, pedig az csak 2réteg+nagyon, nagyon kevés rávulkanizált gumi...aztán lehet,h csak ördögi szerencsjük volt...
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
Indította
isukim
, 2002. szeptember 05. 11:55
#1461
Írta 2005. február 04. - 12:29

"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése
#1462
Írta 2005. február 03. - 18:20

Énis nagyon nehéz kb 30 éves bringával megyek télen és tökkéletes, nem kell sajnálni, nem is kopik annyira ha mégis, fillérekért lehet cserélni az alkatrészeket.
egyik haverom szingós rendszert használ és isteníti az ilyet. Tényleg 12 bar a minimum, kis gördülési ellenállás, sokáig tart, könnyû. Ha defekt van akkor szerintem nem igazán javítható bár ha jól tudom van vmi hab? amivel ki lehet még javítani. DE defektet nagyon ritkán kapott eddig még, szinte nem is kap.
Tehát akkor a Light verziót nem érdemes megkockáztatni. Marad a 235g-os verzió. Nekem valószínû nem éri meg rendelni, mert elég olcsón fogok hozzájutni itthon is.
egyik haverom szingós rendszert használ és isteníti az ilyet. Tényleg 12 bar a minimum, kis gördülési ellenállás, sokáig tart, könnyû. Ha defekt van akkor szerintem nem igazán javítható bár ha jól tudom van vmi hab? amivel ki lehet még javítani. DE defektet nagyon ritkán kapott eddig még, szinte nem is kap.
Tehát akkor a Light verziót nem érdemes megkockáztatni. Marad a 235g-os verzió. Nekem valószínû nem éri meg rendelni, mert elég olcsón fogok hozzájutni itthon is.
#1463
Írta 2005. február 03. - 17:52

Marchello:
A www.bicycles.de oldalon van Stelvio 16.99EUR-ért!!!
Ha akarsz rendelni összebeszélhetünk, mert ennyiért engem (is) érdekel.
A www.bicycles.de oldalon van Stelvio 16.99EUR-ért!!!
Ha akarsz rendelni összebeszélhetünk, mert ennyiért engem (is) érdekel.
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése
#1464
Írta 2005. február 03. - 17:52

Bõven.
Van több ismerõsön, aki régi 6-7sebességes o.útikkal edz, elmegy a régi 15kg-os biciklivel 3 óra alatt alig 60km-t, tehát nevetsgesen alacsony átlagot, de az alapozásnál nem ez a lényeg.
Valójában 3 órát biciklizett 120-150közötti pulzussal, és kész.
Nekem is az edzõbringám egy 1000éves Peugeot 2*7seb, van vagy 12-13kg. De elég vele menni egy 40-50km kört, az 2-2.5 óra, és jót edzettem.
És ha baj van, nem is mentem olyan messze otthonról, 1 órán belül megérkezik a segítség ha nagyon nagy a baj...
Marchello:
A Stelvio light attól könnyebb,h nincs benne a futófelület alatt a defektvédõ kevlárbetét. Szerintem érdemes inkább a Sima Stelviot megvenni, arról csak jót hallottam.
Technikai szintem az egyik legjobb ár/érték arányú külsõ.
Nem kör kereszmentszetû, hanem inkább fejreállított tojás formája van.
Mikor egyenesen mész csak egy nagyon-nagyon kicsi rész ér le, ami ráadásul kemény "gumiötvözet" míg kanyarban negy felületen fordulsz, amin már van minta is, és puha gumikeverékbõl van.
És ott a defektvédelem...szerintem egy latex vagy esetleg ultralight belsõvel álom lehet.
Ami még izgatja a fantáziámat az a Tufo peremes szingoja...tud valaki errõl nyilatkozni???
A Tufo Elite Jet pl. 220g, és ebben már a belsõ is benne van...csak 11.000Ft/db. És állítólag a szingo elõnyei(kisebb gördülési lelenállás, jobb kanyarstab.) megmaradnak, és 15barig lehet fújni...csak hát az ár...
Meg ugye ezzel 1 defekt és vége van a dalnak...
De az a 220g nagyon kecsegtetõ, és ebben is van defektvédelemi, 220TPI szálsûrûség, 4rétegû felépítés...
Egyszer biztos kipróbálom...:-))))
Van több ismerõsön, aki régi 6-7sebességes o.útikkal edz, elmegy a régi 15kg-os biciklivel 3 óra alatt alig 60km-t, tehát nevetsgesen alacsony átlagot, de az alapozásnál nem ez a lényeg.
Valójában 3 órát biciklizett 120-150közötti pulzussal, és kész.
Nekem is az edzõbringám egy 1000éves Peugeot 2*7seb, van vagy 12-13kg. De elég vele menni egy 40-50km kört, az 2-2.5 óra, és jót edzettem.
És ha baj van, nem is mentem olyan messze otthonról, 1 órán belül megérkezik a segítség ha nagyon nagy a baj...
Marchello:
A Stelvio light attól könnyebb,h nincs benne a futófelület alatt a defektvédõ kevlárbetét. Szerintem érdemes inkább a Sima Stelviot megvenni, arról csak jót hallottam.
Technikai szintem az egyik legjobb ár/érték arányú külsõ.
Nem kör kereszmentszetû, hanem inkább fejreállított tojás formája van.
Mikor egyenesen mész csak egy nagyon-nagyon kicsi rész ér le, ami ráadásul kemény "gumiötvözet" míg kanyarban negy felületen fordulsz, amin már van minta is, és puha gumikeverékbõl van.
És ott a defektvédelem...szerintem egy latex vagy esetleg ultralight belsõvel álom lehet.
Ami még izgatja a fantáziámat az a Tufo peremes szingoja...tud valaki errõl nyilatkozni???
A Tufo Elite Jet pl. 220g, és ebben már a belsõ is benne van...csak 11.000Ft/db. És állítólag a szingo elõnyei(kisebb gördülési lelenállás, jobb kanyarstab.) megmaradnak, és 15barig lehet fújni...csak hát az ár...
Meg ugye ezzel 1 defekt és vége van a dalnak...
De az a 220g nagyon kecsegtetõ, és ebben is van defektvédelemi, 220TPI szálsûrûség, 4rétegû felépítés...
Egyszer biztos kipróbálom...:-))))
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése
#1465
Írta 2005. február 03. - 11:47

Hi!
Én most tettem szert egy Trek 1000-re,Szerintetek edzeni bõven elég egy montisnak alföldön nem?
: ))
Én most tettem szert egy Trek 1000-re,Szerintetek edzeni bõven elég egy montisnak alföldön nem?
: ))
Team Heavy Pedál Szeged
#1466
Írta 2005. február 03. - 11:43

10 ropi nem kevés egy gumiért, de ezért már tényleg elit szintet kapsz.
én most ezt néztem ki a Velotrade árlistájából, használ vki ilyet?
"KÜLSÖ 622-23 STELVIO HS362 B-SK FOL LIGHT 185G 6 990 Ft"
én most ezt néztem ki a Velotrade árlistájából, használ vki ilyet?
"KÜLSÖ 622-23 STELVIO HS362 B-SK FOL LIGHT 185G 6 990 Ft"
#1467
Írta 2005. február 03. - 11:08

#1468
Írta 2005. február 02. - 21:31

vigyázat, a continak van Grad Prix, Grand Prix 3000. a kettõ közöt hatalmas külömbség van!!!
Az 1000km-t nem én csináltam vele, de láttam, a folyamatot, egy edzõátrsam használta el...igaz nem kímélte, volt benne városi tekergés(10km csajozós levezetés egy jó 100as után), de tényleg nagyon hamar elkopott neki, igaz 85kg a srác.
Én a SS-en használok valami régi Michlein axial-t8kevláros) 3 éven nyúzom, 2-7bár között, hóba, fagyba, sárba, terepen, lapossan, melegbe, porba...minden át(kb. 10-12.000km CSAK VÁROSBAN, sárban-hóban). Már megérett a cserér, mert kezd szépen leválni a futófelület, de mostmár addig gyilkolom, amíg bírja...csakazértis!!!
egyébként a legjobb versenyguminak a Vittoria Open Cors Evo CX tûnik, a Tour-on induló csapatok kb. fele(!!!) erre esküszik, és a hosszú sík szakaszokra ezt használják, többnyire latex belsõvel.
Az 1000km-t nem én csináltam vele, de láttam, a folyamatot, egy edzõátrsam használta el...igaz nem kímélte, volt benne városi tekergés(10km csajozós levezetés egy jó 100as után), de tényleg nagyon hamar elkopott neki, igaz 85kg a srác.
Én a SS-en használok valami régi Michlein axial-t8kevláros) 3 éven nyúzom, 2-7bár között, hóba, fagyba, sárba, terepen, lapossan, melegbe, porba...minden át(kb. 10-12.000km CSAK VÁROSBAN, sárban-hóban). Már megérett a cserér, mert kezd szépen leválni a futófelület, de mostmár addig gyilkolom, amíg bírja...csakazértis!!!
egyébként a legjobb versenyguminak a Vittoria Open Cors Evo CX tûnik, a Tour-on induló csapatok kb. fele(!!!) erre esküszik, és a hosszú sík szakaszokra ezt használják, többnyire latex belsõvel.
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése
#1469
Írta 2005. február 02. - 19:10

8,5 baron használtam. Most vmi Conti van rajta (azt hiszem az említett T1000), versenyre leht, hogy felteszem a Michelint (tavaly nyertem Dobogókõn), egyenlõre minden csak terv, marad a futóléc (némi gyerek húzás a szánkón opcióval).A M. csomagolásán van rajta egy súly-nyomás grafikon, 80 kg felett 8 bart ajánl.
#1470
Írta 2005. február 02. - 16:41

A régi Continental-ok akár 18000 km-t is bírtak, a Conti Gp3000 egy kicsit gyenguszabb ugyan, de 8-10 simán bele megy abba is. A szövet ugyanaz, és tényleg hártyavékony, de bivalyerõs. Nem tudom mit csinálsz vele, de 800-1000 km alatt kinyírni az durva. Fél éve hajtok városban (éppen most is ez van fenn) elsõ keréken egy 18(!!!)-622-es Klasszikus Grand Prix-t, hátul ugyanez van 23-as kivitelben. Mindössze arra kell vigyázni, hogy a kevlárszálat takaró vastag szövetcsík ne gyûrõdjön be a felni pereme alá, mert akkor a perem garantáltan szétgyepálja ezen a részen a külsõ szövetréteget és akkor kuka...
nervex
#1471
Írta 2005. február 02. - 14:20

hmm a vélemények után lehet én vagyok túl igénytelen a külsõk iránt :-)
de a másik kerekemen Ritchey Tomslick van, nekem azzal sem volt eddig semmi bajom. A külsõk pedig nálam min 5e km-t mindig kibírnak...
versenyre most dilemmázok hogy mit használja, de vmi könnyût szeretnék.
de a másik kerekemen Ritchey Tomslick van, nekem azzal sem volt eddig semmi bajom. A külsõk pedig nálam min 5e km-t mindig kibírnak...
versenyre most dilemmázok hogy mit használja, de vmi könnyût szeretnék.
#1472
Írta 2005. február 02. - 12:50

Conti GP3000 egy nagyon jó gumi, irtózatosan tapad kanyarban, könnyû, álom vele menni, de 800-1000km. 1-2 keményebb patka vagy kátyú(ami nem okoz felütéses defektet) és vége a hrtyavékony oldalfalnak.
Most Vittoriával megyek edzésre Zaffiro-t használok, 330g, vastag futófelület, hóban-jégen is egész jól viselkedik(ahhoz képest, h o.úti) és sokat bír. 3000 már van benn, és még ugyanennnyit biztos el fog menni.
defekt még nem volt. edzésre nyugodtan fel lehet tenni egy 300-350g-os gumit. 2-3000Ft ért lehet kapni nagyon jó, ésszel megtervezett edzõgumikat.
Versenyzésre valami más típust használok(nem emlékszem most a nevére) 195g, 220TPI szövetsûrûség, kétféle(keményebb-puhább) futófelület.
Viszont 1szer már sikerült versenyen felütnöm, igaz, 60as tempónál...védhetetlen volt, és szerintem más külsõk is megadták volna magukat....akkorát csattant.
Szerencsére a kerék megúszta.
Vettem azóta latex belsõket, ezzel fogok idén menni. Nagy elõnye,h sokkal jobban tûri a felütéses és a szúrásos defektet, mert jobban nyúlik, és nem szakad(lásd óvszer). hátránya,h 2-3-5 naponta pumpáni kell bele, mert a porózus anyaga miatt "engedi" a levegõt. De egy verseny alatt ez nem észrevehetõ.
Most Vittoriával megyek edzésre Zaffiro-t használok, 330g, vastag futófelület, hóban-jégen is egész jól viselkedik(ahhoz képest, h o.úti) és sokat bír. 3000 már van benn, és még ugyanennnyit biztos el fog menni.
defekt még nem volt. edzésre nyugodtan fel lehet tenni egy 300-350g-os gumit. 2-3000Ft ért lehet kapni nagyon jó, ésszel megtervezett edzõgumikat.
Versenyzésre valami más típust használok(nem emlékszem most a nevére) 195g, 220TPI szövetsûrûség, kétféle(keményebb-puhább) futófelület.
Viszont 1szer már sikerült versenyen felütnöm, igaz, 60as tempónál...védhetetlen volt, és szerintem más külsõk is megadták volna magukat....akkorát csattant.
Szerencsére a kerék megúszta.
Vettem azóta latex belsõket, ezzel fogok idén menni. Nagy elõnye,h sokkal jobban tûri a felütéses és a szúrásos defektet, mert jobban nyúlik, és nem szakad(lásd óvszer). hátránya,h 2-3-5 naponta pumpáni kell bele, mert a porózus anyaga miatt "engedi" a levegõt. De egy verseny alatt ez nem észrevehetõ.
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése
#1473
Írta 2005. február 02. - 12:01

Az említett schwalbe nekem sem a szívem csücske. Kopik, nagyon. Ami nem lenne baj, ha cserébe jól tapadna, de nem. Csúszik. (78kg, 7.5-8 bar)
Szóval lehet ez is pech, súlyprobléma, vagy túl magas elvárások...
Szóval lehet ez is pech, súlyprobléma, vagy túl magas elvárások...
#1474
Írta 2005. február 02. - 10:28

Ha ugyanazt a fajtát használtad, akkor ugye lehet pech, én 65kg, és 7 bar körül érzi jól magát...
A sífutás az pedig baromi jó sport, és még a kerékpárhoz is jó kiegészítõ!
A sífutás az pedig baromi jó sport, és még a kerékpárhoz is jó kiegészítõ!
#1475
Írta 2005. február 02. - 07:18

De remélem nem most akarod felszerelni?
Én már 1 pár dolgot(lánc+sor, hajtómû) gyüjtögetek ami majd tavasszal megy fel a bringára, amikor már nincs szósz meg trágya az utakon...
Szóval szerintem hacsak nincs végzetes hiba a régi láncon, várj a cserével még 2-3-4 hetet.
Már fennt van! Ebben az idõben futok, hétvégén, amig normális a hó, addig sífutok, ha kicsit jobb a helyzet jön a trekking és csak ezután jön a hasítás

A schalbe bõ 2000 km után ledobta nekem a futó felületet, talán a súlyomat (82 kg, + a magas nyomást) nem bírta.
#1476
Írta 2005. február 01. - 18:09

Hy!
Nos az a szalag tudtommal montira létezik csak, a löttyöt is montira láttam, de az jó lehet országutira is. A lötty a belsõben forog és ha defektet kapsz, akkor mint a vér kifolyik kicsit a lukon és szépen "megalvad" tehát betömi a kisebb rést. Viszont súlya van rendesen ezért nem nagyon használják egyiket se, mert viszonylag ritkán kapni defektet oguton (montihoz képest) és egy belsõcsere is max 10 perc. Az irányíthatósághoz meg nem lenne köze ennek a súlynak.
Ha jól emlékszem a Conti 1000es volt nekem is egyszer: olcsó külsõ, vizes úton nagyon nyálkássá válik a felülete, szinte imádkozni kell hogy ne ess el egy kanyarban. Én ezért többet nem is vettem. Én edzésre Schwalble Blizzard Sport-ot használok: minden idõben jó, viszonylag sokat bír, olcsó, viszont nehéz (305g).
Nos az a szalag tudtommal montira létezik csak, a löttyöt is montira láttam, de az jó lehet országutira is. A lötty a belsõben forog és ha defektet kapsz, akkor mint a vér kifolyik kicsit a lukon és szépen "megalvad" tehát betömi a kisebb rést. Viszont súlya van rendesen ezért nem nagyon használják egyiket se, mert viszonylag ritkán kapni defektet oguton (montihoz képest) és egy belsõcsere is max 10 perc. Az irányíthatósághoz meg nem lenne köze ennek a súlynak.
Ha jól emlékszem a Conti 1000es volt nekem is egyszer: olcsó külsõ, vizes úton nagyon nyálkássá válik a felülete, szinte imádkozni kell hogy ne ess el egy kanyarban. Én ezért többet nem is vettem. Én edzésre Schwalble Blizzard Sport-ot használok: minden idõben jó, viszonylag sokat bír, olcsó, viszont nehéz (305g).
#1477
Írta 2005. február 01. - 13:58

#1478
Írta 2005. február 01. - 13:44

Hali!
Szerintetek milyen a fent említett gumi. Használt már valaki ilyet, illetve még egy kérdés, amirõl nem nagyon hallani, használ valaki defektgátlót? Vagy inkább használjak vastagabb belsõt? vagy mindkettõt? Mekkora tüskéket bír? Gondolom a plussz súly kicsit nehezít a keréken, de nem lesz tõle nehezebben irányítható a bicikli? Ilyen problémáról már hallottam itt-ott, de az montival volt, itt azért a 8 bar miatt talán nincs?
Elõre is köszi a válaszokat:
Attisch
Szerintetek milyen a fent említett gumi. Használt már valaki ilyet, illetve még egy kérdés, amirõl nem nagyon hallani, használ valaki defektgátlót? Vagy inkább használjak vastagabb belsõt? vagy mindkettõt? Mekkora tüskéket bír? Gondolom a plussz súly kicsit nehezít a keréken, de nem lesz tõle nehezebben irányítható a bicikli? Ilyen problémáról már hallottam itt-ott, de az montival volt, itt azért a 8 bar miatt talán nincs?
Elõre is köszi a válaszokat:
Attisch
#1479
Írta 2005. február 01. - 10:57

De remélem nem most akarod felszerelni?
Én már 1 pár dolgot(lánc+sor, hajtómû) gyüjtögetek ami majd tavasszal megy fel a bringára, amikor már nincs szósz meg trágya az utakon...
Szóval szerintem hacsak nincs végzetes hiba a régi láncon, várj a cserével még 2-3-4 hetet.
Én már 1 pár dolgot(lánc+sor, hajtómû) gyüjtögetek ami majd tavasszal megy fel a bringára, amikor már nincs szósz meg trágya az utakon...
Szóval szerintem hacsak nincs végzetes hiba a régi láncon, várj a cserével még 2-3-4 hetet.
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése
#1480
Írta 2005. január 31. - 21:14
