Nagy szerencséd volt. Sajnos nagyon észnél kell lenni, ámbár idén még csak jó tapasztalataim vannak. Pl túl vagyok az elsõ esti tekerésen (1/2 9-10-ig), és mindenki már messzirõl levette a fényszórót. Tavaly nem ez volt a jellemzõ.
Mindenkinek sérülés mentes felkészülést!
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
Started by
isukim
, 2002. September 05. 11:55
#1281
Posted 2005. March 24. - 21:06

#1282
Posted 2005. March 24. - 13:17

nagyon nagy szerencsém volt...kicsit át is értékeltem a stéherezést.
Csak helyen szabad csinálni, ahol ismered az aszfaltot...bár az elhullott állatokat így sem tudod kiiktatni.
Egyszer, egy ismerõsöm(6-8évvel ezelõtt). Traktor mögött stéhereztek a haverjával, kb. 25-30km/h-val. Döglött kutya az úton...valahogy sikerült neki felbukni benne, de úgy,h bele is feküdt a tetembe(volt vagy 1 hetes). Megsérült(zúzódások), de hazamentem bringával, egyenesen a kórházba....nem akarták ellátni, mert azthiddték, hajléktalan....állítólag iszonyatos bûzt árasztott magából....rémes lehetett.
Csak helyen szabad csinálni, ahol ismered az aszfaltot...bár az elhullott állatokat így sem tudod kiiktatni.
Egyszer, egy ismerõsöm(6-8évvel ezelõtt). Traktor mögött stéhereztek a haverjával, kb. 25-30km/h-val. Döglött kutya az úton...valahogy sikerült neki felbukni benne, de úgy,h bele is feküdt a tetembe(volt vagy 1 hetes). Megsérült(zúzódások), de hazamentem bringával, egyenesen a kórházba....nem akarták ellátni, mert azthiddték, hajléktalan....állítólag iszonyatos bûzt árasztott magából....rémes lehetett.
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése
#1283
Posted 2005. March 23. - 22:48

Vigyázz magadra! Mi lesz a fórummal nélküled!?
Egyébként ez megmagyarázhatatlan, hogy az ember miket vészel át, és mindezek ellenére néha a legegyszerûbb szitukból lesznek a legnagyobb bukások. Többször volt már olyan, hogy lepergett elõttem életem filmje, aztán max. egy anyázással megúsztam ill. megúszta. Amikor pl. biztos voltam, hogy egy f-sz megadja az elsõbbséget, akkor ezt az elképzelésemet egy hét kényszerpihenõ követte.
Egyébként ez megmagyarázhatatlan, hogy az ember miket vészel át, és mindezek ellenére néha a legegyszerûbb szitukból lesznek a legnagyobb bukások. Többször volt már olyan, hogy lepergett elõttem életem filmje, aztán max. egy anyázással megúsztam ill. megúszta. Amikor pl. biztos voltam, hogy egy f-sz megadja az elsõbbséget, akkor ezt az elképzelésemet egy hét kényszerpihenõ követte.
Minél jobban nézel ki, annál többet látsz be.
#1284
Posted 2005. March 23. - 22:07

1 körhátrány.
Valójában nem is készültem semmi komolyra, edzõkerekekkel mentem, elõtte egész héten tekrtem-tekrtem-tekrtem. Még szombaton is mentem 70km-t.
Lenyomtam a versenyt, majd kis pihi után Thany-Szfvár 85km-t is letekertem.
Tegnap megúsztam egy hatalmas esést:
Szfváron A 62es bevezetõ szakaszán van 2*2sáv, több lámpás keresztezõdés, ahol a haladó sávok térkõvel vannak lerakva, a kanyaródó(jobbra) aszfalt. Teherautó mögött mentem 40-45km/h, a teherautó besorolt a jobbra kanyarodóba, én hátranéztem, még beférek az érkezõ autósor elé, sávot áltanék, de a térkõ és a beton között vagy 20m hosszan van egy 15cm széles, 10cm mély "kátyú". a Teharautótól nem láttam. Végülis nemtudom,h a kátyút átugrottam ,vagy belõle ugrottam ki, az biztos,h sikerült megúsznom esés nélkül, de beszitáltam a sáv közepéig...ha ott elesek, a mögöttem jövõ(k) biztos,h nem tudnak megállni...
Mindenesetre megúsztam egy nyereg-elállíátódással.
Nagyon nagy mákom volt....
Valójában nem is készültem semmi komolyra, edzõkerekekkel mentem, elõtte egész héten tekrtem-tekrtem-tekrtem. Még szombaton is mentem 70km-t.
Lenyomtam a versenyt, majd kis pihi után Thany-Szfvár 85km-t is letekertem.
Tegnap megúsztam egy hatalmas esést:
Szfváron A 62es bevezetõ szakaszán van 2*2sáv, több lámpás keresztezõdés, ahol a haladó sávok térkõvel vannak lerakva, a kanyaródó(jobbra) aszfalt. Teherautó mögött mentem 40-45km/h, a teherautó besorolt a jobbra kanyarodóba, én hátranéztem, még beférek az érkezõ autósor elé, sávot áltanék, de a térkõ és a beton között vagy 20m hosszan van egy 15cm széles, 10cm mély "kátyú". a Teharautótól nem láttam. Végülis nemtudom,h a kátyút átugrottam ,vagy belõle ugrottam ki, az biztos,h sikerült megúsznom esés nélkül, de beszitáltam a sáv közepéig...ha ott elesek, a mögöttem jövõ(k) biztos,h nem tudnak megállni...
Mindenesetre megúsztam egy nyereg-elállíátódással.
Nagyon nagy mákom volt....
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése
#1285
Posted 2005. March 23. - 18:43

#1286
Posted 2005. March 23. - 07:19

#1287
Posted 2005. March 22. - 14:48

nekem éppen a napokban állítódot el a hátsó váltóm. Nagy vízátfolyásos-hóolvadás idején.
Hátul a váltónál lévõ gyorsállítón nem tudtam már feszíteni, így hagytam ahogy van. Nekem most a 4. és 5. áttétel között vált "üreset" vagyis a fvkar vált, de a váltó nem ugrik le a pozícióba csak késõbb(általában, mikor elveszem a terhelést a hajtásról).
Egy alapos átmosás(benzinkút, gõzborotva-kézimosó) és egy kis utánállítással orvosolható a probléma...azthiszem nálad is errõl lehet szó...
Hátul a váltónál lévõ gyorsállítón nem tudtam már feszíteni, így hagytam ahogy van. Nekem most a 4. és 5. áttétel között vált "üreset" vagyis a fvkar vált, de a váltó nem ugrik le a pozícióba csak késõbb(általában, mikor elveszem a terhelést a hajtásról).
Egy alapos átmosás(benzinkút, gõzborotva-kézimosó) és egy kis utánállítással orvosolható a probléma...azthiszem nálad is errõl lehet szó...
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése
#1288
Posted 2005. March 22. - 10:22

Szerintem is bowdenezés v. váltókar. Nézd meg hogy a bowden nincs e eltömödve. Az is lehet hogy valaki menet nélkül váltógatta a karodat és akkor elég künnyû letörni egy ici pici részt a racsnimechanikából, ami szintén okozhat üresjáratot. Én is jártam már így. A srác meg korházban van azóta :-)
#1289
Posted 2005. March 22. - 09:12

#1290
Posted 2005. March 22. - 07:18

#1291
Posted 2005. March 22. - 00:16

#1292
Posted 2005. March 21. - 20:56

Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. A hátsó váltóm néha-néha "Lyukat húz". Már kitisztítottam a bowden vezetõket és mégis. Fõleg terhelésnél jelentkezik. Tiagra cucc kb 3e km van benne. Mi a teendõ?
Egy kis segítséget szeretnék kérni. A hátsó váltóm néha-néha "Lyukat húz". Már kitisztítottam a bowden vezetõket és mégis. Fõleg terhelésnél jelentkezik. Tiagra cucc kb 3e km van benne. Mi a teendõ?
#1293
Posted 2005. March 21. - 11:37

Szia Yip!
Nekem ilyen van (2001-es).
Most 12,500 km van benne.
Szerintem elég strapabíró.
Az enyémen még Vuelta Airline1-es bombaerõs felni és CrMoly villa van.
Sokszor megyek vele rosszabb minõségû utakon is.
Igaz ráz. Nem olyan mint a karbon, de jól bírja a kiképzést.
Ajánlom!
Nekem ilyen van (2001-es).
Most 12,500 km van benne.
Szerintem elég strapabíró.
Az enyémen még Vuelta Airline1-es bombaerõs felni és CrMoly villa van.
Sokszor megyek vele rosszabb minõségû utakon is.
Igaz ráz. Nem olyan mint a karbon, de jól bírja a kiképzést.
Ajánlom!
#1294
Posted 2005. March 20. - 22:22

Igen, nyolcas vagy kilences lánckerékbõl nyolc darabot kilences hézagolókkal és kilences lánccal. Kell hozzá még egy nyolcas shimano hátsóváltó (600,105 vagy RX100) is. Az egyik haverom bringáján van egy ilyen felállás, Õ egy nyolcas RX100-at használ a 7400-as fékváltókarjával. Tehát ez nem saját tapasztalatom, de Õ azt mondja tökéletesen mûködik, amikor együtt edzettünk, nekem is így tûnt.
nervex
#1295
Posted 2005. March 20. - 21:59

Mindenkinek köszi a kimerítõ választ!
Nervex: Ha jól értelmeztem 8lánckereket rakjak fel hátra 9es hézagolókkal és kilences lánccal. Ez nekem most fekszik is mivel a hetes racsnimra (9es távtartókkal) felfér a nyolc lánckerék. Aztán majd a végleges úgyis egy Rd 7402es lesz.
Nervex: Ha jól értelmeztem 8lánckereket rakjak fel hátra 9es hézagolókkal és kilences lánccal. Ez nekem most fekszik is mivel a hetes racsnimra (9es távtartókkal) felfér a nyolc lánckerék. Aztán majd a végleges úgyis egy Rd 7402es lesz.
#1296
Posted 2005. March 20. - 21:44

#1297
Posted 2005. March 20. - 21:08

Nekem is volt ilyen fékváltókarom, sajnos a 8-as dura-ace-nek más a bowdenhúzása
mint a mostani 8-as és 9-es cuccoknak. Használtam egy darabig kilences ultegra
sorral és váltóval hogy a rögzítõcsavar alatt (asszem) fogattam be a bowdent, de nem volt így sem tökéletes. A megoldás tényleg az hogy hozzávaló váltó kell.
mint a mostani 8-as és 9-es cuccoknak. Használtam egy darabig kilences ultegra
sorral és váltóval hogy a rögzítõcsavar alatt (asszem) fogattam be a bowdent, de nem volt így sem tökéletes. A megoldás tényleg az hogy hozzávaló váltó kell.
#1298
Posted 2005. March 20. - 20:19

szerintem mással is mûködhet. végülis a váltó egy zsír egyszerû szerkezet: annyit mozdul, amennyit a karral húzol rajta, ezért gondolom hogy jók a más 8-as váltók (vagy a hetesek...).
Ennyire azért nem egyszerû a helyzet, mert a váltó egyáltalán nem zír egyszerû szerkezet, három tényezõnek kell egyeznie ahhoz, hogy jól pozícionáljon. Az elsõ, hogy mennyit húz a kar. A második, hogy milyen csaptávolsággal rendelkezik a hátsóváltó, azaz, hogy erre a bowdenmennyiségre mennyit mozdul. A harmadik, hogy milyen hézagolású a sor. Az elsõ kettõ arány adja a váltó áttételezését. Na ez az, ami a 7400-as Duránál más volt, mint a többi cuccnál. Errõl Németh Balázs írt a Bikkmakkban, azt hiszem a Daccordi-s Retro bike cikkben. Lényeg, hogy ez az áttétel a Duránál 1-1, míg az összes többi Shimano cuccnál 1-2 vagy 1-1,5, már nem emlékszem pontosan.
Ahogy szmöre is írta, csak a 7400-as és a 7700-as sorozatú hátsóváltókkal mûködik, amit még annyival egészítenék ki, hogy a 7400-asnak is három változata volt, a 7400 (6-os), a7401 (7-es), és a 7402(8-as). Ezek közül a 7402 a tuti, de lehet, hogy a másik kettõ is ugyanilyen paraméterekkel rendelkezik csak azokkal még nem próbáltam.
Van még egy harmadik megoldás, végy egy kilences shimano láncot, nyolcas vagy kilences lánckerekeket és kilences hézaggyûrûket. Ehhez a felláláshoz a 7400 fékváltókart bármilyen nyolcas Shimano hátsóváltóval tudod használni. Láttam már ilyet jól, pontosan mûködni.
Egyébként én is használok 7400 STI váltórendszert, szerintem túl fog élni még egy harmadik világháborút is, de a 7700-as és 7800-as, már a fogyasztói kultúrta jegyében született utódait biztosan. Érdemes egyébként felhajtani egy RD7402-hátsóváltót, nagyon szép "mûszer".
nervex
#1299
Posted 2005. March 20. - 19:48

potty!
Az ST-7400 fékváltó csak az RD-7400 vagy az RD-7700-al müködik pontosan, de az RD-7700-nál is máshová kell bekötni a bovdent.Tudnillik más mennyiségû bovdent húz.
Az ST-7400 fékváltó csak az RD-7400 vagy az RD-7700-al müködik pontosan, de az RD-7700-nál is máshová kell bekötni a bovdent.Tudnillik más mennyiségû bovdent húz.
#1300
Posted 2005. March 20. - 11:15

hELLO yip!
Nekem van egy lestrapált, agyonhasznált gépem potom 18e -ért, elõnye h kettler és h aluváz, ja meg h gurul, (: és h bárhol ott lehet hagyni. Én sokat mentem vele, strapa egy gép, semmi komoly.
Ha gondolod, küldök fotót.
tody
Nekem van egy lestrapált, agyonhasznált gépem potom 18e -ért, elõnye h kettler és h aluváz, ja meg h gurul, (: és h bárhol ott lehet hagyni. Én sokat mentem vele, strapa egy gép, semmi komoly.
Ha gondolod, küldök fotót.
tody