Aladdin, érdemes lenne egy terheléses vizsgálatra elmenned ahol tutira belövik az aerob-anaerob zónáidat.Vagy ha egy fejlettebb pulzusmérõd van az is segít ebben.
A pedál fordulatról: mit akarsz fejleszteni, állóképességet, erõt, gyorsaságot, mert nem mindegy.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
Started by
isukim
, 2002. September 05. 11:55
#1181
Posted 2005. April 08. - 22:24

#1182
Posted 2005. April 08. - 21:31

Aladdin, elõször is tisztázzuk, hány éves vagy?
Aztán: mennyi a nyugalmi pulzusod? A spontán ébredés utáni kellene. Majd: mérd meg a maximumot, a módszert magtalálod a pulzusmérés topicban.
Aztán eddz több pulzustartományban, mert egy kerékpárosnak ez kell...
Bõvebben:a tacx honlapon
http://www.tacx.com
edzésterveket is találsz itt. Ha kell még, akkor szólj.
Aztán: mennyi a nyugalmi pulzusod? A spontán ébredés utáni kellene. Majd: mérd meg a maximumot, a módszert magtalálod a pulzusmérés topicban.
Aztán eddz több pulzustartományban, mert egy kerékpárosnak ez kell...
Bõvebben:a tacx honlapon
http://www.tacx.com
edzésterveket is találsz itt. Ha kell még, akkor szólj.
#1183
Posted 2005. April 08. - 21:10

Hát nem tudom, én még nem láttam olyan gyári kereket, amelyik szebben futott a 600as agyamnál. Esteleg a Dura Ace ilyen, de olyat meg még nem próbáltam :-) (és gyanítom nem is nagyon fogok). Ettõl függetlenül biztos vannak elõnyei az épített keréknek.
Összeállt a 0.99es verzió az új Authoromból és ma elmentem vele bicó. Az elsõ gondolatom az volt, így a sok acélvázas bicó után, hogy eddig kolbásszal mentem. Kegyetlenül lehet vele sprintelni! Nagyon élveztem. Még egy két apróság meg a 105ös fvkar hibádzik és teljesen elkészül.
Összeállt a 0.99es verzió az új Authoromból és ma elmentem vele bicó. Az elsõ gondolatom az volt, így a sok acélvázas bicó után, hogy eddig kolbásszal mentem. Kegyetlenül lehet vele sprintelni! Nagyon élveztem. Még egy két apróság meg a 105ös fvkar hibádzik és teljesen elkészül.
#1184
Posted 2005. April 08. - 20:05

Ezerszer lerágtuk, de nekem meg valami nem világos a pulzusméréssel kapcsolatban.
Ma volt rajtam elõször pmérõ, de vmit nem értek. Itthon a pulzusom 60 és 70 között van. Tekerés közben a pulzusmérõ 170et mutat, de én nem veszem észre magamon, hogy a végét járnám, pedig elvileg ez már magasnak számít vagy nem? 190 környékén érzem, hogy ez necces. Elvileg elmondható, hogy 150, 160 felett érdemes edzeni,(persze tudom mindenkinek más, meg számolni kellene a max-ból) de ez még lóf…-nak érzem.
Másik kérdésemre se lehet konkrét választ adni, de mennyi kb. az a pedálfordulatszám, amit érdemes tekerni.
Ma volt rajtam elõször pmérõ, de vmit nem értek. Itthon a pulzusom 60 és 70 között van. Tekerés közben a pulzusmérõ 170et mutat, de én nem veszem észre magamon, hogy a végét járnám, pedig elvileg ez már magasnak számít vagy nem? 190 környékén érzem, hogy ez necces. Elvileg elmondható, hogy 150, 160 felett érdemes edzeni,(persze tudom mindenkinek más, meg számolni kellene a max-ból) de ez még lóf…-nak érzem.
Másik kérdésemre se lehet konkrét választ adni, de mennyi kb. az a pedálfordulatszám, amit érdemes tekerni.
Minél jobban nézel ki, annál többet látsz be.
#1185
Posted 2005. April 08. - 13:29

A Nellában Mavic open pro biztos van, esetleg más Mavic is, meg egyéb felnibõl is szokott lenni.
Az épített kereket valóban érdemes venni, több szempontból (az agy sokkal jobban, könnyebben fut, küllõk jobak, könnyebbek, eredeti küllõfeszesség beállítás) jobb, mint a fûzött. EGy-két hátránya azért van: ár, a gyári küllõbeállítás pontossága elsõ nyolcasnál elmegy (szerelõ úgy nem tudja becentrírozni), általában speckó küllõit nehéz beszerezni külön. A Mavicnál érdemes spórolni a Cosmostól jobbra (Ksyrium SL), mert jóval könnyebb tömeg mellett merevebb és jobb kidolgozású.
Az épített kereket valóban érdemes venni, több szempontból (az agy sokkal jobban, könnyebben fut, küllõk jobak, könnyebbek, eredeti küllõfeszesség beállítás) jobb, mint a fûzött. EGy-két hátránya azért van: ár, a gyári küllõbeállítás pontossága elsõ nyolcasnál elmegy (szerelõ úgy nem tudja becentrírozni), általában speckó küllõit nehéz beszerezni külön. A Mavicnál érdemes spórolni a Cosmostól jobbra (Ksyrium SL), mert jóval könnyebb tömeg mellett merevebb és jobb kidolgozású.
#1186
Posted 2005. April 08. - 11:49

#1187
Posted 2005. April 08. - 11:31

Csak éppen sajnos nincs a nagykerben, (32 küllõs tuti nincs), a Mavic felnik meg állítólag útban vannak az ország felé ...

#1188
Posted 2005. April 08. - 10:56

#1189
Posted 2005. April 08. - 10:44

Hali Mindenkinek! Mach 1 320 felnim van , 1.5-ös Sapim küllõkkel ,régi 105ös aggyal, 3x-re füzve, 78-80 kg vagyok , elég sokat megyek Pesten . Régebben egy Rigida Novám volt, Élessaroknál a villamossin hazavágta . Mióta a 20mm-es gumiról 25-re váltottam , (eddig) nem volt vele gondom.
Üdv:G.Pityu
Üdv:G.Pityu
#1190
Posted 2005. April 08. - 09:46

Köszi az infót, fel is vettem a kapcsoaltot a Vár Kerékpárral. Néztem még a Biondoban Gipiemme felniket, azok sem túl drágák. Azt hiszem, hogy a Mach1 Rodrunner mellett maradok (4,5e). Sokat gondolkodtam a Mavicon is, de szerintem gyüjtök egy kicsit és veszek majd egy külön Cosmos szettet valamikor a nyáron. Elgondolkodtató, hogy 2004-es ultegra aggyal 27e körül már Mavic cxp 23-t lehet kapni külföldi honlapokon.
#1191
Posted 2005. April 08. - 09:05

potty: bocs a pont-atlanságért, nem vagyok netguru.
A felnirõl: a Rigida Chrina is versenyfelninek számít, talán ezért ment tönkre. MAch sok helyen van, pl. a Vár aljában lévõ "Peugeot" boltban biztos. A Sun assault én sem ajánlom edzésre és a magyar utakon, majdnem olyan könnyû mint a MAvic open pro, de a tartóssága, merevsége nem közelíti (nem hiába annyi a Mavic amennyi). A MAvic CXP21 pl. viszonylag olcsó (7-8e között), alacsonyfalú és nagyon tartós. A VUelta Kronos szintén nagyon tartós, csak ahhoz képest, hogy épített versenykerék, nehéz.
A felnirõl: a Rigida Chrina is versenyfelninek számít, talán ezért ment tönkre. MAch sok helyen van, pl. a Vár aljában lévõ "Peugeot" boltban biztos. A Sun assault én sem ajánlom edzésre és a magyar utakon, majdnem olyan könnyû mint a MAvic open pro, de a tartóssága, merevsége nem közelíti (nem hiába annyi a Mavic amennyi). A MAvic CXP21 pl. viszonylag olcsó (7-8e között), alacsonyfalú és nagyon tartós. A VUelta Kronos szintén nagyon tartós, csak ahhoz képest, hogy épített versenykerék, nehéz.
#1192
Posted 2005. April 07. - 09:26

Köszi a tanácsokat. Gipiemme kerekeket 80 font körüli áron láttam 8/9-es Shimano hubbal szerelve egy külföldi honlapon,bár kereket nem szívesen utaztatok keresztül fél Európán. Sun és MAch1 felniket hol lehet Mo-n kapni(Bp, vagy online kereskedés)?
#1193
Posted 2005. April 07. - 09:21

Eszti: Nézd meg a Meridákat www.velotrade.hu is azok se rosszak! Mostmár én is Authoros vagyok és eddig pirospont nekik, de az alap vázaik (a3305,a4405) azért egy picit nehezek. Viszont ebbõl adódóan elég tartósak is.
Pcycle: kimaradt egy pont: bicikli.lap.hu
Pcycle: kimaradt egy pont: bicikli.lap.hu
#1194
Posted 2005. April 07. - 09:18

#1195
Posted 2005. April 07. - 08:13

Mach1-bõl az olcsóbba (320) sem sikerült 1 év alatt nyolcast tennem a 80 kilómmal, szerintem királyos! És (én nem mértem le, de) katalógus szerint 500g alatt van, úgy emlékszem.
#1196
Posted 2005. April 06. - 22:51

#1197
Posted 2005. April 06. - 22:46

#1198
Posted 2005. April 06. - 21:27

Vadi új bicajomban még 1000km-t sem nyomattam bele, miután ma úgy megütöttem Rigida chrina felmnimet, hogy örültem, hogy haza tudok vele tekerni az 50km-s edzésembõl. Nem kétséges, hogy hátsó felnit kell cserélnem, miután nagy tojás lett benne, megadta magát. Mit gondoltok, milyen felnit lenne érdemes venni? Vagy esetleg egyenesen új kerékszett, bár Ultegra agyamat nem szívesen nélkülözöm. Nem igazán találtam semmit a hazai biciklis honlapokon. 1db. kéne és nem túl drága, ezért Mavicban nem gondolkodok, de most Rigida-t sem szívesen vennék. Vuelta Kronos Race sem tûnik rossznak, mivel annak ellenére, hogy aero-s könnyebb, mint a Rigida.
Elsõsorban edzésre, ritkán versenyre használnám.
Mit gondoltok?
Elsõsorban edzésre, ritkán versenyre használnám.
Mit gondoltok?
#1199
Posted 2005. April 06. - 16:07

avenue...izé...eléggé érdekes...hát...sztem mindent kéne lecserélni rajta...egyébként milyen acélból van?s ez új tipus?s az egyik gond vele az,hogy nincs kisebb méretben...
#1200
Posted 2005. April 06. - 15:30

Retro! 
Ez a fekete dizájn nagyon zsír.

Ez a fekete dizájn nagyon zsír.
Sziasztok!
(Nem megvenni akarom, csak érdekel, hogy szerntetek milyen.)