Üdv. Vadonatúj fórum felhasználó és kerékpár felhasználó vagyok. Szert tettem egy cannondale (1996) kerékpárra. Elég jó kis üldözõ gép szerintem, de az az igazság, hogy nem igazán értek (még) a bringákhoz. Ötletet és tanácsot szeretnék kérni, hogyan tudnám és mivel feldobni. extrázni egy "kicsit". Ha rossz helyen kopogtatok, akkor bocsesz...egyébként egy cimborám ajánlotta bikemag-t, azt mondta itt találhatok mindent... köszi elõre is. Gemini80.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
Indította
isukim
, 2002. szeptember 05. 11:55
#1141
Írta 2005. április 14. - 10:40

#1142
Írta 2005. április 14. - 10:30

A sora fékváltókart a legtöbb 100e körüli bringába benyomják - cserébe a joytech agyakért, meg a tektro fékekért és a quando hajtómûért.
Pedig részemrõl semmi baj a vázváltóval, sõt.
És sokkal inkább vázváltó+rendes alkatrészek, mint ezek a kakamatyi cuccok.
Pedig részemrõl semmi baj a vázváltóval, sõt.
És sokkal inkább vázváltó+rendes alkatrészek, mint ezek a kakamatyi cuccok.
#1143
Írta 2005. április 14. - 09:01

100e Ft körül csak nagyon alapgépeket árulnak fékváltó és patentpedál helyett vázváltóval és klipsszel, egyszerû vázzal. De aki nem versenyzésre akarja venni, szerintem jó vételek lehetnek ezek, az Olimpia meg különösen, én is csak dicséretet hallottam róla. A szettekkel kapcsolatban azt kell eldönteni, hogy megfelelõ-e a 8-as rendszer (bár lassan már a Sorat is 9-esre teszik át).
#1144
Írta 2005. április 14. - 08:36

Az egyik bikemagban volt egy olimpia fitnessz teszt, az ugyanerre a vázra+karbonvillára épült (az arrowéra, ha még most is az van), csak a formájába kötöttek bele (négyszögesített alsócsõ), dehát az meg szubjektív.
Szerintem semmi baj a schwinn (nekem ez van), olimpia, altrix és tsai vázakkal. Simán "elbírnak" ezek is egy 105-ös cuccot.
Kérdés, hogy mennyiért adják, mert sora/2200 (+noname agyak, stb) szettes bringákat más gyártók is kínálnak 100 körül.
Szerintem semmi baj a schwinn (nekem ez van), olimpia, altrix és tsai vázakkal. Simán "elbírnak" ezek is egy 105-ös cuccot.
Kérdés, hogy mennyiért adják, mert sora/2200 (+noname agyak, stb) szettes bringákat más gyártók is kínálnak 100 körül.
#1145
Írta 2005. április 13. - 22:07

olimpia sora/2200-vel szerelt országútiját meg szabad venni?
a felszereltség nem baj hogy alap, igazából a váz legyen tartós, az fontos lenne...
a felszereltség nem baj hogy alap, igazából a váz legyen tartós, az fontos lenne...
#1146
Írta 2005. április 13. - 14:16

Hát bizony....én is nézegettem a Campa Neutront.
1500g, és az apróhirdetések között láttam 110.000Ft körül.
De a Ksyrium SSC SL sem áll távol a szívemtõl :-))))))
1500g, és az apróhirdetések között láttam 110.000Ft körül.
De a Ksyrium SSC SL sem áll távol a szívemtõl :-))))))
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése
#1147
Írta 2005. április 13. - 13:21

Hát, lehet, hogy létezik ez a jelenség a féktõl függetlenül is (esetleg oldalszél közbejötte?), én még nem tapasztaltam. A hegyi kerekem majdnem ez az összeállítás, ott sem. Még a mechanikába is van szubjektivitás... A könnyû kerekek manapság már ca. 1500 gr alatt vannak, és nagyon sok ilyen van, sõt 1000 gr alatt is (a legkönnyebb valami 840gr. körüli, a karbonfelni 240gr. !!). CAmpa, Zipp, Lew, AMClassic etc.. Nyugaton tízezrek mennek 1100-1300 gr. közöttiekkel. Iszonyat milyen pehelykerekeken egyensúlyoznak...
#1148
Írta 2005. április 13. - 09:28

Máskor is tapasztaltam már a "belebegést" és mástól is hallottam(Pl. Rolf Vector pro v. Gipiemme). Persze, h lehet könnyebet építeni, de egy gyári fûzésû keréknél nem a minimális súly az elsõdleges szempont(pl. Mavic Cosmic sorozat).
Am calssic agy(68g)+DT 2-1.5-2mm+bike pos. küllõanyák(~140g+25g)+Ambrosio Crono F.20(340g) = 575g.
Lehet ilyen könnyû kereket is építeni(mellesleg nem kerül többe ~20.000Ft-nál), de nem biztos,h sokra mész vele egy 70-80km-es dimbes-dombos mezõnyversenyen.
a gyári fûzésû kevés küllõs kerékkel sem fogsz perceket adni a mezõnynek, de mindképpen elõnyösebb....szerintem.
Am calssic agy(68g)+DT 2-1.5-2mm+bike pos. küllõanyák(~140g+25g)+Ambrosio Crono F.20(340g) = 575g.
Lehet ilyen könnyû kereket is építeni(mellesleg nem kerül többe ~20.000Ft-nál), de nem biztos,h sokra mész vele egy 70-80km-es dimbes-dombos mezõnyversenyen.
a gyári fûzésû kevés küllõs kerékkel sem fogsz perceket adni a mezõnynek, de mindképpen elõnyösebb....szerintem.
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése
#1149
Írta 2005. április 13. - 08:43

Stéherezni csak nagyon jól ismert úton érdemes, mert a burkolathiba miatt még bukni is lehet, arról nem is szólva, hogy az útmenti buszmegállókat, mellékutakat is jó ismerni, hogy ha a kocsi hirtelen fékez ne érjen váratlanul. Olyan kátyúsorok vannak, hogy pont belemehet mindkét kerék egyszerre és ez 50-60-nál nem sima dolog.
A "belebegés" a fékbeállítás miatt van, esetleg a kerék oldalirányú ütése miatt, a 700 gr.-os elsõ gyári kerék már nem számít könnyûnek (nekem is RaceLite-om van -- még fûzetni is lehet könnyebbet, nem lebeg be 75-nél sem).
A "belebegés" a fékbeállítás miatt van, esetleg a kerék oldalirányú ütése miatt, a 700 gr.-os elsõ gyári kerék már nem számít könnyûnek (nekem is RaceLite-om van -- még fûzetni is lehet könnyebbet, nem lebeg be 75-nél sem).
#1150
Írta 2005. április 12. - 16:21

Különben én is gondolkodom, hogy lehet, hogy kicsit szélesebb gumikat nyomatok fel, bár még nagyon barátkoznom kell a gondolattal.
Adrenalin löket? Sajnos 80 km/h felett itt az alföldön nem volt még szerencsém menni. 60 fölé engedem néha egy hídi szakaszon, ahol lejt, de ennyi. A Rigida Chrinamat 58km/h-nál vágtam oda egy gödörben, mikor próbáltam kicsit pihenni, és egy kukás kocsira gyorsítottam, de jött egy gödör szembe.
Régóta tervezem, hogy 1x berámolok az autóba és elmegyek egy hétre a hegyekbe kerekezni! Nekem egy kis hátszél, ahol már 40 felé lehet nyomatni, az is pumpálja az adrenalint!
Adrenalin löket? Sajnos 80 km/h felett itt az alföldön nem volt még szerencsém menni. 60 fölé engedem néha egy hídi szakaszon, ahol lejt, de ennyi. A Rigida Chrinamat 58km/h-nál vágtam oda egy gödörben, mikor próbáltam kicsit pihenni, és egy kukás kocsira gyorsítottam, de jött egy gödör szembe.
Régóta tervezem, hogy 1x berámolok az autóba és elmegyek egy hétre a hegyekbe kerekezni! Nekem egy kis hátszél, ahol már 40 felé lehet nyomatni, az is pumpálja az adrenalint!

#1151
Írta 2005. április 12. - 15:58

farkasamed: Pedig milyen jó is egy 23 v. 25mm edzõgumi.
Van olyan szerencsém,h 2pár kereket használhatok, van egy edzõ(Am. Class. agyak, 2mm DT, FIR felnik) és egy verseny(Bontrager Race Lite).
Az edzõ keréken most Vittoria Zaffiro Pro gumikat használok 23mm széles, 330g, rengeteg sok gumival a futófelületen. Érezhetõ a külömbség.
A Versenykeréken Vittoria Techno Pro van, 20mm széles 195g.
Apropó versenykerék:
A Békás II. tegnap elõtt, a lejtõn, olyan 75km/h magasságában óvatosan ráfékeztem az elsõ kerékre. Valószínûleg nem pontosan középen volt a fék, és csak az egyik oldalt érte el a fékbetét. Olyan szépen "belebegett" oldalirányba a kerék-villa-kormány,h csak na. Nem volt gáz, mert amint elengedtem a féket elmúlt a 2hatás" illletve,h nagyobb féket húztam, és mindkét oldal fékezõdött sem volt gond, illetve ez csak 70km/h felett érezhetõ, de elgondolkodtató. az irányítással nem volt gond, mert mindez egy enyhe jobbkanyarban történt, és centire ugyanazon az íven haladtam tovább, de érdkes volt.
Bizony a végletek közelében már érezni,h nem egy 32küllõs épített kerék, hanem egy 20küllõs, 700g-os gyári fûzött kerék volt alattam.
Érdekes és egyben félelmetes érzés volt.
Nemtudom ki mennyit ment lefelé, nekem 84.86km/h volt a max, de mindkétszer mentem 80 felett. Kell-kell ez az adrenalinlöket.
Van olyan szerencsém,h 2pár kereket használhatok, van egy edzõ(Am. Class. agyak, 2mm DT, FIR felnik) és egy verseny(Bontrager Race Lite).
Az edzõ keréken most Vittoria Zaffiro Pro gumikat használok 23mm széles, 330g, rengeteg sok gumival a futófelületen. Érezhetõ a külömbség.
A Versenykeréken Vittoria Techno Pro van, 20mm széles 195g.
Apropó versenykerék:
A Békás II. tegnap elõtt, a lejtõn, olyan 75km/h magasságában óvatosan ráfékeztem az elsõ kerékre. Valószínûleg nem pontosan középen volt a fék, és csak az egyik oldalt érte el a fékbetét. Olyan szépen "belebegett" oldalirányba a kerék-villa-kormány,h csak na. Nem volt gáz, mert amint elengedtem a féket elmúlt a 2hatás" illletve,h nagyobb féket húztam, és mindkét oldal fékezõdött sem volt gond, illetve ez csak 70km/h felett érezhetõ, de elgondolkodtató. az irányítással nem volt gond, mert mindez egy enyhe jobbkanyarban történt, és centire ugyanazon az íven haladtam tovább, de érdkes volt.
Bizony a végletek közelében már érezni,h nem egy 32küllõs épített kerék, hanem egy 20küllõs, 700g-os gyári fûzött kerék volt alattam.
Érdekes és egyben félelmetes érzés volt.
Nemtudom ki mennyit ment lefelé, nekem 84.86km/h volt a max, de mindkétszer mentem 80 felett. Kell-kell ez az adrenalinlöket.
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése
#1152
Írta 2005. április 12. - 14:05

Ez teljesen logikusnak tûnik a UCItól. Viszont így az elektromos motyók annyira nem fognak teret hódítani, mert annyival nem nyújtanak többet.
Turbo_G.Pityu: a városi/téli verseny kerómon nekem is széles Conti gumi és régi Rigida felnik vannak, és örületesen jól bírják a mgpróbáltatásokat. Napi 4-5x megyek át vele kátyús és villamossínes utakon, és odanyomom neki rendesen. Az országúton viszont nem szívesen használok 20-asnál szélesebbet.
Turbo_G.Pityu: a városi/téli verseny kerómon nekem is széles Conti gumi és régi Rigida felnik vannak, és örületesen jól bírják a mgpróbáltatásokat. Napi 4-5x megyek át vele kátyús és villamossínes utakon, és odanyomom neki rendesen. Az országúton viszont nem szívesen használok 20-asnál szélesebbet.
#1153
Írta 2005. április 12. - 13:42

es a HTII hol jar eppen? ultegra?
montiknal idenre mar az LX-ig csuszott
Igen, úgy tudom, jövõre már a 105-ös hajtómû is HT2 lesz.
#1154
Írta 2005. április 12. - 13:30

es a HTII hol jar eppen? ultegra?
montiknal idenre mar az LX-ig csuszott
montiknal idenre mar az LX-ig csuszott

mostly harmless
toltesen tuliak tarsasaga - powered by patakmeder
toltesen tuliak tarsasaga - powered by patakmeder
#1155
Írta 2005. április 12. - 12:31

Sõt, a sora is octalinkes már!Ehhez képest 2005 van, már a Tiagra is octalinkes, a Campa még mindig 4szöges...
#1156
Írta 2005. április 12. - 11:13

Ehhez képest 2005 van, már a Tiagra is octalinkes, a Campa még mindig 4szöges...mégis a profi csapatok fele Campával megy. És nyerik a versenyeket sorban, semmi külömbség nincs "S" és "C" versenyzõ között.
igen, de a campa-s csapatok nagyrésze nem-campa hajtómûvel nyomul (fsa stb...)
#1157
Írta 2005. április 12. - 11:05

az alu modell tartósabb. Szerintem.
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése
#1158
Írta 2005. április 12. - 10:52

csipom, mikor meseltek
erdekesek.

mostly harmless
toltesen tuliak tarsasaga - powered by patakmeder
toltesen tuliak tarsasaga - powered by patakmeder
#1159
Írta 2005. április 12. - 10:46

Sziasztok!
Én is hallottam egy két dolgot az elektromos váltókról, de nem sok jót. Ha egyszer valami már bevállt ( bowdenes fékváltó), miért kell olyat, ami csak nyeli a pénzt, de konkrét elõrelépést nem tud felmutatni???
"Vagy kétségbeesve keresni õket a raktárak mélyén..." ---remélem soha nem jön el ez az idõ..
Apropó, korábbi kérdésemre: senki nem tud semmit a look carbon pro és pp 337-es pedálokról?
Mindkettõ 10ezerbe van, az elsõ 500 kilit ment, a második karcmentesen zsír új.
Nem tudok választani, sajna még soha nem vettem önállóan pedállt. Kérlek segítsetek!
tody
Én is hallottam egy két dolgot az elektromos váltókról, de nem sok jót. Ha egyszer valami már bevállt ( bowdenes fékváltó), miért kell olyat, ami csak nyeli a pénzt, de konkrét elõrelépést nem tud felmutatni???
"Vagy kétségbeesve keresni õket a raktárak mélyén..." ---remélem soha nem jön el ez az idõ..
Apropó, korábbi kérdésemre: senki nem tud semmit a look carbon pro és pp 337-es pedálokról?
Mindkettõ 10ezerbe van, az elsõ 500 kilit ment, a második karcmentesen zsír új.
Nem tudok választani, sajna még soha nem vettem önállóan pedállt. Kérlek segítsetek!
tody
#1160
Írta 2005. április 12. - 10:39

Elég sokféle körülménynek és kritériumnak kell megfelenie egy váltórendszernek.
Elvileg -20 tól egészen +45-50fokig ugyanolyan precízen kell mûködnie. Bármilyen elektromos mezõnek(magaszfesz. vezetéktõl a rádiótelefonon át a vasúti felsõvezetéktõl a mágneses hatásokon át...) ellen kell állnia.
Képzeld csak el, egy versenyen(helyi amatõr, vagy TdF) a mezõny halad 40km/h-val, szinte mindenki nagytányéron. Aztán egyszer csak fele hirtelen megkapja a 39/25öt...nem kis bukást eredményezne...
Mindig van 1-2 kuriózum a nagy versenyzõk között is. Pl.: Biopace hajtómû, vagy ugye a ma már milliók által használt SPD-SL pedálkötést kifejezetten Armostrong számára tervezték. Egy 2001-2002-es Bikemagban van is egy cikk(kintrõl átvett, és fordított), ahol Armstrongot az új biciklijérõl kérdezik. Még a külföldi újságíró csodálkozva nézi a Shimnao logóval díszített LOOK-pedálra hasonlító pedált. Armsotrong mesélte,h ragaszkodott a LOOK-pedálhoz, hiszen 15éves kora óta azzal hajt. Évekig ment a huza-vona a Shimnao-Armstrong-szerelõk-mérnökök között, mire a Shimnao készített 1 prototípust. A profik közül többen is jelezték az igényüket, és ebbõl lett 2004ben a sorozatgyártás. Akkor még(az újságcikkben) jövõ idõben beszélnek róla,h valószínûleg lesz belõle kereskedemi forgalomban kapható változat is.
De amikor a Shimano kijött az Octalink-es rögzítéssel, sokan aztmondták,h a Campának is lépni kell. Sokan dícsérték az octalinket(külföldön és itthon is), kerek perec megmondta a szaksajtó,h a Campa recordnál egyértelmûen merevebb szerkezet.
Ehhez képest 2005 van, már a Tiagra is octalinkes, a Campa még mindig 4szöges...mégis a profi csapatok fele Campával megy. És nyerik a versenyeket sorban, semmi külömbség nincs "S" és "C" versenyzõ között.
Elvileg -20 tól egészen +45-50fokig ugyanolyan precízen kell mûködnie. Bármilyen elektromos mezõnek(magaszfesz. vezetéktõl a rádiótelefonon át a vasúti felsõvezetéktõl a mágneses hatásokon át...) ellen kell állnia.
Képzeld csak el, egy versenyen(helyi amatõr, vagy TdF) a mezõny halad 40km/h-val, szinte mindenki nagytányéron. Aztán egyszer csak fele hirtelen megkapja a 39/25öt...nem kis bukást eredményezne...
Mindig van 1-2 kuriózum a nagy versenyzõk között is. Pl.: Biopace hajtómû, vagy ugye a ma már milliók által használt SPD-SL pedálkötést kifejezetten Armostrong számára tervezték. Egy 2001-2002-es Bikemagban van is egy cikk(kintrõl átvett, és fordított), ahol Armstrongot az új biciklijérõl kérdezik. Még a külföldi újságíró csodálkozva nézi a Shimnao logóval díszített LOOK-pedálra hasonlító pedált. Armsotrong mesélte,h ragaszkodott a LOOK-pedálhoz, hiszen 15éves kora óta azzal hajt. Évekig ment a huza-vona a Shimnao-Armstrong-szerelõk-mérnökök között, mire a Shimnao készített 1 prototípust. A profik közül többen is jelezték az igényüket, és ebbõl lett 2004ben a sorozatgyártás. Akkor még(az újságcikkben) jövõ idõben beszélnek róla,h valószínûleg lesz belõle kereskedemi forgalomban kapható változat is.
De amikor a Shimano kijött az Octalink-es rögzítéssel, sokan aztmondták,h a Campának is lépni kell. Sokan dícsérték az octalinket(külföldön és itthon is), kerek perec megmondta a szaksajtó,h a Campa recordnál egyértelmûen merevebb szerkezet.
Ehhez képest 2005 van, már a Tiagra is octalinkes, a Campa még mindig 4szöges...mégis a profi csapatok fele Campával megy. És nyerik a versenyeket sorban, semmi külömbség nincs "S" és "C" versenyzõ között.
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése