Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

- - - - -

  • This topic is locked This topic is locked
3129 replies to this topic

#881
tpresident

tpresident

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 898 posts
A 10es ultegra szett remélem összejön, lehet,h komplett csere lesz...TREK 1500 v. 2300ra !
Nem érdekel valakit az authorom??? az apróhirdetések között megtalálja!!!
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése

#882
tpresident

tpresident

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 898 posts
adf9uy:
Itt a bikemag apróhirdetések közzött találsz millió féle országúti cuccot, 1-1.000.000Ft-ig. Csak keresgélni kel,, érdemes 2-3 hétre visszamentõleg kotorászni, mert nem kapkodnak az alkatrészek után...kicsi a piac :-)))
Kormányból a zoggie-t javaslom, 2500Ft-ért, 300g-on belül van, 7005alu, bowdenneknek mélyítés, és tartós, szép darab. Ár/érték aránya a legjobb. Esetleg lehet még Ritchey comp 5000Ft, ha jól tudom, de nagy külömbség nincs. Az is alu, +/- 20g, ugyanolyan szép.
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése

#883
adf9uy

adf9uy

    vendég

  • fórumtag
  • 19 posts
Sziasztok!
Sikerült a hétvégén egy nagyot perecelnem. Elgörbült a vázam és a kormányom. Szeretnék tanácsot kérni, hogy milyen kormányt érdemes venni az olcsóbb kategóriából, súly nem annyira számít. A másik kérdésem, hogy milyen outi acélvázakat kapni manapság hol tudnék ennek utánannézni?

#884
_A

_A

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 554 posts
tpresident sok sikert kívánok hozzá,és majd várjuk az élménybeszámolót;)

#885
tpresident

tpresident

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 898 posts
8-assal rendszernél is elmentem egy szezont(10-12e km) egy lánc+racsnival, 9essel is megyek ennyit...és ha szerencsém lesz, jövõ hónapban elkezdhetek gyûrni egy 10sebességes rendszert....
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése

#886
vittorio

vittorio

    vendég

  • fórumtag
  • 41 posts

SYA Potty!Ezt a négy kattintást hogy érted? Olyat már hallottam hogy hármast lehet kettes üzemmódban használni,de ez teljesen más,amit leírtál...Hogy jön össze a négy?



az átdobónak kis- és nagytányéron is 2-2 pozíciója van

#887
Litespeed

Litespeed

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 343 posts
  • LocationBudapest
Kulak csak viccelt. Az, hogy valami aero, attól még nem jobb, vagy roszabb.
Aero: jobb aerodinamikai tulajdonságokkal rndelkezõ. Pl.: kör keresztmetszetõ vázcsõ, vagy nyeregcsõ helyett lapított, lapított küllõ, stb.
A különbözõ vázanyagok nem hinném, hogy valakit is jobbá tesznek, max a bicaj lesz jobb/más tulajdonságú, ha más anyagból készül. Pl.: egy aluváz álltalában merevebb, mint egy acél.
One planet, one tribe...

#888
_A

_A

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 554 posts

Hát ja, én meg a schwinn csepel aero vázamhoz vagyok szokva, és hát az a meridával ellentétben mégiscsak aero, tehát jobb! :)

Sziasztok! mitõl lesz egy váz aero? miben jobb mint az "alap"? És mi ez a misztikum a vázak körül,hogy bizonyos anyagok merevebbé és jobb reagáló képességüvé alakítják a cangást?
És Jézus szóla hozzájuk: - Mondjátok, ki vagyok én?
És õk felelék: - Te vagy létünk alapjának eszkatológiai manifesztációja, a kerigma, amiben interperszonális kapcsolataink legvégsõ értelme tárul fel elõttünk.
És Jézus ismét szóla: - Mi???

#889
_A

_A

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 554 posts

Én meg azt mondom, hogy újíts mindent és 9-es rendszerig meg se állj... fölösleges egy 7-es rendszert dédelgetni. MI van, ha cserélni kell? marad a használt cucc, és ugyanott tartasz. Akkor viszont az alsó-alsóközép kategóriában Campa. Egész más érzés lesz egy ilyet hajtani.

Már nem azért,de rendszerek alkatrész ellátottsága és költségei között hatalmas különbségek vannak....Sztem maradjunk az aranyközépnél...Mit szóltok a nyolcashoz?;) Van hozzá minden,elérhetõ árú alkatrészek,megfelelõ alkatrész utánpótlás,szaktudás... A kopást már meg se említem. Egyébként a kilences mennyivel kopik gyorsabban mint a nyolcas? Van valós alapja a siránkozásnak?
És Jézus szóla hozzájuk: - Mondjátok, ki vagyok én?
És õk felelék: - Te vagy létünk alapjának eszkatológiai manifesztációja, a kerigma, amiben interperszonális kapcsolataink legvégsõ értelme tárul fel elõttünk.
És Jézus ismét szóla: - Mi???

#890
_A

_A

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 554 posts

A másik gázos pont az elsõ váltó, mivel a régi csõváltókar több bowdent húz egy váltásra mint a fvkarok. Megoldás: az új fvkarokat kétféleképpen lehet bekötni. Az egyik az hogy egyet kattintasz egyet vált. A másik hogy 4 lépcsõben tudsz felváltani és egy lépcsõben lefele. Kettõ kettõ kattintás jut felfele a 39es és a 51es lánckerékre. Így van egy "finombeállítási" lehetõség. Ha így kötöd be szintén tökéletes mûködést kaphatsz. A harmadik gáz a fékek 'mer hogy a fékváltókar CSAK a kétforgáspontos fékekkel jó, mert az húz ugyanannyi bowdent. Ne ez nálam úgy néz ki hogy bekötöttem az egy forgásponthoz és ment, mint az álom. Jól adagolható, de blokkolni is lehet, ha azt szeretnéd. Azért annyit hozzáteszek hogy mindez Mavic felnin történik Jagwire pofákkal.
Szóval kompatibilitás ide vagy oda azért sok mindent meg lehet tökéletesen oldani egy kis hozzáértéssel. Azért a bicikli még most se egy ûrrepülõgép bonyolultságú szerkezet.

SYA Potty!Ezt a négy kattintást hogy érted? Olyat már hallottam hogy hármast lehet kettes üzemmódban használni,de ez teljesen más,amit leírtál...Hogy jön össze a négy?
És Jézus szóla hozzájuk: - Mondjátok, ki vagyok én?
És õk felelék: - Te vagy létünk alapjának eszkatológiai manifesztációja, a kerigma, amiben interperszonális kapcsolataink legvégsõ értelme tárul fel elõttünk.
És Jézus ismét szóla: - Mi???

#891
kulak

kulak

    vendég

  • fórumtag
  • 103 posts

jó-jó ez a 907es Merida Ultegrával, de Õ a Morati titánvázhoz van szokva, és ezért mégsem olyan jó...
Ez nekem már kicsit sok...


Hát ja, én meg a schwinn csepel aero vázamhoz vagyok szokva, és hát az a meridával ellentétben mégiscsak aero, tehát jobb! :)

#892
tpresident

tpresident

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 898 posts
Tény, hogy kell hozzá érteni a dolgok elméletét(pl. mi mennyi bowdent húz, melyik kazettára hány fogaskereket lehet felrakni...stb.). De nem 1 bonyolult dolog.
Potty: Érdekes dolog, de az öcsém bringáján sokáig 1 forgáspontos fék volt Campa mirage fvkarral. Kiváncsi voltam rá, de nem éreztem semmi problémát, ugyanúgy meg lehetett vele állni 30-40-60ról, csak kicsit nagyobb erõ kellett hozzá(105fvkar+ultegra fékekehez képest), igaz valami szityok vacak állapotú fék volt. Aztán felrakott 2forgáspontos Zoggie fékeket, azzal is ugyanúgy meg lehetett állni, de az már "kényelemsebb" (kisebb erõvel nagyobb fékhatás) volt. Olvastam-hallottam sok helyen,h fvkar az 1 forgáspontossal nem használható...szerintem használható, de tény,h nem a legkönnyebb, legjobb mûködésû(igaz én patkófékes futárgépen edzõdött markaimnak...). A Bikemag-ban is írnak sok érdekes dolgot.
Én akkor néztem furcsán mikor N.B. arrõl írt,h jó-jó ez a 907es Merida Ultegrával, de Õ a Morati titánvázhoz van szokva, és ezért mégsem olyan jó...
Ez nekem már kicsit sok...
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése

#893
rollingwheels

rollingwheels

    vendég

  • fórumtag
  • 117 posts
tpresident, minden elismerésem és nagyrabecsülésem a Tiéd, de nyilván a Te rutinod nélkül valóban nem tanácsos vegyes rendszerekbe belekapni.
Szerintem.
Legalábbis én nem biztatnék senkit.

#894
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 posts
Szerintem meg maradj a hetesnél.
Elmondom az én esetemet. Volt egy full 600asal szerelt (egyforgáspontos fék, UG fogsor!, vázcsõre szerelt váltókar) régebbi bicóm. Vázat cseréltem és újjítottam. Megtartottam a váltókat (elsõ+hátsó) az agyakat és vettem egy 105ös (ST5510) fvkart.
Kicseréltem a 7-es UG kazettatestet egy 7-es HGre, ráraktam 8! db fogaskereket a következõképpen: 9es Sram 11-25ös fogsort vettem (de mûködik 9es Hg70es fogsorral is). Leszedtem a legnagyobb fogaskereket és a hozzá tartozó távtartót. Az eredmény az, hogy a 7es racsnin van 8db fogaskerék kilences távtartókkal, ami tökéletesen mûködik a 105ös 9es fvkarral. A másik gázos pont az elsõ váltó, mivel a régi csõváltókar több bowdent húz egy váltásra mint a fvkarok. Megoldás: az új fvkarokat kétféleképpen lehet bekötni. Az egyik az hogy egyet kattintasz egyet vált. A másik hogy 4 lépcsõben tudsz felváltani és egy lépcsõben lefele. Kettõ kettõ kattintás jut felfele a 39es és a 51es lánckerékre. Így van egy "finombeállítási" lehetõség. Ha így kötöd be szintén tökéletes mûködést kaphatsz. A harmadik gáz a fékek 'mer hogy a fékváltókar CSAK a kétforgáspontos fékekkel jó, mert az húz ugyanannyi bowdent. Ne ez nálam úgy néz ki hogy bekötöttem az egy forgásponthoz és ment, mint az álom. Jól adagolható, de blokkolni is lehet, ha azt szeretnéd. Azért annyit hozzáteszek hogy mindez Mavic felnin történik Jagwire pofákkal.
Szóval kompatibilitás ide vagy oda azért sok mindent meg lehet tökéletesen oldani egy kis hozzáértéssel. Azért a bicikli még most se egy ûrrepülõgép bonyolultságú szerkezet.

#895
tpresident

tpresident

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 898 posts
Szerintem van szép bicikli, amin campa szett van, és van technikailag szép bicikli, amin Shimano szett van.
Szerintem.
A vegyes, meg szokatlan dolgokról annyit,h évek ót szerelek országúti bringákat(többnyire versenyzõkét).
Van olyan, akinek fordítva van bekötve a fék(a jobb az elsõ), mert kölyök kora óta motorozik(most 30éves) és ott ugye a bal kar a kuplung.
Aztán van olyan, aki csak hátul használ fvkart(mint Armstrong némely szakaszokon!!!) elsõ váltót alul kezeli egy nem pozicionált váltókarral. Õ is ott szokott lenni az elsõ 30ban!
Van, aki Time pedálra esküszik, van, aki 20évesen még mindig a serdülõ áttétel-korlátozással hajt(52/15 a legnagyobb), mégis az elsõ 30ban végzett a Békás 2.-n.
Ennyit a furcsaságokról, szerintem.
Ha valaki csilli-villi mutogatós biciklit akar, akkor a cipõt ne a lábához, hanem a váz színéhez válassza ki...tuti sikere lesz a kispajtásai körében, és nem kell a furcsa tekintetektõl rettegnie. :-)
szerintem.
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése

#896
rollingwheels

rollingwheels

    vendég

  • fórumtag
  • 117 posts
Hát azért - tapasztalat ide vagy oda - én ebbe nem ruháznék így bele. Engem mindenki eltanácsolt a vegyes rendszerektõl, amikor ezen agyaltam. A Campa kazettáknak más a szélessége és a fogak egymástól való távolsága is különbözik - persze csak egy picikét. Ez kb. 1-1 mm-t jelent a szélsõ értékeknél, ami persze mûködhet még ettõl. És a hátsóváltók pályája más a két rendszernél, azaz más vonalon (íven) mozognak. Persze ettõl még lehet, hogy egy-egy konfigurációban ez mûxik, de ha nem, bárhová viszed a járgányodat, mindenki csak rádmered, hogy mit csodálkozol azon, hogy a hibrid rendszered nem megy??? Ezt az érzést inkább nem kívánom. Ráadásul sztem a Campa fékein kívül a kazettája jobb egyértelmûen a Big S- nél, úgyhogy inkább a teljes rendszer. Vagy: vegyél hátsó agyat- fogsort- váltót és majd ha telik rá, fékváltókart. Én is így kényszerületm tenni két éve...

#897
tpresident

tpresident

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 898 posts
A Mirage-t lehet kombinálni a Shimnanoval. Ahogy a Shimnao Sora-t is lehet vegyíteni Campa hátsó váltóval. Én használtam Campa Mirage fvkart, meg elõtte régi 8as Veloce-t is Tiagra hátsó váltóval, egy ismerõsöm meg használ iagra fékváltókart Campa Xenon hátsó váltóval. És precízen mûködik.
"Ha tanulmányozzuk a külömbözõ vallások tanításait, észrevesszük, hogy mindnek a pozitív emberi tulajdonságok fejlesztése, az erényes ember nevelés a célja. Ez elég ok arra,hogy tiszteletet érezzünk minden vallás iránt." - Õszentsége a Dalai Láma elmélkedése

#898
Mecsekoutis

Mecsekoutis

    újonc

  • fórumtag
  • 3 posts
Hmmmm!
Ahogy Csehov modta :" minden az anyegin múlik"
Egy mindentcsere az sok pénzegységet felemészt. Majd még gondolkodom a dolgon!

#899
rollingwheels

rollingwheels

    vendég

  • fórumtag
  • 117 posts
Én meg azt mondom, hogy újíts mindent és 9-es rendszerig meg se állj... fölösleges egy 7-es rendszert dédelgetni. MI van, ha cserélni kell? marad a használt cucc, és ugyanott tartasz. Akkor viszont az alsó-alsóközép kategóriában Campa. Egész más érzés lesz egy ilyet hajtani.

#900
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 posts
Ja igazad van Tpres, de nem igazán tud mit kezdeni a Mirageal ha egyszer a többi cucca a nagy S!
Mecsekoutis: Szerintem vedd meg és használd egészséggel! (semmi közöm a bolthoz!).