Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#881
Írta 2005. május 19. - 12:09

Nem érdekel valakit az authorom??? az apróhirdetések között megtalálja!!!
#882
Írta 2005. május 19. - 12:08

Itt a bikemag apróhirdetések közzött találsz millió féle országúti cuccot, 1-1.000.000Ft-ig. Csak keresgélni kel,, érdemes 2-3 hétre visszamentõleg kotorászni, mert nem kapkodnak az alkatrészek után...kicsi a piac :-)))
Kormányból a zoggie-t javaslom, 2500Ft-ért, 300g-on belül van, 7005alu, bowdenneknek mélyítés, és tartós, szép darab. Ár/érték aránya a legjobb. Esetleg lehet még Ritchey comp 5000Ft, ha jól tudom, de nagy külömbség nincs. Az is alu, +/- 20g, ugyanolyan szép.
#883
Írta 2005. május 18. - 22:03

Sikerült a hétvégén egy nagyot perecelnem. Elgörbült a vázam és a kormányom. Szeretnék tanácsot kérni, hogy milyen kormányt érdemes venni az olcsóbb kategóriából, súly nem annyira számít. A másik kérdésem, hogy milyen outi acélvázakat kapni manapság hol tudnék ennek utánannézni?
#884
Írta 2005. május 18. - 16:52

#885
Írta 2005. május 18. - 10:15

#886
Írta 2005. május 17. - 19:50

SYA Potty!Ezt a négy kattintást hogy érted? Olyat már hallottam hogy hármast lehet kettes üzemmódban használni,de ez teljesen más,amit leírtál...Hogy jön össze a négy?
az átdobónak kis- és nagytányéron is 2-2 pozíciója van
#887
Írta 2005. május 17. - 17:53

Aero: jobb aerodinamikai tulajdonságokkal rndelkezõ. Pl.: kör keresztmetszetõ vázcsõ, vagy nyeregcsõ helyett lapított, lapított küllõ, stb.
A különbözõ vázanyagok nem hinném, hogy valakit is jobbá tesznek, max a bicaj lesz jobb/más tulajdonságú, ha más anyagból készül. Pl.: egy aluváz álltalában merevebb, mint egy acél.
#888
Írta 2005. május 17. - 17:24

Sziasztok! mitõl lesz egy váz aero? miben jobb mint az "alap"? És mi ez a misztikum a vázak körül,hogy bizonyos anyagok merevebbé és jobb reagáló képességüvé alakítják a cangást?Hát ja, én meg a schwinn csepel aero vázamhoz vagyok szokva, és hát az a meridával ellentétben mégiscsak aero, tehát jobb!
És õk felelék: - Te vagy létünk alapjának eszkatológiai manifesztációja, a kerigma, amiben interperszonális kapcsolataink legvégsõ értelme tárul fel elõttünk.
És Jézus ismét szóla: - Mi???
#889
Írta 2005. május 17. - 17:18

Már nem azért,de rendszerek alkatrész ellátottsága és költségei között hatalmas különbségek vannak....Sztem maradjunk az aranyközépnél...Mit szóltok a nyolcashoz?Én meg azt mondom, hogy újíts mindent és 9-es rendszerig meg se állj... fölösleges egy 7-es rendszert dédelgetni. MI van, ha cserélni kell? marad a használt cucc, és ugyanott tartasz. Akkor viszont az alsó-alsóközép kategóriában Campa. Egész más érzés lesz egy ilyet hajtani.

És õk felelék: - Te vagy létünk alapjának eszkatológiai manifesztációja, a kerigma, amiben interperszonális kapcsolataink legvégsõ értelme tárul fel elõttünk.
És Jézus ismét szóla: - Mi???
#890
Írta 2005. május 17. - 17:13

SYA Potty!Ezt a négy kattintást hogy érted? Olyat már hallottam hogy hármast lehet kettes üzemmódban használni,de ez teljesen más,amit leírtál...Hogy jön össze a négy?A másik gázos pont az elsõ váltó, mivel a régi csõváltókar több bowdent húz egy váltásra mint a fvkarok. Megoldás: az új fvkarokat kétféleképpen lehet bekötni. Az egyik az hogy egyet kattintasz egyet vált. A másik hogy 4 lépcsõben tudsz felváltani és egy lépcsõben lefele. Kettõ kettõ kattintás jut felfele a 39es és a 51es lánckerékre. Így van egy "finombeállítási" lehetõség. Ha így kötöd be szintén tökéletes mûködést kaphatsz. A harmadik gáz a fékek 'mer hogy a fékváltókar CSAK a kétforgáspontos fékekkel jó, mert az húz ugyanannyi bowdent. Ne ez nálam úgy néz ki hogy bekötöttem az egy forgásponthoz és ment, mint az álom. Jól adagolható, de blokkolni is lehet, ha azt szeretnéd. Azért annyit hozzáteszek hogy mindez Mavic felnin történik Jagwire pofákkal.
Szóval kompatibilitás ide vagy oda azért sok mindent meg lehet tökéletesen oldani egy kis hozzáértéssel. Azért a bicikli még most se egy ûrrepülõgép bonyolultságú szerkezet.
És õk felelék: - Te vagy létünk alapjának eszkatológiai manifesztációja, a kerigma, amiben interperszonális kapcsolataink legvégsõ értelme tárul fel elõttünk.
És Jézus ismét szóla: - Mi???
#891
Írta 2005. május 17. - 11:01

jó-jó ez a 907es Merida Ultegrával, de Õ a Morati titánvázhoz van szokva, és ezért mégsem olyan jó...
Ez nekem már kicsit sok...
Hát ja, én meg a schwinn csepel aero vázamhoz vagyok szokva, és hát az a meridával ellentétben mégiscsak aero, tehát jobb!

#892
Írta 2005. május 17. - 10:44

Potty: Érdekes dolog, de az öcsém bringáján sokáig 1 forgáspontos fék volt Campa mirage fvkarral. Kiváncsi voltam rá, de nem éreztem semmi problémát, ugyanúgy meg lehetett vele állni 30-40-60ról, csak kicsit nagyobb erõ kellett hozzá(105fvkar+ultegra fékekehez képest), igaz valami szityok vacak állapotú fék volt. Aztán felrakott 2forgáspontos Zoggie fékeket, azzal is ugyanúgy meg lehetett állni, de az már "kényelemsebb" (kisebb erõvel nagyobb fékhatás) volt. Olvastam-hallottam sok helyen,h fvkar az 1 forgáspontossal nem használható...szerintem használható, de tény,h nem a legkönnyebb, legjobb mûködésû(igaz én patkófékes futárgépen edzõdött markaimnak...). A Bikemag-ban is írnak sok érdekes dolgot.
Én akkor néztem furcsán mikor N.B. arrõl írt,h jó-jó ez a 907es Merida Ultegrával, de Õ a Morati titánvázhoz van szokva, és ezért mégsem olyan jó...
Ez nekem már kicsit sok...
#893
Írta 2005. május 16. - 21:49

Szerintem.
Legalábbis én nem biztatnék senkit.
#894
Írta 2005. május 16. - 17:38

Elmondom az én esetemet. Volt egy full 600asal szerelt (egyforgáspontos fék, UG fogsor!, vázcsõre szerelt váltókar) régebbi bicóm. Vázat cseréltem és újjítottam. Megtartottam a váltókat (elsõ+hátsó) az agyakat és vettem egy 105ös (ST5510) fvkart.
Kicseréltem a 7-es UG kazettatestet egy 7-es HGre, ráraktam 8! db fogaskereket a következõképpen: 9es Sram 11-25ös fogsort vettem (de mûködik 9es Hg70es fogsorral is). Leszedtem a legnagyobb fogaskereket és a hozzá tartozó távtartót. Az eredmény az, hogy a 7es racsnin van 8db fogaskerék kilences távtartókkal, ami tökéletesen mûködik a 105ös 9es fvkarral. A másik gázos pont az elsõ váltó, mivel a régi csõváltókar több bowdent húz egy váltásra mint a fvkarok. Megoldás: az új fvkarokat kétféleképpen lehet bekötni. Az egyik az hogy egyet kattintasz egyet vált. A másik hogy 4 lépcsõben tudsz felváltani és egy lépcsõben lefele. Kettõ kettõ kattintás jut felfele a 39es és a 51es lánckerékre. Így van egy "finombeállítási" lehetõség. Ha így kötöd be szintén tökéletes mûködést kaphatsz. A harmadik gáz a fékek 'mer hogy a fékváltókar CSAK a kétforgáspontos fékekkel jó, mert az húz ugyanannyi bowdent. Ne ez nálam úgy néz ki hogy bekötöttem az egy forgásponthoz és ment, mint az álom. Jól adagolható, de blokkolni is lehet, ha azt szeretnéd. Azért annyit hozzáteszek hogy mindez Mavic felnin történik Jagwire pofákkal.
Szóval kompatibilitás ide vagy oda azért sok mindent meg lehet tökéletesen oldani egy kis hozzáértéssel. Azért a bicikli még most se egy ûrrepülõgép bonyolultságú szerkezet.
#895
Írta 2005. május 16. - 17:29

Szerintem.
A vegyes, meg szokatlan dolgokról annyit,h évek ót szerelek országúti bringákat(többnyire versenyzõkét).
Van olyan, akinek fordítva van bekötve a fék(a jobb az elsõ), mert kölyök kora óta motorozik(most 30éves) és ott ugye a bal kar a kuplung.
Aztán van olyan, aki csak hátul használ fvkart(mint Armstrong némely szakaszokon!!!) elsõ váltót alul kezeli egy nem pozicionált váltókarral. Õ is ott szokott lenni az elsõ 30ban!
Van, aki Time pedálra esküszik, van, aki 20évesen még mindig a serdülõ áttétel-korlátozással hajt(52/15 a legnagyobb), mégis az elsõ 30ban végzett a Békás 2.-n.
Ennyit a furcsaságokról, szerintem.
Ha valaki csilli-villi mutogatós biciklit akar, akkor a cipõt ne a lábához, hanem a váz színéhez válassza ki...tuti sikere lesz a kispajtásai körében, és nem kell a furcsa tekintetektõl rettegnie. :-)
szerintem.
#896
Írta 2005. május 16. - 14:56

#897
Írta 2005. május 16. - 11:06

#898
Írta 2005. május 15. - 23:03

Ahogy Csehov modta :" minden az anyegin múlik"
Egy mindentcsere az sok pénzegységet felemészt. Majd még gondolkodom a dolgon!
#899
Írta 2005. május 15. - 22:06

#900
Írta 2005. május 15. - 19:55

Mecsekoutis: Szerintem vedd meg és használd egészséggel! (semmi közöm a bolthoz!).