Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
3129 hozzászólás a témában

#261
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás

Egyébként hogy aplikáltál bele sódert?

Egy autó segítségével:mad:
Amúgy a biztosító cserére vette, csak addig is szeretném használni. El is van törve. Próbából vízsugárral átmostam és egész tûrhetõ lett.

Másik kérdés: A 9-es Dura h. váltó kompatíbilis-e a szintén 9-es Ultegra fékváltó karral és fogaskerék sorral?

#262
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Persze, lefele. :-) Tréfás kedvû grafittisok felfestettek egy-két biztató jelet az útra, mint pld. többek között 'forogjon a 53/17' (kb. 7-8% emelkedõn), kár hogy ilyen terepen elhagy a humorérzékem...

#263
Rezsö

Rezsö

    vendég

  • fórumtag
  • 186 hozzászólás
53/12-öt kell bírni lásd Hegyi OB

#264
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Vándork.: csak nem nagytányérral mentél fel? oútiban a kistányér a 39 v. 42-es. 4 perc az nagyon sok, mennyit mehettél? (sorompótól sorompóig szokták mérni)
De hogy mondjak az ellentéjét is: elég sok montis simán veri az oútisok egy részét, ha hegyes a pálya. Meg aztán monti és monti között is van különbség. Manapság vannak könnyû vázú gépek és slick gumival közelítik az átlaga 9,5-10 kg-os oúti feelinget, mondjuk az áttételezés miatt lejtmenetben hátrányban vannak.

#265
vandorkecske

vandorkecske

    vendég

  • fórumtag
  • 79 hozzászólás
Sziasztok!
Kb 3 hete összeált a gép, most hétvégén sikerült elõször rendesen tesztelni. Egy álom! :)
Itt tudnék egy szubjektívot hozzáfüzni a "Mennyivel vagyok gyorsabb oútin, mint mtb-n" témához: Mtb-vel a Paprét útvonalon cimbora rendszeresen 2 percet vert rám. Elsõre oútival (õ maradt mtb-n) 4(!) percet kapott tõlem. Pedig elsõre féltem, hogy a kistányér hiánya miatt fel sem tudok menni a tetejére. :)

#266
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Voti igazat szól: a kerékpározással lehet a legjobban fogyni és nem olyan kínos mint mondjuk futással. Egy idény alatt 10-15 kg simán lemegy, de erõltetni nem kell. A legjobb idõ erre a nyári hónapok, amikor egy-egy kánikulai hosszún (ilyenkor max 120-130 km) 3-4 is lemehet. Persze vigyázni kell a fogyással és a meleggel is...
Hát igen, mi tagadás hegyi meneteken számít a súly. de ha már eleget edzettél és erõs vagy, akkor fölmehetsz gyorsabban is, mint a kisebb tömegû (és edzettségû) kerósok, van erre nem egy példa. PErsze a kis, vékony erõs hegyi manókat nem lehet le se verni a géprõl.
Nem baj ha triatlonosok, õk is edzenek kerékpárra, igaz nem annyit és úgy mint az oútisok, de egy-egy edzésre jó összeállni velük. EGyébként meg nem röhögnek ki, persze azért kerékpárt nem fognak adni (nálunk csak a betonos profi fradisták kapnak).

#267
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Vigyázat a pucolással, mert inkább belemossa. Szerintem valami jó szerelõhöz fordulj, mert úgyhallottam szétszedni sem egyszerû. Egyébként hogy aplikáltál bele sódert? Nekem idáig csak a kormánycsapágy vonaláig jutott... :-)

#268
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás
Segítsetek! Hogyan lehetne kipucolni a fékváltókarból a sódert? Ki lehet mosni valamiben? Mosás után kell kenni valahol?

#269
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás
Kulacsos: A súlyfelesleg miatt szerintem ne aggódj, ha rendszeresen tekersz. Én közel egy év alatt közel 30kg-ot fogytam. Pedig fél évig pulzusmérõm sem volt és sosincs 150 alatt a pulzusom, pedig az kellene hozzá hogy fogyjak:).

#270
Kulacsos

Kulacsos

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
Pcycle: biztos, hogy van Kapováron kerékpáregyesület, de a város inkább a triatlonról, meg a duatlonról híres. Azon, hogy milyen versenyzõ akarnék lenni, még felesleges gondolkodnom. Ami a lényeg, hogy jó, komoly és kitartó. A pályakerékpár nem jön be. Az országút az igazi. Az állóképességem a súlyomhoz képest jó, elég régen omlottam össze. Nem vagyok erõs csontozatú, ha le tudnék teljesen fogyni, akkor a problémák le lennének tudva. A barátaimat bármikor otthagyom, de a ,,hegyen" nagyon gyengének érzem magam, aminek biztosan a súlyfelesleg az oka. Versenybriga nélkül, súlytöbblettel egy egyesületbe tuti kiröhögnének. Elgendõ pénzt jövõ nyárra tudok összevakarni (ballagás, karácsony..).

#271
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Kulacsos: Kaposváron nincs valami kerékpáros egyesület?, mert ha komolyan akarsz tekerni, versenyezni, akkor egy kis túlzással csak csapattal, edzõvel, edzéstervvel fogsz tudni eredményt elérni. A profin hazánkbeli "profit" értesz? Elõször is fel kellene mérni, hogy milyen az alkatod. LEhet hogy pld. inkább pályára lennél jó, lehet hogy maradna országút. (Mondjuk a valóságban nálunk kifejezetten pályaversenyzõ nem nagyon van.) A fogyással is hasonló a helyzet, ott is tanácsok kellenek, mert az alkattól függõen, van aki ha lefogy erejét is veszti. EGyébként az oútiban bizony a soványság elõny, egy-egy dombon való megrántásnál könnyû leszakadni fölösleggel, de olyan is van aki annyira erõs, hogy 15 kg többlettel is bírja.
A rángatásoknál pedig nem a pörgetés a lényeg (ez inkább a hosszú hegymeneteknél), hanem az erõ, méghozzá a hosszútávú állóképességi erõ, hogy pld. 2 óra rángatást is bírjon aki jó helyezést akar. UGYanis hiába pörget valaki 53/17-ben, ha 53/14-ben kell éppen.
A kerekekrõl: súlyban a határon vagy szerintem, amit egy ilyen kevésküllõs elbír. A Shimano kerekek nagyon stabilak, de a 16 elõl, hátul 20 azért elég kevés, valszeg gyakran kell centrírozni. Edzésre jobb az épített 32 küllõs MAvic-ok. Érdemes két kerékszettet tartani, ha rendesen versenyzel. Versenykeréknél 77 kg-al nem érdemes 1500 gr. alá menni (különben is drágák), ill. 1800 fölé, mert ilyet lehet építtetni olcsóbbért.

#272
Kulacsos

Kulacsos

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
potty: kaposvári vagyok. Van, mikor kitekerek a Balatonra a nagyiékhoz, aztán onnan indolok el túrázni. A tó körül anyámék kísértek autóval. A neutrálkocsiból kaptam a kulacsokat, meg a müzliket. Kaposvár környékén amugy az utak nem valami jók, de ennek ellenére itt kell tekernem iskolaidõben. Vannak a város körül kis, közepes és nagy körútjaim(20, 40, 70, 90km). Júnusban még 85kg voltam, azelõtt kb 90. Szerinterek a Símanó Wh-R560-as outi kereke kibírná nyolcas nélkül a jó magyar utakat? Tavaly elöl 20, hátul 24 küllõ volt(Wh.R550). Idén már csak elöl 16, hátul 20. A kerékszett kemény 64 grammal könnyebb, mint tavaly. A súlyapasztás nem ment a stabilitás nyomására?

#273
farkasamed

farkasamed

    vendég

  • fórumtag
  • 30 hozzászólás
A fent leírt edzésekkel teljesen egyetértek. Korábban nálam az úszásban segített nagyon sokat az intervallumos edzés. Biciklizésnél is nagyon hasznos, és tényleg elrepül vele az idõ!
Mindenkinek ajánlom ezt a linket, ahol jó pár hasznos programot le lehet tölteni a megfelelõ áttétel, cspásszám, pulzustartomány, biciklibeállítás megtalálásához.
http://www.machinehe...uk/cycling.html

#274
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 hozzászólás
300at ez komoly? Brutál!
Kulacsos: Elõször is nagyon jól mondták, le kell fogyni hogy jó légy (fõleg a hegyekhez). Nekem is van még plusszom, de már jóval kevesebb mint ahogy elkezdtem. Balaton környéki vagy, hogy Balcsikört nyomtál? A 26,5ös átlag különbven bringaúton egész jó, kényelmes tempó.

#275
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Hehe... egy fixis lejtõn pörgetett már 260at. Nyilván nem ugyanaz, mert neki csak követnie kellett a pedált, na de 260szor percenként??? Gyors lábú pályaversenyzõk spinning gépen vagy mi a francon simán pörgetnek 300at is. Én elbújhatok a 140emmel (szintén fixi lejtõn)

#276
rollingwheels

rollingwheels

    vendég

  • fórumtag
  • 117 hozzászólás
Kulacsos: van értelme :) Nagyon :)

Én azt mondanám indulásnak, hogy sokat-sokat menj alacsony pulzussal (nem tudom az adataidat, de kb. 125-140 között). Ettõl fogyni fogsz. Vagyis lassan hosszúakat tekerj, mert ez égeti a zsírt. És sztem fussál is. Meglátod, alakulni fog a tested. És nagyon oda kellene figyelni a táplálkozásra is, különösen a zsírbevitelre.

Rezsö: 195 lábforgás???!!! Uramatyám.... Cipollininek 210 volt fénykorában, már azon is elhûltem, de egy földi halandónak 195... ez sokkolt.

#277
Rezsö

Rezsö

    vendég

  • fórumtag
  • 186 hozzászólás
Nem nyúlsz darázsfészekbe, talán látható hogy LA tüdõbõl, míg JA erõbõl megy, átlag 20-as pedálfordulat különbséggel, ezért ah JA megrogy akkor vége, és nehezen piheni ki magát. Végül is egy nagyon fontos dolog ami tpresident válaszában elrejtve is ott volt a 60km!!! ez pedig csak akkor megy, ha nagyon tudsz pörgetni. Ezt az ütemváltást nem lehet váltogatással követni (jedik elõnyben). PL nekem esélyem sincs egy ilyet kivédeni mert kb 135-nél több nem megy, míg van olyan csapattársam akinek 195 is kijön a lábából. Ezt is lehet gyakorolni (saját példa, egy éve max 110 volt!)

#278
Kulacsos

Kulacsos

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
Szevasztok!

Most regisztráltattam magam a fórumba. Szeretném a tanácsotokat kérni. 17 éves vagyok és élek-halok az országútizásért, szeretnék profi versenyzõ lenni. Sajna egy komoly outira nem volt pénzem, ezért csak egy jobb cross-trekking bringára futotta (Kellys Exquisite DSC Deore szettel). Ezzel kb. 26,5-32-es átlagokat megyek. A Balaton-körútat 26,5-tel hoztam. A gond az, hogy kövér vagyok 168/77kg (régebben az arány még rosszabb volt).
Jövõ ilyenkor vennék egy 105-tel szerelt outit. Szerintetek van még értelme 18-19 évesen elkezdeni versenyezni? Tudnátok javasolni valami edzéstervet a számomra? Részemrõl az akarat, az elszántság megvan, de ez vajon elég az üdvösséghez? (A gyûjtött kilométerrel nincs gond, ám a versenyrutinom nulla, és sajnos a súlyproblémáim még mindig fennállnak)
A jótanácsoknak nagyon örülnék.
Elõre is kösz.

#279
rollingwheels

rollingwheels

    vendég

  • fórumtag
  • 117 hozzászólás
Béke van gyerekek, Peace, Love :)

Szóval az egész gyorsulás-ügyrõl annyit, hogy tulajdonképpen mindannyian arra töerekszünk, hogy minél gyorsabban és minél nagyobb távokat nyomjunk, részben errõl szól az országútizás, nem? Az arányokról lehet vitatkozni, de a lényeg, hogy jól érezd magad. Ha ez sikerül, úgyis egyre jobban és egyre többet mégy majd, és nagyon hiányozni fog, ha nem tekerhetsz...
Tpresident felvetése az intervallumozásról nagyon termékeny, mert ez az ami tényleg gyorsít. Ha csak elhatározod, hogy most-aztán-nyomom-mint-a-barom és megpróbálsz tekerni mondjuk 60km-t erõbõl, lehet, hogy tényleg gyorsabb leszel, mint elõzõ héten/hónapban/évben, de fejlõdni ettõl nem fogsz. Szisztematikusan kell edzeni, készülni, télen- tavasszal alacsony pulzussal sokat-sokat menni, kilométert gyûjteni, aztán utána lehet állóképességre menni kicsit magasabb pulzussal, aztán nyáron jöhet a fartlek és intervall, formába hozásra, versenytréningre.
A dinamika miatt is fontos, ami egy versenyen tényleg sokat jelent. Ha lemaradsz a bolytól, riválistól, véged. Ullrich azért kap ki rendszeresen Armstrongtól (remélem nem nyúlok darázsfészekbe :air: ) mert nem annyira robbanékony, dinamikus.
Különben én most inkább futok (vasárnap Budapest Maraton :cool2: ) és ha hiszitek, ha nem egy maratonfutásra való felkészülésnek is szerves része az intervallozás. Ha úgy csináljátok, ahogy leírta, hogy játékosan, többen, versenyezve, még szenvedés-íze sem lesz. Lényeg a változatosság.
BCI: nehéz megsaccolni, de sztem kb 5-8 km/h jöhet össze a könnyeb bicaj/keskenyebb kerekek/más testtartás miatt.

#280
BCI

BCI

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 522 hozzászólás
Mondasz valamit. Jó ötlet ez a résztávozás.
Nem tudjátok véletlenül hogy egy országútis mennyivel gyorsabb egy montisnál, értem ezalatt ha én (montis) aszfalton tekerek kényelmesen 32-vel akkor az országútisnál ez mennyit jelent? Lehet hülye kérdés de engem ez nagyon foglalkoztat.
g_prefect! Ha 5-10 Km/h nem is, de 3-5 Km/h biztos gyorsulsz jövõre ha jól alapozol.