Henger: a Michelin Axial Bi-sport nagyon jó gumi! tartós, defekt-ellenálló, nem csúszik, és ehhez képest viszonylag könnyû (az én régi 20-asom 240 gr. körül). Hogy a Maxxis-hoz képest milyen nem tudom, feltételezem, jobb. A Mavic kerekekkel nem lesz gond, mert a gyár letiltotta a Magyarországon való forgalmazást, csak felni jön be, de azért az elég jó, az Open pro is nagyon bírja a strapát. EGyébként a Sunn felnit ajánlom mindenkinek (ha lehet most éppen kapni), könnyû, erõs és olcsóbb a hasonlóaknál.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
Indította
isukim
, 2002. szeptember 05. 11:55
#2381
Írta 2003. október 31. - 09:58

#2382
Írta 2003. október 30. - 15:40

A Formula XCR3 kerék mennyibe kerülhet? Mert ilyen van a gépben. Elöl 20, hátul 24 küllõs. Még a Kona országútiján láttam ilyet.
#2383
Írta 2003. október 30. - 13:51

Én is úgy értettem, hogy ugyanazt hozod ki. Amit írtam, az 50, és a legolcsóbb kerék ha jól emlékszem 58. Sõt, Sun felnivel (Assault, ME14) kijön 40-bõl is. Az kb. egy szinten van a legolcsóbb gyárival, csak könnyebb nála 300 grammal.
De jó, hogy bõvült a paletta, mert eddig kb. volt a Mavic, Rolf, esetleg elvétve egyéb. A Mavicot én személy szerint nem csípem, mert naggyon drága, és az olcsóbb típusok ugyanazok mintha otthon fûzném.
Egyébként van olyan nagyker, akiknél "sufniban" fûzögetik nem a vendégmunkások, hanem az asszonyok. Nekik szerintem nagyobb gyakorlatuk van benne, mint sok szerelõnek, tehát nem lenézni az ilyet! Viszont õk, úgy tudom fõleg exportra, legalábbis megrendelésre "gyártanak".
De jó, hogy bõvült a paletta, mert eddig kb. volt a Mavic, Rolf, esetleg elvétve egyéb. A Mavicot én személy szerint nem csípem, mert naggyon drága, és az olcsóbb típusok ugyanazok mintha otthon fûzném.
Egyébként van olyan nagyker, akiknél "sufniban" fûzögetik nem a vendégmunkások, hanem az asszonyok. Nekik szerintem nagyobb gyakorlatuk van benne, mint sok szerelõnek, tehát nem lenézni az ilyet! Viszont õk, úgy tudom fõleg exportra, legalábbis megrendelésre "gyártanak".
#2384
Írta 2003. október 30. - 10:40

Úgy értettem ha ugyanazt akarod kihozni és megveszed egyenként ugyanazt az agyat felnit küllõt akkor drágábbra jön ki...
én se hiszem hogy ott fûznek eléggé értelmetlen dolog lenne... de majd ma tudakolok 8)
én se hiszem hogy ott fûznek eléggé értelmetlen dolog lenne... de majd ma tudakolok 8)
#2385
Írta 2003. október 30. - 10:30

Én pont azt írtam, hogy nem láttam a nagykerben felnit, de azóta lehet hogy van, mert én a kereket se láttam anno egy hónapja. Mondjuk nem is nagyon figyeltem. Viszont a Bikerben tudtommal nincs fûzés, ezen naggyon meglepõdnék ha lenne. Akit meg nagyon érdekel a téma, az hívja fel õket. Számításaim szerint külön olcsóbb a cucc, mert max. 25 a két agy, 20-ból simán kijön két profi felni, és 5000-bõl húzott küllõkkel, alu anyákkal megvan a fûzés. Viszont így csak hagyományos, 32 küllõs verziót lehet csinálni, esetleg sugárra fûzve, és a gyári kerekek tényleg erõsebbek, no meg vannak ott spécibb megoldások is.
#2386
Írta 2003. október 30. - 10:28

Mutassak egy felnit, amit így nyírtam ki? A kezemben pusztult el... 5 percig csak hülyén néztem ki a fejembõl, és egész nap csengett a fülem. 
Gumikérdésben csatlakozom Rezsõ bácsihoz. A Michelin Axial Bi Sport milyen a Maxxishoz képest?

Gumikérdésben csatlakozom Rezsõ bácsihoz. A Michelin Axial Bi Sport milyen a Maxxishoz képest?
#2387
Írta 2003. október 29. - 22:21

Hi
Rezsõ, én a Tescoban találtam falikampót, de egyébként CsekeRT-s úgyhogy biztosan máshol is van, aki Magellánnal foglakozik.
Na, errõl a bar-témáról annyit, hogy amikor megvetem az álló pumpámat, és örömömben felfújtam az ajánlot 8 bar-ra a gumijaimat, egyik álltában kidurrant éjszaka (Conti külsõ-belsõ), amit még a lakásban is hallani lehetett.
Rezsõ, én a Tescoban találtam falikampót, de egyébként CsekeRT-s úgyhogy biztosan máshol is van, aki Magellánnal foglakozik.
Na, errõl a bar-témáról annyit, hogy amikor megvetem az álló pumpámat, és örömömben felfújtam az ajánlot 8 bar-ra a gumijaimat, egyik álltában kidurrant éjszaka (Conti külsõ-belsõ), amit még a lakásban is hallani lehetett.
#2388
Írta 2003. október 29. - 21:10

Nyáron kezdtem az iparágat, akkor felfújtam a maxra(Maxxis Xenith)- 9 bar(lsd kerékpárbolt útmutatása >
), nagyon pattogott most 8-8,5 között van (pumpa pontosság
) észrevehetõen komfortosabb, s a hepehupákat is jól tûri. Sajnos már erõsen is teszteltem. Azt nem tudom mire lehet majd cserélni, mert amit adtak pót külsõt, azt csak 8,5 re lehet felfújni azaz, biztonságosan 7,5-8 barra, amit én már kevésnek találok a kb 85 kg-hez. Ez bevált, hol lehet ilyen gumit venni? vagy hasonló tulajdonságút. + segítsetek hol kapok fali kampót?


#2389
Írta 2003. október 29. - 20:21

Utánanéztem, és hülyeséget írtam, bocs. A Contim 4,5-öt bír max, a Rubena meg 2,8-at....
Ha keményebbre fújod fel, akkor elvileg sokkal jobban megközelíti az ideális profilt, és optimális a futás-kopás tulajdonsága. Nem? Valahogy így.
Centírozáshoz: van egy 10 éves acélfelnis monti elsõ kerekem. 1 éves korában centíroztuk, azóta olyan 15000 lehet benne. Nem tökéletesen, de egyenes. Szerencsém van, vagy csak nem teszteltem elg keményen?
Ha keményebbre fújod fel, akkor elvileg sokkal jobban megközelíti az ideális profilt, és optimális a futás-kopás tulajdonsága. Nem? Valahogy így.
Centírozáshoz: van egy 10 éves acélfelnis monti elsõ kerekem. 1 éves korában centíroztuk, azóta olyan 15000 lehet benne. Nem tökéletesen, de egyenes. Szerencsém van, vagy csak nem teszteltem elg keményen?
#2390
Írta 2003. október 29. - 15:02

pcycle összefoglalva: akkor ne vegyetek gyári fûzött kereket mert egy sufniban füzögetik vendégmunkások 100 Ft-os órabérért meg a nagynyomású gumi is egy kalap fos semmi értelme mindenki járjon 6 barral mert ha nem fújod fel akkor egy idõ után ugyis le megy annyira... >
>
Egyébként én 2 naponta fel szoktam durrantani 12-re csak pumpa kérdése a dolog az meg gondolom midenkinek van ?!
na majd holnap meghesszelem azt az amclass kereket !!!
Akkor inkább ambrosiot,campat vagy mavicot kell venni ennyi...


Egyébként én 2 naponta fel szoktam durrantani 12-re csak pumpa kérdése a dolog az meg gondolom midenkinek van ?!
na majd holnap meghesszelem azt az amclass kereket !!!
Akkor inkább ambrosiot,campat vagy mavicot kell venni ennyi...
#2391
Írta 2003. október 29. - 15:00

Amint már említettem Magyarországon nincs!! gyárilag fûzött AmClassic kerék. Behozzák a felnit, agyat és ami van küllõ (Sapim, DT slussz) megcsinálja a kereket akármelyik bolt. Különben aki magánúton behoz USA-ból, vagy valamelyik európai dealertõl, csak úgy lehetséges gyári kerék! A küllõrõl lehet megtudni a különbséget, mert olyan DT-sel fûzik, ami itt nem általános, ill. Wheelsmith-szel, ami pláne nem, ill. a küllõszámról, mert itt csak 32-es van.
Ezért gondoltam, hogy itt fûzik az AmClass-ot. :

De én azért nem hinném azt, hogy ez szar kerék lenne (annak ellenére, hogy nincs vele tapasztalatom).
#2392
Írta 2003. október 29. - 14:44

Henger: hát persze hogy erõsebbnek kellene lennie, de nem, sõt gyengébb, mert ha megnézel egy contit, az oldalfal szövetes, mivel annyira le van könnyítve.
A ballonosabb keréknél elméletileg valóban valamivel ritkábban kell centrírozni, de a gyakorlatban alig veszed észre a különbséget, mert nem fújod fel minden egyes alkalommal pont 12-re. Meg aztán a kerós testsúlya is számít, ha egy 60 kilós ül egy 12 baros 20-as gumin más lesz az eredmény, mintha akár csak egy 80 kilós. Az ilyen magas nyomásúak kényelmetlenebbek is, rossz úton még a menetteljesítmény is rosszabb, mert "felugrál" a kerék, és nem a felni kap felütést, hanem a legnemesebb testrészed.
A ballonosabb keréknél elméletileg valóban valamivel ritkábban kell centrírozni, de a gyakorlatban alig veszed észre a különbséget, mert nem fújod fel minden egyes alkalommal pont 12-re. Meg aztán a kerós testsúlya is számít, ha egy 60 kilós ül egy 12 baros 20-as gumin más lesz az eredmény, mintha akár csak egy 80 kilós. Az ilyen magas nyomásúak kényelmetlenebbek is, rossz úton még a menetteljesítmény is rosszabb, mert "felugrál" a kerék, és nem a felni kap felütést, hanem a legnemesebb testrészed.
#2393
Írta 2003. október 29. - 14:36

Amint már említettem Magyarországon nincs!! gyárilag fûzött AmClassic kerék. Behozzák a felnit, agyat és ami van küllõ (Sapim, DT slussz) megcsinálja a kereket akármelyik bolt. Különben aki magánúton behoz USA-ból, vagy valamelyik európai dealertõl, csak úgy lehetséges gyári kerék! A küllõrõl lehet megtudni a különbséget, mert olyan DT-sel fûzik, ami itt nem általános, ill. Wheelsmith-szel, ami pláne nem, ill. a küllõszámról, mert itt csak 32-es van. Nálunk normális, könnyû (mondjuk 1600 gr. alatt) gyári kereket nemigen kapsz, esetleg Biondónál.
Coyote: ja igen, a Tufot elfelejtettem, de az mintha külön fajta lenne, a peremes és szingó "között" (peremes felnire "szingós" gumi) a standard szingóson kívül.
Coyote: ja igen, a Tufot elfelejtettem, de az mintha külön fajta lenne, a peremes és szingó "között" (peremes felnire "szingós" gumi) a standard szingóson kívül.
#2394
Írta 2003. október 29. - 14:28

Például felütés ellen is jobb a keményre fújt gumi.
Nem mellékesen könnyebben is fog gurulni, ami nem utolsó szempont. Ha "leesik" 5 körülire, már érezhetõen nehezebben megy.
A nagyobb nyomásra tervezett gumi erõsebb kell, legyen.
Nem mellékesen könnyebben is fog gurulni, ami nem utolsó szempont. Ha "leesik" 5 körülire, már érezhetõen nehezebben megy.
A nagyobb nyomásra tervezett gumi erõsebb kell, legyen.
#2395
Írta 2003. október 29. - 11:24

pcycle:
OK. köszi. kb. én is igy gondoltam.nem gáz.ugyis csak edzeni használtam volna a monti mellé.
Maradok a terepnél.
Még annyi hogy van itt ez a "hány Bar" téma..
most én nem értem. 1 7-8 baros gumi yobban "védi"a kereket mint 1 10-11 baros! nem?Mármint nem kell annyit centirozni...
Vagy pont az ellenkezõje van?
>>>coyote:"(12bar-tól felfel mivel nalunk elég szarok az utak) és akkor tuti nem lesz vele semmi gondod"
OK. köszi. kb. én is igy gondoltam.nem gáz.ugyis csak edzeni használtam volna a monti mellé.
Maradok a terepnél.

Még annyi hogy van itt ez a "hány Bar" téma..
most én nem értem. 1 7-8 baros gumi yobban "védi"a kereket mint 1 10-11 baros! nem?Mármint nem kell annyit centirozni...
Vagy pont az ellenkezõje van?
>>>coyote:"(12bar-tól felfel mivel nalunk elég szarok az utak) és akkor tuti nem lesz vele semmi gondod"
#2396
Írta 2003. október 29. - 10:54

Különben dierekt úgy van kitalálva, hogy még nagykeráron is olcsóbb a gyári fûzött kerék minta megveszed a felni az agyat és a küllõket külön szóval nem hinném, hogy megérné bárkinek is ezt csinálni hiszen jóval drágább lenne mint amit a gyártó ad !
#2397
Írta 2003. október 29. - 10:49

Hi!
Az American Classic kerekekhez: Szerintem simán bírnia kell téged. Ha meg nem tetszik a küllõ márkája vásárlás utáb fûzesd át DT-re, vagy Sapim-ra. Bár nem tudom, hogy érdemes e gyárilag fûzött kerekekhez hozzányúlni. Ha valami rendesen meg van tervezve, és kivitelezve, akkor annak bírnia kell. Én csak akkor nyúlnék hozzá, ha sorban törnének a küllõk. Bár ha véletlenül magyarországon a nagykerben fûznék a kereket (mondom véletlenül!!! annak aki most nagyon csodálkozna), akkor talán megdumálhatod velük, hogy az általad kért márkával és típussal készítsék el.
Egyébként azért gondoltam, hogy nagyker is füzetheti a kereket, mert valaki írta itt pár oldalla ezelõtt, hogy látott olyen AMClass. felniket a nagykerben. És ha ugyebár õk hozzák be az agyakat is, akkor onnantól már nem sok enegiába kerül lefûzni, és egy kicsit többért eladni...
Egyébként csak mint laikus dumálok. Ha valaki több infóval rendelkezik nyugodtan ugasson le, ha hülyeséget írtam volna... ;D
Az American Classic kerekekhez: Szerintem simán bírnia kell téged. Ha meg nem tetszik a küllõ márkája vásárlás utáb fûzesd át DT-re, vagy Sapim-ra. Bár nem tudom, hogy érdemes e gyárilag fûzött kerekekhez hozzányúlni. Ha valami rendesen meg van tervezve, és kivitelezve, akkor annak bírnia kell. Én csak akkor nyúlnék hozzá, ha sorban törnének a küllõk. Bár ha véletlenül magyarországon a nagykerben fûznék a kereket (mondom véletlenül!!! annak aki most nagyon csodálkozna), akkor talán megdumálhatod velük, hogy az általad kért márkával és típussal készítsék el.
Egyébként azért gondoltam, hogy nagyker is füzetheti a kereket, mert valaki írta itt pár oldalla ezelõtt, hogy látott olyen AMClass. felniket a nagykerben. És ha ugyebár õk hozzák be az agyakat is, akkor onnantól már nem sok enegiába kerül lefûzni, és egy kicsit többért eladni...
Egyébként csak mint laikus dumálok. Ha valaki több infóval rendelkezik nyugodtan ugasson le, ha hülyeséget írtam volna... ;D
#2398
Írta 2003. október 29. - 10:03

akkor itt egy link:
http://www.biondobik...product_id=1325
de kulonben a legtobb tufo tudja a 12-t és az mar eleg...
http://www.biondobik...product_id=1325
de kulonben a legtobb tufo tudja a 12-t és az mar eleg...
#2399
Írta 2003. október 29. - 09:52

Coyote: mondj már egy peremes külsõt, ami 12 bar feletti?! Én speciel Conti Ultrát ismerem, arra 11 bar volt írva, csakhogy nem bírt el ennyit sem, mert szétment az oldalszövete! Ajánlom mindenkinek hogy számítoljon le az ilyen magas ajánlott értékekbõl 1 barral, ha nem akarja egy hónap alatt eldobni a külsõjét.
yvorplu: Ilyen géppel nem ajánlom versenyzést, edzésre még jó, de ha sokat mész vele bosszantana a folytonos keresés a váltón (nekem is volt ilyen régen, és bizony akármennyit mentem vele, mindig a legrosszabb pillanatban nem találtam el a pontos áttételt) A versenyhelyzetben biztos hogy lenne pillanat, amikor nem találod el vagy mellé váltasz és még balasetveszéyles is! Egyébként is egy ilyen régi nehéz géppel hátrányban vagy, hacsak nem vagy sokkal erõsebb mint a többiek.
yvorplu: Ilyen géppel nem ajánlom versenyzést, edzésre még jó, de ha sokat mész vele bosszantana a folytonos keresés a váltón (nekem is volt ilyen régen, és bizony akármennyit mentem vele, mindig a legrosszabb pillanatban nem találtam el a pontos áttételt) A versenyhelyzetben biztos hogy lenne pillanat, amikor nem találod el vagy mellé váltasz és még balasetveszéyles is! Egyébként is egy ilyen régi nehéz géppel hátrányban vagy, hacsak nem vagy sokkal erõsebb mint a többiek.
#2400
Írta 2003. október 28. - 22:02

Én a múlthéten fogdostam Aclass-ból 320-ast 400-ast és 600-ast szerintem elég jók ! És nem szabad elfelejteni, hogy egy gyári fûzött kerék mindig sokkal tartósabb és jobb mint egy sima fûzött.. pl én egy éve megyek gyári kerékkel és még nem kellett centírozni se (pedig beletettem már 15e-t )
A 63-65kg-odat 100% hogy elbírja !!! esetleg a kevés küllõ miatt ha nem szeretnéd felütni érdemes nagynyomású gumit venni (12bar-tól felfel mivel nalunk elég szarok az utak) és akkor tuti nem lesz vele semmi gondod
Szóval
A 63-65kg-odat 100% hogy elbírja !!! esetleg a kevés küllõ miatt ha nem szeretnéd felütni érdemes nagynyomású gumit venni (12bar-tól felfel mivel nalunk elég szarok az utak) és akkor tuti nem lesz vele semmi gondod
Szóval