Alonso,
látom te is 105-ös hajtómûvet használsz (legalábbis ezt olvastam 2 oldallal ezelõtt). kaptam én is viszonylag jó ajánlatot ilyenre, bár a hozzá való monoblokk sajnos nem olcsó. kérdés az, hogy mennyire vagy vele elégedett, ismerted-e korábban. egyáltalán mire jó ez az octalinkes megoldás?
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
Indította
isukim
, 2002. szeptember 05. 11:55
#2001
Írta 2004. február 25. - 16:56

#2002
Írta 2004. február 25. - 16:16

A hajtókar hosszába elvileg - vagy jobb kerékpárgyártóknál? - a váz mérete is beleszólhat önmagában. A jamisnál 47es vázhoz 165ös hajtómûvet adnak, 49-51hez 170es, 53-57hez 172.5ös s 175mmest az 59, 61esekhez.
#2003
Írta 2004. február 25. - 10:57

A hajtókar hossz változatai azért nem olyan drámaiak (5mm eltérés), legfeljebb annyi, hogy aki nagy hegy közelébe lakik és tudja, hogy sokat megy hosszan emelkedõn, ne vegyen 175-ös oúti hajtókart, de egyébként még jó is: síkon, meg domboson, mert több meghajtási energiát visz át.
#2004
Írta 2004. február 24. - 22:06

Hááát, éppen tapogathatod, tapizhatod, fogdoshatod, habár nem sok feminin van egy nyeregben... engem is rendreutasítanak a boltosok mindig, annyit babrálom a cuccokat. De igazából csak a menettapasztalat az, ami döntõ. Jó, ha tök kemény, biztos, hogy kényelmetlen, de ha puha, se biztos, hogy kényelmes. Azt tudod megnézni, mennyire precíz, igényes a kidolgozás. Alapvetõen az a lényeg sztem, hogy elöl és az ülõgumóid alatt legyen puha, középen pedig bemélyedés, kivágás, vagy extra párnázás legyen. Nézzed, mennyire tûnik kopás- és idõjárásállónak, vagy ha eldõl a bicód, mennyire szakadhat ki (van-e mûanyag izé a szélén,koptató vagy mi).
#2005
Írta 2004. február 24. - 20:40

nyeregtémához visszatérve még: boltban mit tudok megnézni a nyergen, így kézzel? (tapogatom, tapizom, és mit nézzek rajta, milyen legyen? kemény, puha, stb)
köszi..
más: ilyenkor tavasszal célszerû az agyakat szétszedni, és tisztítani, vagy nem? (tavaly alig futott 300km-t)
köszi..
más: ilyenkor tavasszal célszerû az agyakat szétszedni, és tisztítani, vagy nem? (tavaly alig futott 300km-t)
#2006
Írta 2004. február 23. - 23:41

ja, de a montikon 46-os a legnagyobb tányér , itt meg 53-as. de valószínûleg úgy a legolcsóbb ha csak tányérokat cserélek. így marad a 170-es karhossz, amit megszoktam, tehát nem kell attók félni, hogy bringázás közben szájbarúgom magam

#2007
Írta 2004. február 23. - 23:03

Az elõbb azt akartam írni. Az ALU tányérok jobban kopnak - nem a hajtókathosszal összefüggésben!
Ja! Melyik merida karbonvilláról volt szó? Mert legalább háromféle létezik.
Ja! Melyik merida karbonvilláról volt szó? Mert legalább háromféle létezik.
#2008
Írta 2004. február 23. - 22:58

Vito, a montis hajtókarok alapból mind 175-ösek, és mégsem szól senki. Arról van szó, hogy a nagyobb hajtókarhossz nagyobb nyomatékot jelet, viszont a pörgetés nehezebb lesz (mármint nagyobb körben kell forgatnod a lábad, ami nem szerencsés. Úgyhogy ha pörgetõsebb vagy, akkor a rövidebb hajtókar passzol, ha bikázósabb, akkor a hosszabb. De meg lehet szokni ezt is, azt is. A tányérok jobban kopnak, de így is több tízezer km-t lehet tenni egy alu tányérba, az enyémekben már biztos van is.
Jó, a 200 g lehet, hogy az elérhetõ maximum a hajtómûvön, és már benne vannak a csavarok is.
Jó, a 200 g lehet, hogy az elérhetõ maximum a hajtómûvön, és már benne vannak a csavarok is.
#2009
Írta 2004. február 23. - 18:42

Vito!
Nem vagyok biztos benne, de ha jól emlékszem egy alu nagytányér 80-90 egy kistányér 40-50 g körül van. Ez most nem intervallumot jelöl, hanem egyszerûen nem emlékszem rá, hogy mennyi. Tehát valahol 120-140 g között van a kettõ. Sokfélét lemértem már, és azonos fogszámú különbözõ típusok súlyadatai nagyjából megegyeznek, tehát nem érdemes két alu tányér között a súly miatt vacilálni, mert nem jelentõs különbségekrõl van szó. Az acél és az alu országúti tányérok közötti súlykülönbség terén vitatkoznék az elöttem szólókkal, ha jól emlékszem, a két tányér esetében mindössze 100 g a differencia. Ez azért még mindig elég jelentõs, de mégsem 200 g. Ne feledjük, hogy az acéltányérok egy relatíve vékony lemezbõl vannak sajtolva, így a felhasznált anyagmennyiség kevesebb mint az alunál, tehát nem testsûrûségarányosan nehezebbek. A súlya mellett az acéllal a nagyobb gond, hogy a rugalmas alakváltozásra való hajlama itt nagyon nem jön jól.
Kopás szempontjából nem tudok mit mondani, de azt tippelem, hogy drámai különbség nem lehet a kettõ között. Csak városi gépen használtam eddig acéltányért, ez az oka annak, hogy nem tudok km adatot a futásteljesítményhez. Az aluval vannak tapasztalataim, 42-52 használtam anno, ahol 60%-ban mindig a kistányért hajtottam, tehát a két tányérra jutó terhelés nem volt azonos. Ennek fényében a 42 kibírt 18000 km-t a nagytányér pedig 24000 km-t. Ezeket az adatokat annak fényében nézzétek, hogy nálam egy lánckerék akkor kerül cserére, amikor a 4000km-ként cserélt lánc megugrik rajta. A Shimano mérnökei ezt hallván biztos hevesen magyarázni kezdenék, hogy kétezrenként lánccsere, és hatezer után a teljes meghajtás cseréje, de ennek ellenére továbbra sem belõlem fognak megélni.
Végül alkatrészméréseim komolyságáról csak annyit, hogy Anyámnak van egy tuti "ehemalige DDR" gyártmányú konyhai mérlege, amit két sütõs-fõzõs blokk között kölcsön szoktam venni. Tudom, hogy röhejes, de mértem már gyár által megadott adatokat vele, igaz azok pontossága is sokszor vitatható. Igazából ezt az egész méricskélõsdit is csak egy bizonyos pontig érdemes komolyan venni, és nem hiszem, hogy sokak rendelkeznek miligram pontos digitális mérleggel.
Nem vagyok biztos benne, de ha jól emlékszem egy alu nagytányér 80-90 egy kistányér 40-50 g körül van. Ez most nem intervallumot jelöl, hanem egyszerûen nem emlékszem rá, hogy mennyi. Tehát valahol 120-140 g között van a kettõ. Sokfélét lemértem már, és azonos fogszámú különbözõ típusok súlyadatai nagyjából megegyeznek, tehát nem érdemes két alu tányér között a súly miatt vacilálni, mert nem jelentõs különbségekrõl van szó. Az acél és az alu országúti tányérok közötti súlykülönbség terén vitatkoznék az elöttem szólókkal, ha jól emlékszem, a két tányér esetében mindössze 100 g a differencia. Ez azért még mindig elég jelentõs, de mégsem 200 g. Ne feledjük, hogy az acéltányérok egy relatíve vékony lemezbõl vannak sajtolva, így a felhasznált anyagmennyiség kevesebb mint az alunál, tehát nem testsûrûségarányosan nehezebbek. A súlya mellett az acéllal a nagyobb gond, hogy a rugalmas alakváltozásra való hajlama itt nagyon nem jön jól.
Kopás szempontjából nem tudok mit mondani, de azt tippelem, hogy drámai különbség nem lehet a kettõ között. Csak városi gépen használtam eddig acéltányért, ez az oka annak, hogy nem tudok km adatot a futásteljesítményhez. Az aluval vannak tapasztalataim, 42-52 használtam anno, ahol 60%-ban mindig a kistányért hajtottam, tehát a két tányérra jutó terhelés nem volt azonos. Ennek fényében a 42 kibírt 18000 km-t a nagytányér pedig 24000 km-t. Ezeket az adatokat annak fényében nézzétek, hogy nálam egy lánckerék akkor kerül cserére, amikor a 4000km-ként cserélt lánc megugrik rajta. A Shimano mérnökei ezt hallván biztos hevesen magyarázni kezdenék, hogy kétezrenként lánccsere, és hatezer után a teljes meghajtás cseréje, de ennek ellenére továbbra sem belõlem fognak megélni.
Végül alkatrészméréseim komolyságáról csak annyit, hogy Anyámnak van egy tuti "ehemalige DDR" gyártmányú konyhai mérlege, amit két sütõs-fõzõs blokk között kölcsön szoktam venni. Tudom, hogy röhejes, de mértem már gyár által megadott adatokat vele, igaz azok pontossága is sokszor vitatható. Igazából ezt az egész méricskélõsdit is csak egy bizonyos pontig érdemes komolyan venni, és nem hiszem, hogy sokak rendelkeznek miligram pontos digitális mérleggel.
#2010
Írta 2004. február 23. - 18:18

hell,
12 rokiért kinéztem magamnak truvativ elita hajtómûvet (645 gr, de nem is ez a lényeg). probléma lehet-e a 175 mm-es hossz az én 178 cm-es magasságomhoz ? jelenleg 170-est használok.
koszi v,
12 rokiért kinéztem magamnak truvativ elita hajtómûvet (645 gr, de nem is ez a lényeg). probléma lehet-e a 175 mm-es hossz az én 178 cm-es magasságomhoz ? jelenleg 170-est használok.
koszi v,
#2011
Írta 2004. február 23. - 17:04

köszi az infot, megnéztem az oldalakat, hát egyiknek jó, másiknak nem. majd körültekintek a boltokban.
mindenestre akkor a vázam jó. (huh) a stucnit majd följebb tolom. csak ne lenne ilyen fos idõ.
mindenestre akkor a vázam jó. (huh) a stucnit majd följebb tolom. csak ne lenne ilyen fos idõ.
#2012
Írta 2004. február 23. - 14:39

Kijött a 2004-es American Classic új magnéziumos kerékszett. 1207 gr., 28/32 küllõs (!), 200lb-re (91 kg) hitelesítetett. Az ár is tükrözi ezeket a paramétereket közel 1000$! ???
#2013
Írta 2004. február 23. - 14:30

Alonso: persze a 422 gr.-ot egyre értettem, kettõnek már igen jó. Lehet, hogy 360gr.-os fullkarbon villáért még 100e is kevés lesz, az ilyen kategória 250-450$ körül van!! Arról nem is szólva, hogy nálunk beszerezni felér egy kanossza-járással. A hajtómû ajánlást természetesen csak arra értettem, ha az eredeti leamortizálódik. Ez a 3. (a váz és kerék után) amivel érdemes tömeget megtakarítani (forgó alkatrész).
Villát külön venni elég nehéz, mert alig van választék és nehezek, aztán még a vázhoz, régi kormánycsapágyhoz, stb. passzolás is probléma lehet.
A Selle San marco-nál sok fajta nyereg van, érdemes a kivágottakat megnézni, mert prosztatakímélõ és magnéziumos csõ mellett is könnyû (260-280 gr.) ezek olyan 14-17e Ft körül vannak. Létezik olcsóbban is jó nyereg, csak ki kell fogni, egyetlen hátrányuk ezeknek a tömeg (320-340gr.). De az FSA, Fizik, Bontrager nyergek is jók, nem elhamarkodni a vásárlást! (a Nagykert ismerve szinte nem is lehet ;D)
Villát külön venni elég nehéz, mert alig van választék és nehezek, aztán még a vázhoz, régi kormánycsapágyhoz, stb. passzolás is probléma lehet.
A Selle San marco-nál sok fajta nyereg van, érdemes a kivágottakat megnézni, mert prosztatakímélõ és magnéziumos csõ mellett is könnyû (260-280 gr.) ezek olyan 14-17e Ft körül vannak. Létezik olcsóbban is jó nyereg, csak ki kell fogni, egyetlen hátrányuk ezeknek a tömeg (320-340gr.). De az FSA, Fizik, Bontrager nyergek is jók, nem elhamarkodni a vásárlást! (a Nagykert ismerve szinte nem is lehet ;D)
#2014
Írta 2004. február 23. - 14:01

#2015
Írta 2004. február 23. - 13:21

HI
Basszus, a Merida karbonvilla ilyen nehéz? Pedig arra ácsingóztam, most kereshetek mást...
A nyeregkérdést pcycle jól ecsetelte, a Selle San Marco pedig elvileg mindegyik feltételt kielégíti. Nézz szét a neten vannak tesztek, nem teljesen látatlanban veszel:
www.roadbikereview.com
www.mtbr.com
(ez ugyan montis, de nyeregnél van átfedés)
www.gearhead.com
www.xoomgear.com
www.testbike.hu
a súlyokat (ami ugye igazából TÖMEG, de legyünk nagyvonalúak)
weightweenies.starbike.com
A nyeregnyomás ellen megoldás lehet, ha kissé elõredöntöd a nyerget, csak akkor a csuklód-vállad fog jobban igénybe vevõdni/zsibbadni/fájni. Próbáld ki, legfeljebb visszaállítod.
Ja, és a stucni rövidebb, felfelé jobban emelkedõ is megoldás lehet, csak akkor aerodinamikailag veszítesz.
Annyira azért ne ijedj meg, nekem is volt már, hogy amikor meg kellett állni az út szélén, csak a kezemmel éreztem, hogy megfogtam... mégis összehoztam már három gyereket, és lehet, hogy még nincs vége a sornak... de nem vagyunk egyformák.
A hajtómû alu tányérok kb 200 grammot hoznak. Esetleg a csavarokat is érdemes cserélni (hamár-akkormár)
Basszus, a Merida karbonvilla ilyen nehéz? Pedig arra ácsingóztam, most kereshetek mást...
A nyeregkérdést pcycle jól ecsetelte, a Selle San Marco pedig elvileg mindegyik feltételt kielégíti. Nézz szét a neten vannak tesztek, nem teljesen látatlanban veszel:
www.roadbikereview.com
www.mtbr.com
(ez ugyan montis, de nyeregnél van átfedés)
www.gearhead.com
www.xoomgear.com
www.testbike.hu
a súlyokat (ami ugye igazából TÖMEG, de legyünk nagyvonalúak)
weightweenies.starbike.com
A nyeregnyomás ellen megoldás lehet, ha kissé elõredöntöd a nyerget, csak akkor a csuklód-vállad fog jobban igénybe vevõdni/zsibbadni/fájni. Próbáld ki, legfeljebb visszaállítod.
Ja, és a stucni rövidebb, felfelé jobban emelkedõ is megoldás lehet, csak akkor aerodinamikailag veszítesz.
Annyira azért ne ijedj meg, nekem is volt már, hogy amikor meg kellett állni az út szélén, csak a kezemmel éreztem, hogy megfogtam... mégis összehoztam már három gyereket, és lehet, hogy még nincs vége a sornak... de nem vagyunk egyformák.
A hajtómû alu tányérok kb 200 grammot hoznak. Esetleg a csavarokat is érdemes cserélni (hamár-akkormár)
#2016
Írta 2004. február 23. - 11:40

hajtómûcserén már én is gondolkodtam, mert a mostanin acéltányérok (2) vannak. nem tudom az alu mekkora könnyítést jelent, 2-300 grammra tippelek.
#2017
Írta 2004. február 23. - 10:40

Pcycle: A két külsõm összesen 422 g, ezen még 400-at spórolni nem lenne rossz, de szerintem te a 422-t darabonként értetted.
A belsõk és a felnivédõ szalagok tömegei szintén párban értendõek.
50 rugóért biztosan nem fogok hajtómûvet venni, nem az volt a célom, hogy a világ legkönnyebb bringáját rakjam össze, hanem, hogy normális áron egy elég könnyût hozzak össze. Ez sikerült.
Ha lesz még egyszer 50ezrem, abból egy 360 g körüli full-karbon villár vennék, ez 290 g megtakarítás lenne.

50 rugóért biztosan nem fogok hajtómûvet venni, nem az volt a célom, hogy a világ legkönnyebb bringáját rakjam össze, hanem, hogy normális áron egy elég könnyût hozzak össze. Ez sikerült.
Ha lesz még egyszer 50ezrem, abból egy 360 g körüli full-karbon villár vennék, ez 290 g megtakarítás lenne.
#2018
Írta 2004. február 23. - 10:38

köszi, akkor megmérem a nyergemet, meg szétnézek a boltokban. csakhát, "látatlanba" venni nyerget, 10-15k ért, az elég húzós. (ezért vlsz olcsót nézek)
#2019
Írta 2004. február 23. - 10:23

Vito: Pedálnak egy 260 g-os Wellgót néztem ki. Tehét pedállal együtt 8512 g. Összes cuccal (pótbelsõ, szerszámok, pumpa, óra, lámpák) is 10 kg alatt van.
Egyedül a villa nem volt nagy vétel, elég nehéznek tûnik, ahoz képest, hogy karbon. De így jár, aki csak úgy megrendeli elõzetes infók nélkül. ???
Pcycle: minden alkatrészt mértem. Amit vettem, azt a boltban, ami használtan volt itthon, azt a konyhai mérlegen. Utóbbiban lehet hiba, de ha 100-200 g-ot még rászámolok az esetleges pontatlanságok miatt, akkor sem rossz.
Egyedül a villa nem volt nagy vétel, elég nehéznek tûnik, ahoz képest, hogy karbon. De így jár, aki csak úgy megrendeli elõzetes infók nélkül. ???
Pcycle: minden alkatrészt mértem. Amit vettem, azt a boltban, ami használtan volt itthon, azt a konyhai mérlegen. Utóbbiban lehet hiba, de ha 100-200 g-ot még rászámolok az esetleges pontatlanságok miatt, akkor sem rossz.

#2020
Írta 2004. február 23. - 10:12

Azt hiszem Alonso magasan nyeri a 'minél olcsóbban minél könnyebb oúti összeállítani' versenyt.
Ha az adatok valóságosak, értem ezen azt, hogy saját mérés és nem gyári adat (pl. váznál csak egy tömegadatot adnak meg, pl. a két szélsõ méret között lehet 6-700gr. is). Ajánlom könnyítésre a külsõk majdani könnyebbre cserélését (a kettõn 400 gr.-ot hozhatsz!!), vagy ha elhasználódik a hajtómû, ill. nagyobb pénzhez jutsz FSA CArbonra (570 gr. körül 55-58e Ft) cserélését.
