hát meg neked ott van az is hogy alacsony monoblokkház magasság rugóstag középen és lent ugye..bár az m3 szerintem azért nem rossz ott egysülnek ezek és ok hogy van súlya de nem hiszem hogy okosan felszerelve 20 kiló felett lenne.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Rugóstagok (nem teleszkópok) - általános eszmecsere
Indította
BikerPocok
, 2003. augusztus 19. 01:21
#5341
Írta 2004. október 24. - 15:02
#5342
Írta 2004. október 24. - 00:02
És volt már besokallt helyzeted, amit pont a maradék 1,5 - 2 cm mentett meg?
Esetleg ilyen minden versenyen elõfordul? Mert akkor valamit nem csinálsz jól. Legyen csak egy kis tartalék.
Nos, en nem szoktam a hataron bringazni, ezert nem suron fordul elo olyan, hogy besokalok. Erdekes, hogy az idei egyetlen komolyabb esesem Koszeghez fuzodik, pedig par hetet ausztriaban bringaztam, es ott nem volt ilyenre pelda. Ott is volt hogy megcsusszant a bringa eleje, esetleg elfekudtem, de komolyabb ese nem volt. Kozegen is inkabb csak az elso kerekem banta, azota sem ertem azt a szituaciot. Ha en esek esetleg, akkor nem az az 1-2 centi +ut fog megmenteni, viszont ha kihasznalom allandoan a bringam teljes mozgasat, akkor stabilabban tudok menni mindenhol, es gyorsabban, biztonsagosabban mehetek. Termeszetesen nem ugy van beallitva hogy mindenhol egyfolytaban kopog, hanem egy palyan max. 2-3 szor vegigmozognak a teleszkopok.
Batmeeen: a koppanast nem kell hogy hang is jelezze. Az ujabb technikaknal annyira progressziv a rugout utolso tartomanya, hogy szinte megakadajozza hogy koppanjon a tag/telo. A Boxxer sem ad hangot ha lekoppan, mivel az olaj allitja meg, csak erezni hogy ez volt a vege. Hatul nalam ugyanez. A sag-od teljesen jo.
Ehez hozza jon meg az, hogy a kinti palyakra keves a 17 centi ut. Bizony ha egy vaz "csak" 20-at mozog, akkor azt kemenyen ki kell hasznalni, kulonben szendvedsz csak. En mar probaltam milyen erzes 50-nel belerongyolni egy 20meteres razoba ugy, hogy a vegen szinte nullara le kell fekezni a bringat, mert jon egy 90-es kanyar...
A 25 centi nagyon jo lenne elol-hatul csak sajnos a mai technikaval meg nekem az optimalis suly/rugout arany a 20 centire korlatozodik.
Tudok annal kisebb vazat, de annyival nem konyebb, hogy megerje szenvedni vele, es tudok 25-ot mozgo vazat is, de azok meg olyan nehezek, hogy nem eri meg cipelni.
#5343
Írta 2004. október 23. - 23:06
nos eddig egyszer sem éreztem, hogy koppant volna, pedig ezekkel a beállításokkal kellene, pont azért is csináltam ilyenre, mert volebácsi azt mondta, jóaz, ha sokat mozog (és igy is van! )
szóval próbálom, de nem megy. lehet, hogy nem jó a rugó. bár 35 % a sag, szóval rossz nem lehet.
nem értem....
szóval próbálom, de nem megy. lehet, hogy nem jó a rugó. bár 35 % a sag, szóval rossz nem lehet.
nem értem....
#5345
Írta 2004. október 23. - 21:45
Én most a tagom igen puhán használom szinte alíg van rajta csill hüvelyküjjal simán bemozgatod a tagot
Viszont az út vége progresszív, mivel jó kis 700-as rugó van rajta..25.5 centi út.
Befelé még nem koppantottam fel ezzel a rugóval..de igaz amit írtál
Viszont az út vége progresszív, mivel jó kis 700-as rugó van rajta..25.5 centi út.
Befelé még nem koppantottam fel ezzel a rugóval..de igaz amit írtál
#5346
Írta 2004. október 23. - 21:39
#5347
Írta 2004. október 23. - 21:21
és ez a tartalék van arra, hogyha rontasz, vagy nem úgy történenk a dolgok...
ezt írta Zap is
ezt írta Zap is
#5348
Írta 2004. október 23. - 21:17
Azt tudom csak
Csak azért írom mert ebben is van "tartalék" ha úgy van beállítva persze..meg persze jó rugóval.
Csak azért írom mert ebben is van "tartalék" ha úgy van beállítva persze..meg persze jó rugóval.
#5349
Írta 2004. október 23. - 21:15
#5350
Írta 2004. október 23. - 21:07
Szerintem 200 mili felett már nem kell tartalék..
Azért annyira nem könnyen koppantható befelé egy fox..
Azért annyira nem könnyen koppantható befelé egy fox..
#5352
Írta 2004. október 23. - 20:59
És volt már besokallt helyzeted, amit pont a maradék 1,5 - 2 cm mentett meg?
Esetleg ilyen minden versenyen elõfordul? Mert akkor valamit nem csinálsz jól. Legyen csak egy kis tartalék.
Esetleg ilyen minden versenyen elõfordul? Mert akkor valamit nem csinálsz jól. Legyen csak egy kis tartalék.
#5353
Írta 2004. október 23. - 13:27
minden versenyen fel kell ütni egyszer, hogy ne cipeljük feleslegesen a súlyt, igaz vole?
Pontosan Kulonben minek van? Mire jo ha egy telo tud 18-at, de abbol csak 15-ot mozog? Akkor inkabb veszek egy kisebbet es azt vegigmozgatom...
#5354
Írta 2004. október 23. - 11:53
én értem, mit hablatyolsz
de: nekem kamra a legnagyobbon, 70 psi levegõ, elõfeszítés a minimumon (1 egész kör miután a rugóhoz hozzáér a tányér) és igy pontjó. kicsit pogózik egyenes szakaszokon, fõleg aszfalton, de kimozog mindent, és még felütni nem sikerült, pedig vole szerint minden versenyen fel kell ütni egyszer, hogy ne cipeljük feleslegesen a súlyt, igaz vole? (persze van benne ráció!)
jah: mindkét kék csavar alapon, azaz legkintebb...
de: nekem kamra a legnagyobbon, 70 psi levegõ, elõfeszítés a minimumon (1 egész kör miután a rugóhoz hozzáér a tányér) és igy pontjó. kicsit pogózik egyenes szakaszokon, fõleg aszfalton, de kimozog mindent, és még felütni nem sikerült, pedig vole szerint minden versenyen fel kell ütni egyszer, hogy ne cipeljük feleslegesen a súlyt, igaz vole? (persze van benne ráció!)
jah: mindkét kék csavar alapon, azaz legkintebb...
#5355
Írta 2004. október 23. - 10:45
sztem a sag-et inkább...
Ebbe a légnyomásnak van beleszólása (ugye a nagyobb nyomás rásegít a rugóerejére). Ez úgy függhet a kamramérettõl, hogy nyilván kisebb kamrával kisebb nyomást is használsz, hogy ne szálljon el a végére nagyon a prog., nagyobbal meg nagyobbat, hogy azér legyen. Így az egyik dolog vonzza a másikat..
Az AS-X a linkje miatt viszont máshogy viselkedik, mint pl. a direkt Bullit, így lehet vele kisebb nyomást használni, érzékeny, viszont rugóból kell saget állítanod. Vagyis fontosabb a pontos erejû rugó, hogy 3-4 mm-nél ne kelljen jobban betekerni.
Vazz, érdekel ez egyáltalán valakit?
#5356
Írta 2004. október 23. - 10:38
Légkamra alapon, 130psi, a többit már elfelejtettem sajnos ! :-\
Légkamra mit állít egyébként ? ???
Módosítja a progresszivitás görbéjét. (kár, hogy nem tok iderajzolni, mindenesetre meredekebb görbét kapsz vele)
Minnél kissebb a légkamra, annál jobban felkeményedik, és hamarabb is kezdi: ez a progresszivitás pozícióérzékeny állítási lehetõsége, szemben a kék csavarral, ami az erõre reagál....
Nézted már ezt ?
Nekem egyet be van tekerve a kamra és 90 PSIvel megyek (eddig csak egyszer jutottam el a végére, valami highspeed elrepülés után...! Prószáld ki egyszer, kevesebb nyomással tök érzékeny lesz a rendszer.
#5357
Írta 2004. október 22. - 22:56
az enyémet már, légyszi, az enyémet!!!!!! már ezer éve mondtam, hogy szedjük szét!
én szóltam elször!!!! akarom.
én szóltam elször!!!! akarom.
#5358
Írta 2004. október 22. - 18:23
#5359
Írta 2004. október 22. - 18:20
heee
szedjunk mar szet egy progressiv tagot.
oszt ha tudjuk mi miert felelos akkor lehet majd patentul beallitani
szedjunk mar szet egy progressiv tagot.
oszt ha tudjuk mi miert felelos akkor lehet majd patentul beallitani