Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Rugóstagok (nem teleszkópok) - általános eszmecsere

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
5897 hozzászólás a témában

#381
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis
Ezek nálunk mûszertartozékok. Az összekötõ elem neve Reducing Union Swagelok, mi tõlük vesszük és amint látod elég durva ára van. Persze mivel bontható, igazából csak a roppanógyûrû megy kárba.
A tûnek (ami eredetileg a mûszerben volt és eltört a tövénél) nem tudom mi a pontos neve, de úgy emlékszem, hogy horror áron cserélték ki.
Szóval ez inkább csak példa volt, hogy én ezekhez jutok hozzá. Ebay-en ennek töredékéért meg lehet kapni a komplett töltõcsonkot.

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#382
Röfike

Röfike

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.950 hozzászólás
Imi: ennek mi a neveés milyen boltban kell kérni? ;)


#383
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis
Nos, találtam képeket. Ilyen az összekötõ elem:
Feltöltött kép

a tû vége pedig ilyen:
Feltöltött kép

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#384
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis

Nem vastag az az 1/16 ös csõ? AZ ha jól számoltam 1,58 vastag.
Én meg amit használok az 1mm-es.


1/16 az a csatlakozásnál és utána még vagy 30 mm-en keresztül, majd kb ugyanennyi, de már csak olyan 0,5-0,6 mm átmérõvel.

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#385
Röfike

Röfike

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.950 hozzászólás
Én egy szubcután (inzulinos tût akarok beszerelni). Nekem ez van a melóhelyen sok. :)


#386
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 hozzászólás

Sajnos nincs róla kép, a cucc a melóban van. Mivel én eredetileg palackos nitrogénben gondolkodtam (csak a reduktor miatt ez meghiúsult) és a benti alkatrészekbõl raktam össze, nekem úgy lett kialakítva, hogy egyszerûen egy 1/8-os rézcsõ (ez jön a nyomáscsökkentõrõl) és a tû (ami 1/16-os) között van egy összekötõ elem (szabványos swagelok menetes csatlakozásokkal).


Nem vastag az az 1/16 ös csõ? AZ ha jól számoltam 1,58 vastag.
Én meg amit használok az 1mm-es.

#387
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis
Sajnos nincs róla kép, a cucc a melóban van. Mivel én eredetileg palackos nitrogénben gondolkodtam (csak a reduktor miatt ez meghiúsult) és a benti alkatrészekbõl raktam össze, nekem úgy lett kialakítva, hogy egyszerûen egy 1/8-os rézcsõ (ez jön a nyomáscsökkentõrõl) és a tû (ami 1/16-os) között van egy összekötõ elem (szabványos swagelok menetes csatlakozásokkal).

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#388
Röfike

Röfike

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.950 hozzászólás
Gege911: Igazad van, ez eszembe sem jutott! :)
Imi72: A tût hogy applikáltad az autószelepre? Képed van?


#389
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis

A dugattyú térfogata ugyanannyi, nem változhat. Az olaj átjut mögé a vákum miatt. A többivel egyet értek.
Közben megleltem a maszek kütyüt és asszem ha levizsgáztam nekiesek a tagnak. :)


Jéé, én gyakorlatilag ugyanilyet csináltam. Annyi különbséggel, hogy egy cserélhetõ imbusz bitfejet fúrtam át, a tû pedig olyan, hogy nem a hegyén, hanem az oldalán van a lyuk (a tömítést így talán kevésbé károsítja).

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#390
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 hozzászólás

A dugattyú térfogata ugyanannyi, nem változhat. Az olaj átjut mögé a vákum miatt. A többivel egyet értek.
Közben megleltem a maszek kütyüt és asszem ha levizsgáztam nekiesek a tagnak. :)


Én nyomórudat írtam. De lehet h rosszul fogalmaztam.
Mikor összemegy a tag akkor a nyomórúd is beljebb megy a csillapító részbe. És ez a "plusz" nyomórúd térfogatát kell kompenzálni az IFP dugattyúnak.

#391
Röfike

Röfike

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.950 hozzászólás

...a nyomorúd térfogata megnõ a kamrában, és az õ általa kiszorított térfogatot kompenzálja a nitrogénes rész. Hiszen a folyadék összenyomhatatlan.


A dugattyú térfogata ugyanannyi, nem változhat. Az olaj átjut mögé a vákum miatt. A többivel egyet értek.
Közben megleltem a maszek kütyüt és asszem ha levizsgáztam nekiesek a tagnak. :)


#392
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 hozzászólás

Én azokra gondoltam akik otthon csinálnak rá autószelepet és telópumpával fújják fel.


Ez a megoldás legfõképpen a régi RC tagokon volt alkalmazható Mivel azok túlfolyósak voltak, és könnyedén át lehetett õket alakítani szelepesre.
Ennek az lett a legnagyobb elõnye h ugye otthoni körülmények között is lehetett szervizelni. Plusz a nyomás értékével játszadozni, amivel azért egész jjól be lehetett lõni a tagot.

#393
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 hozzászólás

Kérdés, miért kell az IFP? Szerintem így oldják meg az olaj hõtágulásátegy zárt rendeszerben és az esetleges túlterhelésnél is jól jöhet egy relatív rugalmas elem. A levegõs tagoknál zárt rendszert alkalmaznak (Nitrogénnel). A túlfolyós tartályokon viszont már tettek rá szelepet, tehát légköri levegõ megy bele. Itt lehet állítani a karakterisztikát (Ha jól tudom, mert ilyenem még nem volt.)
A 200Psi = ~13BAR 30-60 BAR nagyon sok, elõállítani is nehéz.

Egy ukrán oldalon láttam egy nagyon elmés megoldást az IFP kamra feltöltésére, de persze nem találom meg újra a leírást. :S

Van itthon egy régi Float RL tagom lehet nekiesek, neki már úgyis mindegy alapon. :)

Majd Sala megmondja frankón. ;)


Na, miért is kell az IFP?

Nagyon egyszerû. Baromira nem a melegedés miatti hõtágulásért.
Ha jól végig gondolod/gondoljátok, mikor össze felé megy a tag, akkor a nyomorúd térfogata megnõ a kamrában, és az õ általa kiszorított térfogatot kompenzálja a nitrogénes rész. Hiszen a folyadék összenyomhatatlan.

Miért nitrogén?
X faxtor-ban dolgozó, asszem Gyula bácsinak hívják ,kis öreg mondta h nekik azt mondták :) , hogy:
kisebb a hõtágulási értéke, stabilabb mint a levegõ, és tök semleges gáz. Ezek végett nem fogja korrodálni az alkatrészeket, szélsõségesebb hõmérsékletek között is kisebb lesz a nyomásváltozás.

#394
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis
Ja, hát azt én sem tudom, hogy mivel produkálják. Egy telópumpa tud 25-30-at, lehet, hogy van olyan rugóstag, amibe ez is elég, passz.
Nekem is van egy beteg, szétszedett tagom elfekvõben, már rég kipróbáltam volna a javítást, csak a melóban a nyomáscsökkentõ max. 15 bar-t tud.

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#395
Röfike

Röfike

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.950 hozzászólás
Én azokra gondoltam akik otthon csinálnak rá autószelepet és telópumpával fújják fel.


#396
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

A tiszta oxigén õrült ötlet lenne (pl. a lánghegesztõk szoktak tiszta oxigénnel dolgozni, náluk alapvetõ szabály, hogy olajos kézzel, vagy ronggyal tilos a szelep környékén matatni, mert az esetlegesen kiáramló tiszta oxigén spontán gyulladást okozhat).


sõt nem véletlen vannak a szerelvények rézbõl , ami egy rugóstagnál nem feltétlrn mûködne.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#397
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis
Azt az ukrán oldalt már linkelték itt, de persze én sem találom.
A 30 bar-ról pedig itt írt Sala (#5108).
A 30 (vagy a 60) miért sok? Kicsi térben van, a 200 bar-os palackból meg egy megfelelõ nyomáscsökkentõvel bármekkorát csinálhatnak.

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#398
Röfike

Röfike

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.950 hozzászólás
Kérdés, miért kell az IFP? Szerintem így oldják meg az olaj hõtágulásátegy zárt rendeszerben és az esetleges túlterhelésnél is jól jöhet egy relatív rugalmas elem. A levegõs tagoknál zárt rendszert alkalmaznak (Nitrogénnel). A túlfolyós tartályokon viszont már tettek rá szelepet, tehát légköri levegõ megy bele. Itt lehet állítani a karakterisztikát (Ha jól tudom, mert ilyenem még nem volt.)
A 200Psi = ~13BAR 30-60 BAR nagyon sok, elõállítani is nehéz.

Egy ukrán oldalon láttam egy nagyon elmés megoldást az IFP kamra feltöltésére, de persze nem találom meg újra a leírást. :S

Van itthon egy régi Float RL tagom lehet nekiesek, neki már úgyis mindegy alapon. :)

Majd Sala megmondja frankón. ;)


#399
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis
Sala egyszer írta, hogy a tagok csillapításába 30-60 bar nitrogént kell tolni, a palackok 150-200 bar-ra vannak töltve és igazából mindegy, hogy az most nitrogén, oxigén, levegõ, hélium stb (na jó, van egy két gáz, amit vagy tilos, vagy nem lehet bizonyos nyomásnál nagyobb alá helyezni, de azok a ritka kivételek). A tiszta oxigén õrült ötlet lenne (pl. a lánghegesztõk szoktak tiszta oxigénnel dolgozni, náluk alapvetõ szabály, hogy olajos kézzel, vagy ronggyal tilos a szelep környékén matatni, mert az esetlegesen kiáramló tiszta oxigén spontán gyulladást okozhat). A palackozott sûrített levegõ száraz, így kicsapódó páratartalomtól nem kellene félni, de az a 21% oxigén a súrlódó, felmelegedõ alkatrészek között csobogó olajnak hosszú távon valószínûleg nem tesz jót.
Itt is, meg külföldi fórumokon is lehetett olvasni, hogy volt, aki a csillapításos rész szelepén kicserélte olyanra, mint amin a légkamrát kell felfújni és megelégedéssel használja. Persze lehet, hogy félévente, évente lecseréli az olajat, mert az elhasználódik, de aki idáig jut, annak ez úgysem gond.
A nitrogén (viszonylag) olcsó, teljesen semleges, ideális választás zárt terek nyomás alá helyezéséhez. Nálunk a cégnél a több köbméteres tartályokat is azzal inertizálják.

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#400
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Hõtágulás, a nitrogén sokkal stabilabb, mint az oxigén.


mivel gaz, szvsz a hotagulasuk ua lehet a homerseklet fuggvenyeben. viszont olyasmit el tudok kepzelni, hogy alacsony kinti homersekletnel a felmelegedo belso reszben a benne levo levego paratartalma kicsapodik (bar inkabb forditva gondolnam - a tag kulso feluleten csapodik le), az okoz valamit. lehet kritikus helyeken a nitrogen ilyen szempontbol kontrollaltabb, es sterilebb. de szerintem ez csak kis terfogatu helyeken lenyeges.

masik tipp: nem tudom, hogy mekkora nyomasnal hasznaljak ezt, de lehet szimplan biztonsagosabb es olcsobb a nitrogen kezelese, tarolasa ipari meretekben.