Jelentkezz be Regisztrálj
Rugóstagok (nem teleszkópok) - általános eszmecsere
#381
Írta 2012. február 05. - 00:49
A tûnek (ami eredetileg a mûszerben volt és eltört a tövénél) nem tudom mi a pontos neve, de úgy emlékszem, hogy horror áron cserélték ki.
Szóval ez inkább csak példa volt, hogy én ezekhez jutok hozzá. Ebay-en ennek töredékéért meg lehet kapni a komplett töltõcsonkot.
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#382
Írta 2012. február 05. - 00:24
#384
Írta 2012. február 04. - 18:45
Nem vastag az az 1/16 ös csõ? AZ ha jól számoltam 1,58 vastag.
Én meg amit használok az 1mm-es.
1/16 az a csatlakozásnál és utána még vagy 30 mm-en keresztül, majd kb ugyanennyi, de már csak olyan 0,5-0,6 mm átmérõvel.
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#385
Írta 2012. február 04. - 18:15
#386
Írta 2012. február 04. - 17:51
Sajnos nincs róla kép, a cucc a melóban van. Mivel én eredetileg palackos nitrogénben gondolkodtam (csak a reduktor miatt ez meghiúsult) és a benti alkatrészekbõl raktam össze, nekem úgy lett kialakítva, hogy egyszerûen egy 1/8-os rézcsõ (ez jön a nyomáscsökkentõrõl) és a tû (ami 1/16-os) között van egy összekötõ elem (szabványos swagelok menetes csatlakozásokkal).
Nem vastag az az 1/16 ös csõ? AZ ha jól számoltam 1,58 vastag.
Én meg amit használok az 1mm-es.
#387
Írta 2012. február 04. - 17:38
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#388
Írta 2012. február 04. - 17:16
Imi72: A tût hogy applikáltad az autószelepre? Képed van?
#389
Írta 2012. február 04. - 16:10
A dugattyú térfogata ugyanannyi, nem változhat. Az olaj átjut mögé a vákum miatt. A többivel egyet értek.
Közben megleltem a maszek kütyüt és asszem ha levizsgáztam nekiesek a tagnak.
Jéé, én gyakorlatilag ugyanilyet csináltam. Annyi különbséggel, hogy egy cserélhetõ imbusz bitfejet fúrtam át, a tû pedig olyan, hogy nem a hegyén, hanem az oldalán van a lyuk (a tömítést így talán kevésbé károsítja).
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#390
Írta 2012. február 04. - 15:59
A dugattyú térfogata ugyanannyi, nem változhat. Az olaj átjut mögé a vákum miatt. A többivel egyet értek.
Közben megleltem a maszek kütyüt és asszem ha levizsgáztam nekiesek a tagnak.
Én nyomórudat írtam. De lehet h rosszul fogalmaztam.
Mikor összemegy a tag akkor a nyomórúd is beljebb megy a csillapító részbe. És ez a "plusz" nyomórúd térfogatát kell kompenzálni az IFP dugattyúnak.
#391
Írta 2012. február 04. - 14:51
...a nyomorúd térfogata megnõ a kamrában, és az õ általa kiszorított térfogatot kompenzálja a nitrogénes rész. Hiszen a folyadék összenyomhatatlan.
A dugattyú térfogata ugyanannyi, nem változhat. Az olaj átjut mögé a vákum miatt. A többivel egyet értek.
Közben megleltem a maszek kütyüt és asszem ha levizsgáztam nekiesek a tagnak.
#392
Írta 2012. február 04. - 14:03
Én azokra gondoltam akik otthon csinálnak rá autószelepet és telópumpával fújják fel.
Ez a megoldás legfõképpen a régi RC tagokon volt alkalmazható Mivel azok túlfolyósak voltak, és könnyedén át lehetett õket alakítani szelepesre.
Ennek az lett a legnagyobb elõnye h ugye otthoni körülmények között is lehetett szervizelni. Plusz a nyomás értékével játszadozni, amivel azért egész jjól be lehetett lõni a tagot.
#393
Írta 2012. február 04. - 14:00
Kérdés, miért kell az IFP? Szerintem így oldják meg az olaj hõtágulásátegy zárt rendeszerben és az esetleges túlterhelésnél is jól jöhet egy relatív rugalmas elem. A levegõs tagoknál zárt rendszert alkalmaznak (Nitrogénnel). A túlfolyós tartályokon viszont már tettek rá szelepet, tehát légköri levegõ megy bele. Itt lehet állítani a karakterisztikát (Ha jól tudom, mert ilyenem még nem volt.)
A 200Psi = ~13BAR 30-60 BAR nagyon sok, elõállítani is nehéz.
Egy ukrán oldalon láttam egy nagyon elmés megoldást az IFP kamra feltöltésére, de persze nem találom meg újra a leírást. :S
Van itthon egy régi Float RL tagom lehet nekiesek, neki már úgyis mindegy alapon.
Majd Sala megmondja frankón.
Na, miért is kell az IFP?
Nagyon egyszerû. Baromira nem a melegedés miatti hõtágulásért.
Ha jól végig gondolod/gondoljátok, mikor össze felé megy a tag, akkor a nyomorúd térfogata megnõ a kamrában, és az õ általa kiszorított térfogatot kompenzálja a nitrogénes rész. Hiszen a folyadék összenyomhatatlan.
Miért nitrogén?
X faxtor-ban dolgozó, asszem Gyula bácsinak hívják ,kis öreg mondta h nekik azt mondták , hogy:
kisebb a hõtágulási értéke, stabilabb mint a levegõ, és tök semleges gáz. Ezek végett nem fogja korrodálni az alkatrészeket, szélsõségesebb hõmérsékletek között is kisebb lesz a nyomásváltozás.
#394
Írta 2012. február 04. - 12:38
Nekem is van egy beteg, szétszedett tagom elfekvõben, már rég kipróbáltam volna a javítást, csak a melóban a nyomáscsökkentõ max. 15 bar-t tud.
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#395
Írta 2012. február 04. - 12:28
#396
Írta 2012. február 04. - 12:23
A tiszta oxigén õrült ötlet lenne (pl. a lánghegesztõk szoktak tiszta oxigénnel dolgozni, náluk alapvetõ szabály, hogy olajos kézzel, vagy ronggyal tilos a szelep környékén matatni, mert az esetlegesen kiáramló tiszta oxigén spontán gyulladást okozhat).
sõt nem véletlen vannak a szerelvények rézbõl , ami egy rugóstagnál nem feltétlrn mûködne.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#397
Írta 2012. február 04. - 12:05
A 30 bar-ról pedig itt írt Sala (#5108).
A 30 (vagy a 60) miért sok? Kicsi térben van, a 200 bar-os palackból meg egy megfelelõ nyomáscsökkentõvel bármekkorát csinálhatnak.
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#398
Írta 2012. február 04. - 10:24
A 200Psi = ~13BAR 30-60 BAR nagyon sok, elõállítani is nehéz.
Egy ukrán oldalon láttam egy nagyon elmés megoldást az IFP kamra feltöltésére, de persze nem találom meg újra a leírást. :S
Van itthon egy régi Float RL tagom lehet nekiesek, neki már úgyis mindegy alapon.
Majd Sala megmondja frankón.
#399
Írta 2012. február 04. - 09:24
Itt is, meg külföldi fórumokon is lehetett olvasni, hogy volt, aki a csillapításos rész szelepén kicserélte olyanra, mint amin a légkamrát kell felfújni és megelégedéssel használja. Persze lehet, hogy félévente, évente lecseréli az olajat, mert az elhasználódik, de aki idáig jut, annak ez úgysem gond.
A nitrogén (viszonylag) olcsó, teljesen semleges, ideális választás zárt terek nyomás alá helyezéséhez. Nálunk a cégnél a több köbméteres tartályokat is azzal inertizálják.
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#400
Írta 2012. február 04. - 08:03
Hõtágulás, a nitrogén sokkal stabilabb, mint az oxigén.
mivel gaz, szvsz a hotagulasuk ua lehet a homerseklet fuggvenyeben. viszont olyasmit el tudok kepzelni, hogy alacsony kinti homersekletnel a felmelegedo belso reszben a benne levo levego paratartalma kicsapodik (bar inkabb forditva gondolnam - a tag kulso feluleten csapodik le), az okoz valamit. lehet kritikus helyeken a nitrogen ilyen szempontbol kontrollaltabb, es sterilebb. de szerintem ez csak kis terfogatu helyeken lenyeges.
masik tipp: nem tudom, hogy mekkora nyomasnal hasznaljak ezt, de lehet szimplan biztonsagosabb es olcsobb a nitrogen kezelese, tarolasa ipari meretekben.