Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Rugóstagok (nem teleszkópok) - általános eszmecsere

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
5897 hozzászólás a témában

#1621
cseresznye

cseresznye

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 759 hozzászólás
Hali . dhx5 el akkadt egy kis problémám.. miota megvan a tag semi gondja nem volt jól csillapítot nem kopogott viszont szombat óta azt csinálja hogy ha kb 10 percet nem mozog a tag , utána lenyomom az utolsó egy centinél kopanik kicsit a tag... nem durván , de lehet érezni.. na most ha utána gurulok vele egyet kétszer lenyomom a tagot erõsebben utána nemkopanik megint semennyit.. utána hagyom 10 percig vagy továb , kihúzom megint koppanik az ucso centi körül...................

levegõ van benne elég 100psi olajat sehol nem eresztette el minden csili álitó ugyan úgy mûködik rajta mint régen

arra gondoltam mivel gyári , 06 os és azota nemvolt benne olajcsere talán nagyon koszos lehet már és emiatt esetleg.. viszont a simeringje meg teljesen jó, nem nyom ki semmit )
szerintetek mi lehet a baja? légyszi segitsetek !!

#1622
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.413 hozzászólás
Swinger4 levegõs beállításánal van valami trükk?

#1623
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.387 hozzászólás
kona váz, rp3 tag. szintén nem lehet fújni, csak ha kiszeded.

barátkozz a gondolattal...

#1624
Dissection

Dissection

    vendég

  • fórumtag
  • 178 hozzászólás
Valahogy éreztem hogy ez nem lesz egyedi gond!
És akkor ennyi, legyen így vagy érdemes mélyrehatóbban foglalkozni a dologgal?
Én amit értelemes reális megoldásnak látok az az hogy ha lejönne róla a kapcsoló és egy feleakkora menne vissza.Csak azt nem tudom hogy ki az aki ezt megtudná csinálni ha egyáltalán meglehet mert elképzelni könnyû...
Amúgy milyen idõközönként érdemes ellenõrizni a nyomást?A rugós tartályában és olyan 2 hetente ellenõriztem.

#1625
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
SX Trail-nél is meg volt a probléma, hogy ki kellett szedni a kamra fújásához/ellenõrzéséhez.


#1626
Dissection

Dissection

    vendég

  • fórumtag
  • 178 hozzászólás
Sziasztok!

Annak idején volt egy jó kis storym egy 888-al, most ismét van csak most egy DHX-el gyûlt meg a bajom gondoltam megosztom veletek hátha tud valaki valami okosat.
A szóbanforgó tag egy 2009-es DHX Air ami egy UMF Duncan vázba került bele.Gondoltam (én kis naív) hogy a tagot úgy rakom bele hogy a becsúszószár néz a hátsó kerék felé és a tartály pedig felfele (ha nem egyértelmû akkor majd csinálok képet), sajnos nem jött össze a dolog mert mikor megmozdul a hátulja a gépnek akkor a PP állítója beleér a vázba.Sebaj gondoltam akkor nyomunk egy 180 fokos fordulót (tehát a tartály került a hátsó kerékhez a linkplatebe), ekkor sajnálattal látom hogy ismét a PP idétlen álltója kavar be ugyanis itt meg a támvillába ér bele.Elkezdtem izzadni ennél a résznél mert már csak egy lövésem maradt.Marad így csak fejjjel lefelé.Természetesen bejött hála az istennek semmi nem ér sehova minden rendben van vagyis nem minden :( .A gond az hogy a légrugó szelepéhez csak akkor férek hozzá ha kiszedem onnan a tagot máshogy nemtudok belefújni :( , minden más elérhetõ de az az egy nem.Aztán nézegettem, méricskéltem és arra jutottam hogy a legelsõ variációban férnék hozzá tökéletesen mindenhez de úgy nem jó mert az álltó beleér a vázba ugyebár, viszont ha fele akkora lenne a kapcsoló mint most akkor nem lenne gond.
Valami megoldást szeretnék találni erre mert nagyon bejön a cucc.Gondoltam lehetõségekre nemtudom mi az életképes ezekbõl.Jött a gondolat hogy mi lenne ha csináltatnék hozzá egy fele akkora kapcsolót (ha lehet egyáltalán) ill. a 2. ötlet amit ismerõsöm tanácsolt (én abszurdnak tartom nemtom ki hogy van vele), hogy a tagon lévõ távtartót alakítanánk át mégpedig úgy hogy a rugóstag excentrikusan lenne a vázba (tehát a problémás oldalon ahol a kapcsoló van hosszabb lenne a központosító gyûrü, a másik oldalon rövidebb ezáltal nemkéne bántani a kapcsolót csak pár miliméterrel ellenne tolva a vázba a tag), vagy minden marad így és mikor ellenõrizni kell a légnyomást kicsavarozom hátul a tagot és kész????
Szerintetek mi lenne az életképesebb megoldás, vagy ha van más ötlet azt is szívesen venném??!!
Ha nem egyértelmûek a dolgok akkor gyártok képeket.

#1627
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás
RS-es kollegáknak nem tudok segíteni, passz.

Más: Swinger Air 4 Wayem van, és hát szeressük a progresszivitás állítást, koppig be is van tekerve és 95mm-es helyen van a vázban.
Mozgat megint a dolgo, hogy meg kéne próbálni egy Swinger Air 3 Wayt; másnem ha zavaróan lineáris lenne az útja akkor lehet orvosolni, pl több olajjal?

Vajh ha átrakom 95rõl 125re a geo is változik a váznak, vagy 'csak' más lesz az erõkar? (szemre mintha nem változott volna a magasság/geo, tekerve nem tutam kipróbálni)
:prosze:

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#1628
Dissection

Dissection

    vendég

  • fórumtag
  • 178 hozzászólás
Köszi szépen így lesz!

#1629
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Sziasztok!

Kis segítséget szeretnék kérni egy DHX Air 5.0 ügyében.
A légrugó nyomásértékét kerestem neten és elméletileg meg is találtam ami így szól: min: 50 psi, max: 300 psi (tehát most nem a boost valve-rõl van szó, az felvan tüntetve a tagon)
Kérdés: egy 75 kg-os embernek hány psi-t érdemes beleküldeni?

próbáld 150-en, aztán nézd a SAG-ot, Te tudod milyen felhasználásra kell, aszerint növeld vagy csökkentsd a nyomást. jó 100 kilóhoz 200 pSI kell bele, egy 4 forgáspontos AM vázba.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1630
Dissection

Dissection

    vendég

  • fórumtag
  • 178 hozzászólás
Sziasztok!

Kis segítséget szeretnék kérni egy DHX Air 5.0 ügyében.
A légrugó nyomásértékét kerestem neten és elméletileg meg is találtam ami így szól: min: 50 psi, max: 300 psi (tehát most nem a boost valve-rõl van szó, az felvan tüntetve a tagon)
Kérdés: egy 75 kg-os embernek hány psi-t érdemes beleküldeni?

#1631
durch_die_rippen

durch_die_rippen

    vendég

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás
üdv,

használja/ismeri valaki ezt a tagot? mik a tapasztalatok róla (megindulás, csillapítás, pogo tekintetében)?

kösz a segítséget!

#1632
outcast

outcast

    vendég

  • fórumtag
  • 194 hozzászólás
Estét,
az RS bar tagok tényleg annyira rosszak,hogy említésre sem méltóak?
Mert árlistákon kívül nem találkoztam a megnevezéssel :)
Gyárilag szerelve van egy vázba,amit nézegetek,de semmi infóm róla,viszon nem akarom megvenni ha alapból kevés lenne.
100 kilóhoz,túra jellegû terepre,némi maraton felhasználásra is tervezve mi az amit MÁR meg lehet/szabad/érdemes venni,amennyiben a fent említett tag felejtõs?

#1633
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.387 hozzászólás

Nem olyan a hang mint amikor a telód rendesen csillapít? mert ha hasonló az a propedál elvébõl adódóan természetes... a befelé út csillapításáért felelõs olajat hallod ahogy melózik...

nem, nyöszörög. havernak a rs mc3.1en csinálja ezt betekert floodgatenél

#1634
hoy

hoy

    vendég

  • fórumtag
  • 71 hozzászólás
Nem olyan a hang mint amikor a telód rendesen csillapít? mert ha hasonló az a propedál elvébõl adódóan természetes... a befelé út csillapításáért felelõs olajat hallod ahogy melózik...

#1635
Mohus

Mohus

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.156 hozzászólás
Bocs urak, nem kerestem rá a témára.
Viszont találtam valamit az mtbr.com-on ezzel kapcsolatban.
A lényeg velõsen egy Push Industries-es csókától:

"Most of the time the squeak that you here coming from an RP23 is a valve harmonic that doesn't hurt the shock, just annoying. It's caused by the overlap in damping forces between the Propedal spring and main piston valving. A quick fix is to select different level of propedal ie. if you're using #3 switch to #2 or vice versa."

szóval nem para csak idegesítõ, de sokat nem lehet tenni ellene:(

#1636
Grande

Grande

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.328 hozzászólás

Tisztelt Fox rp23 tulajdonosok!

Tapasztaltatok olyasmit, hogy a PP állásban nyekereg a rugóstag? Open állásba viszont meg sem nyikkan. Egyébként a hangot leszámítva szépen mûködik a PP is, csak idegesítõ.


http://forum.bikemag...t=1744&page=212

Két hete volt róla szó, de konkrét javaslat még nincs a problémára.

#1637
dzsonhee

dzsonhee

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 687 hozzászólás
  • LocationBad Goisern

Tisztelt Fox rp23 tulajdonosok!

Tapasztaltatok olyasmit, hogy a PP állásban nyekereg a rugóstag? Open állásba viszont meg sem nyikkan. Egyébként a hangot leszámítva szépen mûködik a PP is, csak idegesítõ.


egy oldallal elõrébb írtam róla, az enyém is csinálja

gyári "hiba" sokat elvileg nem lehet vele tenni bár olvastam olyat , hogy van aki visszaküldte foxhoz cseréltek benne szelepeket és megjavult

ma pl én open állásban tekertem majdnem az egész túrát annyira idegesítõ már a nyikorgás

#1638
Mohus

Mohus

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.156 hozzászólás
Tisztelt Fox rp23 tulajdonosok!

Tapasztaltatok olyasmit, hogy a PP állásban nyekereg a rugóstag? Open állásba viszont meg sem nyikkan. Egyébként a hangot leszámítva szépen mûködik a PP is, csak idegesítõ.

#1639
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.413 hozzászólás

190-esbõl van nekünk az s-type srl is, ha érdekel.

ha engem akkor az nagy,165 a tag

#1640
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
190-esbõl van nekünk az s-type srl is, ha érdekel.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.