Jelentkezz be Regisztrálj
Rugóstagok (nem teleszkópok) - általános eszmecsere
#1621
Írta 2008. szeptember 22. - 19:39
levegõ van benne elég 100psi olajat sehol nem eresztette el minden csili álitó ugyan úgy mûködik rajta mint régen
arra gondoltam mivel gyári , 06 os és azota nemvolt benne olajcsere talán nagyon koszos lehet már és emiatt esetleg.. viszont a simeringje meg teljesen jó, nem nyom ki semmit )
szerintetek mi lehet a baja? légyszi segitsetek !!
#1622
Írta 2008. szeptember 18. - 14:57
#1623
Írta 2008. szeptember 17. - 23:19
barátkozz a gondolattal...
#1624
Írta 2008. szeptember 17. - 21:42
És akkor ennyi, legyen így vagy érdemes mélyrehatóbban foglalkozni a dologgal?
Én amit értelemes reális megoldásnak látok az az hogy ha lejönne róla a kapcsoló és egy feleakkora menne vissza.Csak azt nem tudom hogy ki az aki ezt megtudná csinálni ha egyáltalán meglehet mert elképzelni könnyû...
Amúgy milyen idõközönként érdemes ellenõrizni a nyomást?A rugós tartályában és olyan 2 hetente ellenõriztem.
#1625
Írta 2008. szeptember 17. - 21:20
#1626
Írta 2008. szeptember 17. - 21:17
Annak idején volt egy jó kis storym egy 888-al, most ismét van csak most egy DHX-el gyûlt meg a bajom gondoltam megosztom veletek hátha tud valaki valami okosat.
A szóbanforgó tag egy 2009-es DHX Air ami egy UMF Duncan vázba került bele.Gondoltam (én kis naív) hogy a tagot úgy rakom bele hogy a becsúszószár néz a hátsó kerék felé és a tartály pedig felfele (ha nem egyértelmû akkor majd csinálok képet), sajnos nem jött össze a dolog mert mikor megmozdul a hátulja a gépnek akkor a PP állítója beleér a vázba.Sebaj gondoltam akkor nyomunk egy 180 fokos fordulót (tehát a tartály került a hátsó kerékhez a linkplatebe), ekkor sajnálattal látom hogy ismét a PP idétlen álltója kavar be ugyanis itt meg a támvillába ér bele.Elkezdtem izzadni ennél a résznél mert már csak egy lövésem maradt.Marad így csak fejjjel lefelé.Természetesen bejött hála az istennek semmi nem ér sehova minden rendben van vagyis nem minden .A gond az hogy a légrugó szelepéhez csak akkor férek hozzá ha kiszedem onnan a tagot máshogy nemtudok belefújni , minden más elérhetõ de az az egy nem.Aztán nézegettem, méricskéltem és arra jutottam hogy a legelsõ variációban férnék hozzá tökéletesen mindenhez de úgy nem jó mert az álltó beleér a vázba ugyebár, viszont ha fele akkora lenne a kapcsoló mint most akkor nem lenne gond.
Valami megoldást szeretnék találni erre mert nagyon bejön a cucc.Gondoltam lehetõségekre nemtudom mi az életképes ezekbõl.Jött a gondolat hogy mi lenne ha csináltatnék hozzá egy fele akkora kapcsolót (ha lehet egyáltalán) ill. a 2. ötlet amit ismerõsöm tanácsolt (én abszurdnak tartom nemtom ki hogy van vele), hogy a tagon lévõ távtartót alakítanánk át mégpedig úgy hogy a rugóstag excentrikusan lenne a vázba (tehát a problémás oldalon ahol a kapcsoló van hosszabb lenne a központosító gyûrü, a másik oldalon rövidebb ezáltal nemkéne bántani a kapcsolót csak pár miliméterrel ellenne tolva a vázba a tag), vagy minden marad így és mikor ellenõrizni kell a légnyomást kicsavarozom hátul a tagot és kész????
Szerintetek mi lenne az életképesebb megoldás, vagy ha van más ötlet azt is szívesen venném??!!
Ha nem egyértelmûek a dolgok akkor gyártok képeket.
#1627
Írta 2008. szeptember 17. - 00:16
Más: Swinger Air 4 Wayem van, és hát szeressük a progresszivitás állítást, koppig be is van tekerve és 95mm-es helyen van a vázban.
Mozgat megint a dolgo, hogy meg kéne próbálni egy Swinger Air 3 Wayt; másnem ha zavaróan lineáris lenne az útja akkor lehet orvosolni, pl több olajjal?
Vajh ha átrakom 95rõl 125re a geo is változik a váznak, vagy 'csak' más lesz az erõkar? (szemre mintha nem változott volna a magasság/geo, tekerve nem tutam kipróbálni)
:prosze:
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#1628
Írta 2008. szeptember 12. - 01:08
#1629
Írta 2008. szeptember 12. - 00:31
próbáld 150-en, aztán nézd a SAG-ot, Te tudod milyen felhasználásra kell, aszerint növeld vagy csökkentsd a nyomást. jó 100 kilóhoz 200 pSI kell bele, egy 4 forgáspontos AM vázba.Sziasztok!
Kis segítséget szeretnék kérni egy DHX Air 5.0 ügyében.
A légrugó nyomásértékét kerestem neten és elméletileg meg is találtam ami így szól: min: 50 psi, max: 300 psi (tehát most nem a boost valve-rõl van szó, az felvan tüntetve a tagon)
Kérdés: egy 75 kg-os embernek hány psi-t érdemes beleküldeni?
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1630
Írta 2008. szeptember 12. - 00:17
Kis segítséget szeretnék kérni egy DHX Air 5.0 ügyében.
A légrugó nyomásértékét kerestem neten és elméletileg meg is találtam ami így szól: min: 50 psi, max: 300 psi (tehát most nem a boost valve-rõl van szó, az felvan tüntetve a tagon)
Kérdés: egy 75 kg-os embernek hány psi-t érdemes beleküldeni?
#1631
Írta 2008. szeptember 04. - 08:36
használja/ismeri valaki ezt a tagot? mik a tapasztalatok róla (megindulás, csillapítás, pogo tekintetében)?
kösz a segítséget!
#1632
Írta 2008. szeptember 03. - 21:55
az RS bar tagok tényleg annyira rosszak,hogy említésre sem méltóak?
Mert árlistákon kívül nem találkoztam a megnevezéssel
Gyárilag szerelve van egy vázba,amit nézegetek,de semmi infóm róla,viszon nem akarom megvenni ha alapból kevés lenne.
100 kilóhoz,túra jellegû terepre,némi maraton felhasználásra is tervezve mi az amit MÁR meg lehet/szabad/érdemes venni,amennyiben a fent említett tag felejtõs?
#1633
Írta 2008. augusztus 31. - 14:22
nem, nyöszörög. havernak a rs mc3.1en csinálja ezt betekert floodgatenélNem olyan a hang mint amikor a telód rendesen csillapít? mert ha hasonló az a propedál elvébõl adódóan természetes... a befelé út csillapításáért felelõs olajat hallod ahogy melózik...
#1634
Írta 2008. augusztus 31. - 07:11
#1635
Írta 2008. augusztus 30. - 20:30
Viszont találtam valamit az mtbr.com-on ezzel kapcsolatban.
A lényeg velõsen egy Push Industries-es csókától:
"Most of the time the squeak that you here coming from an RP23 is a valve harmonic that doesn't hurt the shock, just annoying. It's caused by the overlap in damping forces between the Propedal spring and main piston valving. A quick fix is to select different level of propedal ie. if you're using #3 switch to #2 or vice versa."
szóval nem para csak idegesítõ, de sokat nem lehet tenni ellene:(
#1636
Írta 2008. augusztus 30. - 20:18
Tisztelt Fox rp23 tulajdonosok!
Tapasztaltatok olyasmit, hogy a PP állásban nyekereg a rugóstag? Open állásba viszont meg sem nyikkan. Egyébként a hangot leszámítva szépen mûködik a PP is, csak idegesítõ.
http://forum.bikemag...t=1744&page=212
Két hete volt róla szó, de konkrét javaslat még nincs a problémára.
#1637
Írta 2008. augusztus 30. - 20:18
Tisztelt Fox rp23 tulajdonosok!
Tapasztaltatok olyasmit, hogy a PP állásban nyekereg a rugóstag? Open állásba viszont meg sem nyikkan. Egyébként a hangot leszámítva szépen mûködik a PP is, csak idegesítõ.
egy oldallal elõrébb írtam róla, az enyém is csinálja
gyári "hiba" sokat elvileg nem lehet vele tenni bár olvastam olyat , hogy van aki visszaküldte foxhoz cseréltek benne szelepeket és megjavult
ma pl én open állásban tekertem majdnem az egész túrát annyira idegesítõ már a nyikorgás
#1638
Írta 2008. augusztus 30. - 20:12
Tapasztaltatok olyasmit, hogy a PP állásban nyekereg a rugóstag? Open állásba viszont meg sem nyikkan. Egyébként a hangot leszámítva szépen mûködik a PP is, csak idegesítõ.
#1639
Írta 2008. augusztus 29. - 22:25
ha engem akkor az nagy,165 a tag190-esbõl van nekünk az s-type srl is, ha érdekel.
#1640
Írta 2008. augusztus 29. - 22:23
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.