Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Rugóstagok (nem teleszkópok) - általános eszmecsere

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
5897 hozzászólás a témában

#561
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 hozzászólás

Relatíve kevés olaj, nagy nyomás, sok gumi alkatrész (10+ ógyûrû), ez okozhatja a gyors elfáradást.
Ha már RC; te hogy rakod be az IFP úszót ugy h ne maradjon alatta levegõ? Ugye nincs légtelenitõ rajta ugy mint a dhx-en


Na akkor:
elõször is én a tagnak a túlfolyójába raktam egy Fox tagokhoz való szelepet, így levegõvel töltöm fel, nem nitrogénnel.


Na mikor teljesen szét van szedve a tag, elõször a túlfolyóba rakom bele a lebegõ dugót, úgy hogy a szelepnél legyen teljesen. Feltöltöm olajjal és visszarakom a végébe a terelõ részt. EZt nagyon finoman rakom a helyére h a z olaj teljesen átjárja.
Ez után visszacsavarom a helyére, közben úgy rögzítem a tagot h a túlfolyó szelepje lefelé álljon, h a bubik felússzanak. Közben a kompresszió állítót visszacsavarom, de teljesen nyitott állapotban hagyom.
Ekkor ez nagyon pici levegõt fújok a túlfolyóba, és ennek eredménye képen a dugó egy minimális olajat fog nyomni a kompressziós részbe.
Mikor már az olaj megjelenik a túlvégen abba hagyom a pumpálást.
Megfordítom úgy a tagot h ahová a nyomórúd megy felfelé nézzen, feltöltöm olajjal úgy középéig, és felfújom teljesen a túlfolyót, ennek eredménye képen eddig nekem teljesen átöblítette a kompressziós részt.
Ez után csurig töltöm olajjal, és belerakom a nyomórudat, úgy h a visszaút csillapítás teljesen ki van tekerve.
Persze ekkor megjelenek kis bubik, várok egy fél órát néha megkocogtatom ,és akkor azok is szépen feljönnek.
Majd becsavarom a helyére a nyomórudat rögzítõ részt.
Még annyi h ennél az alkatrésznél van úgy egy gumi alátét, a kopogás ellen, és ezt kicseréltem egy olyanra h teljesen passzentos legyen (nem szoros, hanem pontos), mivel itt ez a gumi rész egy kicsi süllyesztett részben foglal helyet. És mivel ezt fejkel lefelé rakom vissza levegõ szorulhatna alá, ennek a kivédése végett olyan gumi részt raktam oda ami ezt nem teheti lehetõvé!

Na röviden ennyi :). Nekem ez így mindig mûködött, és nem maradt levegõ a rendszerben.

#562
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
látod ezen elsiklottam

a levegõs részt mindegyiknél ugyanugy kell bontani, belsõ csillapítást ne bojgasd, a 16 báros nitrogén miatt nem szerencsés...

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#563
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Sala!

Sala!
Van egy manitou s-type spv tagom. Azt is így kell szétszedni, mint a foxot? Esetleg a csillapításban nem lehet házilag olajat cserélni?



A sebesség mindent megold.

 


#564
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc

Nekem meg légyszíves arra adjatok már választ, tippet, hogy van egy Fox Vanilla RC tagom.
Kb. 3 hónapja cseréltem benne olajat, és ma nagy szerviz miatt szétszedtem ezt is. És meglepõdve tapasztaltam h fekete olaj jött ki belõle. Csak fekete, nem darabos!

Ennyi idõ alatt létezik h "elfáradt" volna az olaj?

olaj: Motorex racing forkoil 5W

A tagot meg mindennapos illetve freeridera használom.


Relatíve kevés olaj, nagy nyomás, sok gumi alkatrész (10+ ógyûrû), ez okozhatja a gyors elfáradást.
Ha már RC; te hogy rakod be az IFP úszót ugy h ne maradjon alatta levegõ? Ugye nincs légtelenitõ rajta ugy mint a dhx-en

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#565
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

TAG:
kerékpáros súlya x 2.2 = psi- ben a nyomásérték.
VILLA:
kerékpáros súlya x 2.2 x 0.6 = psi- ben a nyomásérték.
Giant oldal szerint.
...érdekesség képp. 20%-os sagot ad.


háát
tag persze vázfüggõ is,
de telóba eszerint 130 kéne nekem, na ott már kb merevvilla a recon is meg a foxi is (80-85 ön jó nekem)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#566
Sly78

Sly78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.513 hozzászólás

egyszeru - ha hatul jo a sag, akkor telobol engedj ki 5-10 psit, ha tul sok a sag, akkor meg a hatulra fujjal. de utolag mindig ellenorizd mindkettot, mert egyszerre kell jonak lennie, es becsapos lehet, ha az egyik "elviszi" a suly nagy reszet. szvsz hulyeseg szamolasos modszer (telonkent valtozik, hogy mi az optimalis), max arra jo, hogy adj neki egy inicializalo nyomast... allitsd be annyira, amennyit ajanlanak, aztan utana meg nezd a saget. az a biztos.


oks, holnap megpróbálom beállítani. thx!

#567
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás
ez az, ezt kerestem: inicializáló nyomás.:)

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#568
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

köszönöm mindenkinek, próbálgatni fogom amíg jó nem lesz. én is elgondolkodtam az hátsó tag és a teló összhangján és nagyon érdekes, hogy az elsõ telónál szinte alig van sag, ráülök a bicajra, és leginkább a hátulja terhelõdik, a teló alig mozdul, pedig a megadott értéknél még kevesebb is benne a nyomás... ez nemtom miért van. megmérni nem tudtam, mert nem találtam segédeszközt, de majd holnap megmérem.


egyszeru - ha hatul jo a sag, akkor telobol engedj ki 5-10 psit, ha tul sok a sag, akkor meg a hatulra fujjal. de utolag mindig ellenorizd mindkettot, mert egyszerre kell jonak lennie, es becsapos lehet, ha az egyik "elviszi" a suly nagy reszet. szvsz hulyeseg szamolasos modszer (telonkent valtozik, hogy mi az optimalis), max arra jo, hogy adj neki egy inicializalo nyomast... allitsd be annyira, amennyit ajanlanak, aztan utana meg nezd a saget. az a biztos.

#569
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 hozzászólás

Tulajdonképp, ahhoz, hogy a helyes nyomást legyen esélyed belõni, legalább is zseninek kell lenni.:)


Szerintem inkább türelmesnek :)

#570
Sly78

Sly78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.513 hozzászólás

Tulajdonképp, ahhoz, hogy a helyes nyomást legyen esélyed belõni, legalább is zseninek kell lenni.:)


ezzel nincs gond.





;)

#571
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás
Tulajdonképp, ahhoz, hogy a helyes nyomást legyen esélyed belõni, legalább is zseninek kell lenni.:)

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#572
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 hozzászólás
Nekem meg légyszíves arra adjatok már választ, tippet, hogy van egy Fox Vanilla RC tagom.
Kb. 3 hónapja cseréltem benne olajat, és ma nagy szerviz miatt szétszedtem ezt is. És meglepõdve tapasztaltam h fekete olaj jött ki belõle. Csak fekete, nem darabos!

Ennyi idõ alatt létezik h "elfáradt" volna az olaj?

olaj: Motorex racing forkoil 5W

A tagot meg mindennapos illetve freeridera használom.

#573
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 hozzászólás

Ájje. Nem empírikus képlet. Csak valami, hogy el lehessen indulni. DE utóbbi a Giant oldalon található, Giant kerékpárokra vonatkozó.


Ezt hívják empirikusnak :)
Közelit a valósághoz megfelelõ "pontossággal".

Ja nem beszélve Sly, h ugye nagyban függ a megfelelõ nyomás az adott váz geometriájától is!

#574
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás
Ájje. Nem empírikus képlet. Csak valami, hogy el lehessen indulni. DE utóbbi a Giant oldalon található, Giant kerékpárokra vonatkozó.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#575
Sly78

Sly78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.513 hozzászólás

Ez nagyban függ h milyen teloról, vagy tagról beszélünk!
Ugyanis nagy méretbeli különbségek vannak az egyes "munkahengerek" között, és akkor már ugyan azon a nyomáson két különbözõ méretû dugattyú, más erõt tud képviselni!

Ezért írtam h szerintem ezt táblázatokból meg ilyen empirikus képletekbõl nem lehet megmondani a nyomásértéket!


marad a kitapasztalás!

#576
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 hozzászólás

akkor ezek szerintem a 85 kilómmal 187psi-t kellene belefújnom. szerintem meg se mozdulna alattam :) 165-nél is elég nehézkesnek tûnik. bár nyilván más ha terepen megindul alattam, mintha a garázsban lökdösöm...

ja, és ha e szerint nézem, akkor a telóba 112psi kellene, a rock shox szerint viszont min. 125. miondjuk nemtom ezek mekkora eltérések. lehet h nem szignifikáns.


Ez nagyban függ h milyen teloról, vagy tagról beszélünk!
Ugyanis nagy méretbeli különbségek vannak az egyes "munkahengerek" között, és akkor már ugyan azon a nyomáson két különbözõ méretû dugattyú, más erõt tud képviselni!

Ezért írtam h szerintem ezt táblázatokból meg ilyen empirikus képletekbõl nem lehet megmondani a nyomásértéket!

#577
Sly78

Sly78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.513 hozzászólás

TAG:
kerékpáros súlya x 2.2 = psi- ben a nyomásérték.
VILLA:
kerékpáros súlya x 2.2 x 0.6 = psi- ben a nyomásérték.
Giant oldal szerint.
...érdekesség képp. 20%-os sagot ad.


akkor ezek szerintem a 85 kilómmal 187psi-t kellene belefújnom. szerintem meg se mozdulna alattam :) 165-nél is elég nehézkesnek tûnik. bár nyilván más ha terepen megindul alattam, mintha a garázsban lökdösöm...

ja, és ha e szerint nézem, akkor a telóba 112psi kellene, a rock shox szerint viszont min. 125. miondjuk nemtom ezek mekkora eltérések. lehet h nem szignifikáns.

#578
Sly78

Sly78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.513 hozzászólás
köszönöm mindenkinek, próbálgatni fogom amíg jó nem lesz. én is elgondolkodtam az hátsó tag és a teló összhangján és nagyon érdekes, hogy az elsõ telónál szinte alig van sag, ráülök a bicajra, és leginkább a hátulja terhelõdik, a teló alig mozdul, pedig a megadott értéknél még kevesebb is benne a nyomás... ez nemtom miért van. megmérni nem tudtam, mert nem találtam segédeszközt, de majd holnap megmérem.

#579
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás
TAG:
kerékpáros súlya x 2.2 = psi- ben a nyomásérték.
VILLA:
kerékpáros súlya x 2.2 x 0.6 = psi- ben a nyomásérték.
Giant oldal szerint.
...érdekesség képp. 20%-os sagot ad.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#580
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

na pontosan ez az én gondom! mármint az, hogy fogalmam sincs mit kellene éreznem... mindegy, érzésre fogom beállítani, de kezdõértéknek asszem jó lesz a 15-20%.
egyébként most engedtem ki a rugóstagból levegõt és jött vele egy kis olaj is. ez gond vagy természetes? sajna nem tudtam, hogy a telópumpával lehet leengedni, én a szelepet nyomtam le, így teljesen le is engedett.


a sag a legjobb kiindulasi alap, utana tudod 5 baronkent novelni, csokkenteni. szerintem sokkal fontosabb a telo es a hatso tag osszhangja, mint az hogy az egyik vagy a masik pontosan van e belove, de a sagbol ugyis latni fogod, hogy nagy e az elteres. jah es saget mindenfele csillapitas nelkul allits (es propedal, etc nelkul). nyomasnal nekem eddig jo visszajelzes volt, hogyha kiallva tekertem propedal nelkul (pl kaptaton), akkor tekeresre egyszerre sulyed az eleje es a hatulja, akkor jo a balansz... kicsit talan erdemes a hatsot puhabbra hagyni (a balansz megtartasaval), mert ha lejton befekezel kevesbe fog bebukni az eleje.

hatso csillapitast ugy lottem be, hogyha bringan allva "rahuppansz" a nyeregre, a visszarugozas utan alljon meg a billegesben. ezt szinte kattanas pontosan be lehet loni, mert ha tul sok akkor mar lassan jon vissza a sulyod alatt, ha keves, akkor meg ideoda mozog meg. ehhez allitottam az elso telot, ugy, hogy pl attekertem egy gyokeren, es figyeltem, hogy hasonlo meretkben "ut" e az eleje, mint a hatulja.

most viszont, hogy hidegek jonnek vedd figyelembe, hogy ha szobahomersekleten fujod fel, az a hidegben felpuhul :) ilyen +-10 fok nem nagyon szamit, de 0 fok alatt mar nagyon erezni, hogy szetcsuszott az egesz.

ps: nemi kenoanyag johet vissza a szelepen keresztul (floatfluid foxnal).