Én versenyen buktam már olyat, hogy bár nem kaptam defektet, de leugrott egy 20 centis szakaszon a perem (hogy hogyan, azt ki tudja). Igaz, hogy a létezõ leglazább felni-külsõ kombináció volt. A pályán meg azzal érdemes számolni, hogy extrém esetben a 37 fokos kanyarból kell lejönnöd defekttel. Ilyen szituációban az is leugorhat, ami normális esetben sohasenem.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Pályakerékpározás itthon, külföldön
Indította
Major
, 2004. augusztus 29. 16:09
#41
Írta 2006. október 28. - 17:38
#42
Írta 2006. október 27. - 10:03
Hát mondják, de úgy látszik nem mindig jön be... egyébként peremesrõl nekem még soha nem ugrott le a külsõ, durrdefektkor sem, igaz nem 60-nal mentem. Azért valószínû hogy szingósnál sem fordul le "normál" a defektnél (mivel pld. pályán nincs fékhõ, ami a leginkább veszélyes a ragasztóanyagra).
#43
Írta 2006. október 25. - 22:22
#44
Írta 2006. október 25. - 10:46
Valójában marha kellemetlen, ha lekoppan az ember pedálja a kanyarban, nekem ezt a legelsõ alkalommal sikerült összehozni, ráadásul pályagéppel. Persze hozzá kell tenni, hogy a létezõ legbumszlibb LOOK pedállal mentem a kék vonalon csigalassan, és lefelé dumáltam közben, úgyhogy ne csodálkozzunk rajta. Egyszer meg a cimborám követte el ugyanezt, õ kevésbé volt szerencsés, mivel lecsúszott a hátsó kereke, és leszakadt róla a szingó. A dologban az volt a vicces, hogy együtt ragasztottuk fel korábban Palmatexszel és úgy odakötött, mint a beton. Ezek után kicsit fenntartással fogadom azt az érvelést, hogy azért használnak pályán szingót, mert defekt esetén megmarad a felnin, és így le lehet jönni biztonságosan vele a pályáról. Ugyanerrõl beszélgettem a stéheresekkel is, és felmerült a defekt, mint veszélyforrás. Õk még pluszba "bandázsolják" is a szingót, azaz egy ragasztóval átitatott textillel az oldalfalát hozzáragasztják a felnihez. Ez egyébként a motorvezetéses szakágban elõírás is. Ennek ellenére a bringás akivel dumáltam azt mondta, hogy nem szívesen kapna a motor mögött defektet...
nervex
#45
Írta 2006. október 24. - 14:05
monjuk én távolságra gyúrok nem sprintre ... kicsit kiemelve én is rátekertem már 120-140et de ha ülök mindig L kezdek patogni.... ez is 170milis bár mondjuk nekem mocskos hoszú lábam van, és semmi és nem felnõtt ember súlyom
#46
Írta 2006. október 24. - 12:39
Basszus, most néztem, hogy az alap Langster BB Drop-ja pont annyi, mint az országúti modelleké (a komolyabb verziókon persze már kevesebb), én abban a hitben éltem eddig, hogy magasabban van a középcsapágy, és szívbaj nélkül mentem rá a pályára... erre kiderül, hogy átvertek! :-)
100 rpm az semmi, az az alaptempó... 150-nél kezdõdik az igazi élvezet :-)
A hajtókar optimális hossza a lábad hosszától is függ, az egyik bringámon 175-ös van (a többin 170) és érezhetõ a különbség, kényelmetlenebb pörgetni (viszont hegynek felfele milyen jó, amikor 20rpm-mel kell beleállni a pedálba...). De én pici vagyok, egyszer majd kipróbálok egy 165-ös kart is...
100 rpm az semmi, az az alaptempó... 150-nél kezdõdik az igazi élvezet :-)
A hajtókar optimális hossza a lábad hosszától is függ, az egyik bringámon 175-ös van (a többin 170) és érezhetõ a különbség, kényelmetlenebb pörgetni (viszont hegynek felfele milyen jó, amikor 20rpm-mel kell beleállni a pedálba...). De én pici vagyok, egyszer majd kipróbálok egy 165-ös kart is...
#47
Írta 2006. október 24. - 09:43
Mondják péntekig nagyon jó idõ lesz, nyárias, aztán bejön a hideg.
EGyes szingókat fel lehet fújni 16 barra is! (persze mi az értelme kérdés, 12bárral sem mennek rosszabbat) Oúti szingósakban is van több, ami 12b-os vagy több. Oúti külsõvel lehet menni pályán (legfeljebb néhány tizedmásodperc bánja), viszont pályaszingóval nem tanácsos oúton, mert ezekben tényleg semmi defektvédelem nincs, nem férne bele a 200 gr.-os / v. alatti tömegbe (a legkönnyebb Tufo szingó 100 gr!!).
EGyes szingókat fel lehet fújni 16 barra is! (persze mi az értelme kérdés, 12bárral sem mennek rosszabbat) Oúti szingósakban is van több, ami 12b-os vagy több. Oúti külsõvel lehet menni pályán (legfeljebb néhány tizedmásodperc bánja), viszont pályaszingóval nem tanácsos oúton, mert ezekben tényleg semmi defektvédelem nincs, nem férne bele a 200 gr.-os / v. alatti tömegbe (a legkönnyebb Tufo szingó 100 gr!!).
#48
Írta 2006. október 23. - 13:35
azt vágtam hogy leéra kanyarba a pedál és ezért is kisebb ... majd meglássuk a jövõ szombatot ... mivel nincs termocucomezért még nagyon függ az idõjárástól :/
#49
Írta 2006. október 23. - 12:28
Jutalom sütizés volt helyette
@Sac1: van akinek 180-nál sem pattog 175-ös karral, azért rövidebb a kar pályán, hogy a döntött kanyarban ne érjen le a pedálod. Ezt az ABS féket nem értem, de lassulás is olyan mint a gyorsulás 53-11-el nehezebb mint 39-25-el. Szíjas klipszbõl a pályabringások úgy lépnek ki, hogy megállnak a korlátnál vagy megfogja az edzõ. A profik páyán is nagy nyomással mennek, meg országúton is szingóval, de nem feltétlen kell ez pályára, nyugodtan kijöhetsz azzal amit országúton használsz. A profi pályások inkább olyan gumit választanak aminek szinte semmi defektvédelmük sincs, de könnyûek és kicsi a gördülési ellenállásuk. Nem feltétlen fogsz elesni ha kijössz. Ha leér a pedálod a kanyarban akkor figyelned kell hogy csak nagy sebességnél menj fel a döntött kanyarra. Én az elején leszálltam a kanyarban és megnéztem, nekem leért...
Pályások, ha valamit nem jól írtam javítsatok!
@Sac1: van akinek 180-nál sem pattog 175-ös karral, azért rövidebb a kar pályán, hogy a döntött kanyarban ne érjen le a pedálod. Ezt az ABS féket nem értem, de lassulás is olyan mint a gyorsulás 53-11-el nehezebb mint 39-25-el. Szíjas klipszbõl a pályabringások úgy lépnek ki, hogy megállnak a korlátnál vagy megfogja az edzõ. A profik páyán is nagy nyomással mennek, meg országúton is szingóval, de nem feltétlen kell ez pályára, nyugodtan kijöhetsz azzal amit országúton használsz. A profi pályások inkább olyan gumit választanak aminek szinte semmi defektvédelmük sincs, de könnyûek és kicsi a gördülési ellenállásuk. Nem feltétlen fogsz elesni ha kijössz. Ha leér a pedálod a kanyarban akkor figyelned kell hogy csak nagy sebességnél menj fel a döntött kanyarra. Én az elején leszálltam a kanyarban és megnéztem, nekem leért...
Pályások, ha valamit nem jól írtam javítsatok!
#50
Írta 2006. október 22. - 21:03
na néhány idióta kérdés... remélem nem teremt le senki
Egy ideje outizok ... gondolom azért is van a fixiken rövidebb hajtókar mert ha felpörögsz 80 r/m fölé akor L kezdesz pattogni a nagy maximum és minimumkülönbség miatt (azt monjuk nem vágtam hogy amstrong segge miért nem pattog 100as r/m nél a nyeregbe...)
Régen volt egy örökhajtós BMX em (szétment a kontra és kiszettük, odahegesztettük a tárcsát) oké tudom hogy kb ien ABS szinten lehet vele lasulni ...városba?..... ha a megtépem a klipszem mint a szar akor aból hogy lépek ki? (patent pedált használok és azért húzni kell azt is néha, aból nem léptem ki)
Olvastam hogy pályára tubless kell mert nagyobb nyomást kibírnak mint a peremesek ... (ez monjuk nem kérdés .. outim peremes 6-8 baron van egyszer olvastam hogy a pályabringás gyereknek 12 bar on volt a kereke... az létezik?
na jövõszombaton lehet kitipegek énis az outival a millire meg szeretnék nézni egy fixit mai fejel mai tapasztalatokal mien (úgyis L esek mint minden új dologal eddig : DH 1. teleszkóp + tárcsafék = csatt, Outi betonra húzott klipszes pedál + 40 kili után váratlan lámpa = puff, kölcsön spd pedál + betonra húzott rugó = bang nem kiröhögni
Mangusta: most így viszaolvastam..nagyon szép géped van
Egy ideje outizok ... gondolom azért is van a fixiken rövidebb hajtókar mert ha felpörögsz 80 r/m fölé akor L kezdesz pattogni a nagy maximum és minimumkülönbség miatt (azt monjuk nem vágtam hogy amstrong segge miért nem pattog 100as r/m nél a nyeregbe...)
Régen volt egy örökhajtós BMX em (szétment a kontra és kiszettük, odahegesztettük a tárcsát) oké tudom hogy kb ien ABS szinten lehet vele lasulni ...városba?..... ha a megtépem a klipszem mint a szar akor aból hogy lépek ki? (patent pedált használok és azért húzni kell azt is néha, aból nem léptem ki)
Olvastam hogy pályára tubless kell mert nagyobb nyomást kibírnak mint a peremesek ... (ez monjuk nem kérdés .. outim peremes 6-8 baron van egyszer olvastam hogy a pályabringás gyereknek 12 bar on volt a kereke... az létezik?
na jövõszombaton lehet kitipegek énis az outival a millire meg szeretnék nézni egy fixit mai fejel mai tapasztalatokal mien (úgyis L esek mint minden új dologal eddig : DH 1. teleszkóp + tárcsafék = csatt, Outi betonra húzott klipszes pedál + 40 kili után váratlan lámpa = puff, kölcsön spd pedál + betonra húzott rugó = bang nem kiröhögni
Mangusta: most így viszaolvastam..nagyon szép géped van
#51
Írta 2006. október 22. - 18:58
Hajaj, a jutalom Sport Szelet, meg hogy elfelejtõdött... Remélem utólag azért megkapta. Vagy ha nem, majd legközelebb.
nervex
#52
Írta 2006. október 21. - 15:04
Nagyon jó volt! Az egykörös repülõrajtoson 1:12:44-et mentem! Ez 20km/h feletti átlag!!!Holnap 10 tõl 13 óráig nyílt nap a Millin, lehet legálisan pályabringázni! Gyertek minél többen, aki hallja meg adja át...
Na jó beismerem csaltam. A hatéves fiam mögött stéherezve sikerült ilyen szép eredményt elérni .
#53
Írta 2006. október 20. - 19:37
Holnap 10 tõl 13 óráig nyílt nap a Millin, lehet legálisan pályabringázni! Gyertek minél többen, aki hallja meg adja át...
nervex
#54
Írta 2006. október 12. - 23:05
A feljebb meghirdetett kormány már meglelte boldog tulajdonosát, úgyhogy most már ne írjatok privit.
nervex
#55
Írta 2006. szeptember 29. - 09:58
Kollégák! Akinek szüksége lenne egy enyhén optikai hibás - végig bandolni kell - 3T Gimondi geometriájú kormányra ingyér, az lökjön egy privátot.
nervex
#56
Írta 2006. szeptember 21. - 15:58
Hali pcicle!
Dodj már lécci rám privit amilben a melóhelyem címére, hogy mi van veled, mert régen láttalak, hallotalak!
buday
Dodj már lécci rám privit amilben a melóhelyem címére, hogy mi van veled, mert régen láttalak, hallotalak!
buday
#57
Írta 2006. szeptember 21. - 11:11
Elmarad...pedig, most akartam kérdezni, h 10tõl vagy 2kor kezdõdik-e...
/// Demalgon /// mert balul ütött be az élet, pedig jobbat vártam ///
de hiszen mindeki tudja, h az életet nem érdemes végigélni
Expinálom a pinarámát.
de hiszen mindeki tudja, h az életet nem érdemes végigélni
Expinálom a pinarámát.
#58
Írta 2006. szeptember 20. - 09:54
A pályaversenyrõl már van kiírás (velo.hu), 10:00 kor kezdõdik. (lehet az utolsó...:-()
Szerintem nem érdemes hegesztgetni, anélkül is tud szerezni 20-40e között, mondjuk jól meg kell nézni, nehogy valami teljesen leharcoltat fogjon ki. EGyébként kérdéses az egész értelme, a Millenáris bizonytalan sorsa miatt.
Szerintem nem érdemes hegesztgetni, anélkül is tud szerezni 20-40e között, mondjuk jól meg kell nézni, nehogy valami teljesen leharcoltat fogjon ki. EGyébként kérdéses az egész értelme, a Millenáris bizonytalan sorsa miatt.
#59
Írta 2006. szeptember 19. - 15:41
vaaagy
az apro.bikemag.hu az eladó orszguti vázak közt van egy
amuyg ha o.utiból paytibá által átépitett vázzal is megelégszel akkor kb. 15 ezer.
mondyuk 8-10 ezerért veszel valami türhetõ régi acél vázat és 5-8 ezer az áthegesztés.
de persze ez nem az igazi.
nekem nem kéne igy. de hát másoknak yó.
ya és amugy YVORL vagyok csak nem tudok belépni , ezért regisztrálnom kellett uyra....
ühm PÉNTEKEN páyaverseny..tud valaki valamit???
az apro.bikemag.hu az eladó orszguti vázak közt van egy
amuyg ha o.utiból paytibá által átépitett vázzal is megelégszel akkor kb. 15 ezer.
mondyuk 8-10 ezerért veszel valami türhetõ régi acél vázat és 5-8 ezer az áthegesztés.
de persze ez nem az igazi.
nekem nem kéne igy. de hát másoknak yó.
ya és amugy YVORL vagyok csak nem tudok belépni , ezért regisztrálnom kellett uyra....
ühm PÉNTEKEN páyaverseny..tud valaki valamit???
#60
Írta 2006. szeptember 19. - 11:18
Csalev: épp tegnap láttam egy Szekeres pályavázat MAtúznál (Újpest), nála és a Laklóth Palinál (Dunakeszi) szoktak lenni használt régi pályavázak. Máshol, boltokban (még a Biondóban) is csak bizonytalan rendelésre és 100e felül. Még a BVSC-nél vagy a FTC-nél lehetne érdeklõdni, itt is szokott lenni. De hogy több tízezer lesz, az biztos... A hajtómû ugyanezeknél.