Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Pályakerékpározás itthon, külföldön

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
325 hozzászólás a témában

#41
nervex

nervex

    vendég

  • fórumtag
  • 199 hozzászólás
Én versenyen buktam már olyat, hogy bár nem kaptam defektet, de leugrott egy 20 centis szakaszon a perem (hogy hogyan, azt ki tudja). Igaz, hogy a létezõ leglazább felni-külsõ kombináció volt. A pályán meg azzal érdemes számolni, hogy extrém esetben a 37 fokos kanyarból kell lejönnöd defekttel. Ilyen szituációban az is leugorhat, ami normális esetben sohasenem.
nervex

#42
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Hát mondják, de úgy látszik nem mindig jön be... egyébként peremesrõl nekem még soha nem ugrott le a külsõ, durrdefektkor sem, igaz nem 60-nal mentem. Azért valószínû hogy szingósnál sem fordul le "normál" a defektnél (mivel pld. pályán nincs fékhõ, ami a leginkább veszélyes a ragasztóanyagra).

#43
Jábor

Jábor

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 984 hozzászólás
bbb

Bükki Bringa Barát :rolleyes:
Bringáim


#44
nervex

nervex

    vendég

  • fórumtag
  • 199 hozzászólás
Valójában marha kellemetlen, ha lekoppan az ember pedálja a kanyarban, nekem ezt a legelsõ alkalommal sikerült összehozni, ráadásul pályagéppel. Persze hozzá kell tenni, hogy a létezõ legbumszlibb LOOK pedállal mentem a kék vonalon csigalassan, és lefelé dumáltam közben, úgyhogy ne csodálkozzunk rajta. Egyszer meg a cimborám követte el ugyanezt, õ kevésbé volt szerencsés, mivel lecsúszott a hátsó kereke, és leszakadt róla a szingó. A dologban az volt a vicces, hogy együtt ragasztottuk fel korábban Palmatexszel és úgy odakötött, mint a beton. Ezek után kicsit fenntartással fogadom azt az érvelést, hogy azért használnak pályán szingót, mert defekt esetén megmarad a felnin, és így le lehet jönni biztonságosan vele a pályáról. Ugyanerrõl beszélgettem a stéheresekkel is, és felmerült a defekt, mint veszélyforrás. Õk még pluszba "bandázsolják" is a szingót, azaz egy ragasztóval átitatott textillel az oldalfalát hozzáragasztják a felnihez. Ez egyébként a motorvezetéses szakágban elõírás is. Ennek ellenére a bringás akivel dumáltam azt mondta, hogy nem szívesen kapna a motor mögött defektet...
nervex

#45
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás
monjuk én távolságra gyúrok nem sprintre :D... kicsit kiemelve én is rátekertem már 120-140et de ha ülök mindig L kezdek patogni.... ez is 170milis bár mondjuk nekem mocskos hoszú lábam van, és semmi és nem felnõtt ember súlyom

#46
(has)Pókember

(has)Pókember

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 486 hozzászólás
Basszus, most néztem, hogy az alap Langster BB Drop-ja pont annyi, mint az országúti modelleké (a komolyabb verziókon persze már kevesebb), én abban a hitben éltem eddig, hogy magasabban van a középcsapágy, és szívbaj nélkül mentem rá a pályára... erre kiderül, hogy átvertek! :-)
100 rpm az semmi, az az alaptempó... 150-nél kezdõdik az igazi élvezet :-)
A hajtókar optimális hossza a lábad hosszától is függ, az egyik bringámon 175-ös van (a többin 170) és érezhetõ a különbség, kényelmetlenebb pörgetni (viszont hegynek felfele milyen jó, amikor 20rpm-mel kell beleállni a pedálba...). De én pici vagyok, egyszer majd kipróbálok egy 165-ös kart is...

#47
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Mondják péntekig nagyon jó idõ lesz, nyárias, aztán bejön a hideg.
EGyes szingókat fel lehet fújni 16 barra is! (persze mi az értelme kérdés, 12bárral sem mennek rosszabbat) Oúti szingósakban is van több, ami 12b-os vagy több. Oúti külsõvel lehet menni pályán (legfeljebb néhány tizedmásodperc bánja), viszont pályaszingóval nem tanácsos oúton, mert ezekben tényleg semmi defektvédelem nincs, nem férne bele a 200 gr.-os / v. alatti tömegbe (a legkönnyebb Tufo szingó 100 gr!!).

#48
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás
azt vágtam hogy leéra kanyarba a pedál és ezért is kisebb ... majd meglássuk a jövõ szombatot ... mivel nincs termocucomezért még nagyon függ az idõjárástól :/

#49
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás
Jutalom sütizés volt helyette :)

@Sac1: van akinek 180-nál sem pattog 175-ös karral, azért rövidebb a kar pályán, hogy a döntött kanyarban ne érjen le a pedálod. Ezt az ABS féket nem értem, de lassulás is olyan mint a gyorsulás 53-11-el nehezebb mint 39-25-el. Szíjas klipszbõl a pályabringások úgy lépnek ki, hogy megállnak a korlátnál vagy megfogja az edzõ. A profik páyán is nagy nyomással mennek, meg országúton is szingóval, de nem feltétlen kell ez pályára, nyugodtan kijöhetsz azzal amit országúton használsz. A profi pályások inkább olyan gumit választanak aminek szinte semmi defektvédelmük sincs, de könnyûek és kicsi a gördülési ellenállásuk. Nem feltétlen fogsz elesni ha kijössz. Ha leér a pedálod a kanyarban akkor figyelned kell hogy csak nagy sebességnél menj fel a döntött kanyarra. Én az elején leszálltam a kanyarban és megnéztem, nekem leért...

Pályások, ha valamit nem jól írtam javítsatok!

#50
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás
na néhány idióta kérdés... remélem nem teremt le senki

Egy ideje outizok ... gondolom azért is van a fixiken rövidebb hajtókar mert ha felpörögsz 80 r/m fölé akor L kezdesz pattogni a nagy maximum és minimumkülönbség miatt (azt monjuk nem vágtam hogy amstrong segge miért nem pattog 100as r/m nél a nyeregbe...)

Régen volt egy örökhajtós BMX em (szétment a kontra és kiszettük, odahegesztettük a tárcsát) oké tudom hogy kb ien ABS szinten lehet vele lasulni ...városba?..... ha a megtépem a klipszem mint a szar akor aból hogy lépek ki? (patent pedált használok és azért húzni kell azt is néha, aból nem léptem ki)

Olvastam hogy pályára tubless kell mert nagyobb nyomást kibírnak mint a peremesek ... (ez monjuk nem kérdés .. outim peremes 6-8 baron van egyszer olvastam hogy a pályabringás gyereknek 12 bar on volt a kereke... az létezik?

na jövõszombaton lehet kitipegek énis az outival a millire meg szeretnék nézni egy fixit mai fejel mai tapasztalatokal mien (úgyis L esek mint minden új dologal eddig : DH 1. teleszkóp + tárcsafék = csatt, Outi betonra húzott klipszes pedál + 40 kili után váratlan lámpa = puff, kölcsön spd pedál + betonra húzott rugó = bang :) nem kiröhögni

Mangusta: most így viszaolvastam..nagyon szép géped van

#51
nervex

nervex

    vendég

  • fórumtag
  • 199 hozzászólás
Hajaj, a jutalom Sport Szelet, meg hogy elfelejtõdött... Remélem utólag azért megkapta. Vagy ha nem, majd legközelebb.
nervex

#52
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás

Holnap 10 tõl 13 óráig nyílt nap a Millin, lehet legálisan pályabringázni! Gyertek minél többen, aki hallja meg adja át...

Nagyon jó volt! Az egykörös repülõrajtoson 1:12:44-et mentem! Ez 20km/h feletti átlag!!!

Na jó beismerem csaltam. A hatéves fiam mögött stéherezve sikerült ilyen szép eredményt elérni ;).

#53
nervex

nervex

    vendég

  • fórumtag
  • 199 hozzászólás
Holnap 10 tõl 13 óráig nyílt nap a Millin, lehet legálisan pályabringázni! Gyertek minél többen, aki hallja meg adja át...
nervex

#54
nervex

nervex

    vendég

  • fórumtag
  • 199 hozzászólás
A feljebb meghirdetett kormány már meglelte boldog tulajdonosát, úgyhogy most már ne írjatok privit.
nervex

#55
nervex

nervex

    vendég

  • fórumtag
  • 199 hozzászólás
Kollégák! Akinek szüksége lenne egy enyhén optikai hibás - végig bandolni kell - 3T Gimondi geometriájú kormányra ingyér, az lökjön egy privátot.
nervex

#56
Oh-Dae Soo

Oh-Dae Soo

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás
Hali pcicle!

Dodj már lécci rám privit amilben a melóhelyem címére, hogy mi van veled, mert régen láttalak, hallotalak!

buday

#57
Tommmas

Tommmas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.086 hozzászólás
Elmarad...pedig, most akartam kérdezni, h 10tõl vagy 2kor kezdõdik-e...
/// Demalgon /// mert balul ütött be az élet, pedig jobbat vártam ///
de hiszen mindeki tudja, h az életet nem érdemes végigélni
Expinálom a pinarámát.

#58
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
A pályaversenyrõl már van kiírás (velo.hu), 10:00 kor kezdõdik. (lehet az utolsó...:-()
Szerintem nem érdemes hegesztgetni, anélkül is tud szerezni 20-40e között, mondjuk jól meg kell nézni, nehogy valami teljesen leharcoltat fogjon ki. EGyébként kérdéses az egész értelme, a Millenáris bizonytalan sorsa miatt.

#59
yobo

yobo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 500 hozzászólás
vaaagy :)
az apro.bikemag.hu az eladó orszguti vázak közt van egy :)


amuyg ha o.utiból paytibá által átépitett vázzal is megelégszel akkor kb. 15 ezer.
mondyuk 8-10 ezerért veszel valami türhetõ régi acél vázat és 5-8 ezer az áthegesztés.

de persze ez nem az igazi.
nekem nem kéne igy. de hát másoknak yó.

ya és amugy YVORL vagyok csak nem tudok belépni , ezért regisztrálnom kellett uyra....:(

ühm PÉNTEKEN páyaverseny..tud valaki valamit???

#60
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Csalev: épp tegnap láttam egy Szekeres pályavázat MAtúznál (Újpest), nála és a Laklóth Palinál (Dunakeszi) szoktak lenni használt régi pályavázak. Máshol, boltokban (még a Biondóban) is csak bizonytalan rendelésre és 100e felül. Még a BVSC-nél vagy a FTC-nél lehetne érdeklõdni, itt is szokott lenni. De hogy több tízezer lesz, az biztos... A hajtómû ugyanezeknél.